ezzel kapcsolatban...láttam egy videót talán az USA-ban történt, hogy 2 nő egy Teslaval beállt tankolni benzin kúthoz. Másik autóból vedeózták őket és mikor mar nem bírtak nézni, hogy a két lotyó mindenáron benzint akar tankolni egy teslába, ami végül is sikerült az ablakmosó tartályba, akkor mentek oda és magyarázták el nekik ne szopassák már magukat és másokat tovább. :)
Aztán, hogy ez mennyire volt valóságos vagy megrendezet pasz.
A hibridek érkezésével olyan őj dolgokkal is meg kell barátkozni, mint a "virtuális üzemanyag tartály", "maximálisan felhasználható energia" és társai.
Ebben a RACER videóban minden elmagyaráznak, de tényleg figelni kell hogy megértse az ember... márha amolyan laikus és nem szakértője a témának :)
Egyébként Pruett GTP 101 videószériáját nagyon ajánlom, bemutatta az összes GTP autót, külön a motorjaikat, az üzemanyagot, a hibrid rendszert, az új fékrendszert minden lényeges komponenst, amit ezekről az autókról első körben tudni érdemes. Fantasztikus munka. És rengeteg tanulnivaló.
A fenti linkelt videóhoz pedig csak egy kedvcsináló felütés: a DPi autókhoz képest az üzemanyagtartály mérete 78 literről 110 literre nőtt, de az üzemanyag sosem fog kifogyni. Az igazi mérce a 920 megajoule energiát tároló virtuális üzemanyag tartály. Egy stint alatt ennyi energiát lehet max. felhasználni. Hosszabb pit stopok, minimum megállási idő, soha el nem fogyó folyékony üzemanyag, komoly büntetések ha valaki túllépi a max. energiafelhasználást. Kész agyrém az egész :))
A WEC-ben az ősszel még előkerült egy Isotta Fraschini nevű alakulat is, elvileg az egykor volt autómárkát szeretnék feltámasztani, ennek lenne az egyik lépése egy Hypercar. Eredetileg is csak Spában, a harmadik fordulóban csatlakoztak volna a WEC-hez, most már Monza a cél.
Az Alpine meg - ha jól rémlenek a szabályok - már nem folytathatja a lebutított LMP autóval, de jövőre jönnek vissza a csúcskategóriába Hypercarral ők is.
Tegnap kijött a végleges nevezési lista, egyelőre a január 20-22-es Roar teszthez, de ez gyakorlatilag a Rolex 24 mezőnye, a versenyzők még itt-ott változhatnak.
Nagyon szép a lista, 61 autó, a GTD-be engedték még indulni a #75-ös Sun Energy1 Mercedes-t, amit Kenny Habul, Fabian Schiller, Axcil Jeffries és Will Power vezetnek majd.
A Penske csapatból mindhárom IndyCar versenyző ott lesz a Rolex-en, Newgarden és McLaughlin az LMP2-ben a Tower Motorsports-nál indulnak.
Az IC-sek közül Herta vállalja a legtöbbet, ő mindkét BMW GTP-t vezeti majd, de ott lesz Dixon a Ganassi-féle Cadillac-ben, Castroneves és Pagenaud a Shank Acurában, aztán Gorsjean az Iron Lynx Lamborghiniben (GTD PRO), meg még páran, Kirkwood, Defranceso, Veekay lehet böngészni a listát, ami persze még nem is végleges.
Rég nem látott izgalmak várhatók, végre dugig a mezőny a csúcskategóriával, a WEC-ben még ennél is több lesz és hát a Le Mans 24 órásba csúcsosodik ki az egész.
Hypercar ------- 13 LMP2 ------------ 11 LMGTE Am --- 14
A gyári csapatok mellett 4 privát csapat is helyet kapott:
Floyd Vanwall Racing Team, ez a ByKolles, nem hibrid konstrukció, Gibon V8-assal mennek majd, egyik versenyzőjük Jacques Villeneuve lesz.
Két Porsche privát csapat is lesz, a Proton és a Jota, valamint a Glickenhaus is jön egy autóval.
A Peugeot, Porsche, Toyota és Ferrari 2-2 autót indít, a Cadillac 1-et. Az #50-es Ferrarit vezetik a tavalyi GTD Pro bajnok Pier Guidi / Calado páros.
Az Alpine az LMP2-ben folytatja 2 autóval, a GT kategóriában Ferrarik, Astonok, Porsche-k és mutatóba egy Corvette. Utóbbiakhoz igazolt Ben Keeting. Az Iron Lynx gyártót váltott, Porsche helyett idén Ferrarival mennek (2024-től ők a Lamborghini gyári csapata lesznek majd a prototípusok között).
