Voltak az autón a 19-es kerekek, 235-ös gumival. Ez így persze elég rázós.
Találtam a kamrában egy szett 17-es Mazda kereket (szerintem a "kis" RX8-ra való) nagyobb ET-vel, 225-ös gumikkal. Első lépésben felraktam előre kettőt.
Mindjárt simábbak lettek az utak... viszont ami az érdekes volt, hogy hirtelen elkezdett iszonyatosan csúszni az autó... hátulja! Ahol nem cseréltem semmit! Ezt magyarázza meg valaki.
Aztán kicseréltem a két hátsót is 17-re és azóta megint nem csúszik. Nem értem...
Az elégetés előtt azért ken, illetve hűti is az apexeket. De a Mobil, Idemisu, Fuchs között nincs sok különbség, mindegyik teszi a dolgát. Jó választás az összes. Viszkozitást tünteti fel mindegyik gyártó, de az úgy is csak kemény télen okozhat gondot, ha a kocsi kint áll a jégbe fagyva. De itt olyan szélsőséges hideg nincs szerencsére. Plusz azért az RX tulajok nagy része garázsban tartja az autót ahogy én tudom. Ősszel átalakíttattam Shonosra az olajozást. + mellé kap 1:400-ban premixet is. Te pedig rész premixelsz?
Van sok más 2T is, köztük több, kifejezetten magas fordulatszámra és versenyre ajánlott is, pl. Repsol, Shell, Castrol. És kiderült, hogy a láncfűrész is jó referencia lehet, mert a magas a fordulatszáma :)
Na jó. elárultam, hogy nem értek a dologhoz egy kicsit sem. Az Arolnál nem a végtelen viszkozitás lenne az elképzelhetőbb, hanem a 0-nál kisebb számú :-S Ott a minél nagyobb érék a nyerő.
Ja, és ha már benne voltam a témában, utánanéztem pár motorokba szánt 2T olajnak is. Hát elkeserítő a helyzet, azok nem hozzák ezeket az értékeket. A lobbanáspontjuk magasabb. Sokkal. Kb 200+ Celsius. Témaindítónak jó volt :-)
Az én tapasztalatom szerint az olajpálca rendben mutatja a szintet, csak időnként nehéz pontosan leolvasni, mert összekenődik a pálca, amikor kihúzod. Én úgy vettem észre, hogy ez elsősorban akkor történik, ha még nagyon meleg motornál méred a szintet, úgyhogy próbáld meg egy kicsit hűlni hagyni (15-20 percig leállítás után), és akkor kivenni a pálcát, amikor már csak meleg, de nem forró a motor.
Ha egy kicsit van a max felett az olajszint, azt meg tolerálja motor, de ha már sokkal, abból nagy baj is lehet. Szerintem eressz le belőle. Vagy a román megoldás: egy nagyobb injekciós tűvel meg egy szilikon csővel szívasd ki belőle a felesleget.
Nekem van téli gumi a kocsin aztán nem mentem :-) volt más dolgom. Szóval ugyanott vagyunk, csak én szegényebben :-)
A "hóhoz" kéne téligumi is, de ezen nincs. Nyárival meg elég béna kacsa a hátsókerékhajtású a hóban.
Van egy újabb furcsaságom: túl magas a motorolaj szintje, ha hihetek a pálcának. De úgy magas, hogy gyakorlatilag az egész pálca olajos, amikor kihúzom. Mintha lenne benne +3 liter! Lehetséges ez?!
Úgy néz ki, január végén, február elején bekerül a járgány alá. Tavasszal, ha lesz egy találkozó, kipróbálhatod. Ha szeretsz foglalkozni az autóval, akkor megnyugodtam :-) Azért ennél ha jó állapotúhoz is jutsz hozzá, azoknál is millió teendő tud lenni. "Hóban" valaki volt ma kint? :-D
Yesss! Szólt a szalon, hogy megjött az amerikai katyvaty, amit be kell építeni az autóba, szóval januárban átszambázhatok és kipipálják a hiányzó visszahívásos szervizeket. Kicsit megnyugodtam, mert október elején leveleztem le az amikkal, hogy helló, létezem, itt vagyok. És akkor ezek szerint volt értelme.
Mintha én szereltem volna azt az autót. Bár annyi különbség mégis van, hogy amihez nem értek, azt nem **sztatom :-) Láttam a képeket amit a motor környékéről csináltál. Aggasztóak itt ott. Sajnálom, hogy ilyet fogtál ki. Engem még nem hagyott cserben az enyém (jó. pont fél éve vettem. azt hiszem kb napra pontosan). 3 hét állás után is úgy indul, mintha most állítottam volna le, egy rossz szavam sem lehet. Neked is hasonlókat kívánok, most hogy már jó, amióta ráijesztettél, hogy eladod. A szervóban igazad van, azt be kell állítanom. De azt összekevered, hogy a Rev.-et nekem tanácsoltad. Én csak utána kezdem el ide írni, miután megvettem a vasat - bár előtte már olvastam a fórumot. És az erősebb verziót hajtom.
Egyszerűen elhanyagolták az autót, nem húzták meg a bilincseket a csöveken, legyalulták a tőcsavart, szétszedtek dolgokat, de nem rakták össze rendesen és időbe telik, mire mindent helyreállítok. De igen, még az utolsó problémánál elfogyott a türelmem és felraktam...azóta meg jó :)
Valóban, a szervó nálam egyforma minden sebességnél. Nyomatékprobléma sincs (látod, mondtam neked, hogy az erősebbet vegyed :). Egy turbós Civicről van szó? Mondjuk a Prelude is hasonlóan húz. Ki kéne próbálni valakivel egyszerre kettőt.
Már az olajnyomásmérőm is normálisan mutat. Lassan jó lesz ez.
Ezek szerint ennyire megbízhatatlan az autód? Sajnálom. Pedig ez a típus nem egy rossz konstrukció. Ezek szerint sikerült kifognod valami széthajtott fajtát. Látom már árulod... Pedig pár hónapja vetted, nem? Frankó a vezérlőid tingli-tanglizása. Nos az nem normális. Lehet a szervót be kellene állítanom mégis. Céges 1.6 Civicből 1 percen belül átülve tapasztalatok: - RX-8 kormánya 10km/ó alatt érezhetően nehezebben forgatható. Bár ha nem ülök át észre sem vettem volna - 1.6 civic nyomatéka 2000-ig beleb*** az ülésbe, a Mazdáé meg nem létezik ott :-)
- az RX-ben baromira vigyorgok, a hondában meg semmi.
Ma először sikerült elérni, hogy ne álljak az út szélén műszaki probléma miatt :)
Nem tudom, normális-e, de nálam a computer dobozban a vezérlőegységek - pl. a szervókormányé - mindenféle rögzítés nélkül táncikálnak minden irányban? Így aztán nem csoda, hogy hol van kontakt, hol nincs.
Már a víz sem folyik innen-onnan, mióta meghúztam a bilincseket.
Még a fogyasztás is csökkent: a mai mérés szerint 14,5L volt százon a helyekben.