Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

M1,5 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 26260

Nem nyert, mert az első kerék átmérője majdnem egy centivel nőtt.

Előzmény: rx7 (26258)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.01.04 0 0 26259

Mikor, milyen napom van :-)
Kedden még ki voltam pihenve az egy hetes szabadság után.
Na ma már nem fogok ilyen sokat írni...

Előzmény: M1,5 (26254)
rx7 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 26258

Elsőre azt feltételezném (nem ismerve a gimi /-t )hogy elől kisebb lett az átmérő és "orra"bukott a kocsi

Előzmény: M1,5 (26256)
rx7 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 26257

Jaj nee azért ne legyünk ennyire egyszerűek

Előzmény: M1,5 (26252)
M1,5 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 26256

Érdekes kísérletek!

Voltak az autón a 19-es kerekek, 235-ös gumival. Ez így persze elég rázós.

Találtam a kamrában egy szett 17-es Mazda kereket (szerintem a "kis" RX8-ra való) nagyobb ET-vel, 225-ös gumikkal. Első lépésben felraktam előre kettőt.

Mindjárt simábbak lettek az utak... viszont ami az érdekes volt, hogy hirtelen elkezdett iszonyatosan csúszni az autó... hátulja! Ahol nem cseréltem semmit! Ezt magyarázza meg valaki.

Aztán kicseréltem a két hátsót is 17-re és azóta megint nem csúszik. Nem értem...

M1,5 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 26255

Jan-1-én végigjártam a bevásárlóközpontok parkolóit, hogy ráérezzek az autóra...

M1,5 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 26254

Ma nagyon kommunikatív kedvedben vagy :)

Ja igen, neked a Sohn van. Nálam full premix megy. Eddig a Mobil1-gyel, aztán jön az Idemitsu.

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26253)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.01.02 0 0 26253

Az elégetés előtt azért ken, illetve hűti is az apexeket.
De a Mobil, Idemisu, Fuchs között nincs sok különbség, mindegyik teszi a dolgát. Jó választás az összes.
Viszkozitást tünteti fel mindegyik gyártó, de az úgy is csak kemény télen okozhat gondot, ha a kocsi kint áll a jégbe fagyva. De itt olyan szélsőséges hideg nincs szerencsére. Plusz azért az RX tulajok nagy része garázsban tartja az autót ahogy én tudom.
Ősszel átalakíttattam Shonosra az olajozást. + mellé kap 1:400-ban premixet is.
Te pedig rész premixelsz?

Előzmény: M1,5 (26251)
M1,5 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 26252

Van sok más 2T is, köztük több, kifejezetten magas fordulatszámra és versenyre ajánlott is, pl. Repsol, Shell, Castrol. És kiderült, hogy a láncfűrész is jó referencia lehet, mert a magas a fordulatszáma :)

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26248)
M1,5 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 26251

Én azt gondolom, mivel úgyis elégetjük az olajat, ezek az értékek nem igazán fontosak. Inkább a max. keveredési arányt gondolnám annak.

Jól emlékszem, hogy a tiéd rész-premixes?

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26250)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.01.02 0 0 26250

Na jó. elárultam, hogy nem értek a dologhoz egy kicsit sem. Az Arolnál nem a végtelen viszkozitás lenne az elképzelhetőbb, hanem a 0-nál kisebb számú :-S
Ott a minél nagyobb érék a nyerő.

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26248)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.01.02 0 0 26249

Ja, és ha már benne voltam a témában, utánanéztem pár motorokba szánt 2T olajnak is. Hát elkeserítő a helyzet, azok nem hozzák ezeket az értékeket. A lobbanáspontjuk magasabb. Sokkal. Kb 200+ Celsius.
Témaindítónak jó volt :-)

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26248)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.01.02 0 0 26248

Egy Raszputyin vagy! :-)

 

Igazából országúti haladásra bármilyen 2T olaj jó lehet. Kigyűjtöttem neked, hogy melyik premix olaj mit tud az adatlapja alapján:

 

MOL Arol 2T (a vicc kedvéért, ilyet még a warbiba se!!!)

