Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89506

Persze, de attól tartok, az emberekben az értékítélet nem így működik, hanem név alapján. És ha ez ismert a számukra, akkor tisztességtelen és nem szimpatikus.
Mondjuk, amúgy se választok Brembo termékeket soha, nekem mindegy.

Előzmény: BmS1 (89504)
Adm Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89505

Azt is érfdemes figyelembe venni, hogy mekkora tömeget kell lassítania annak a féknek, nem mindegy, hogy 900kg egy autó vagy pedig majd két tonna.

 

Illetve valami fifika azért csak lehetséges, mert pl az F1-es autók elkég sokáig 13 collos felniken gurultak, és valahogy csak meg tudtak állni.

Előzmény: BmS1 (89501)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89504

Amelyik komoly, azt az árában nagyon komolyan  tudomásodra hozza :-DDD

Előzmény: downer (89503)
downer Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89503

Ha komolyan gondolja, OK.
De akkor az lenne a tisztességes, hogy amit nem komolyan gondol, azt egy külön, másodvonalbeli márkaként kínálja!

Előzmény: BmS1 (89502)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89502

 

Ilyen, amikor a Brembo komolyan gondolja.  Egy -szgk-hoz mérten-  jóval kisebb tömegű Moto Morinin elől két nagy felületű tárcsa, négydugattyús féknyergekkel.

Előzmény: rfc (89496)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89501

Mindig mondom: CSODÁK HOLNAPTÓL.

 

A 284 mm átmérőjű tárcsa komolyabb teljesítményhez: alkalmatlan.  Mivel ugye a tárcsáknak csak a külső körgyűrű része a hasznosítható munkafelület, lehet akár harminchatdugattyús csoda féknyereg is, ez a kis körgyűrű felület nem tudja kezelni az intenzív fékhasználattal járó hőfejlődést. A "komolyabb" (pl. 308 mm-es Saab Aero) nagyobb féktárcsák sem mindig elegek. (Érdemes kiszámolni pl. a 284 illetve 308 millimétere tárcsák körgyűrű alakú hasznos munkafelületét, durva a különbség.)

A 260-280 lovas Aeroim is némileg problémásak voltak, német autópályákon pár kemény 200-ról 80-ra fékezés után fáradtak. A másik féktárcsa végzet lehet felhevült tárcsákkal, ha vizet kapnak. 

 

Nemigen találsz kiemelt teljesítményű (gyári) járgányt 17 "-os kerekekkel, ami csak kis átmérőjű tárcsákhoz elég, a gyártók pontosan tudják, hogy ez eleve kudarc. 

 

Persze, a sport / verseny technikát te sokkal jobban ismered, ha találkoztál spéci megoldásokkal, amivel a fizikát át lehet cseszni, majd leírod. :-)

Előzmény: Sütemények Réme (89499)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89500

így van - igazad van - 1et értek

 

(később , én is próbáltam a fékszalagos megoldást, másik újabb kocsin ) OFF 3 ?gyémánt?oson és ott bizony jó volt....  PFC ... carbon lorraine... stb......    bezony de szép idők voltak ....  nosztalgikus múltba révedő mosoly ikon ......

Előzmény: rfc (89496)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.02.14 0 0 89499

"..... Ütköznek vélemények, pont jó :-)) ...."

 

Ez természetesen jó, evvel egyet is értek.

 

 

Egy gondot / félre értést látok: ez nem vélemény volt, hanem megfigyelésen..... tapasztalaton alapuló tény.

 

 

Annó, Alfa 155 / Lancia Dedra / Fiat Tipo sedicivalvole koromban, teljesen véletlenül vettem egy garnitúra Brembo Sport?Max? tárcsát.... megfelelő fékbetéttel párosítva, döbbenetesen jól fogott, rendesen bemelegítve, a féket......

 

Ugyebár, az a nyomi kis úszónyereg, ami a 155Q4-en vagy a Dedra Integrale-n volt, az még a gyári 186 illetve 168 lóerőhöz is, ultrakarcsú volt , fékteljkesítményt vizsgálva.... enegem legalább is nem tudott kiszolgálni. Max. egyszer lehetett vele megpróbálni, lassulni...esetleg megállni...a msáodik kísérletre elmelegedett és ennyi volt a fékezés....akár a gázt is nyomhattad tovább, kisebb túlzással....pont annyira lassult. Irónia / költői túlzás OFF

 

Sem az Alfa sem a Lancia nem a gyári teljesítményen üzemelt....  emelt töltőnyomás, okos veztengelyeek fokolva, konkrétabb injektorok (a gyári 308 ccm-es helyett, nekem pl. 550-es, ammennyire ennyi év távlatából visszaemléklszem.....made in USA, rc engineering  stb...)   Greddy Profec B .... értelmes gátlók .....stb....

