Sokan félreértették a Boxstert, mely megjelenésekor alaposan felkavarta a rajongói kedélyeket, mára elfogadottá vált. Felhasználók, rajongók véleményét várom ide a topicba.
Bocsánat hogy idekontárkodok, de szeretnék egy kis segítséget kérni.
Kb. 7 hónapja vagyok egy P. Macan S (dízel) boldog tulajdonosa. Imádom, szeretem.
De szeretném kicserélni a fékbetéteket és tárcsákat, olajat szűrőkkel, és nyárra felkészíteni (klíma stb.)
A P. Centrum (szerémi út) nagyon flegmán viselkedik velem, talán mert nem ott vettem a kocsit, hanem N-o. egy kereskedésből 1 évesen. De odamentem a megbeszélt időpontra, megkért a recepciós csaj h várjak, majd 50 perc várakozás után leléptem mert mennem kellett a dolgomra.
Semmi hívás/email stb.
Kértem új időpontot a "Szervíztanácsadó" kollégától emailen, erre itt sem semmi sorry vagy bocsi, hanem adott 06.20-ra egy időpontot.
Most akkor hordjam ki a kocsit Bécsbe???
Vagy tudtok nekem mondani megbízható P. szervízest?
Volt meg egy kis barkácsolás a 996-on. Már úgy vettem, hogy repedt volt a baloldali fényszóró burája, de nem akartam 6-700EUR-t kiadni egy bontott Litronic fényszóróért. Pár hónapja végre találtam egy fehérindexes, hátul sérült, ép burás, halogén fényszórót az ebay-en, emberi áron, gyorsan le is csaptam rá, hogy majd arról átteszem az ablakot. Azért csak mostanra lett meg, mert a fényszóró olyan nagy, hogy nem fér be a sütőbe! Más megoldás kellett. Végül az vált be, hogy egy nagy kartondobozba tettem a lámpát, lezártam, vágtam rá egy akkora nyílást, amin a hőlégfúvó csöve befért, és fél órán keresztül melegítettem, 300 fokra állított hőmérséklettel. Ettől úgy meglágyult a ragasztó, hogy szét lehetett feszegetni. Innét már semmi bonyodalom nem volt, csere, kis takarítás, majd összeragasztás. Most szárad, holnap visszaköltözik a helyére. Ha valakinek bármi kell a donor fényszóróból, szóljon, és ha az még használható állapotban van, fillérekért az övé.
A smile-it látom, csak az arcodat nem és sajnos ez az egyik hatalmas probléma a topic-ozásban, hogy nem lehet tudni, hogy gúnyolódsz-e, vagy viccesnek veszed. De azért, ha így, ha úgy, régi vágyam volt ez a kocsi. A gyerekek már kirepültek, úgyhogy elég a két személy, ha meg más a terv, ott van a feleségem kocsija. Három kocsi nem kell. A nejem folyamatosan használja a sajátját. Nekem megmaradt a minden napi Porsche érzés, ami minden napra ajándék és e mellett mindent ezzel intézek. Nem harminc milliós autó. Néha beszólnak, de csak jó indulattal, hogy ez igen, aki olyennel érkezik, de maradéktalanul járok úgy, hogy mindenhol drágább autó van tulajdonban. A típus már a terepjáró és a diesel gyártásnál veszített a nagy image-ből! Én egy német gyártmányú kabrio autóval teszem a dolgomat. De egyébként aki bármit is felír bárhová, felkészül a reakciókra. :-) Én is.
Ha csak a kettő játszik, s napi használat, akkor az SLK-t venném. Kényelmesebb, csendesebb, könnyebb szervizelni. Az elektronika viszont nem kikapcsolható, úgyhogy csapatni azzal nem nagyon fogsz.
MX5 nagyon kicsi nekem (a szememet takarja a felső szélvédő keret), a TT elég nőcis. Az ár változhat (céges autóvásárlási keret lenne elköltve rá, csak inkább ilyennel járnék, mint egy új dusterral). Mindben ültem már, azért írtam, hogy a kényelem (sérvem van) és a biztonság (gyerekem is) a fontos, nem az, hogy keresztbe csapva járkáljak :) Ezért SLK vagy boxster...
