Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.03.30 0 0 5220

megfordult az M62-1 és az M62-2

 

Azok lennének a protók protói?

Előzmény: hmsoft (5219)
hmsoft Creative Commons License 2021.03.29 0 2 5219

Akkor legyen Csővargányás. :) Viszont van neki vasúti vonatkozása is, hiszen az egyik Resetnyikovo a Szentpétervár-Moszkva vonal mentén fekszik (Moszkvához közelebb). És ott működik az a bizonyos OPMSz-1 (1-es számú Kísérleti Pft. Gépállomás), amelynek a kötelékében egyaránt megfordult az M62-1 és az M62-2.

 

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (5218)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.03.29 0 0 5218

Még egy csepp off, nálunk "csöves" spóratermő rétegnek mondják, ellentétben a lemezessel.

De tulajdonképpen a rácsos is tök találó. :) 

on

Előzmény: Zolcsi67 (5217)
Zolcsi67 Creative Commons License 2021.03.29 0 1 5217

"az olyan gombaféléknek a népi neve, amelyeknek a lemezkéi nem lemezszerűek, hanem szivacsosak ("rácsosak")"

 

Akkor szabad fordításban mondjuk "Vargányás" lenne a név? (Erdélyben van egy Galócás, ha már gomba, de ez itt tényleg totál OFF).

Előzmény: hmsoft (5215)
György barát Creative Commons License 2021.03.29 0 0 5216

Очень спасибо! 

 

Előzmény: hmsoft (5215)
hmsoft Creative Commons License 2021.03.28 0 0 5215

Van ilyen nevű településből több is, úgy húsz körül, Oroszország területén. Nem a település rangja, hanem kifejezetten a neve ez, és két dologból eredhet: az egyik a Resetnyikov mint vezetéknév (például az orosz-finn háborúban vett részt egy katona ilyen vezetéknévvel, aztán pár Resetnyikovót róla neveztek el), a másik pedig a resetnyik szó (=kb. "rácsos"), ami az olyan gombaféléknek a népi neve, amelyeknek a lemezkéi nem lemezszerűek, hanem szivacsosak ("rácsosak"). Persze a vezetéknév is erősen valószínű, hogy a gombára vezethető vissza.

 

hm

Előzmény: György barát (5214)
György barát Creative Commons License 2021.03.28 0 0 5214

Szervusz Fórumtárs! 

 

Olvastam egy szót:   Resetnyikovo = Решетниково. 

A szövegkörnyezet szerint mintha településnév lenne. De arra gondolok, lehet a telep rangja, típusa. Kérlek, segíts tisztába rakni!   😅 

(A kereső Moszkva mellett is és Pétervár közelében is ad egy-egy találatot.) 

 

Előre is köszönöm: 

György 

 

Előzmény: hmsoft (5213)
hmsoft Creative Commons License 2021.03.08 0 0 5213

Pontosan. A nagyja kifolyik, de ha nincs összefagyva, akkor is bennmarad pár tonna. Ha össze van fagyva, akkor több (lásd a második videót). És főként a kisebb cégek változatlanul kedvelik ezeket a magasoldalfalú változatokat - szemben a homlok-, vagy körbuktatón üríthetőekkel -, mert surrantó a legeldugottabb helyen is van, ahol kell pár tonna szén vagy más ömlesztettáru. Míg a körbuktatótól viheted teherautóval az eldugott helyig. És olyan munkaerőből, amelyik ezt vállalja, szintén akad, és akad még egy jó darabig.

 

hm

Előzmény: hotto (5211)
hotto Creative Commons License 2021.03.08 0 0 5212

Lemaradt a második videó...

 

https://www.youtube.com/watch?v=XjVLNx3tGts

 

Előzmény: hotto (5211)
hotto Creative Commons License 2021.03.08 0 0 5211

Ez a fajta kirakodás elterjedt a volt SZU területén:

https://www.youtube.com/watch?v=F_gzKVT5VR0

 

Ennek a vagonnak a fenéklemeze nyitható a hossztartótól két irányban. Viszont ebben a videóban csak az egyik felét nyitják ki. A surrantó is úgy van kiképezve, hogy csak egyik oldalra üríthető.

 

A vagonban bent maradó résszel mi lesz? Beküldik Kolját, hogy lapátolja ki?

Bbmot_634 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 5210

bcmot(kukac)freemail.hu

Előzmény: hmsoft (5209)
hmsoft Creative Commons License 2021.02.23 0 0 5209

OFF Annyira nem publikus. A tied?

Előzmény: Bbmot_634 (5207)
paca664 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 5208

Egy közfeltűnést keltő vonat-hajó balesetről van szó a másik érintett topikjában:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157501592&t=9011160

Uljanovszk, 1983.

Bbmot_634 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 5207

OFF

Üdv!
Privátban megkeresnélek, kicsit elakadtam a szovjet biz.ber téma történelmi útveszőjében...:D 
Van publikus email címed? Előre is köszi!:)

ON

Előzmény: hmsoft (5206)
hmsoft Creative Commons License 2021.02.21 0 1 5206

És ehhez mit szólsz, ahol láthatóan működik a motorkocsi erőforrása? A fűtés miatt nem is árt, ha megy, továbbá ha ez egy szabályos toli konfiguráció volna, akkor a Szergejt el kellene látni felső, vörös homlokfényekkel (mint a DPL1 "szükség-motorvonatokon").

