Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

amper_vadasz Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4181

Egyet ne feledj el, az égéshez oxigén is szükséges, ami a levegőben egyre kevesebb lesz, és még az LPG sem fog oda több oxigént bevinni, viszont a gőz igen + még hidrogén is van benne, ami szintén éghető és magas égéshővel rendelkezik, ami segít a gázolaj tökéletes elégésében is...

Én az esővizet gyűjtöm, te addig meg még jó sokáig a forintokat a Diesel LPG gáz beszereléshez, stb.

Kellő energiájú gyújtószikrával a vízpárás levegő is begyújtható! A helyedben visszatenném a CPI 1280 gyújtást a Ladára...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4179)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4180

Közben a Suzu 1.0 mellett tipródok a számba vehető Vw 1.5-1.6D, Fiat Uno 1.3D , Citroen Ax 1.4D, Renault5 1.6D típusokon is. :-)

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4179

Tudja a gőz is.

De az LPG éghető(plusz nyomaték), és olcsóbb, mint a gázolaj(kebvesebb üzemanyagköltség), így az üzemeltetése is olcsóbb.

Működik az a gázbefecskendezés számítógép nélkül is, csak a kopogáshatárt nem szabad átlépni.

Előzmény: amper_vadasz (4178)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4178

"Diesel gas: +LPG teljesen külön rendszer, saját computerrel... A gáz a motor égésterében katalizátor funkciót tölt be, így hatékonyabban fog működni a diesel motor. Vegyes üzemanyagú működésnél nő a teljesítmény és a nyomaték, csökken a fogyasztás – mert az adagolt gáz hatására a diesel üzemanyag 99 %-a elég a motorban (gázüzem nélkül az égés hatásfoka csak 85 %). Így a részecske (korom, füst, por) kibocsátás gyakorlatilag megszűnik, valamint a motor káros anyag kibocsátása is drasztikusan csökken. További előny, hogy a motor élettartama megnő, mivel nem képződik korom a motorban, ami elkoptatná a szerkezetet."

 

Ugyan már, ezt egy jó hatásfokú hőcserélővel a Hypnow gőz rendszer is mind tudja TD motoron saját computer nélkül is csak vákuumos automata vezérléssel és a drága Diesel LPG rendszer töredék árában megépíthető! A beszerelés után pedig csak esővíz kell hozzá, no meg télen a fagyásgátlás miatt +50% E85.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4170)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4177

Az sem lenne rossz.

Forgalmi 6000Ft, azt most cseréltem Ladán betelés miatt. Szürke 08 kód a vajszínű autón.  Egy sötétbordó gyári színű ladán pedig piros 04...érdekes.

Eredetvizsga van ahol ajándék a kereskedésben.

Előzmény: Doni_99 (4175)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4176

'ojan szép hejesen irok ha nem olvason visza, amít kapartamn'

szééép

Előzmény: Doni_99 (4175)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4175

bár bizalom kérdése, de az üzembentartóival megspórolhatsz több mint 30ezret.

nem számolok pontosan utána, de annyi, hogy így is új forgalmi kell, az eredetvizsgálat sztem mindenképpen kell, de he nem, az is minusz.

Az üzembentartó felel már mindenért, így ELVILEG semmi oka a tulajnak az óckodásra. Persze utána lehet részleteiben olvasni a neten.

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4174)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4174

Hogy kicsit szomorítsam magam:

 

második autó vásárlásakor felmerülő költségek:

átírás, eredetvizsga, miegyéb: 50000Ft

biztosítás: 20000Ft

teljesítményadó: 10000Ft.

 

80000 pénz. Ha a második autóra semmit nem kell költeni(de úgyis kell) a Ladánál 2 literrel kisebb fogyasztással gurulva (4-4,5l) is

80000/820=9750km kell az állami sarc megtérüléséhez. :-(

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4173

1. megoldás: az utastérben a csap, be- és kivezetőcsővel.

2. megoldás:  csap a motortérben,  amit bowdennel, rudazattal nyitunk/zárunk.

 

Ha nagy a nyomás, elég lenne egy hidegindító spray csövéhez hasonló átmérőjű csövecske is, ahhoz csak kis lyukat kell fúrni a homlokfalon.

 

 

Más téma: mit kell változtatni, illetve milyen alkatrészek használhatók fel a gyári 1.0 Suzuki Swift motorelektronikájából/gyújtásrendszeréből, ha karburátorosra/keverőfejes gázosra akarjuk átalakítani? Ha a gyári gyújtás nem használható, milyen gyújtást érdemes használni?

