Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 18628

L.Laci nem volt a barátom.

Sajnos.

 

Szívesen barátkoztam volna vele, mert nézeteivel nagy részt egyetértettem, életútja meg majdnem ugyanaz mint az enyém.

 

Szimpatikus volt.

Sajnos alig találkoztunk.

 

Előzmény: idősebb Karel Sova (18627)
idősebb Karel Sova Creative Commons License 2019.12.03 -1 0 18627
Előzmény: trizs77 (18626)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 18626

Jó cikk

 

 

Előzmény: htibor (18625)
htibor Creative Commons License 2019.12.02 0 0 18625
Ködszitálás Creative Commons License 2019.11.30 0 0 18624
nemeza Creative Commons License 2019.11.23 0 0 18623
Érdekes az az utánfutó mögötte :)
Előzmény: Aron_son (18622)
Aron_son Creative Commons License 2019.11.23 0 1 18622

Van Hool Exqui.City 18T EMC-mérésen:

Aron_son Creative Commons License 2019.11.23 0 0 18621

Helytálló, lemaradt az idézőjel.

Előzmény: torqmatic (18620)
torqmatic Creative Commons License 2019.11.22 0 3 18620

Mondjuk a "vetélytárs" erősen idézőjeles, mert a Credo nem merészkedik külföldre, a VDL meg itthon esélytelen, úgyhogy nem igazán zavarják egymás munkásságát.

Előzmény: Aron_son (18619)
Aron_son Creative Commons License 2019.11.22 0 2 18619
trizs77 Creative Commons License 2019.11.18 0 0 18618

Ha a vasút távolsági kapacítását buszra akarják rakni?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem.

 

Nincs ilyen terv.

 

Nyugat-Európában az országos modal-splitekben a személygépkocsi aránya leginkább 80-90% között van.

 

Tehát a busz-vasút igen kicsi torta szeleten osztozik.

 

A helyközi buszok sok Ny-E országban visznek annyi utast mint a vonat.

De a távolsági autóbusz közlekedés az 1% vagy az alatti nagyságú.

 

Tehát Ny-E nem fog, nem is akar, távolsági buszra átülni, távolsági vonat helyett.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Amúgy ez még idehaza is necces összehasonlítás.

A hazai  népszerű távolsági viszonylatoknál, már ahol megvan mindkét alágazat sűrű követéssel:

Például:

 - Budapest-Székesfehérvár,

 - Budapest-Kecskemét,

 - Budapest-Eger,

a vasút kapacitása, felkínált ülőhelyek száma - szerintem - ma is magasabb, több mint a buszoké.

 

 

 

 

Előzmény: rezgaras (18617)
rezgaras Creative Commons License 2019.11.18 0 1 18617

Ha a vasút távolsági kapacítását buszra akarják rakni, ahhoz tömegesen kellene buszvezetőket beállítani. Importálni, Kelet-Európából, Afrikából...

 

Én úgy látom, hogy Németországban és Franciaországban a liberalizáció kb. oda vezetett az elmúlt 8-10 évben, hogy egy pár nagy vállalat (amiket többségében azóta elnyelt a Flixbus) és egy pár kisebb szolgáltató kimazsolázták a nagyvárosok közti, jól fizető és stabil feltöltést ígérő viszonylatokat. A regionális közlekedés pedig megmaradt a helyi, félig-meddig állami kötődésű szolgáltatóknak. Ezek mind a két országban a vasút korábbi busz-szolgáltatásából lettek (Bahnbus, SNCF TER), mára többnyire saját név alatt futnak és a régió közigazgatásához kötődnek. De a vasút kapcsolat megmaradt, Franciaországban lehet venni vonatra és a csatlakozó buszra érvényes, közös jegyet (közös km adattal, ami olcsóbb lehet). A buszvezető persze nem ad ki jegyet a vonatra, regionálisra sem - pláne nem TGV-re. Németországban régebben szintén volt közös jegy, de nem tudom, hogy ez megmaradt-e. Magát a szolgáltatást a régió manapság leginkább magántársaságoktól rendeli meg.

Előzmény: trizs77 (18616)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 18616

Durvábban fogalmazva, ha a Flixbus kiesne, a vasút simán elvinné az így keletkezett többletet, fordítva viszont ez nem menne.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ez pontosan így van.

 

Nyugat Európa egy részén a vasútnak kb. 140-150 éves előnye van a távolsági buszközlekedéssel szemben.

A helyközi buszokról most és itt nem szólunk.

 

Sok ottani államban 140-150 éven át törvény tiltotta a távolsági buszok indítását.

 

A törvényt például Németországban vagy Franciaországban még csak pár éve törölték el.

Így egyik országban sincs se hálózat, se kialakult szervezeti struktúra.

Próbálkozások vannak, mérsékelt sikerrel.

 

A kapacitás különbségről.

Az emberek többsége elég buta.

Emlékezz rá, hogy amíg volt (pár évig) 1 db Miskolc-Budapest busz (45 ülőhely) addig a mániások vérrel festett karddal küzdöttek ellene, mert a vasút Miskolc és Budapest között (akkor) kb. 6000 ülőhelyet biztosított naponta és irányonként, de ők a 45 ülőhelytől féltek.

 

Németországban ha csak távolsági személyszállításra fókuszálunk, akkor a vasút kb. 98-98% lehet, az autóbusz talán 1-2%.

Ez a realitás.

