Akkor legyen Csővargányás. :) Viszont van neki vasúti vonatkozása is, hiszen az egyik Resetnyikovo a Szentpétervár-Moszkva vonal mentén fekszik (Moszkvához közelebb). És ott működik az a bizonyos OPMSz-1 (1-es számú Kísérleti Pft. Gépállomás), amelynek a kötelékében egyaránt megfordult az M62-1 és az M62-2.
Van ilyen nevű településből több is, úgy húsz körül, Oroszország területén. Nem a település rangja, hanem kifejezetten a neve ez, és két dologból eredhet: az egyik a Resetnyikov mint vezetéknév (például az orosz-finn háborúban vett részt egy katona ilyen vezetéknévvel, aztán pár Resetnyikovót róla neveztek el), a másik pedig a resetnyik szó (=kb. "rácsos"), ami az olyan gombaféléknek a népi neve, amelyeknek a lemezkéi nem lemezszerűek, hanem szivacsosak ("rácsosak"). Persze a vezetéknév is erősen valószínű, hogy a gombára vezethető vissza.
Pontosan. A nagyja kifolyik, de ha nincs összefagyva, akkor is bennmarad pár tonna. Ha össze van fagyva, akkor több (lásd a második videót). És főként a kisebb cégek változatlanul kedvelik ezeket a magasoldalfalú változatokat - szemben a homlok-, vagy körbuktatón üríthetőekkel -, mert surrantó a legeldugottabb helyen is van, ahol kell pár tonna szén vagy más ömlesztettáru. Míg a körbuktatótól viheted teherautóval az eldugott helyig. És olyan munkaerőből, amelyik ezt vállalja, szintén akad, és akad még egy jó darabig.
Ennek a vagonnak a fenéklemeze nyitható a hossztartótól két irányban. Viszont ebben a videóban csak az egyik felét nyitják ki. A surrantó is úgy van kiképezve, hogy csak egyik oldalra üríthető.
A vagonban bent maradó résszel mi lesz? Beküldik Kolját, hogy lapátolja ki?
És ehhez mit szólsz, ahol láthatóan működik a motorkocsi erőforrása? A fűtés miatt nem is árt, ha megy, továbbá ha ez egy szabályos toli konfiguráció volna, akkor a Szergejt el kellene látni felső, vörös homlokfényekkel (mint a DPL1 "szükség-motorvonatokon").
Megtisztel hogy azt gondolod, az én (vélt) elutasításomon függ egy ilyen művelet, de a helyzet nem ez.
Csupán ismerem maradék D1-esek üzemét valamint az UZ realitásait. Előbb mondják le a vonatokat minthogy a többszörösen nullára leírt járműveken, nullához konvergáló források mellett ilyen beruházásokat végezzenek.
Ha újranyitnak a határok, menj el te is Rahóba vagy Cserkasziba, látni fogod.
Nem látom indokoltak az elutasító véleményed: miből áll egy Szergej vezetőasztalt betenni a D1 GANZ motorvonat vezetőfülkéjébe (az eredeti vezérlés helyett)?
Vezérlőként egészen valószínűtlen, a hátsó gépben is ott kell legyen egy mozdonyvezető.
Viszont körüljárva, mozdonnyal vontatni már a legtermészetellenesebben hiányos összeállítású ill. össze-vissza véggel besorozott D1-es motor- és betétkocsikat is láttam.
Az ukrán vasútnál mennyire jellemző, hogy a D1-esek maradékát Szergej vezérlôkocsijaként használják? Ez esetben az elől lévő D1-es motorkocsiból tényleg tudják vezérelni a hátul lévő Szergejt?
Nem kell. Kezdettől az volt a terv hogy csak egy-egy kocsit adnak bele és az erősítők maradnak régivel. Ahogy jön(ne) Kremencsukból a sorozat, azokkal is először a lengyel vonatokat töltenék fel és csak a lista végén térnek vissza ismét a bécsire, a maradék erősítők kiváltására.
Nos, ilyen ütemben kb. 100 év lesz amíg megvalósul.
Vannak azok a nem teljesen alaptalan pletykák hogy ez a két "új" kocsi valójában 2012-es.
Ezek járnának Bécsbe, ha kapnának engedélyt és lenne belőlük elég (és járna a vonat). A fordához három kell, ezekből épült összesen kettő, az is elég kacifántosan.
A Maestral a zágrábi kocsit vitte, előtte az Agram volt a továbbító, még előtte a Drava.
Olaszországba előbb a Drava aztán a Gondoliere (ezek még Rómába, illetve egy darabig volt Torino is), végül a Venezia volt a továbbító.
A Puskin megszűnte után Belgrád felé mindent az Avala kapott meg (idővel lett újra Thesszaloniki aztán meg Bar is). Split és Koper csak 2014-ben volt az Adria illetve az Istria közreműködésével, mielőtt a ruszkik megszüntették a Tiszát.
Ukrán kocsi Zágrábba, Belgrádba, meg először Bar és Thesszaloniki felé járt az előbb említett vonatokkal.
Belorusz kocsi a Báthory szerelvényében volt, majd másfél évig a Metropollal, illetve előtte egy évet annak előfutárával (Galileo) - ebben volt szentpétervári kocsi is, meg az ezredfordulón Moszkvából, 2008-2010 között a modernebb fajta... a kék-fehér pedig Szaratovból 2006-ban.
Ha UIC alatt a RIC-et érted akkor a Puskinból koptak ki leghamarabb a batárok. Talán volt olyan időszak amikor még SZD volt de már csak RIC-es hálókkal.
A Kijev-Budapest 2017/2018-ban lett meghosszabbítva Bécsig.
Azt viszont én nem tudom hogy milyen az a Sachsen/Tillig - de valószínűleg nagyon az alapoktól kellene kezdenem úgyhogy lehet hogy most már így is maradok.
Az SZD, tehát szovjet korszakban az UIC-es kocsik milyen vonatokban jártak a batárok nélkül? Mivel ez utóbbi nekem nincs modellben, kéne keresni a kocsiknak valami vonatot.