Szia! Nekem 90000ért cserélte a szerelő komám. Igaz, van vagy 3 éve, de mint tudod jól teljesít az ország. Infláció nem nagyon van. Ha akarod megkérdezem mennyi az annyi ma,holnap,holnapután! Szintén 2003as 1,4 16v, 75le.
2003-as 1.4-es Ibizán szeretnék vezérlést cserélni, fölhívtam már egy fél tucat szervízt, de öt számjegyű ajánlatot még sehol nem kaptam. Megnéztem neten vezérlés szetteket, 40-50-ért már mindenféle márka van vízpumpával, anyámkínjával. Ehhez képest 110, 130, 150 ezres ajánlatokat kaptam. Ez mi? :) Én vagyok ennyire eltévedve, vagy totál rossz helyen keresgélek? Hová érdemes vinni?
Jövő héten vittem volna szervízbe (már 1 hónapja áll a kocsi lassan), a Bosch szervízben dolgozó cimborám is ezt javasolta. Azt mondja, nem 100%, de sok esetben találkoztak már ezzel.
Egy próbát megér, ha már... jelzek, ha van valami !
Van valakinek tapasztalata a méretpontos (külön az Ibizához gyártott) gumiszőnyegekkel kapcsolatban? Láttam olyan 7000 Ft-tól kaphatóak, de több féle van, több gyártótól, nem tudom melyiket lenne érdemes megvenni. Ami jelenleg van, az univerzális, és mindig bemegy alá a kosz...
Köszi a választ! Azóta találtam Youtubon videókat a cseréről. Elsőre én is a Berura gondoltam, de azért megkérdeztem, hogy mik a tapasztalatok. Sajnos hibakód olvasóm nincs, majd lehet beszerzek Aliexpressről 1000 Ft-ért egy ELM327-et, de ez nem égető, mert mint mondtad, lehet próbálgatni is. :)
Ha nagyon kell, akkor mindegy a márka, nálam sokan a Berura esküsznek, "mert az jó és nem drágább". Cserélni nagyjából lapos csavarhúzó elég, legrosszabb esetben 4. kísérletre eltalálod, ha nincs hibakód.
Olvastam többször, hogy szeretik megadni magukat a gyújtás trafók, és, hogy érdemes tartalékot tartani az autóban. Mivel idén lesz egy erdélyi és egy horvát kiruccanás is, egyre jobban foglalkoztat, hogy be kéne szereznem egy tartalékot a kocsiba. (Félek, hogy így a 120 ezredik km közeledtével megadja magát az egyik.) Az lenne a kérdésem, hogy mi a menete a cseréjének, kivitelezhető az út szélén, milyen szerszám kell hozzá? És melyik márkát érdemes beszerezni?
Ugyanezt a nem-indulás hibát produkálta nekem hónapokon keresztül az Ibizám. A megoldás bagatellnek hangzik, de csak egy vízhőgombát kell cserélni. Ne csináltass semmit, amíg ezt ki nem cseréled, minden szaki le fog hurrogni, de nálam ez oldotta meg a problémát. Én is a neten találtam ezt a tippet, nem egyedi a megoldás. A gomba rosszul méri meg a vízhőmérsékletet, és a rossz adat alapján képzi a rendszer a benzin-levegő keveréket.
Hogy más miként csinálja nem tudom, de én csak a rosszat cseréltettem le. 58000mérföld ugye 90000km. környékén van és nekem 128000nél ment el az első trafóm. Elég jól bírta. A tartalék megléte biztonságot ad tutira. Boldog karácsonyt!
Ja trafo a ludas. Kicsereltem a hibasat egy gyarira (30£ volt) es mukodik tokeletessen. Mindig csak a hibasat szoktak cserelni? Azert veszek egyet tartalekba azt hiszem. Mert ha ez holnap reggel romlott volna el akkor szivas mert keddig nincs semmi nyitva.
Na ennyi autoszereles eleg is volt nekem karacsonyra :) .
Tudnatok abban segíteni hogy van egy seat ibizam 2003-as 1.2-es aminek az üzemanyag mutatoja gyujtasnal felmegy a nullaig es a sarga lampa elalszik de ez ha teljesen kifogyott az uzemanyag vagy ha tele a tank akkor sem valtozik. Nemetbol hoztam a kocsit meg nyaron es sajnos nem tudom mar megkerdezni a tulajt hogy mi volt vele mert meg a hirdetesbe 3/4-et mutat a mutato de amikor ellett hozva mar ezt mutatta es elfelejtettem megkerdezni. Az uzemanyagszivattyun levon csokin meg a ket kozepso vezetek szigeteloszallagozva van de azt hiaba szet szedtem raadom a gyujtast sem valtozik semmi.
Az autom seat ibiza 1.4 86Le benzines 52000 merfold 2007es. Ma reggelre valami baja lett. Erotlenul es dadogva jar. Majd parszor a motorlampa is kigyulladt es elaludt. Alapjaratot tartja csak ha terhelem akkor jelentkezik igazan a problema. a kipufogo moge allva alapjaratnal furcsa halk pukkano hangok jonnek ki kisse egyenetlen ritmusban. Kiolvastam a hibakodot egy olcso kabellel.
