olaj: Mazda Dexelia 5w 30 DPF - ez ACAE C1-es... Ha ilyen nincs, akkor a lényeg az 5W-30 és az ACEA C1 !!!!
Viszont a "rossz" olaj nem azonnal csinál bajt.
Az autó a nullázás után elvileg 21500 km lefutásával a DPF lámpával jelzi, hogy elmaradt az olajcsere és a nullázás.
Csak olajcsere nem elég!
Mindegy mit mond a "tudós" szerelő, olajcsere kell és nullázás!
A rossz olajtól a részecskeszűrő eltömődik, de nem azonnal...
Fontos lenne tudni, hogy hány km van az autóban, volt e porlasztóalátét cserélve. Ha nem, és aktuális lenne, akkor az nem várhat!!!
Célszerű lenne levenni az olajteknőt, vagy a leeresztőcsavaron keresztül endoszkóppal megnézni az olajszivattyú kosarát. Ha azon korom, koksz van, akkor ki kell takarítani.
Vettél egy olyan autót, aminek fontos a szakszerű karbantartása, most egy picit figyelni kell rá, és ha túl vagy rajta, akkor jöhet a következő 20.000 km...
Ma kiderült a probléma, az autó rossz olajat kapott, úgy néz ki. Mazda Original Oil Ultra 5W-30 került bele, aminek a leírásán azt írja, hogy benzines és dízel autókba egyaránt ajánlott, kivéve azokat, amelyekben DPF szűrő van. Holnap viszem az autót olajcserére, remélem, hogy megoldódik a probléma.
És ha már itt tartunk, akkor kérdem azt is, milyen olajat ajánlotok? Márka, típus?
Csak a megfelelő diagnosztikai interfésszel és szoftverrel, vagy egy db vezetékkel és és egy leírást követve lehet megcsinálni. Az előbbit márkaszervizben, vagy megfelelő felkészültségű szervizben, az utóbbit otthon a ház előtt is meg lehet oldani.
Itt a fórumban is van valahol leírás, de a youtube-on is van videó.
A szükséges csatlakozó a hűtő mögött van, annak az egyik foglalatát kell az aksi negatívval összekötni, vagy ahhoz érinteni a vezetéket 5-ször... stb stb stb...
Amit otthon is meg tudsz tenni, az a kényszerregenerálás és a nullázás.
Új vagyok a csoportban, Erdélyből, Kolozsvárról. Májusban vásároltam egy 2008-as kiadású 143 lovas dízel Mazda 5-öt. Nyaralás előtt elvittem az autót olajcserére, ezt követően jelentkeztek a problémák, de nem tudom, hogy a két dolognak van-e köze egymáshoz. Az olajcserét követően elindultunk horvátországi nyaralásunkra, de Siófok környékén hosszú álldogálás és araszolás után letereltek az autópályáról baleset miatt. Mivel fogytán volt az üzemanyag és nem voltam biztos, hol tudok visszakeveredni a pályára, Siófok kijáratánál egy Lukoil kútnál tankoltam, amit eddig sosem tettem (MOL, ÖMV, INA, Shell kutaknál szoktam). És ezt követően kezdődött a kálvária. Ahogy átléptem a horvát határt, villogni kezdett a DPF-led, majd röviddel ezt követően a TCS/DSC rendszerek visszajelző lámpája és a motor ellenőrző lámpa is kigyúlt . Miután eljutottam az első autópálya parkolóig, megállítottam az autót, áramtalanítottam a rendszert és miután az aksi papucsát visszatettem, már csak a DPF lámpa gyúlt ki, de ezúttal folyamatosan égett, így betartva a kézikönyv előírásait, sikerült a szűrőt kitakarítani, a DPF lámpa ki is aludt és kb. 600 km-en keresztül nem volt gond az autóval. Hazafele jövet azonban Budapest előtt újra eljátszotta ugyanezt, azzal a különbséggel, hogy mostmár az először bevetett megoldás nem járt sikerrel. Budapestről úgy jöttem haza Kolozsvárig (450 km), hogy az autó teljesítménye korlátozva volt, ami őszintén szólva, nem volt egy kellemes utazás. Van elképzelésetek arról, hogy hol kellene keresni a hibát? Holnap viszem az autót szerelőhöz (nem szakszervíz)m de nagyon kíváncsi lennék a ti véleményetekre is.
@kiggyo es @Balthazor Hellman, koszi a segitseget. Ma voltam az auto obudaban azt mondtak szinte uj es, hogy jo vetel. a gepteto volt javitva de a gyari pasztellek sertetlenek. az aksi nemreg volt bikazva -> valoszinu sokat allt. a digitalis szervizkonyv adatai alapjan nemetbol hoztak be minden szervizen ott volt semmi nem volt meg vele a kilometerora allasa is helyes. lengokarok epek, az alvazon meg rajta van a tavalyi so es ok is melegen ajanlottak az alvazvedelmet.
szerintuk jo vetel szinte uj. lefoglaloztam. jelenleg itt tartok. remelem hamarosan buszke mazda tulaj leszek en is.
Ha váltok, akkor szükségem lesz egy marék (ezek szerint) zöld ledre :)
Meg egy hétre a cseréhez...
Kicsit felmerült a dobbantás németbe... (a projekt jegelve egyelőre, de ha mégis, akkor) onnantól a menetdinamika a fogyasztás/ adó oltárán lesz feláldozva... A dízel a szigorodó előírások miatt ugye ott igencsak hátrányt fog jelenteni a városokban...
