Az Africa Twin Klub Magyarország 2005. 05. 05-én alakult.
Egy baráti társaság, melynek célja - többek között - közös programok,
motoros túrázás (kül- és belföldön, úton és terepen), találkozók
szervezése.
Honlapunk: www.africatwin.hu
Én először a kapcsolóját nézném meg. Nem hiszem, hogy ehhez szét kellene szedni a blokot. Ha jól nézem a rajzokat a kihajtó lánckerék fedele alatt találod. A német gépkönyvben leerlaufschalter néven keresd. A honlapon megtalálod letöltéseknél. Kiszerelni, kimosni, leellenőrizni műszerrel a működést. Ha műszerrel ok és beszerelve mégis rosszalkodik akkor szerelő. Ennyit tudnék tanácsolni első nekifutásra, de lesznek itt nálam tapasztaltabb rókák is akik biztosan adnak még ötletet. Ja... ! Előbb húzd szét az elektromos csatlakozóját és fűzd ki a vázból, és csak utána tekerd ki a gombát, így nem törik el a kábel. Esetleg az is lehet, hogy szakadt a vezeték.
Sziasztok! 94-es Africám van és az ürsvisszajelző zöld lámpa nem mindíg gyullad ki. Mit lehet tenni? Szét kell szedni az egész motort? :-( Ha piszkálgatom a váltókart ki-kigyullad. Főleg meleg motornál. Hidegen működik. Nem is lenne nagy a baj, de ha nem gyullad ki a lámpa nem indul a motor!!!
A teló olajcsere nem ördöngősség, úgyhogy... ;) max annyi, hogy tapasztalataim szerint picit többet kell beleönteni. Levegőszelep van a tieden a szár tetején ?
Én sokat terepezek, így én 5w sürüségű olajat használok és bringa pumpával fújok a telóba kb 0.4 bart.
Amit én szervízelek AT-k, mindnek meg zsírzom a tengelyt a lánckerék alatt (anno ki is írtam a fórumra) de sokan nem foglalkoznak vele, ahogy a teleszkóp olajcserével sem, pedig...
Pontosan ez a probléma ami a fotón látszik. Bizonyos tekintetben rosszabb, bizonyos tekintetben jobb a helyzet. Annyit tudtam tenni a hogy mentsem a menthetetlent, hogy jól zsírba raktam a kihajtó tengelyt mielőtt a helyére szereltem a lánckereket, így legalább nem szárazon nyalja egymást a két alkatrész.
Nagyon köszönöm a jó tanácsokat... megfogadom!
Amire esetleg sürgősen szükségem lenne, az a biztosító gyűrű ami a lánckereket fogja. Nálam az a leginkább kopott.
A teleszkóp olajcserét időközben már megcsináltam a robbantott rajzok alapján, de azért köszönöm a segítséget.
Megpróbálok megjelenni az orfűi találkozón, ha sikerül rávennem a páromat, és egyéb tényezők is se tesznek kereszbe, vasárnap ott leszek. Gondolom strand lesz a fő célpont. :)
Kezdem az egyszerubbel, alul egyszeruen le lehet engedni, a regebbieken van kulon csavar a szaak aljan, az ujabbakon alulrol imbuszkulcsal.
A gyar 10w villaolajbol (fork oil) a regiekbe 635,az ujabbakba (07,07a) 648 cm3 ir elo. Tapasztalatom h 670 az optimalis.
Sajnos valtotengelyt kell cserelni, ehhez blokk szet...
A csétényi vagy a tarjáni bontót javaslom, ott szokot lenni ilyesmi, nemcsak komplett blokkot adnak.
Errol egyebkent irtam az Elado Afica menupontban, direkt az ilyen szopasok elkerulese miatt...
Hamar szet van szedve a lancokat (2 vezermu es egy olajszivatyu) vizygaljatok meg. Bar 200ezer km utan nyulnak csak meg... Ahogy a kuplung is siman kiir ennyi ! A kuplung agyat is nezzetek meg, nem kotyog-e !
Augusztus 17-20 kozozt Orfun tartunk egy AT markatalalkozot, szivesen latunk !
Udv:KT
Africa Twin Klub Magyarorszag
www.africatwin.eu
Igazából nem is annyira a szerelési költség miatt fájt a kobakom, hanem a gyári alkatrész volt az ami feladta a leckét. Szerencsére a szomszédom a szerelőm, (mellesleg a csongrádi Albatros MC vezetője) és jómagam is rendelkezem némi affinitással a feladathoz. Apropó Albatros MC. Sajnos az idei évben elmarad a nagy hagyományokkal rendelkező motoros találkozó a városban, a tavalyi évben a város vezetés és egyéb hatóságok segítőkész magatartása miatt, viszont a veterán baráti kör szuper kis kiállítást, illetve felvonulást szervez. A kiállítással egy időben bor utca is üzemel. Varázslatos szabad strandunk is van a Tisza partján tele ifjú és csinos lányokkal stb.
Mind ez az őrület az augusztus 17-18 -i hétvégén foganatosítódik. Akinek esetleg van kedve, ellátogathat hozzánk, akár a személyes kapcsolatokat is lehet ápolni ez idő alatt. Ha valakit érdekel üzenjen, itt és felvesszük a kapcsolatot. Szállást igen nehéz ilyenkor már találni a városban, de talán a sátrazást meg lehet még oldani.
Két hete magam is boldog AT tulajdonossá lettem. Méghozzá egy 1990-es évjáratú RD04 személyében.
Átbogarászva a masinát a következő "hibára" bukkantam: A kihajtó tengely erősen kopott, a bordáknak nagyjából a fele van meg. Van-e valakinek tapasztalata ennek a cseréjében. Konkrétan a tengely ára érdekelne, illetve hogy tudnátok ajánlani valami "olcsó" alkatrész forrást, ahol a gyári rendelési számok, megnevezések alapján lehetne rendelni. (tömítő klt, idomrögzítő gumi betétek, stb.) Ha adnátok valami támpontot, az nagy segítség lenne.
Másik kérdés: A teleszkóp olaj cseréjéhez ki kell-e, és szét kell-e szerelni a villaszárat, vagy a szár aljában, annak hátoldalán lévő csavaron keresztül leereszthető az olaj, illetve felülről felönthető-e a szükséges mennyiség?