Nem, mert időközben a kocsit levitte apám Kanizsára. Ott az autóvillamosságisok alapos kutakodás után megtalálták, mi okozza ezt a "nem indul a motor" hibát: indításkor valamiért a befecskendező szelep 1 adott hengernél túlzottan sok üzemanyagot nyom a motorba - viszont azt egyelőre nem tudni, miért. Vagy a vezérlés rossz, vagy az adott hengernél levő befecskendező, esetleg jeladója, mert a számítógép semmi hibát nem jelez és a regiszterben sem tárol el semmit.
"Nyitott ajtóknál is hallom néha kattogni, de ilyenkor nem tudom mit csinál. Ha ilyenkor becsuknám már nem tudnám kinyitni csak megint a távkapcsolóval?"
Igen. Ilyenkor zár, ha becsukod az ajtót, akkor úgy is marad. Nekem van riasztóm így azt is élesíti, amúgy nem zavarna, csak ha nyitva marad az ajtó és mozdulok, 20 másodperc múlva már vonyít is.
Normál működés esetén, ha a zárt kocsit a gyári távirányítójával kinyitod de ne nyitod ki egyik ajtót vagy a csomagtér ajtót, akkor kb fél perc után visszazár mindent. Mindezt azért hogy ha véletlen a zsebedben megnyomódik a kulcs gombja és a kocsi hatótávon belül van akkor ne maradjon nyitva a kocsi. Ha az ajtókapcsoló nem működik akkor úgy érzékeli hogy nem történt ajtónyitás tehát jogosan visszazár. Az ac működtetése egy másik probléma. Gondolom azt azért indítja el hogy motor indításakor azonnal meglegyen a megfelelő üzemanyag nyomás. Úgy hogy igen is hiba ez sajnos.
Esküszöm nem ittam semmit(ma) de nem értem. Mi a hiba? Zsebemben a kulcs, kipattintom, kinyitom az ajtót,(ajtókat) bepakolok, becsukom az ajtót,(ajtókat) ha nem teszem a kulcsot be a gyújtáskapcsolóba és nem indítok 5-6 mp. elteltével bezárja a centrálzár az ajtókat. Ha a csomagtartó ajtaját akarom kinyitni, 2x nyomom meg a nyitó gombot a kulcson. Nekem nincs riasztó. Nyitott ajtóknál is hallom néha kattogni, de ilyenkor nem tudom mit csinál. Ha ilyenkor becsuknám már nem tudnám kinyitni csak megint a távkapcsolóval? Mondjuk ezt még nem próbáltam, de az enyém újkorától ilyen. Most nézem amit Alvin linkelt, a bal ajtónál nekem se mindig ég a belsővilágítás és nem megy a benzinpumpa. Szerintem az sose ment ajtónyitásra.
Nekem nem új korától csinálja. Mondjuk az szerintem nem éppen elvárható működés, hogy kinyitod a kocsit és egyből rád is zárja, alig bírsz berakni valamit a csomagtartóba.
Ez hiba? Az enyém újkorától így csinál. Az anyósom 1,2es Ibizája szintén ezt csinálta. Egyszer az Adriára kellett utánavinni a pótkulcsot a tiédhez hasonló ok miatt! :-)) Akkor nem voltam ilyen mosolygós kedvemben.
Nekem is az ez van, hibakódot is ad az ajtózárra, fórumokon körbenézve kb. típushiba, valamelyik VWs cuccnál még a csatlakozó is szétrohad. Gyári, jó drága. Lehet a gyártó is rájött, mert újabb cikkszámmal már más típusú elektronikát forgalmaznak. Kb. ennyi, amit tudok. Egyelőre pénzt kell gyűjtenek, 60-100ezer közti ajánlatom van ajtónként. Jobb hátsó fixen bezárt, bal elsőben meg a vezérlés olyan, amit írtatok, fogja ée becsukja magát, alig lehet már rendesen pakolászni, valakinek folyton nyomkodni kell a nyitógombot.
A mikrokapcsoló hibája még úgy is "megviccelheti" az embert hogy nyitás után nem sokkal szépen visszazár mivel úgy látja hogy nem volt ajtónyitás. Ha közben az ülésre már bedobtuk a kulcsot akkor jöhet a pótkulcs. Velem egyszer megesett szerencsére otthon. :-)
Az enyém 0 km-es kora óta csinálja a vezetőoldali ajtó nyitásakor. Eddig én sem tudtam, hogy az AC pumpa búg, csak most olvastam, hogyha rossz a vezetőoldali ajtó mikrokapcsolója, akkor ez is a tünete, hogy ez elmarad (alábbi linken). Amúgy milyen motorral szerelt a tiéd, és milyen évjárat? (Enyém BKY motorkód, 2005-ös évjárat.)