 

Nos ehhez a menetdinamikához, k.rva kevés volt a gyári 284es tárcsa, a zuszónyereggel. Nekem később lett nullkilométeres Brembo4 dugós nyereg valami porsche akármiről....majd amikor ez kevés volt lett.....stb... akkor ?tarox? 6 dugós lett..... ez csak okosba ' fért el a 17-es kerék alatt, kellett trükközni rendesen.

 

 

No mind1, a lényeg:

https://www.bremboparts.com/en/media/product/images/1000-1000-fix/6a5676c2-f504-4342-89f6-937ad64c3e5a

 

 

Valami ilyesmi volt az amire én azt irtam hogy anyagában volt kékesfekete.

 

Ebből gyorsan vettem még két vagy 3 doboz féktárcsát.....

Amikor ez elfogyott, ismét vásásorltam pár garnitúra féktárcsát.

 

Ez, a harmadik? beszerzés,  már egy kalap lótrágya volt, ezt jelleemeztem én román brembónak.

Léehet hogy ukrán volt vagy délolasz, lényegtelen számomra.

lényegesen sz@rabb volt, int az előző  eresztés.

 

Ez igy már világos és érthető, mármint az akkori helyzet leírásaként világos és érthető vagy ismét csak beleléptem a derékig érő mocsárba, ami 1ből az orromig ér?

 

:-))))))))))))))

 

no offense

 

béke

 

!!!!!

 

Előzmény: BmS1 (89495)
rfc Creative Commons License 2024.02.14 0 0 89498

A lóképű szerencsétlennel? Kb. olyan színvonalú film lesz, mint a Gucci.

Előzmény: BmS1 (89497)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 89497

Urak

 

holnaptól a mozikban: Ferrari

 

Kíváncsi leszek, mennyire tárgyilagos a film.

rfc Creative Commons License 2024.02.13 0 0 89496

A fekete festék valszeg valami felületvédelem volt, minden új tárcsán van. A lakossági Brembo tényleg egy fos - na de nem csak olyat gyártanak.

 

Előzmény: TudatLan (89491)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 89495

inkább nem szolok hozzá

abbol nincs baj

 

...ha nem szól senki semmihez hozzá  =  döglik az oldal.

Ütköznek vélemények, pont jó :-))

Előzmény: Sütemények Réme (89493)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 89494

A Brembo több ezer! féle  féknyerget / tárcsát / betétet készít, a két gombóc fagyi árától a falusi sarokház áráig.

 

 

 https://www.bremboparts.com/europe/en

 

Amit a gyártó pl. Romániába kihelyez, az vsz. az alsó (gagyi) árkategória, de nem hamisítvány.

 

Nem azért deformálódik, mert éppen a Brembo Romániai gyárában készült, hanem azért, mert vsz. gagyi kategória, amit ha pl. Dél-Olaszországban  ugyanilyen költségszinttel gyártanának, emberi számítás szerint hasonló lenne. 

Előzmény: Sütemények Réme (89493)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.02.13 -1 0 89493

....metakommunikáció   = félreértések kimeríthetetlen(nek tűnő) tárháza....

 

eredeti brembo= minőségi anyagól készült, nem acélszínű , hanem anyagában (teljes vastagságában).???? hogy fogalmazzam meg, hogy elkerüljem a félreértést?????) homogén színű---->kékesfekete ----> nyilván maga a tárcsa is homogén ....nyilván nem az ötvözetre értem -----> ha nem akarja valaki érteni , akkor sajnos nem tudom átadni a megfigyelés...tapasztalat  eredményét

 

 

román hamisítvány= silány minőségű bóvli

 

eredeti Brembo .--------------------> nem vetemedett

 

román ál'Brembó'  ----------------------------> első komolyabb fékzés után elvetemedett, levettük, felszabályzás ---------------->eltűnt az eredetire jellemző / hasonlító kékes fekete szín és fényes bili

bádog csillogott ....  mivel több darabot vettünk egyszerre a hamisitványból, egy másik új féktárcsát csak megkarcoltunk az esztergával és a kékesfekerte szin pár tized mm-en volt csak ...kvázi felüleltkezeklés például egy festékszóró flakonbol----------> nyilván nem flakonbol, csak viccesen ...ironikusan érzékeltetni probaltam a román minóséget....

 

 

elnézést

inkább nem szolok hozzá

abbol nincs baj

 

love&peace&unity                <----------    (ez hátha nem ad okot félreértésre)

Előzmény: BmS1 (89492)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 89492

A nagy szén?tartalmú tárcsát (anyagában kékesfekete vót az originali rikambi) ...tehát a széntartalom kimerült a felületkezelésben a szőröstalpú agysebészeknél.... valami fekete vackot felhordtak a bilibádogból készült 'fék' tárcsára....egy sima kapu / lakáskulccsal lekarcoltad a szénréteget a tárcsáról és alatta vagy fényes vagy rozsdás volt .... nókomment.

