Sziasztok. Nem indul a Berlingóm. 2001-es 1.6 benzin. " Se kép se hang"! Szikra van. Egyik gyertya szinte fehér volt. Mit tudok az autón megnézni házilag, mielőtt szerelőt hívnék hozzá, ami egyébként is nagyon macerás jelenleg itt. Köszi ha válaszoltok...
Tegnap széthúztam mindkettő ülés alatt a csokikat, kapott wd40-et, aztán össze, akku saru le, mára kialudt a légzsák lápa... Köszönöm a hasznos információt!
Viszont, tegnap motorháztető kinyit, ajtók központival be (csak kulcs van, nincs távi.), aztán saru le..., ma vezető ajtó ki, motorháztető ki, aztán vezető ajtó zár, saru vissza..., itt a lényeg: ajtók ki, és még be sem ültem járt egyet a hátsó ablaktörlő, pedig tuti nem volt bekapcsolva...(?)
Másik, csütörtökön próba út, majd ide-oda, pénteken ide-oda, haza, jó 200 km, szombaton jó 100 km, vasárnap állt, tegnap állt, csak a légzsák procedúrát csináltam, ma mivel jó lett s a nap is sütött, gondoltam kerülök egyet, a mai naptól minden indulás után bezárja a központi zárat, amit eddig tuti soha nem csinált...(?)
Jaaa, visszább írtam az indul-nem indul problémát, tegnap reggel óta pöcre indul...
Szívesen olvasok bármilyen hozzászólást, Messieurs! ;)
Igazad van, rosszul emlékeztem. 2l a váltó. A felújító üzemben ajánlották, hogy 2,5 l legyen benne, mert visszatérő probléma az 5. fokozat kenetlensége, túl magasan van az átfolyó. Ha valamelyest lecsökken az olajszint, már nem is megy át semmi...
Én nem tudtam jó olajat beletenni, kidobtam egy csomó pénzt olajpróbálgatásokra...
Váltóolaj: 2,5L, de ezzel nagyon vigyázz! A 2,5 kevés, pedig ez a gyári előírás. Inkább 3L legyen, mert különben az 5. fokozat nem kap rendes kenést. A viszkozitását direkt nem írtam. Hiába van megadva, hogy 75W80 meg 75W90. Aki eddig kicserélte, az utána sok panaszkodott, hogy nehézkessé vált a fokozatba rakás, főleg 1-2-be. Én váltó felújítás után szívtam, mindenféle olajokkal kísérleteztünk a szerelőmmel. Végül piros ATF olaj vált be, ami a MERCEDES-ek váltójában is van. Most sem tökéletes, de legalább kisebb erőkifejtéssel beklottyan.
...nem feltétlen csak a szervíz...akinek van Lexia-ja és ért is hozzá megtudja csinálni ..vagy egyébb komolyabb hibakód olvasó ami kommunikál a légzsák vezérlővel...
még egy lehetőség hogy leveszed az akksi sarukat egy éjszakára....de ez nem mindig működik...
Jó ismerősömnek van ugyanolyanja, mint neked. Marelli motorvezérlővel. Nála a folytószelep jeladó poti hibája okozott ilyet. Csak enyhe gázpedál lenyomásával tudta beindítani, amíg ki nem cserélték neki.
...hogy mért nem indul annak ezernyi oka lehet, kettős relé, szikra vagy üzemanyag hiány stb....a légzsák csatlakozót valószínúleg megrángattad az ülés alatt . húzd szét lekapcsolt gyujtás mellett konzakt spray/wd40 ősszedug , hibakód törlés....
Van a bonyolult út és az egyszerű út. A bonyolulttal sokszor fogsz aránylag kevesebbet költeni, az egyszerűvel egyszer, viszonylag nagyobbat. Ellenben összeadva ez lesz mégis az olcsóbb. Szóval: vagy elviszed egy rendes diagnosztikára, ahol hozzá való kiolvasóval, élő adatokat is tudnak nézni, amikor a hibajelenség előjön. Ezzel a módszerrel (pénzbe kerül) egyértelműen beazonosítható a hibakör, és lehet célzottan alkatrészt cserélni. Ez az egyszerű út.
Vagy nekiállsz a keverékképzéssel kapcsolatos alkatrészeket cserélgetni hátha alapon. Szóba jöhet: lambda szonda, MAF/MAP, fojtószelep állás jeladó, trafósor, kábelek, motorvezérlő.