Specifikáció:

API: TA

Viszkozitás:

cSt @ 20 ºC   75
cSt @ 40 ºC   32
Viscosity Index   ??? (talán végtelen?)
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874)   0.23
Pour Point, ºC (ASTM D97)   -24
Flash Point, ºC (ASTM D92)   105

 

MOBIL1 Racing 2T:
Specifikáció:
API: TC

ISO: E-GC, E-GD
JASO: FC, FD
SAE: Grade 1, Grade 2

Viszkozitás:
cSt @ 40 ºC   83
cSt @ 100 ºC   12.7
Viscosity Index   154
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874)   0.15
Pour Point, ºC (ASTM D97)   -42
Flash Point, ºC (ASTM D92)   100

IDEMITSU PREMIX

Specifikáció:
JASO: FC

Viszkozitás:
cSt @ 40 ºC   52.92
cSt @ 100 ºC   8.52

Viscosity Index   136

Pour Point, ºC   -39
Flash Point, ºC   126

 

FUCHS Titan 2T 100S

Specifikáció:

API: TC
JASO: FD
ISO: L-EGD
Viszkozitás:

cSt @ 40 ºC   47.5
cSt @ 100 ºC   8.44

Viscosity Index   ???

Pour Point, ºC   -42
Flash Point, ºC   130

Én maradok a Fuchsnál. De az Idemitsu is Mobil1 is jó választás.
A lényeg, hogy minél többen használjuk ezt a jó kis technikát! :-) 

 

Előzmény: M1,5 (26247)
M1,5 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 26247

A gazda keze ...meg a rendeltetésszerű használat ...a senki által nem javasolt Mobil1 premix ...boienergia ...ki tudja?

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26246)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.01.01 0 0 26246

Az még épp elmegy.
De mitől kezdett csökkeni a fogyasztásod? Meg erősödni az autó?
Öngyógyul? :-)

Előzmény: M1,5 (26245)
M1,5 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 26245

na szóval 1cm-rel van a max. vonal fölött. Asszem, az még elmegy.

A fogyasztás egyre csökken...

A motor egyre halkabb és erősebb.

 

Előzmény: M1,5 (26244)
M1,5 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 26244

Két napot állt az autó és azután néztem...egymás után 5x próbáltam.

Előzmény: RX-8 (26243)
RX-8 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 26243

Az én tapasztalatom szerint az olajpálca rendben mutatja a szintet, csak időnként nehéz pontosan leolvasni, mert összekenődik a pálca, amikor kihúzod. Én úgy vettem észre, hogy ez elsősorban akkor történik, ha még nagyon meleg motornál méred a szintet, úgyhogy próbáld meg egy kicsit hűlni hagyni (15-20 percig leállítás után), és akkor kivenni a pálcát, amikor már csak meleg, de nem forró a motor.

Előzmény: M1,5 (26242)
M1,5 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 26242

Az olajpálcának lehet hinni? Úgy értem, hogy korrekten látszik rajta a szint? Az MX5-ön is művészet leolvasni a szintet, de ez még azon is túltesz.

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26241)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2017.12.22 0 0 26241

Hogy a bánatban lehet benne annyi?

Ha egy kicsit van a max felett az olajszint, azt meg tolerálja motor, de ha már sokkal, abból nagy baj is lehet. Szerintem eressz le belőle. Vagy a román megoldás: egy nagyobb injekciós tűvel meg egy szilikon csővel szívasd ki belőle a felesleget.

Nekem van téli gumi a kocsin aztán nem mentem :-) volt más dolgom. Szóval ugyanott vagyunk, csak én szegényebben :-)

Előzmény: M1,5 (26240)
M1,5 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 26240

A "hóhoz" kéne téligumi is, de ezen nincs. Nyárival meg elég béna kacsa a hátsókerékhajtású a hóban.

Van egy újabb furcsaságom: túl magas a motorolaj szintje, ha hihetek a pálcának. De úgy magas, hogy gyakorlatilag az egész pálca olajos, amikor kihúzom. Mintha lenne benne +3 liter! Lehetséges ez?!

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26239)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2017.12.21 0 0 26239

Na arra én is.

Úgy néz ki, január végén, február elején bekerül a járgány alá.
Tavasszal, ha lesz egy találkozó, kipróbálhatod.
Ha szeretsz foglalkozni az autóval, akkor megnyugodtam :-) Azért ennél ha jó állapotúhoz is jutsz hozzá, azoknál is millió teendő tud lenni.
"Hóban" valaki volt ma kint? :-D

Előzmény: M1,5 (26238)
M1,5 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 26238

Jogos, összekevertelek azzal, aki a 190 lovast vette.

