Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fuki70 Creative Commons License 2021.03.12 0 0 3027

Sziasztok. Nem indul a Berlingóm. 2001-es 1.6 benzin. " Se kép se hang"! Szikra van. Egyik gyertya szinte fehér volt. Mit tudok az autón megnézni házilag, mielőtt szerelőt hívnék hozzá, ami egyébként is nagyon macerás jelenleg itt. Köszi ha válaszoltok...

malt Creative Commons License 2021.03.02 0 0 3026

Köszönöm!

Jó pap is... :)

Előzmény: FeZ_ (3025)
FeZ_ Creative Commons License 2021.03.02 0 0 3025

"a mai naptól minden indulás után bezárja a központi zárat, amit eddig tuti soha nem csinált...(?)"

 

A műszerfalon a zárás (lakat ikon) gombot hosszan nyomva tartod, akkor ki-be kapcsolható az indulás utáni automata ajtózárás funkció.

 

Előzmény: malt (3024)
malt Creative Commons License 2021.03.02 0 0 3024

Tegnap széthúztam mindkettő ülés alatt a csokikat, kapott wd40-et, aztán össze, akku saru le, mára kialudt a légzsák lápa... Köszönöm a hasznos információt!

 

Viszont, tegnap motorháztető kinyit, ajtók központival be (csak kulcs van, nincs távi.), aztán saru le..., ma vezető ajtó ki, motorháztető ki, aztán vezető ajtó zár, saru vissza..., itt a lényeg: ajtók ki, és még be sem ültem járt egyet a hátsó ablaktörlő, pedig tuti nem volt bekapcsolva...(?)

Másik, csütörtökön próba út, majd ide-oda, pénteken ide-oda, haza, jó 200 km, szombaton jó 100 km, vasárnap állt, tegnap állt, csak a légzsák procedúrát csináltam, ma mivel jó lett s a nap is sütött, gondoltam kerülök egyet, a mai naptól minden indulás után bezárja a központi zárat, amit eddig tuti soha nem csinált...(?)

Jaaa, visszább írtam az indul-nem indul problémát, tegnap reggel óta pöcre indul...   

 

Szívesen olvasok bármilyen hozzászólást, Messieurs! ;)

Merci!

 

PGSC Creative Commons License 2021.03.01 0 0 3023

Üdv!

 

Igazad van, rosszul emlékeztem. 2l a váltó. A felújító üzemben ajánlották, hogy 2,5 l legyen benne, mert visszatérő probléma az 5. fokozat kenetlensége, túl magasan van az átfolyó. Ha valamelyest lecsökken az olajszint, már nem is megy át semmi...

 

Én nem tudtam jó olajat beletenni, kidobtam egy csomó pénzt olajpróbálgatásokra...

 

Gábor

Előzmény: FeZ_ (3022)
FeZ_ Creative Commons License 2021.03.01 0 0 3022

Az a gyári előírás a váltóolajra, az 2 L. A 2,5-el már túl van töltve, 3-al meg aztán már rendesen lesz kenés. :-)

A gyári olaja a Total Gear8 75W-80.

(gyárit rendelve is azt kapsz, csak más dobozban)

 

 

Előzmény: PGSC (3020)
malt Creative Commons License 2021.03.01 0 0 3021

Nagyon szépen köszönöm!

:)

Előzmény: PGSC (3020)
PGSC Creative Commons License 2021.03.01 0 0 3020

Motorolaj: 3,5L olajszűrő cserével együtt. (5W40)

Váltóolaj: 2,5L, de ezzel nagyon vigyázz! A 2,5 kevés, pedig ez a gyári előírás. Inkább 3L legyen, mert különben az 5. fokozat nem kap rendes kenést.
A viszkozitását direkt nem írtam. Hiába van megadva, hogy 75W80 meg 75W90. Aki eddig kicserélte, az utána sok panaszkodott, hogy nehézkessé vált a fokozatba rakás, főleg 1-2-be. Én váltó felújítás után szívtam, mindenféle olajokkal kísérleteztünk a szerelőmmel. Végül piros ATF olaj vált be, ami a MERCEDES-ek váltójában is van. Most sem tökéletes, de legalább kisebb erőkifejtéssel beklottyan.

Próbálj bele márkaszervizből gyárit rendelni...

 

Gábor

Előzmény: malt (3019)
malt Creative Commons License 2021.03.01 0 0 3019

Motorolaj mennyi kell bele összesen?

2007. 1.4 Benzin. 55kW. 75LE

S váltóba...?

soryton Creative Commons License 2021.02.28 0 0 3018

...nem feltétlen csak a szervíz...akinek van Lexia-ja és ért is hozzá megtudja csinálni ..vagy egyébb komolyabb hibakód olvasó ami kommunikál a légzsák vezérlővel...

még egy lehetőség hogy leveszed az akksi sarukat egy éjszakára....de ez nem mindig működik...

Előzmény: malt (3016)
malt Creative Commons License 2021.02.28 0 0 3017

Köszönöm a gyors választ, és hasznos információt! 