Én eljátszottam ez utóbbit az enyémmel, hasonló hibajelenségnél. Mindig jobb lett egy kicsit, de aztán hamar visszatért a hiba. Ma már nagyon bánom ezt az utat, mert irtózatos pénzt költöttem alkatrészekre. Most ott tartok, hogy nagyon ritkán, és nagyon alattomosan jön elő. Napokra a diagnosztánál kéne hagynom a dögöt, hogy tetten érje. És ezt nem tudom bevállalni. Az is egy hatalmas veszteség volt, amikor a nyomoronc kuplung bowdent nem tudtam azonnal kicserélni, mert bármit vettem bele, nem volt jó. Végül gyári lett, de sok idő elment a próbálgatással és a rendelgetésekkel.
Olyan szintű diagnosztát keress, mint az injektor.hu, vagy lpgdoktor vagy Novoth műhelye. A Szilva műhelye lenne az ideális, de oda bejutni lehetetlen...
Nekem is 1.4 KFW-m van (2001). Mit jelent a háromhengerezés? Mi a jelenség pontosan? Köthető valamilyen tevékenységhez a megjelenése (pl. gázadás, gázelvétel, stb)?
Ha gyújtáskimaradás van, akkor hiába gyanakodsz üzemanyagra...
A gyertyákat néztétek már? Az égéstérbe nyúló részük felületéről, főleg egymáshoz képest, sok mindenre lehet következtetni. Pl. kifehéredés szegénykeverékes üzem. fekete/kormos felület gyújtáskimaradást vagy túl dús keveréket. stb... Egyébként a motor mechanikusan (kompresszió, veszteség) rendben van?
Örülök, hogy rátaláltam erre a topicra. Eddig csak motoros fórumokat látogattam, autóval kapcsolatos problémám pedig nem volt. A következőkben kérnék segítséget Tőletek...
Az alany egy 1.4-es 2002-es Berlingo. A motorkódja KFX.
Nemrég került hozzám és a problémám vele, hogy időnként elkezd háromhengerezni. Nem vagyok hozzáértő, ezért bocs, ha nem teljesen szakszerűen fogalmazok. Az a baj, hogy teljesen változó módon jelentkezik a hiba. Van úgy, hogy alapjáraton, van amikor alacsony sebességnél, van amikor hosszabb 80-90-es tempónál.
Utána abbahagyja és 15-20km-en keresztül ismét problémamentes.
Egy ismerős szerelővel túl vagyunk már egy két dolog ellenörzésén, de a hiba nem egyértelmű. Üzemanyag ellátási problémára gondolunk. Azért írtam ide, hogyha valaki tapasztalt már hasonlót és meglett a probléma aka akkor kérem segítsen.
Nekünk is volt hasonló gond. A motortérben lent volt a csatlakozója az beázott. Széthúztuk tiszta oxid volt. Megtakarít némi kis rézpaszta azt jó. :) Már vagy 10+ éve hibátlan...
Sziasztok! 2000 1.9 d berlingomba nem működött a fordulatszámmérőm és hőfokjelzőm! Vettem egy használtat, de ugyan azt produkálja! lehet valami más oka?
4 db sikertelen próbálkozás után gyári eredeti bowden lett a megoldás, meg is mondom miért:
2051R1 OEM kódú alaktrész utángyártott változatai közül egyik sem olyan hosszú, mint az eredeti. Az eredeti ugyanis 597mm. A legrövidebb utángyártott is 617 vagy 620, de inkább 635. Na ezek egyike sem jó.
Konkrétan a TRW, amit kérdeztem és kifejezetten ennek az OEM-nek a klónja, 620-as. Tehát nem jó.
Ma megkaptam a gyárit, és beépítve tökéletes lett.
A Berlingo-ból 4 kiadás van/volt, telejesen más kinézettel. Volt az I-es, utána a - mondjuk úgy - II-es, amit Facelift-esnek vagy nagylámpásnak is szokták mondani, majd utána a hivatalosan is II-es Berlingo és aztán a legújabb.
Először ezt kellene behatárolni, hogy melyik a tiéd. Aztán az, hogy az elemek felszereltség függvényében még mennyire különbözhetnek, majd csak azután jön.