Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Szia. Nekem van egy peugeot 406 1.9 turbódízelem. Bosch adagoló van rajta. Nekem 50-50 százalékban tökéletesen működik. Azért írom, mert a berlingóban tudomásom szerint ugyan ez a motor van csak szívódízel.
ÉN magam csináltam a bejövő üzemanyag a tankból belemegy az előmelegitőbe és úgy megy tovább a fő szürőbe amit a motorból a blokkból kijövő meleg víz fűt ,a melegitő egy kb 10 cm átmérőjű vas cső amibe bebetekertem kb 2 méter 8 as átmérőjű réz csövet ,a réz csőbe megy a melegitett gázolaj, a csövet le kell végelni és 2 ki állást kell csinálni, egyiken bemegy a forró víz a blokkból a másikon távozik. esetleg ha nem jó az áramlás meglehet a hideg oldalom támogat ni egy 12 voltos kis szivattyúval én a w124 es fütés szivattyúját használtam .
használ valaki üzemanyagelőmelegítőt? Én szeretnék beépíttetni az autómba, mert szerintem sokat segíteni az indításnál, de nem találok szettet/vállalkozást aki személyautóba ilyet építene, csak kamionokba, traktorba :(.
Lemaradt az előzőről.. Ha valakinek van Pest megyében eladó használt étolaja (csak étolaj, motorolaj nem érdekel!) akkor jelezzen akár itt, vagy telefonon is.
Úgy adódott, hogy igen olcsón sikerült egy viszonylag jó vételhez, egy E39 520D autó formájában.
Korábban már használtam étolajat az SDI Seat-omban, viszont utána olvasgatva a dolgoknak elméletileg ebben a BMW-bne is menne a dolog.
Bosch Vp44 elektromos adagoló van rajta, tehát még a réginek mondható technika.
Járható, hogy étolajjal használjam? Természetesen NEM teljes mértékben, én az átlagos 5.5-6l-es fogyasztásból 1.5-2l-re azaz úgy mondván 70% normál gázolaj(általában OMW) és 30% étolajjal használnám.
A megfelelő szűrés,ülepítés után persze, észterezését nem tudom megoldani, tudom az lenne az igazi, mivel a kicsapódó glicerin nem tesz jót hosszú távon a vasnak. Egyik rokonom használ teljes mértékben étolajat, csak ülepítve és Szilvia papírtörlőn 2x átszűrve egy Lupo 1.7 SDI-ben már 2 éve, eddig 60e km-t tett meg vele, minden gond nélkül. Télen persze kap némi adalékot és normál gázolajat a kocsi mellé.
Tehát megoldható-e így a használat? Tervezem egyébként az adagoló felújítását hamarosan ( a fentebb említett szakértő rokonnal, mivel adagoló felújítással foglalkozik). Célszerű ezt most, vagy később is ráér?
Pont erről van szó: "viszont aki némileg tudja mit is tartalmaz a fáradt motorolaj azt tudja miért nem jó a motornak enni.a korom gyakorlatilag csiszolóanyagként működik."
A másik gondot meg a különféle adalékanyagok okozhatják, amiket nem lehet szeparátorral eltüntetni, ott csak a krakkolás lehet a megoldás, de az meg veszélyes "játék".
Nem feltétlenül kell adagolós. Ha van egy dugókulcs készleted, akkor kitekerheted a csúcsokat magad is és az alattuk lévő részt kell kitakarítanod, ahol az üzemanyagot beküldik a csúcsok az égéstérbe, csak arra nem emlékszem, mivel szedte ki a mocskot. A legcélszerűbb ha nem piszkálgatod, mert akkor bepotyog. Úgy kellene inkább, hogy egy porszívónak a csövéhez hozzáragasztasz egy olyan csövet, ami vékony és befér a nyílásba, hogy ki tudd takarítani. De ha nem akarsz szarozni ezzel, vidd el adagolóshoz, nem olyan vészes, ha jól emlékszem, 6000 Ft-ot kért.
motorolajat töményen??? ásványi vagy szintetikus az mindegy?
én elmentem étolajjal 5 év alatt 80e km-t, de semmi bajom nem volt étolajtól, az adagoló fedele sem eresztette a cuccot. nyáron tisztán, télen vegyesen (10-90-től 30-70-ig).