A motorom elég jó. Az az egy, amivel nincs baj.

Igen, azért kíváncsi lennék, hogy egy-két kábelnek nálam hová is kellene vezetnie...

De igazából én szeretek foglalkozni az autókkal, így ez szinte ideális nekem.

Kíváncsi vagyok, milyen lesz a TEin-futóműved!

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26236)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2017.12.21 0 0 26237

Yesss!
Szólt a szalon, hogy megjött az amerikai katyvaty, amit be kell építeni az autóba, szóval januárban átszambázhatok és kipipálják a hiányzó visszahívásos szervizeket.
Kicsit megnyugodtam, mert október elején leveleztem le az amikkal, hogy helló, létezem, itt vagyok. És akkor ezek szerint volt értelme.

 

Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2017.12.21 0 0 26236

Mintha én szereltem volna azt az autót.
Bár annyi különbség mégis van, hogy amihez nem értek, azt nem **sztatom :-)
Láttam a képeket amit a motor környékéről csináltál. Aggasztóak itt ott. Sajnálom, hogy ilyet fogtál ki. Engem még nem hagyott cserben az enyém (jó. pont fél éve vettem. azt hiszem kb napra pontosan). 3 hét állás után is úgy indul, mintha most állítottam volna le, egy rossz szavam sem lehet. Neked is hasonlókat kívánok, most hogy már jó, amióta ráijesztettél, hogy eladod.
A szervóban igazad van, azt be kell állítanom. De azt összekevered, hogy a Rev.-et nekem tanácsoltad. Én csak utána kezdem el ide írni, miután megvettem a vasat - bár előtte már olvastam a fórumot. És az erősebb verziót hajtom. 

Előzmény: M1,5 (26235)
M1,5 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 26235

Egyszerűen elhanyagolták az autót, nem húzták meg a bilincseket a csöveken, legyalulták a tőcsavart, szétszedtek dolgokat, de nem rakták össze rendesen és időbe telik, mire mindent helyreállítok. De igen, még az utolsó problémánál elfogyott a türelmem és felraktam...azóta meg jó :)

Valóban, a szervó nálam egyforma minden sebességnél. Nyomatékprobléma sincs (látod, mondtam neked, hogy az erősebbet vegyed :). Egy turbós Civicről van szó? Mondjuk a Prelude is hasonlóan húz. Ki kéne próbálni valakivel egyszerre kettőt.

Már az olajnyomásmérőm is normálisan mutat. Lassan jó lesz ez.

 

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26234)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2017.12.20 0 1 26234

Ezek szerint ennyire megbízhatatlan az autód? Sajnálom. Pedig ez a típus nem egy rossz konstrukció. Ezek szerint sikerült kifognod valami széthajtott fajtát.
Látom már árulod... Pedig pár hónapja vetted, nem?
Frankó a vezérlőid tingli-tanglizása. Nos az nem normális.
Lehet a szervót be kellene állítanom mégis. Céges 1.6 Civicből 1 percen belül átülve tapasztalatok:
- RX-8 kormánya 10km/ó alatt érezhetően nehezebben forgatható. Bár ha nem ülök át észre sem vettem volna
- 1.6 civic nyomatéka 2000-ig beleb*** az ülésbe, a Mazdáé meg nem létezik ott :-)

- az RX-ben baromira vigyorgok, a hondában meg semmi.

Előzmény: M1,5 (26233)
M1,5 Creative Commons License 2017.12.18 0 0 26233

Örvendetes hírek!

Ma először sikerült elérni, hogy ne álljak az út szélén műszaki probléma miatt :)

Nem tudom, normális-e, de nálam a computer dobozban a vezérlőegységek - pl. a szervókormányé - mindenféle rögzítés nélkül táncikálnak minden irányban? Így aztán nem csoda, hogy hol van kontakt, hol nincs.

Már a víz sem folyik innen-onnan, mióta meghúztam a bilincseket.

Még a fogyasztás is csökkent: a mai mérés szerint 14,5L volt százon a helyekben.

M1,5 Creative Commons License 2017.12.13 0 0 26232

Igen, én is ezt találtam! :)

Megpróbálom.

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26230)
M1,5 Creative Commons License 2017.12.13 0 0 26231

Köszi.

Azért jobb a kerék középpontjától mérni, mert az kiküszöböli a kerékméretekből adódó különségeket.

De mi bennük az aggasztó?

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26229)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!