Előzmény: PGSC (3015)
malt Creative Commons License 2021.02.28 0 0 3016

Köszönöm a gyors választ!

Azt a hibakód törlést csak szerviz...?

Előzmény: soryton (3014)
PGSC Creative Commons License 2021.02.28 0 0 3015

Üdv!

 

Jó ismerősömnek van ugyanolyanja, mint neked. Marelli motorvezérlővel. Nála a folytószelep jeladó poti hibája okozott ilyet. Csak enyhe gázpedál lenyomásával tudta beindítani, amíg ki nem cserélték neki.

 

Gábor

Előzmény: malt (3013)
soryton Creative Commons License 2021.02.27 0 0 3014

...hogy mért nem indul annak ezernyi oka lehet, kettős relé, szikra vagy üzemanyag hiány stb....a légzsák csatlakozót valószínúleg megrángattad az ülés alatt . húzd szét lekapcsolt gyujtás mellett konzakt spray/wd40 ősszedug , hibakód törlés.... 

Előzmény: malt (3013)
malt Creative Commons License 2021.02.27 0 0 3013

Köszönöm!
Ma azt kezdte, hogy egyszerűen nem akar indulni, sokszor, sokáig tekertetni kell, mire beindul. 

Első nap mikor megnéztük, indult, következő a vétel napján, szintén indult, aztán egész nap is, aztán másnap is..., ma már nem...?

:(

1.4 benzin

Ma kitakarítottam a belsejét alaposan, azóta világít a sárga légzsák lámpa...

Hjajjj, Messieurs...   :(

Előzmény: FeZ_ (3012)
FeZ_ Creative Commons License 2021.02.27 0 0 3012

Az amelyikkel nyitod zárod (ill. kibillented), az gyári újban 4500,- Ft.

Bármelyik márkaszervizben (vagy márkakereskedésben) tudsz rendelni.

 

Előzmény: malt (3011)
malt Creative Commons License 2021.02.27 0 0 3011

Üdv Fórum Társak!

Egy Berlingo boldog tulajdonosa lettem, I-es face...

Azt szeretném kérdezni, az oldalsó hátsó ablaknak a zárfülének, mi a hivatalos neve, s lehet-e vajon magában kapni, újat? Sajnos el van törve...

 

 

PGSC Creative Commons License 2021.02.21 0 0 3010

Üdv!

Van a bonyolult út és az egyszerű út. A bonyolulttal sokszor fogsz aránylag kevesebbet költeni, az egyszerűvel egyszer, viszonylag nagyobbat. Ellenben összeadva ez lesz mégis az olcsóbb.
Szóval: vagy elviszed egy rendes diagnosztikára, ahol hozzá való kiolvasóval, élő adatokat is tudnak nézni, amikor a hibajelenség előjön. Ezzel a módszerrel (pénzbe kerül) egyértelműen beazonosítható a hibakör, és lehet célzottan alkatrészt cserélni. Ez az egyszerű út.

Vagy nekiállsz a keverékképzéssel kapcsolatos alkatrészeket cserélgetni hátha alapon. Szóba jöhet: lambda szonda, MAF/MAP, fojtószelep állás jeladó, trafósor, kábelek, motorvezérlő.

Én eljátszottam ez utóbbit az enyémmel, hasonló hibajelenségnél. Mindig jobb lett egy kicsit, de aztán hamar visszatért a hiba. Ma már nagyon bánom ezt az utat, mert irtózatos pénzt költöttem alkatrészekre. Most ott tartok, hogy nagyon ritkán, és nagyon alattomosan jön elő. Napokra a diagnosztánál kéne hagynom a dögöt, hogy tetten érje. És ezt nem tudom bevállalni. Az is egy hatalmas veszteség volt, amikor a nyomoronc kuplung bowdent nem tudtam azonnal kicserélni, mert bármit vettem bele, nem volt jó. Végül gyári lett, de sok idő elment a próbálgatással és a rendelgetésekkel.

 

Olyan szintű diagnosztát keress, mint az injektor.hu, vagy lpgdoktor vagy Novoth műhelye. A Szilva műhelye lenne az ideális, de oda bejutni lehetetlen...

 

Gábor

Előzmény: T.D.M. (3008)
siletto Creative Commons License 2021.02.21 0 0 3009

Sziasztok! 

 

1.6HDI 9HX 90Le motorhoz nem kapható valahol esetleg tiszta fém nívópálca? 

Olyan, aminek nem műanyag a vége. 

 

Sajnos ma az enyém beletört, és ha lehet, fémet vennék helyette. 

 

Vagy esetleg más típusé, ami jó lehet hozzá? 

T.D.M. Creative Commons License 2021.02.21 0 0 3008

Kedves Gábor!

Köszönöm a választ. A gyertyákat cseréltük, a befecskendezők müködnek. A jelenség meleg motornál kezdődik.

Egyenletes haladásnál folyamatos gáztartásnál tapasztalom az enyhe rángatózást. Ilyenkor a motorkontrol visszajelző is bevillan.

Utána megint semmi és pár km. után ismétli. Ilyenkor már bármilyen sebességnél megteszi. Ha lehűlt a motor akkor pöccre indul és utána ismét kezdődik.

