Egyesül a két amerikai óriás légitársaság Hónapok óta tartó találgatásoknak és pletykáknak vetett véget a Delta Air Lines és a Northwest Airlines, miután a két társaság tegnap este bejelentette, hogy megszületett a megállapodás a fúzióról. A 17,7 milliárd dollár értékű tranzakcióval a világ második legnagyobb légitársasága jön létre.
Leverte a biztositekot naluk, hogy a FedEx Corporation nem hosszabbitotta meg veluk a szerzodet. A FedEx Team tagsag biztositotta nekik azt, hogy reszt vegyenek az Air Mobility Command (AMC) nemzetkozi szallitasaiban.
Ez azért is kár, mert még a jó öreg L1011-esekkel is fuvaroztak.
Viszont érdekes, mert néhány hete bejelentették, hogy Budapest helyett Lipcsében (?) hajtják végre a technikai leszállásokat, mert ott volt valami technikai bázisuk is.
Egy érdekes történet a Travel Service-szel kapcsolatban:
a nővérem pár évvel ezelőtt repült velük BUD-Dubai-Kathmandu útvonalon egy túristacsoporttal.
A gépnek este 6-kor kellett volna indulnia, de mivel eleve késve érkezett a Kanári-szigetekről (vagy honnan a fenéből), az indulás este 10-re került át. Éjfélkor még telefonált nekem a nővérem, hogy még mindig nem volt boarding.
Végülis éjjel 3 óra után szálltak fel. A B737-es gép annyira SZAR volt, hogy kétszer próbált meg felszállni, de nem tudott felgyorsulni a 13L-en valamiért, ezért megszakította a felszállást. A második után utasok ki, szerelők a géphez, további egy óra szarakodás. Végül harmadszorra röppentek el.
Szerintetek hogy érezték az utasok magukat?
10 nappal később a visszaúton Dubaiban hasonló problémák voltak. Ferihegyen este 21.30-kor kellett volna landolniuk. 21.45-kor a nővérem még Dubaiból telefonált, hogy még a felszállásra várakoznak. Kb. 80-100 ember éjszakázott az érkezési oldalon. Végül hajnal fél 4-kor szállt le a gép!
Kösz, így már értem. Így végülis semmibe nem kerül nekik blöffölni, hátha néhány csókát még össze tudnak fogdosni, ha meg nem, na bumm. A charteres utazóközönség már önmagában biztos elég ahhoz, hogy megérje.
Szóval megkövetem magam, valószínűleg semmi közük a SkyEurope tanácsadóihoz. :)
A smartwings anyacége, a Travel Service repüli a járatot (B738, bár elméletileg betehetnék a smartwingses feliratú B735-öst is). Nincs is külön kódja a smartwingsnek, QS/TVS=Travel Service, a magyar leánycég kódja meg TVL.
A Travel Service meg a helyek egy jó részét félig-meddig charterként értékesíti. Csak úgy tűnik, charterként sincs rá elég kereslet, ezért néhány helyet meg eladnak külön ők, nem utazási irodákon keresztül.
Megint egy régi társasággal kevesebb, 62 év után abbahagyta az Aloha Airlines. Heti 700 járat a szigetek között (a leghosszabb volt 216 mérföld), heti 120 járat az USA nyugati partra és egy felnyílt tetejű Boeing 1988 áprilisában, ahol 95-ből 94-en életben maradtak.
Már volt róla szó korábban egy másik topikon. 1-2 hónappal ezelőtt próbálva röhejes, 115e forintos árat kínáltak, miközben egy Qatar Airways 92e, Emirates meg 110e volt London-ból. Nekem inkább megérné fapadozni Londonig 20e-ért 2 órát, onnan pedig a színvonal, legyen akármekkora a kerülő, mintsem 5-6 órát egy szutyokkal utazni Dubai-ig (pláne 737-esen, gondolom), még ha átszállás nélkül is. A vége úgyis ugyanannyi, de legalább van benne valami jó is.
A másik, hogy nem tudom, fapadosnak miért éri meg egy vízumköteles országba járatot indítani (ahová nem is akármilyen egyszerű a vízum ügyintézés), mikor az utazóközönségük egy része arról híres, tökmindegy neki hová megy, csak spórolni akar, az ilyen utas még vízumért sem hajlandó fizetni, nemhogy 115e-et egy jegyért. Aki meg meggyőződésből megy vagy mert mennie kell, az tisztában van az árakkal, nem fog velük szarakodni ennyiért ha kimondottan jó kiszolgálást kaphat ugyanezen az áron.
Néhányan azért biztos választják majd őket, mert nem tájékozódnak a többi társaságról (EK, QR, vagy akár LH, KL), félnek az átszállástól, nem ismerik a Smartwings-t, stb. Ők valószínűleg elégedettek is lesznek vele, de szerintem nem lesznek annyian, hogy hosszú távon megérje.
Nem tudom, mi ez a Smartwings, de nem lennék meglepve, ha kiderülne, a tanácsokat ugyanonnan kapják, mint a SkyEurope. :)