 

A vas-szén ötvözeteknél a szén (akár kötött, akár szabad formában van) nem tud kikerülni a külső felületre, meghát megmunkálás, forgácsolás utáni állapotról beszélünk.

A Brembo meg nagyhírű gyártó, metallográfus szakemberek csapatával, mindamellett vsz úgy rossz, ahogy írod. Viszont inkább vmi felületkezelési eljárásról lehet szó a "szívós mag, kemény külső felület" elérésére. A tárcsák vetemedésének ehhez -szerintem- nem sok köze van.

 

Előzmény: TudatLan (89491)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.13 0 0 89491

Ez kb. olyan 'minőséget' mutat, mint amikor a románok lekezdték 'gyártani' a Brembo Sportmaxx   féktárcsát.....

Még fel sem szerelted a kocsira....már a kezedben.... a dobozában kábé, elkezdett vetemedni / görbülni....

A nagy szén?tartalmú tárcsát (anyagában kékesfekete vót az originali rikambi) ...tehát a széntartalom kimerült a felületkezelésben a szőröstalpú agysebészeknél.... valami fekete vackot felhordtak a bilibádogból készült 'fék' tárcsára....egy sima kapu / lakáskulccsal lekarcoltad a szénréteget a tárcsáról és alatta vagy fényes vagy rozsdás volt .... nókomment.

 

:-D

Előzmény: downer (89489)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 89490

Ez nem csak a gyártás színvonalát minősíti, azon sokkal túlmutat. Végellenőrzés? 

Kb. Marelli szint :-(

Előzmény: downer (89489)
downer Creative Commons License 2024.02.12 0 0 89489

BmS, ezt a Marelli gyertyás sztorid mellé rakhatjuk. :D

 

downer Creative Commons License 2024.02.09 0 0 89488

Ha nem, tuti megbánod ha akkor kap egy kavicsot, mikor már nem lesz elérhető égen-földön.

Előzmény: sooty (89487)
sooty Creative Commons License 2024.02.09 0 0 89487

Tudom. Erősen gondolkodom, hogy hozatok magamnak egyet tartalékba. 

Előzmény: probody (89486)
probody Creative Commons License 2024.02.09 0 0 89486

Kincs. Főleg a beépítő keret!

Előzmény: sooty (89484)
downer Creative Commons License 2024.02.07 0 0 89485

Nekem már olyan régen volt ilyenem, hogy nem emlékszem. De hátha jön valaki gyakorlottabb.

Előzmény: panelrambo (89483)
sooty Creative Commons License 2024.02.07 -1 0 89484

Kappa elsö szélvédö kék, gyári beépitö kerettel vadi uj 180ért? Valaki?

panelrambo Creative Commons License 2024.02.07 0 0 89483

Erre gondoltunk mi is de, csak egy légtelenítő csavart találtunk, elvileg azon már nem jön levegő. Esetleg több helyen kell légteleníteni?

Előzmény: downer (89482)
downer Creative Commons License 2024.02.07 0 0 89482

Levegős, nincs keringés.
Azért mutat 120 fokot, mert nem ér a jeladó sem vízhez és a radiátorban is levegő van.

Előzmény: panelrambo (89480)
panelrambo Creative Commons License 2024.02.07 0 0 89481

2.0 16v turbo a motor.

panelrambo Creative Commons License 2024.02.07 0 0 89480

Sziasztok!

2.0 16v motoron kicseréltük a szíjakat és a vízpumpát, feltöltöttük, fékfolyadék tartály mellett légtelenítettük. Rövid járatás után 120 fokot mutat, leállítjuk egy perc alatt visszaesik, nincs fűtés, olyan mintha nem keringene, ventillátor elindul. Mi lehet ez, termosztát, valamit rosszul csinálunk? Előtte rendben volt, 2 napot volt leeresztve, leragadhat a termosztát?

Köszi a segítséget!

Feri  

capa Creative Commons License 2024.02.06 -1 0 89479

Sziasztok!

 

Eladásra kínálom a régi, hibás 16V Turbo motor blokkomat. Ki, mit ajánl? :)

 

üdv,

capa

PartManus Creative Commons License 2024.02.05 0 0 89478

Szinte minden része javítható, kivéve ez.

Előzmény: Sütemények Réme (89474)
probody Creative Commons License 2024.02.02 0 0 89477

Írtam neked a céges e-mailre.

Előzmény: BmS1 (89476)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!