Ezt az elférést ki kell próbálni, mert sztem alkattól is függ. Én pl a Z4-ben sokkal jobban elfértem, mint az MX-5-ben. Magas vagyok (193), de vékony, jó hosszú lábakkal. Ha ez utóbbit rendesen be tudom hajtogatni valahova, már nyert ügyem van. :-)
Nincs rossz tapasztalatom a rongálással (szerencsére) de a Porsche eléggé megosztó és ellenérzéseket volt ki. Jobban, mint a kétszer drágább más (szintén nyitott) egyéb autókkal kapcsolatban.
Szerintem amúgy alkalmas napi autózásra, nagyjából úgy, mint a többi. Mindegyikből rosszul lehet kilátni (tetővel), rossz velük tolatni, beparkolni.
Az elférést próbáld ki, mert a Boxster az egyik legszűkösebb az összes közül (kivétel Z3). Tudom, mert mértem, a legnagyobb pedig a TT.
Én a Z3-asba egyáltalán nem férek be, pont úgy, ahoyg az MG-F-be sem. De a Z4 már nagyobb, mint a Boxster (986), és hasonló, mint az MX5, csak ott (MX5-nél) meg elég alacsony a tető, jobban becsap a szél a fejedre.
A legnagyobb a TT, és a legjobb a szélvédelme is, simán mehetsz autópálya tempó felett, nyitott tetővel.
A másik probléma, hogy 2 millió körül csak a legaljáról tudsz válogatnia Boxsterek közül, ott meg nagy a rizikó, akár kuplung és egyéb kopó alkatrészek, de IMS is problémás lehet, ezek elég nagy pénzek.
Z4-ből sem nagyon van, én az SLK-t nem ismerem annyira, ha én te lennék :-)) akkor egy nagyon szép MX5 NB FL-t keresnék, roszdamentest, kevés kilométerrel, de csak 1.8-ast, ennyiért már nagyon szép van, ismert előélettel, de leginkább TT-t.
Egy mk1-es (8N) TT, a 225 lovas verzióból ennyiből már a nagyon szépek vannak, 4 légzsák, elég merev kasztni, nem rohad, a quattronak nagyon jó a futóműve...és én nem érzem, hogy gagyi lenne. Egy chippel pedg 270 lóerő és 400Nm.
Tudom, a Boxster teljesen más, nem is összehasonlítható, de árban is elég tetemes a különbség.
Ez az én véleményem 2 millió körül, volt MX5, Boxster S és jelenlegi TT quattro tulajként.
Harmadik éve megvan. Napi használatban. Olajon és a kötelezőkön kívül nem kellett költeni. Volt kuplung főhenger csere az elején.
Van, hogy fát, van hogy vasat IS viszek vele.Persze mielőtt lenne valami megjegyzés, a megfelelő körülmények közt, mert sem 4db. szögvasért, sem 3 zsák gyújtósért és faszénért nem fogok utánfutót huzigálni. Munkás autó nekem. A farában színig szerszám.
Olcsóbb, mint egy Suzuki! Bírja a gyűrődést. Mindenhová ezzel megyek.
Ponyva eddig semmilyen időszakban és körülmények közt nem ázott be. A nyitószerkezetét már 4X javítottam és a faudikat fémre cseréltem. Utána jó lett. Nagyjából ennyi.
Tud menni. 9,5 az átlaga. Persze nem állat módon, de nem nagypapásan.
Nyitott járgány vásárlását tervezzük. A keret olyan 2-2,5. 2 autó maradt a szűkítés után (mx-5 kicsi, z3 igénytelen, audi tt roadster gagyinak tűnik) az első boxster és az első SLK.
Elsődlegesen fontos azért a biztonság (mx5 mínusz) és az, hogy elférjek...maradt ez a kettő.
A porsche nagyon tetszik, de 2 dolog visszatart; első: nem tudom mennyire alkalmas napi autózásra, és mennyire bírja ki ha jön a kip-kop (nem állatkodni akarok, csak elnézve a közlekedési morált). A másik, hogy mégis csak porsche, és lehet, hogy fokozottabb ellenérzést vált ki (tető kivágás, egyéb rongálás).
Van ezekről tapasztalat, amit megosztana? Köszönöm!