Sziasztok, most vettem egy Astra H 1,7 2009-es kombit Nemetorszagban. Teljesen szeretnem atnezetni es megjavittatni, amit kell. Viszont korabbi tapasztalataim szerint ez tipusra szakosodott szerelövel a legjobb megtenni. Ismertek Pesten vagy környeken nagyon jo es nem tul draga profi szerelöt? Elöre is köszi a segitseget. Szep estet: Csaba
1,7 cdti 2008 as Astrával van egy kis gondunk.Ha bemelegszik 2000 fordulat fölött nem akar menni. Dadog és rángat ,közben világit a töltés visszajelzö meg a villáskulcs ,Hidegen semmi gondja. Valami ötlet?
Ha van kézügyesség meg lehet fújni otthon is. Rendelni kell vagy elmenni boltba ahol ki tudják keverni a színkód alapján a spray flakonba a színt plusz még egy alapozó hozzá. Sötét színhez sötétet világoshoz világosat. Finom csiszolóval rámenni a felületre egy minimálisat csak, hogy jobban tapadjon a festék aztán portalanítani/zsírtalanítani és egyenletes mozdulatokkal felvinni a festéket vigyázva nehogy több menjen egy-egy részre mert megfolyik. Olyan helyen ahol nem száll por és nincsenek rovarok amik belerepülhetnek lehet festeni. Én mondjuk a lökhárítót a szobában festettem, hát mit ne mondjak elég volt szellőztetni utánna :D Igaz az Rubbercomp volt, de szinte épp olyan mint más festék.
Ha jól tudom, a vezérlést hivatalosan talán úgy 150e környékén kellene cserélni, de ugye használt autónál ezt sosem tudhatjuk. (Egyébként a szervizben megmondják a csereperiódus idejét.) Én elhatároztam, hogy 100 ezernél kicseréltetem, addigra amúgy is lesz vagy 10 éves.
Olajokról esett már szó többször is itt a topikban, olvass vissza! Véleményem szerint nem érdemes túllihegni ezt a kérdést, ha teljesíti a az előírásokat, akkor az jó bele, nem a típus a lényeg, hanem hogy időben legyen cserélve, (10-15 ezer km) és nem 30-nál.
A napokban vásároltam egy 1.6-os H Astra sedánt, még nincs 6 éves, 96 ezer kilométerrel.
Végig márkaszervizben volt hordva a szervizkönyve alapján. Mikor kell kicserélnem a vezérlést? Érdemes továbbra is márkaszervizbe vinnem? Milyen olajat érdemes beletenni? Mire kell figyelnem a használata során?
A láncra tudtommal nincs csereperiódus előírás, ami persze nem jelenti azt, hogy soha nem kell cserélni. A 2000-es évek közepe óta már nem rendes láncokat raknak a motorokba, hanem "bicikli láncot", azóta már megváltozott a "láncot soha nem kell cserélni" elmélet. Használattól függően már 50 ezer kmtől kezdve előfordulhat hogy cserélni kell, a hangja azért jelzi, hogy csereérett.
Ha a toronycsapágy felől jön a hang, akkor jó eséllyel az kedi megadni magát.
Van egy 2008-as évjártú Opel Astra H kombim. Motorszáma Z16XER, A következő hibajelenség megoldásában szeretnék egy kis segítséget kérni:
A motor főleg melegen elerőtlenedik, és erős "szelephangja" lesz. A szerelő szerint a változó szelepvezérlésért felelős szelepek, illetve kerekek okozzák a hibát. Nekem csak az a fura, hogy csak melegen csinálja jellemzően, és akkor sem mindig. A hibakód az egyik főtengely jeladót hozza ki, viszont azzal elvileg nincs gond.
Köszönöm
Sonny11! Szeretném kérdezni, hogy mi lett az akkori problémával? Meg sikerült oldani?
Sziasztok! Csoda történt, 3 éves kínlódás, 100 000 ft ráköltés, szakszervizekben eltöltött minden idő után mivel vagy indult a gép, vagy nem, ha nem indult F hiba kijelzés, egy perc várakozás, senki semmit sem tudott, riasztómat kiszedték, cím modul forrasztás,,meg a hócipőm, egy 22 éves szerelő ismerősöm mondta, ez önindító lesz, nos kicseréltem és működik, minden ok, 3 év, sok hozzá nem értő szakember és egy kezdő ember oldja meg a hibát!
Na jó, de ha nem tudtam, hogy máshol sokkal olcsóbb? OBI-ról a franc sem gondolta volna, hogy ennyivel drágább. Hirtelen még egy benzinkút jöhetett volna szóba, meg egy kissé távolabbi Tesco.
"Settings" gombot legalább 10 másodpercig kell nyomni, és akkor belépsz a szerviz menübe. Ha be van kapcsolva közben a rádió, akkor hallasz egy rövid búgó hangot amikor jó. Ezután a BC gombot kell nyomkodni, és akkor lépkedsz a szerviz menü oldalain. Hűtővíz hőmérséklet, töltés, meg ilyenek érhetők el itt. Olvass vissza ebben a topikban, volt már róla szó.
Én tulajdonképpen örülök, hogy csak ennyi volt, és nem az, amitől féltem. Egy önindító javítás nem igazán hiányzott volna a boldogságomhoz.
Kiszedted az önindítót is? Na ez szopás. Neked se jutott eszedbe elsőnek, hogy megmérd az akku feszt?
Egyébként álmomban nem gondoltam volna, hogy ilyen durva különbség van a boltok árai között. Persze számítottam rá, hogy máshol olcsóbb lehet pár ezressel, de hogy ennyivel, arra nem. Bosch S3005-ös akksit vettem az OBI-ban 30 ezerért, a webshopokban meg olyan 18 körül kínálják. Ha tudom, biztos körülnézek jobban. :-(
Mintha magamat láttam volna..:) én is szinte ugyan így jártam, az akksi egyik napról a másikra adta meg magát, annyi különbséggel hogy én önindítót is kivettem és kimérettem ill. ha már kinn volt bezsíroztattam, persze semmi baja nem volt így akksi csere lett persze sokkal drágábban mintha neten rendeltem volna. Szóval a baj bármikor beüthet és erre semmi de semmi előzetes jel nem volt.