Szuper év elé nézünk.
IMSA kezdés Roar Before The 24 ----- Január 20-22. WEC kezdés Sebrin Prologue ---------- Március 11-12.
Hatvan nevezést fogadtak, pedig több mint 70 volt, így fognak normálisan elférni.
A 60 autóból 54 végigcsinálja az Endurance Cup-ot, 45 pedig full szezonos.
GTP - 9
LMP2 - 10
LMP3 - 9
GTD PRO - 8
GTD - 24
Kár hogy nem rakták ki az LMP3-at, full érdektelen, helyette lehetett volna még több GTD és majd később GTP (idén még érkeznek a customer Porsche-ék is).
The evocative Pescarolo name could return to the top flight of endurance racing in 2024 if plans to field a customer Le Mans Hypercar by the marque's new owner come to fruition.
Bemutatkozott a Ferrari Hypercar is, ezzel gyakorlatilag már minden jövő évi gyári szereplő megmutatta magát.
Ferrari reports that it has received a number of inquiries from potential customers for the LMH car, but has not indicated that it has any intention of the 499P being run as anything but a factory effort.
The 499P, bearing a livery with a version of the renowned 312 P color scheme from the 1970s to visually underscore the historical connection, will makes its competition debut in the 1000km of Sebring, run as part of the “Super Sebring” weekend with IMSA’s 12 Hours, on March 17. WEC will conduct its Prologue pre-season test, at Sebring the weekend before.
A szezon legrövidebb pályája, ahol mind az öt versenyosztály egyszerre versenyzik.
Búcsúznak a DPi autók, az Acura a harmadik bajnoki címével.
Már csak 1 kérdés marad: Shank vagy Wayne Taylor csapata nyer?
A hétvége előtt mindössze 19 pont volt kettejük a különbség Shank javára, miközben a pontrendszer csak 20 ponttal jutalmazza többel a győztest a második helyezettnél.
Tegnap Shankék megszerezték a pole-t (Tom Blomquvist, Oliver Jarvis, Helio Castroneves), így Tayloréknak (Ricky Taylor, Filipe Albuquerque, Brandon Hartley) két hellyel kell előttük végezni ha bajnokok akarnak lenni.
Mondjuk úgy, hogy szoros. :)
A GTD Pro-ban a Pfaff Mototsport idei öt győzelmével már behozhatatlan előnnyel vezetnek a Corvette előtt, az elindulással bajnokok.
GTD-ben a #27-es Haert of Racing Aston Martin vezet a #32-es Team Korthoff Motorsport Mercedes előtt, de még játékban van a #16-os Wright Motorsport Porsche is, tehát a bajnokság abszolút nyitott.
LMP2-ben és LMP3-ban is most dől el a bajnoki cím.
Az Ian hurrikán szerencsére elkerülte a térséget így eső se nagyon valószínű (legalábbis a tegnapi előrejelzések szerint).
Ez pedig egy kis kedvcsináló klip az elmúlt pár évtized legjobb versenypillanataiból:
Gyártóként van BoP a legfelső kategóriában is? Ha igen, akkor arról szól a verseny, hogy jól lőtték-e be a BoP-t. Nem jön be ez a BoP dolog egy prototípus versenyzésnél...
Mikor kiderült hogy a Pug csak Monzában debütál akkor már elengedtem a dolgot... Viszont minden adott ahhoz hogy most megint pár jó év jöjjön a királykategóriát illetően. Azt még adnám ha a P2-vel is tudnának kezdeni hogy ne Oreca-márkakupa legyen (az off Moto2-ben se tetszik hogy Kalex-kupává vált lényegében), bár szerencsére általában ők azért jó versenyeket szoktak futni.
A felsoroltak lesznek + Porsche és BMW is. Audi nem lesz, azt a projektet átvette a Lamborghini (legalábbis véletlen pont úgy jöttek ki a dolgok hogy az Audi bejelentette hogy mégse lesz autó, pár hónapra rá meg előállt a Lambo a saját gépével). Talán az Acura az egyetlen amit jelen tervek szerint nem hoznak át az IMSA-ból.
Ha mindenki elindul, aki bejelentette, akkor biztosan lesz. Max sok technikai hibával, drámával, de az is valami. Én már nem is tudom követni, hogy kik indulnak jövőre a top kategóriában. Toyota, Peugeot, Cadillac, Ferrari. Porsche és Audi is jövőre lesz? BMW is indul itt?
Cserébe persze nem lesz GT Pro jövőre, csak 2 év múlva GT3 autókkal.
A hidrogén meghajtású autóval mi a terv? Mikor debütál?