Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Persze, de attól tartok, az emberekben az értékítélet nem így működik, hanem név alapján. És ha ez ismert a számukra, akkor tisztességtelen és nem szimpatikus. Mondjuk, amúgy se választok Brembo termékeket soha, nekem mindegy.
Ilyen, amikor a Brembo komolyan gondolja. Egy -szgk-hoz mérten- jóval kisebb tömegű Moto Morinin elől két nagy felületű tárcsa, négydugattyús féknyergekkel.
A 284 mm átmérőjű tárcsa komolyabb teljesítményhez: alkalmatlan. Mivel ugye a tárcsáknak csak a külső körgyűrű része a hasznosítható munkafelület, lehet akár harminchatdugattyús csoda féknyereg is, ez a kis körgyűrű felület nem tudja kezelni az intenzív fékhasználattal járó hőfejlődést. A "komolyabb" (pl. 308 mm-es Saab Aero) nagyobb féktárcsák sem mindig elegek. (Érdemes kiszámolni pl. a 284 illetve 308 millimétere tárcsák körgyűrű alakú hasznos munkafelületét, durva a különbség.)
A 260-280 lovas Aeroim is némileg problémásak voltak, német autópályákon pár kemény 200-ról 80-ra fékezés után fáradtak. A másik féktárcsa végzet lehet felhevült tárcsákkal, ha vizet kapnak.
Nemigen találsz kiemelt teljesítményű (gyári) járgányt 17 "-os kerekekkel, ami csak kis átmérőjű tárcsákhoz elég, a gyártók pontosan tudják, hogy ez eleve kudarc.
Persze, a sport / verseny technikát te sokkal jobban ismered, ha találkoztál spéci megoldásokkal, amivel a fizikát át lehet cseszni, majd leírod. :-)
(később , én is próbáltam a fékszalagos megoldást, másik újabb kocsin ) OFF 3 ?gyémánt?oson és ott bizony jó volt.... PFC ... carbon lorraine... stb...... bezony de szép idők voltak .... nosztalgikus múltba révedő mosoly ikon ......
Egy gondot / félre értést látok: ez nem vélemény volt, hanem megfigyelésen..... tapasztalaton alapuló tény.
Annó, Alfa 155 / Lancia Dedra / Fiat Tipo sedicivalvole koromban, teljesen véletlenül vettem egy garnitúra Brembo Sport?Max? tárcsát.... megfelelő fékbetéttel párosítva, döbbenetesen jól fogott, rendesen bemelegítve, a féket......
Ugyebár, az a nyomi kis úszónyereg, ami a 155Q4-en vagy a Dedra Integrale-n volt, az még a gyári 186 illetve 168 lóerőhöz is, ultrakarcsú volt , fékteljkesítményt vizsgálva.... enegem legalább is nem tudott kiszolgálni. Max. egyszer lehetett vele megpróbálni, lassulni...esetleg megállni...a msáodik kísérletre elmelegedett és ennyi volt a fékezés....akár a gázt is nyomhattad tovább, kisebb túlzással....pont annyira lassult. Irónia / költői túlzás OFF
Sem az Alfa sem a Lancia nem a gyári teljesítményen üzemelt.... emelt töltőnyomás, okos veztengelyeek fokolva, konkrétabb injektorok (a gyári 308 ccm-es helyett, nekem pl. 550-es, ammennyire ennyi év távlatából visszaemléklszem.....made in USA, rc engineering stb...) Greddy Profec B .... értelmes gátlók .....stb....
Nos ehhez a menetdinamikához, k.rva kevés volt a gyári 284es tárcsa, a zuszónyereggel. Nekem később lett nullkilométeres Brembo4 dugós nyereg valami porsche akármiről....majd amikor ez kevés volt lett.....stb... akkor ?tarox? 6 dugós lett..... ez csak okosba ' fért el a 17-es kerék alatt, kellett trükközni rendesen.
Valami ilyesmi volt az amire én azt irtam hogy anyagában volt kékesfekete.
Ebből gyorsan vettem még két vagy 3 doboz féktárcsát.....
Amikor ez elfogyott, ismét vásásorltam pár garnitúra féktárcsát.
Ez, a harmadik? beszerzés, már egy kalap lótrágya volt, ezt jelleemeztem én román brembónak.