 

Próbálkozik majd a buszos ágazat is, ez természetes, de ha 100%-kal növelné az elszállított utasai számát, akkor még mindíg csak kb. 4% körül tartana.

 

 

Előzmény: rezgaras (18615)
rezgaras Creative Commons License 2019.11.13 0 0 18615

Nem egészen erre gondoltam. Ebben benne vannak a busz részéről a helyi- és helyközi járatok, a vasút részéről a regionális, városkörnyéki (S-Bahn) közlekedés.

 

Konkrétan, az adott kérdéshez csatlakozva az érdekelne, hogy a távolsági közlkedésben mekkora a buszok szerepe. Azért az ICE elég sok utast visz el és többnyire sűrűn jár. Nincs teljesen tele, egy-egy helyet mindig lehet találni, de üresen sem láttam. A Flixbus nyilván igen jó kihasználtsággal jár (különben nem érné meg), de azt fetételezem, hogy még így is igen messze van utaskilométerben az ICE-től. Durvábban fogalmazva, ha a Flixbus kiesne, a vasút simán elvinné az így keletkezett többletet, fordítva viszont ez nem menne.

Előzmény: trizs77 (18614)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.12 0 0 18614

az 5. sorban van a német modal split:

 

 

 

rezgaras Creative Commons License 2019.11.12 0 1 18613

Én ebben csak propaganda-megnyilvánulást látok. A Flixbus Németországban nem 13%-kal olcsóbb a vasútnál. Jó lenne számokat is látni a Flixbus és az ICE utasadatairól. Azt hiszem, a buszok által elvitt utasmennyiség még mindig elhanyagolható a vasúthoz képest.

Előzmény: MCA-001 (18612)
MCA-001 Creative Commons License 2019.11.04 -1 0 18612

Tök jó dolog, hogy NY-EU megnyitotta a buszos piacokat.

Most a vasút térvesztése miatt Németországban 7%-ra csökkentik a vasúti menetjegyek ÁFÁ-ját.

 

https://omnibus.news/geheime-streichliste

Aron_son Creative Commons License 2019.11.03 0 1 18611

Az aacheni közlekedési vállalat 2019-es és 2020-as beszerzési tervei: eCitarók (szóló és csuklós), Euro VI-os C2G-k, Citea LLE-120-asok. A Sileo csuklósok közül csak egy közlekedik, a többit át sem tudták még venni a gyártótól.

 

Képekkel, bővebben itt.

trizs77 Creative Commons License 2019.10.28 0 2 18610

joooóóóó

Előzmény: Aron_son (18609)
Aron_son Creative Commons License 2019.10.25 0 3 18609

A Busworld Europe 2019-ről szóló cikksorozat itt érhető el.

GOLAZ111 Creative Commons License 2019.10.24 0 1 18608

Nincs köze az Irizarhoz. A közel-keletre próbálják eladni.

Előzmény: timetable (18601)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.21 -1 0 18607

2001-ben és 2003-ban is kijött egy-egy busznyi ifjú.

Úgy 40-55 fő.

 

 

Előzmény: paca664 (18602)
af*szombamá Creative Commons License 2019.10.20 0 0 18606
Előzmény: paca664 (18603)
torqmatic Creative Commons License 2019.10.19 0 0 18605

Annak ellenére, hogy ma már egyszerűbben és olcsóbban ki lehet jutni, szerintem jelenleg se vonz sokkal több embert a dolog, mint akkoriban. Én négy éve voltam utoljára, akkor is csak azért, mert pont arra jártam, de már akkor se igazán hoztak lázba az ott látottak, így a képek alapján jelenleg pedig még inkább ezt érzem. Kb mindegy egyforma, minden cég megpróbál baromi környezettudatosnak tűnni, a dizájn tekintetében pedig nem tudnak már kínjukban mit rajzolni, egymást majmolják, a végeredmény sokszor borzalmas.

Előzmény: paca664 (18602)
18-09 Creative Commons License 2019.10.19 0 1 18604
Előzmény: timetable (18601)
paca664 Creative Commons License 2019.10.19 0 0 18603
paca664 Creative Commons License 2019.10.19 0 0 18602

20 éve a hazai ifjú közlekedésbarátoknak mennyire volt gyakori szabadidős program saját zsebből Bécsnél messzebbre utazni? Gondolom a résztvevői arány változása azóta ezt pontosan tükrözi.

Előzmény: trizs77 (18599)
timetable Creative Commons License 2019.10.19 0 0 18601

Tegnap figyeltem fel egy hazai rendszámos turistabuszra, melyen a Scania Zora márkanév szerepelt. Szubjektív ugyan, de szerintem gyönyörű. :)

Nem volt ismerős a név, utánakeresve látom hogy ezt a horvátok (a Crobus) gyártják immár évek óta. Ugyanakkor azt most nem sikerült összeraknom, hogy ez most milyen részegységekből van? A forma nagyon Irizaros, de nem látok olyan forrást ami szerint lenne közük hozzá. Az alváz meg Scania? Köszönöm ha valaki segít megfejteni ezt a kérdést.

GOLAZ111 Creative Commons License 2019.10.18 0 0 18600

A törökök jók. A többi unalmas.

Előzmény: Zahnrad (18598)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.18 0 0 18599

20 éve, az akkor meglévő topikokon mit könyörögtem, javasoltam, kuncsorogtam, hogy hazai (ifjú) közlekedésbarátok ugyan jöjjenek már el Kortrijkba.

 

Azután megindult a dolog 2001-ben.

Bár már 1999-ben is volt kint pár fő.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!