Előzmény: Doni_99 (4171)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4172

http://www.gazdiesel.hu/dieselgaz.html

 

"A dieselgáz motor rendszer működése abból áll, hogy a diesel üzemanyag mellé LPG vagy CNG gázt adagolunk a szívómotorba. A jármű diesel befecskendező rendszerét nem érinti az átalakítás, az LPG egy teljesen külön rendszer, saját computerrel. A gáz a motor égésterében katalizátor funkciót tölt be, így hatékonyabban fog működni a diesel motor. Vegyes üzemanyagú működésnél nő a teljesítmény és a nyomaték, csökken a fogyasztás – mert az adagolt gáz hatására a diesel üzemanyag 99 %-a elég a motorban (gázüzem nélkül az égés hatásfoka csak 85 %). Így a részecske (korom, füst, por) kibocsátás gyakorlatilag megszűnik, valamint a motor káros anyag kibocsátása is drasztikusan csökken. További előny, hogy a motor élettartama megnő, mivel nem képződik korom a motorban, ami elkoptatná a szerkezetet."

 

Ezt benzin mellé is lehetne alkalmazni, és a tökéletesebb égés mellett elmarad a gázautós oboa  a szegénykeverékes gázautózás miatti magas hőmérséklet okozta szelepégés/szelephézag eltűnése(a benzin adalékanyagainak hiánya miatt).

Doni_99 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4171

Mindenképpen érdekes:)

Mondjuk, az, hogy magyar e az erdete már kérdéses.

3-4(-5?) évvel ezelőtt egy ausztrál oldalon találkoztam először a dízelek elgázosításának a lehetőségével...

Ott is ugyanezt írták: több kraft, illetve a kedvezőbb árú LPG miatti ktg-csökkenés és a tisztább üzem.

 

Igen, az utastérből való finomhangolás kérdése már bennem is felmerült, de a hogyanhoz halovány lilám sincs.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4170)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4170

index autógáz topic:

 

"1028:Barátom 2.5 D (dízel!) szívó öthengeres mercijének légszűrőházáról levettük a kocsi eleje felé menő csövet, szűrő bent maradt, és egy az anyós ülés

előtt elhelyezett turista PB palck csövét rögzítettök úgy, hogy belógott a légszűrőházba, a maradék helyen pedig a motortérből szívott levegőt az autó.

Kimentünk egy elhagyatott helyre, 3. fokozat, 40 km/h olajjal, gázpedál állás maradt - majd gázt neki! Az autó úgy szárnyalt, hogy a barátom szerint ilyenre

nem lenne képes, 80-90 körül el kellett venni a gázt. Egyébként egy klasszikus kopogási határt is észleltünk, de ez gázolaj-mennyiség függő volt. Több

gázolajjal több gázt lehetett adni."

 

 

 

Magyar fejlesztés: gázt a dízelbe!

Meglepő, de a dízelmotorok fogyasztása jelentősen csökkenthető, gázosítással. Nem tévedés, kevés LPG-t kell tankolni a gázolaj mellé. Mellesleg nincs több korom. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4169

http://belsoseg.blog.hu/2009/09/11/urtechnika_a_multban_injektoros_lada_a_muhelybol

 

"Amiről általában nincs szó az a nitrogénoxidok, ezt gyakorlatilag a zk-n sem mérik, de alapvetően a szabályozott keverékképzésű katalizátoros motoroknál ez az elsődleges szempont. Lehet karburátorral nagyon alacsony CO-t/HC-t produkálni, de akkor egekig szökik a NOx-ok mennyisége. A lambdaszondás szabályozásnak éppen az a lényege, hogy a keveréket abban a szűk "ablakban" tartsa, ahol a legalacsonyabb a NOx-ok mennyisége. Ilyenkor viszont magasabb a CO és a HC, amiket a katalizátor kezelni képes, ezért /is/fogyaszt többet országúton."

 

Ha az 1.0-ból kidobnánk a katalizátort és a befecsit, valószínűleg még kevesebbbet fogyasztana.

 

A lambdahamísító cucc nélkül nem lehet utastérből állíthatóan szegényíteni a keveréket?