 

hm

Előzmény: KT4 210 (5205)
KT4 210 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 5205

Értem, köszi. A következő videó miatt kérdeztem, mert eléggé meglepődtem az összeállításon.

https://youtu.be/r7Yq_RHRqW0

Előzmény: paca664 (5202)
paca664 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 5204

Megtisztel hogy azt gondolod, az én (vélt) elutasításomon függ egy ilyen művelet, de a helyzet nem ez.

Csupán ismerem maradék D1-esek üzemét valamint az UZ realitásait. Előbb mondják le a vonatokat minthogy a többszörösen nullára leírt járműveken, nullához konvergáló források mellett ilyen beruházásokat végezzenek.

Ha újranyitnak a határok, menj el te is Rahóba vagy Cserkasziba, látni fogod.

Előzmény: kihúzóvágány (5203)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.02.20 0 0 5203

Nem látom indokoltak az elutasító véleményed: miből áll egy Szergej vezetőasztalt betenni a D1 GANZ motorvonat vezetőfülkéjébe (az eredeti vezérlés helyett)?

Előzmény: paca664 (5202)
paca664 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 5202

Vezérlőként egészen valószínűtlen, a hátsó gépben is ott kell legyen egy mozdonyvezető.

Viszont körüljárva, mozdonnyal vontatni már a legtermészetellenesebben hiányos összeállítású ill. össze-vissza véggel besorozott D1-es motor- és betétkocsikat is láttam.

Előzmény: KT4 210 (5201)
KT4 210 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 5201

Az ukrán vasútnál mennyire jellemző, hogy a D1-esek maradékát Szergej vezérlôkocsijaként használják? Ez esetben az elől lévő D1-es motorkocsiból tényleg tudják vezérelni a hátul lévő Szergejt?

paca664 Creative Commons License 2021.02.16 0 0 5200

Nem kell. Kezdettől az volt a terv hogy csak egy-egy kocsit adnak bele és az erősítők maradnak régivel. Ahogy jön(ne) Kremencsukból a sorozat, azokkal is először a lengyel vonatokat töltenék fel és csak a lista végén térnek vissza ismét a bécsire, a maradék erősítők kiváltására.

Nos, ilyen ütemben kb. 100 év lesz amíg megvalósul.

Vannak azok a nem teljesen alaptalan pletykák hogy ez a két "új" kocsi valójában 2012-es.

Előzmény: BahnScorper (5199)
BahnScorper Creative Commons License 2021.02.16 0 0 5199

Sőt, most már hat kéne, szezonálisan kilenc is...

Előzmény: paca664 (5198)
paca664 Creative Commons License 2021.02.16 0 0 5198

Ezek járnának Bécsbe, ha kapnának engedélyt és lenne belőlük elég (és járna a vonat). A fordához három kell, ezekből épült összesen kettő, az is elég kacifántosan.

Előzmény: RhB (5197)
RhB Creative Commons License 2021.02.15 0 0 5197

Ukrán hálókocsik a DSO-n

 

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?031,8878744

 

az első kink rendesen, hogy ne kelljen szórakozni vele:

 

https://trainphoto.org.ua/view/94778

 

paca664 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5196

Sőt, Koperbe 2014-ben még zöld RZD háló ment.

Előzmény: BahnScorper (5194)
BahnScorper Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5195

Azt viszont én nem tudom hogy milyen az a Sachsen/Tillig

 

Amik nekem is vannak TT-ben, azoknak a H0-s változatai (emlékezz, abból is volt nekem a piros-kék).

Előzmény: paca664 (5192)
BahnScorper Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5194

Simán volt, 1991-ben például.

 

A Maestral a zágrábi kocsit vitte, előtte az Agram volt a továbbító, még előtte a Drava.

 

Olaszországba előbb a Drava aztán a Gondoliere (ezek még Rómába, illetve egy darabig volt Torino is), végül a Venezia volt a továbbító.

 

A Puskin megszűnte után Belgrád felé mindent az Avala kapott meg (idővel lett újra Thesszaloniki aztán meg Bar is). Split és Koper csak 2014-ben volt az Adria illetve az Istria közreműködésével, mielőtt a ruszkik megszüntették a Tiszát.

 

Ukrán kocsi Zágrábba, Belgrádba, meg először Bar és Thesszaloniki felé járt az előbb említett vonatokkal.

 

Belorusz kocsi a Báthory szerelvényében volt, majd másfél évig a Metropollal, illetve előtte egy évet annak előfutárával (Galileo) - ebben volt szentpétervári kocsi is, meg az ezredfordulón Moszkvából, 2008-2010 között a modernebb fajta... a kék-fehér pedig Szaratovból 2006-ban. 

Előzmény: paca664 (5193)
paca664 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5193

Ha UIC alatt a RIC-et érted akkor a Puskinból koptak ki leghamarabb a batárok. Talán volt olyan időszak amikor még SZD volt de már csak RIC-es hálókkal.

Előzmény: RhB (5191)
paca664 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5192

A Kijev-Budapest 2017/2018-ban lett meghosszabbítva Bécsig.

Azt viszont én nem tudom hogy milyen az a Sachsen/Tillig - de valószínűleg nagyon az alapoktól kellene kezdenem úgyhogy lehet hogy most már így is maradok.

 

Előzmény: RhB (5190)
RhB Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5191

Az SZD, tehát szovjet korszakban az UIC-es kocsik milyen vonatokban jártak a batárok nélkül? Mivel ez utóbbi nekem nincs modellben, kéne keresni a kocsiknak valami vonatot.

Előzmény: BahnScorper (5188)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!