Léehet hogy ukrán volt vagy délolasz, lényegtelen számomra.
lényegesen sz@rabb volt, int az előző eresztés.
Ez igy már világos és érthető, mármint az akkori helyzet leírásaként világos és érthető vagy ismét csak beleléptem a derékig érő mocsárba, ami 1ből az orromig ér?
Amit a gyártó pl. Romániába kihelyez, az vsz. az alsó (gagyi) árkategória, de nem hamisítvány.
Nem azért deformálódik, mert éppen a Brembo Romániai gyárában készült, hanem azért, mert vsz. gagyi kategória, amit ha pl. Dél-Olaszországban ugyanilyen költségszinttel gyártanának, emberi számítás szerint hasonló lenne.
eredeti brembo= minőségi anyagól készült, nem acélszínű , hanem anyagában (teljes vastagságában).???? hogy fogalmazzam meg, hogy elkerüljem a félreértést?????) homogén színű---->kékesfekete ----> nyilván maga a tárcsa is homogén ....nyilván nem az ötvözetre értem -----> ha nem akarja valaki érteni , akkor sajnos nem tudom átadni a megfigyelés...tapasztalat eredményét
román hamisítvány= silány minőségű bóvli
eredeti Brembo .--------------------> nem vetemedett
román ál'Brembó' ----------------------------> első komolyabb fékzés után elvetemedett, levettük, felszabályzás ---------------->eltűnt az eredetire jellemző / hasonlító kékes fekete szín és fényes bili
bádog csillogott .... mivel több darabot vettünk egyszerre a hamisitványból, egy másik új féktárcsát csak megkarcoltunk az esztergával és a kékesfekerte szin pár tized mm-en volt csak ...kvázi felüleltkezeklés például egy festékszóró flakonbol----------> nyilván nem flakonbol, csak viccesen ...ironikusan érzékeltetni probaltam a román minóséget....
elnézést
inkább nem szolok hozzá
abbol nincs baj
love&peace&unity <---------- (ez hátha nem ad okot félreértésre)
A nagy szén?tartalmú tárcsát (anyagában kékesfekete vót az originali rikambi) ...tehát a széntartalom kimerült a felületkezelésben a szőröstalpú agysebészeknél.... valami fekete vackot felhordtak a bilibádogból készült 'fék' tárcsára....egy sima kapu / lakáskulccsal lekarcoltad a szénréteget a tárcsáról és alatta vagy fényes vagy rozsdás volt .... nókomment.
A vas-szén ötvözeteknél a szén (akár kötött, akár szabad formában van) nem tud kikerülni a külső felületre, meghát megmunkálás, forgácsolás utáni állapotról beszélünk.
A Brembo meg nagyhírű gyártó, metallográfus szakemberek csapatával, mindamellett vsz úgy rossz, ahogy írod. Viszont inkább vmi felületkezelési eljárásról lehet szó a "szívós mag, kemény külső felület" elérésére. A tárcsák vetemedésének ehhez -szerintem- nem sok köze van.
Ez kb. olyan 'minőséget' mutat, mint amikor a románok lekezdték 'gyártani' a Brembo Sportmaxx féktárcsát.....
Még fel sem szerelted a kocsira....már a kezedben.... a dobozában kábé, elkezdett vetemedni / görbülni....
A nagy szén?tartalmú tárcsát (anyagában kékesfekete vót az originali rikambi) ...tehát a széntartalom kimerült a felületkezelésben a szőröstalpú agysebészeknél.... valami fekete vackot felhordtak a bilibádogból készült 'fék' tárcsára....egy sima kapu / lakáskulccsal lekarcoltad a szénréteget a tárcsáról és alatta vagy fényes vagy rozsdás volt .... nókomment.
2.0 16v motoron kicseréltük a szíjakat és a vízpumpát, feltöltöttük, fékfolyadék tartály mellett légtelenítettük. Rövid járatás után 120 fokot mutat, leállítjuk egy perc alatt visszaesik, nincs fűtés, olyan mintha nem keringene, ventillátor elindul. Mi lehet ez, termosztát, valamit rosszul csinálunk? Előtte rendben volt, 2 napot volt leeresztve, leragadhat a termosztát?