Vagy kevesebb benzint juttatunk be, és javítjuk az égést, illetve más üzemanyaggal pótoljuk a hiányt, vagy több levegőt nyomunk be ugyanannyi üzemanyaghoz. Bár az előbbi megoldás (kevesebb üzemanyag) jobban tetszene.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4168

http://lada.blog.com/2010/06/18/fogyasztas/

 

"

Infók:
- felújított 2107 karburátor
- UIS
- Bödön
- 1 utas, azaz én
- guminyomás 2,5 bar minden kerékben
- Kerékméret 175/70R13, elől Nokian NRT2, hátul orosz Medved
- diffi 3,9 friss olajjal feltöltve
- Váltó 5 seb, friss olajjal feltöltve
- előgyújtás 3 fok
- motor 2103, hengerenkénti végnyomás ~10 bar
- CPI már nincs bent, széria trafó van helyette
- gyertyák Magneti Marelli mind
- utoljára mért fogyasztás: 7,69L/100km

Kilométeróra állás tankolásnál: 74.370 km
Kilométeróra állás parkolásnál: 74.551 km
Tankolt üzemanyag: Lukoil 95 (11 liter)

Az így kapott fogyasztás: 6,077 L

Ha beleszámolok a km órába 20% – hasamra ütve találtam ki a százalékot a kétkedők kedvéért -  csalást, akkor 144,8 km-t tettem meg a 11 liter benzinből, és a fogyasztás így is 7,59 L/100km, tehát csökkent.

 

Utólagosan annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy 74587 kilométeróra állásnál fogyott ki a 11 liter, mert akkor világított a lámpa ismét. A megtett kilométerek száma a 11 literrel 217 km, és az így kapott átlagfogyasztás végül 5,06 liter.

"

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4167

A fél collos golyóscsap belső átmérője 12-13mm körüli, az szerintem elegendő nekünk.

Vigyázz, hogy a kartergáz számára ne képezzen nagy ellenállást, különben kinyomja a nívópálcát.

 

Víz+üzemanyag párája a kipufogó hőcserélőjébe, majd ez a hosszú és  forró, szintén előmelegített szívőcsőbe áramolva lehet a megoldás.

 

Közben mazsolázgatom a topicokat a gázos autó, dízel+gáz tépmában is. Lehet, hogy az utóbbi lesz a tuti befutó?

Előzmény: Doni_99 (4164)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.11.05 0 0 4166

"Tegyük azt hozzá" a Hypnow és Ecopra gőz rendszerek hőcserélőt is használnak, és a felhasznált vízpára, télen víz+E85 pára itt lényegesen kevesebb és a + gőz hatása is vadabb, mint a normál belsőégésű motor vízbeporlasztásnál tapasztalható.

Előzmény: Woodyka (4165)
Woodyka Creative Commons License 2012.11.05 0 0 4165

Tegyük azt hozzá, voltak ígéretes kísérletek vízbeporlasztással, amelynek állítólagos eredményei szerint 10-15%-ig teljesítménytöbblet is jelentkezett, 20-25% körülig viszont még megmaradt a kezdeti teljesítmény. Afölött csökkent a teljesítmény.

Előzmény: Woodyka (4163)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 4164

Kösz, átrágom magam rajta.

Annyi, hogy jelenleg a buborékoltatóm vákuum helyett a megszűrt kartergáz nyomását használja bubiztatásra és onnan megy hevülni egy kicsit a dízel alig melegedő kipuffja köré (a leömlők után spirál formában feltekert rézcsövön), majd vissza a légszűrő után a kartergáz eredeti bevezetésébe. Kertészeti szerelvénycsappal tudom szabályozni a buborékoltatás mértékét, mert két út van a szelepfedélből kijövő gáz előtt, az egyik megy a buborékoltatóba (csappal szabályozható) a másik meg megy az eredeti helyére (a légszűrő után).

Eddig nem (eső)vízzel próbálkoztam, ez egy másik, de - jelenleg ahogy látom - szerkezetileg hasonló rendszer.

Utána olvasok, de az nem világos, hogy mindenképpen kell-e a vákuum (a nyomásos rendszer helyett), illetve hogy a megtisztított, de azért még tisztának nem nevezhető kartergáz beszennyezi-e az esővizet annyira, hogy ne működjön a dolog.

Még egyszer kösz:)

 

Előzmény: amper_vadasz (4162)
Woodyka Creative Commons License 2012.11.05 0 0 4163

1km után a csak benzines motor is elcsendesedik, sőt alapvetően amúgyis csendes most még. Most még úgy 500m-1km után már rendesen van fűtés is.

Előzmény: amper_vadasz (4162)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.11.05 0 0 4162

Sajnos a modik serényen forrasztottak, a Bió vízbontás fórum utólag bekerült a Meyer vizautója, üzemanyagcella átnevezett fórumba... volt ott kavarodás...

 

Ez volt innen a Bió vízbontásba: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1059341.html#1059341

 

Ez pedig a másik fele, mert párhuzamosan futott több fórumban is: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1059111.html#1059111

 

Megfordult még a téma a plazmagyújtás és az elektronikus fogyasztás csökkentés fórumokban is...