Én egy kétliteres dízelt hajtok, (2007-es évjárat)
Az enyémben van valami rejtett hiba (hidegen, bemelegedéskor egyenetlenül jár rövid ideig, újabban nagy gázadásnál, emelkedőn mérsékelten gyorsul, és a pillanatnyi fogyasztásmérő megáll 14,5 liternél...), e miatt sokszor a pokolra kívánom, máskor megígérem neki, hogy már tényleg a végére járok...
De... ami maitt még nem gyújtottam fel, az a praktikum, a kompakt külső méret, és a nagy, variálható belső...
A 3,7 M huf-t sokallom egy 6 éves autóért, de ha tényleg annyi a km és hibátlan, akkor bevállalható.
megvétel óta 120.000 km-és tréleren még nem volt, egyszer kicsit beparáztatott, de egy újraindítás után elmúlt a vészüzemmód...
Én komolyan elgondolkodtam egy újabb 1.8 benzinesen is, ha jól láttam az utolsó szériában 6-os váltó van...
Ha már ilyen összeget áldozol autóra, akkor egy alvázvédelemre is érdemes költeni.
Ha elkezdenek kiégni az első izzók, akkor a zöldcsomagolású Osram a tuti... egy éve teszik a dolgukat
a H7-es izzók foglalata megég, azokból is legyen tartalék. 10 évente egyszer kell, de akkor nagyon.
Érdemes műszerfal izzókat keríteni még, mert a márkaszervíz párezer huf-ért adja őket...
HA 2012-ben hozták be akkor a magyar nyilvántartásból le tudod kérdezni a magyar km óra állás történetét.
Gondolom ez már a hullámos oldalú verzió, nekem is ilyen van.
Technikailag nem sokban különbözik az elődtől, külső és belső designban vannak különbségek csak.
Sok típushibája nincs, a rozsda lesz majd egyszer, ezért érdemes mihamarabb egy jó alváz-üregvédelmet adni neki még ilyen fiatal korban.
Nem tudom hova valósi vagy, szegeden meg tudom mutatni az enyémet.
Méretéhez képest praktikus jószág, a tolóajtó kimondottan hasznos találmány ha gyerekek vannak. 3 gyerekülés elfér egymás mellett a középső sorban, mi is így használjuk jelenleg. Azt azért tudni érdemes hogy ez egy kategóriával kisebb a sharan/galaxy/voyager osztálynál.
Abban kernem a segitsegeteket, hogy most tervezek egy Mazda 5 2.0 TX-et venni kereskedotol. Elvileg 79e km van benne (amit kicsit hunyorogva nezek - lekerdeztem autodna-n es vin-en 2012ben jart elvileg 49e-nel gondolom amikor behoztak az orszagba az Osztrakoktol).
Tobb adatot nem latok rola. Termeszetesen elviszem elotte markaszervizbe allapotfelmeresre de sajnos nincs tapasztalatom mire kellene odafigyelnem meg vagy egyaltalan jo dontes lenne-e ez a tipus. Csaladi autonak vennem.
Sziasztok! Úgy döntöttem,hogy megválok a szeretet Mazdámtól és visszatérek a Toyotához! Valahogy ez az autó nem hozta azt amit elvártam ! Tavaly átment egy motorgenerálon 200 ekm-nél mivel elég sok olajat fogyasztott tankolástól tankolásik max-ról lement a minimum szintig! A motorgenerál óta mentem vele 24ekm-t és akkor vettem észre megint elkezdte fogyasztani az olajat! Megint az a jellegzetes szag jön ki a kipufogóból és szerintem ez jobb nem lesz csak rosszabb! így megmaradt nekem egy olajcsere garnitúra! Olaj ,olajszűrő,levegőszürő! Ha valakit érdekel eladom október közepe felé leszek itthon és a akkor tudnám odaadni!
Belső műanyag alkatrészeket honnan lehetne beszerezni? Ilyesmiket mint pl. a harmadik üléssor biztonsági övének tartója, ami mindkét oldalon elfáradt és eltörött.
Akkor látom a fekete felhőt csak, ha mondjuk 6.-ban 1800-2000 fordulatnál le padlózom. Vagy ha sokáig megyek nyugis tempóban aztán nyomok egy padlót. A rángatás miatt azért gondolom az EGR-t mert a porlasztók szinte ujjak, a map szenzor tiszta, turbó tiszta, szívó cső tiszta.
Valaki vett már nappali menetfényt? Hogyan tudnám rákötni az automata üzemmódra?
DPF kivétel és egy kis motor optimalizálás után vagyok pár ezer Km-rel.
Tapasztalatok: mintha kevesebb üzemanyag kellene, de nem vagyok benne biztos mert azóta mindenki ellenfél. Lassan elmúlik a varázsa de élvezem az erő többletet. Ha alacsony fordulatról kezdek gyorsítani, kormol egy kicsit. De ezt betudom a szűrő hiányának. Az elején félve nézegettem a hosszabb városi utak után a műszerfalat keresve a világító DPF lámpát. De a boldogságot be árnyalja, hogy néha melegen rángat. Szerintem az EGR szelep szarozik. Valakinek ötlet mi lehet még ami ilyen tünetet produkál? Csak melegen.