Sajnos nem tudom jobban leírni.

Üdv.B.István

Előzmény: PGSC (3007)
PGSC Creative Commons License 2021.02.20 0 0 3007

Üdv!

 

Nekem is 1.4 KFW-m van (2001). Mit jelent a háromhengerezés? Mi a jelenség pontosan? Köthető valamilyen tevékenységhez a megjelenése (pl. gázadás, gázelvétel, stb)?

Ha gyújtáskimaradás van, akkor hiába gyanakodsz üzemanyagra...

A gyertyákat néztétek már? Az égéstérbe nyúló részük felületéről, főleg egymáshoz képest, sok mindenre lehet következtetni. Pl. kifehéredés szegénykeverékes üzem. fekete/kormos felület gyújtáskimaradást vagy túl dús keveréket. stb...
Egyébként a motor mechanikusan (kompresszió, veszteség) rendben van?

 

Gábor

Előzmény: T.D.M. (3006)
T.D.M. Creative Commons License 2021.02.19 0 0 3006

Jó reggelt mindenkinek!

Örülök, hogy rátaláltam erre a topicra. Eddig csak motoros fórumokat látogattam, autóval kapcsolatos problémám pedig nem volt. A következőkben kérnék segítséget Tőletek...

Az alany egy 1.4-es 2002-es Berlingo. A motorkódja KFX.

Nemrég került hozzám és a problémám vele, hogy időnként elkezd háromhengerezni. Nem vagyok hozzáértő, ezért bocs, ha nem teljesen szakszerűen fogalmazok. Az a baj, hogy teljesen változó módon jelentkezik a hiba. Van úgy, hogy alapjáraton, van amikor alacsony sebességnél, van amikor hosszabb 80-90-es tempónál.

Utána abbahagyja és 15-20km-en keresztül ismét problémamentes.

Egy ismerős szerelővel túl vagyunk már egy két dolog ellenörzésén, de a hiba nem egyértelmű. Üzemanyag ellátási problémára gondolunk. Azért írtam ide, hogyha valaki tapasztalt már hasonlót és meglett a probléma aka akkor kérem segítsen.

Előre köszönettel:B.István

 

 

a.k. Creative Commons License 2021.02.16 0 0 3005

Nekünk is volt hasonló gond. A motortérben lent volt a csatlakozója az beázott. Széthúztuk tiszta oxid volt. Megtakarít némi kis rézpaszta azt jó. :) Már vagy 10+ éve hibátlan... 

Előzmény: Pilu010 (3004)
Pilu010 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 3004

Sziasztok! 
2000 1.9 d berlingomba nem működött a fordulatszámmérőm és hőfokjelzőm! Vettem egy használtat, de ugyan azt produkálja! lehet valami más oka?

PGSC Creative Commons License 2021.02.02 0 0 3003

Üdv!

 

Szóval:

 

4 db sikertelen próbálkozás után gyári eredeti bowden lett a megoldás, meg is mondom miért:

2051R1 OEM kódú alaktrész utángyártott változatai közül egyik sem olyan hosszú, mint az eredeti. Az eredeti ugyanis 597mm. A legrövidebb utángyártott is 617 vagy 620, de inkább 635. Na ezek egyike sem jó.

Konkrétan a TRW, amit kérdeztem és kifejezetten ennek az OEM-nek a klónja, 620-as. Tehát nem jó.

Ma megkaptam a gyárit, és beépítve tökéletes lett.

Ennyi.

 

Gratulálok az összes utángyártónak...

 

Gábor

Előzmény: soryton (2996)
CitSanyi Creative Commons License 2021.02.01 0 0 3002

Koszi.

 

Megnézem.

Előzmény: FeZ_ (3001)
FeZ_ Creative Commons License 2021.02.01 0 0 3001

A Facebook-os csoportokban borzasztóan sokan bontanak nagylámpást, lehet, hogy ott is érdemes lenne keresni !

 

Előzmény: CitSanyi (3000)
CitSanyi Creative Commons License 2021.02.01 0 0 3000

CitSanyi Creative Commons License 2021.02.01 0 0 2999

Jogos.

 

Mindig kimegy a fejemből. Nekem egyértelmű, de senki másnak nem az.

 

Szóval ez egy 2002-es kocsi,  tehát a  Facelift-es I-es variáció.

 

Sanyi

Előzmény: FeZ_ (2998)
FeZ_ Creative Commons License 2021.02.01 0 0 2998

A Berlingo-ból 4 kiadás van/volt, telejesen más kinézettel. Volt az I-es, utána a - mondjuk úgy - II-es, amit Facelift-esnek vagy nagylámpásnak is szokták mondani, majd utána a hivatalosan is II-es Berlingo és aztán a legújabb.

Először ezt kellene behatárolni, hogy melyik a tiéd. Aztán az, hogy az elemek felszereltség függvényében még mennyire különbözhetnek, majd csak azután jön.

Amúgy meg egy kép többet mond 1000 szónál.  ;-)

 

Előzmény: CitSanyi (2997)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!