Előzmény: Doni_99 (4159)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 4161

Köszi:)

Idáig én is eljutottam. A hobbielektronika egyik topikjában van hivatkozás ugyanazon fórum bio-vízbontás topikjára, amit nem találok. Beolvasztották egy másikba, átnevezték? passz

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4160)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.05 0 0 4160
Előzmény: Doni_99 (4159)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 4159

Egy másik fórumon anno hivatkoztál a bio-vízbontás topicra. Sajnos eddig nem sikerült megtalálnom:/

Előzmény: Doni_99 (4156)
Billzzz Creative Commons License 2012.11.03 0 0 4158

Igen, tudom, hogy mondod. És igazad is van. De ez most nem fér bele. A jelenlegi Wartburgba nem akarok más motort tenni, hagyom benne a szépen fogyasztó gyári motort. Másik Waresz kasztnim most nincs. Raádsul egy haverommal most egy pálya autót építünk, igaz nem Wartburg motorral. Szóval nincs időm és megfelelő autóm sem, amibe belemenne. De majd egyszer talán ez is meglesz. Akkor viszont már, ha törik, ha szakad, rakok rá valami befecskendező rendszert is valahogy.

Előzmény: solct (4157)
solct Creative Commons License 2012.11.03 0 1 4157

"Tippeim nekem is lennének még a Wartburgra. Szerintem be tudnék vele menni 5 liter alá..."

 

75mm feletti furat és 5 százados illesztés, 10,5-11-es sűrítés, lehető legnagyobb lendtömeg.

A 75mm feletti furat a vezérlés miatt kell. A felömlők és kipu nyílások szélesednek és lejebb kerülnek.

 

Ennek az az eredménye, hogy a nyomaték és teljesítmény maximum lefelé tolódik drasztikusan.

Saját mért eredményem: (gyári 73,5mm, módosított 75mm-es furat, -3,5mm a hengerfejből és telisonkás főtengely + 200-as kuplung)

Nyomaték max és nyomaték 3200rpm, 100Nm; 2840rpm, 137Nm.

Teljesítmény max és teljesítmény 4500rpm, 50LE; 3900rpm, 59LE.

 

Gyakorlatban pedig 1500rpm-től simán húzó motor.

Torusit kaszniban 5,2l/100km-es átlag 70% országút és 30% város, ~90km/h max sebességgel. 175/70R13 Hankook Optimo K715 gumikkal, 2,3bar nyomással és 2 személlyel.

 

Mondom én, hogy építs egy külön motort fogyasztásra optimalizálva. Segítek szívesen.... :)

Előzmény: Billzzz (3887)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 4156

Szia Amper vadász!

 

Hogy az esővízgőz rendszerrel kapcsolatban gyorsan képbe jöjjek, milyen közvetlen linket tudnál ajánlani?

Előre is kösz,

D

Előzmény: amper_vadasz (4118)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.10.31 0 0 4155
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.10.28 0 0 4154

Üzemanyagot elgázosító karburátor:

 

http://www.rexresearch.com/pogue/1pogue.htm#article

LyPapa Creative Commons License 2012.10.27 0 0 4153

Kíváncsi vagyok, egy laprugós, 8 literes-kompresszoros amerikai autóban mit tudna...

 

Hááát... Helyben megfordulni :)

Egyébként a Lada gázpedálja nekem is furcsa volt, mikor néha vezettem. Az indulása nagyon meredek -  nem vagyok 100%-ig biztos benne, de régen megjelent egy módosítás, aminek az volt a lényege, hogy a kis háromszöget, amihez a fojtószelepet mozgató rúd is csatlakozott, elfordították, így változott az áttétel, így könnyebb lett a téli, kipörgésmentes indulás.

 

Üdv: LyPapa


Előzmény: Maketheworldabetterplace (4150)
Billzzz Creative Commons License 2012.10.27 0 0 4152

Persze, jó valamire. Csak magában azért kevés erre akartam utalni. Mert azt, hogy milyenek a szívócsőben a viszonyok kb. meg lehet tippelni ha tudjuk a motor fordulatát és gázpedál helyzetés (fojtó szelep állásás). Ezért sok plusz infóra nem jó. Ráadásul, ha valamelyik vákuumcső kilyukad, akkor a műszer is meggárgyul, igaz legalább jó hibakeresőnek is.

 

Én hosszabb (évekig tartó használat) távon csak két Econos autót vezettem eddig. Egy Lada Samarát meg egy Audi 80 CD-t.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!