Minden, ami az egykori Bakony/Balaton/Somló Volánnal, ezek jogelődjeivel, valamint a megye jelenlegi helyközi és helyijáratos buszközlekedésével kapcsolatos.
Várpalota önkormányzati képviselőinek kb 80%-a vgy több, nem tudja, hogy a városban (helyi járaton) milyen buszok közlekednek.
Elkeserítő eredményt hozna, ha egy röp dolgozatot íratnánk velük, bemutatva nekik 10 db Várpalotán közlekedő buszt és feladatul azt szabva válasszák ki melyik busz a helyi járat = saját felelősségük és melyek helyköziek melyekért nem ők felelnek.
Minden város megszabhatja a városban közlekedő buszok:
- üzemidejét,
- befogadó képességét,
- paramétereit, (alacsonypadló, klíma, stb.)
- menetrendjét,
- a busz színét,
- tarifákat,
- stb.
Városaink önkormányzatai alig élnek ezekkel a jogaikkal.
Sokkal többször tárgyalják évente a város tánccsoportjának ügyét mint a helyi autóbusz közlekedés gondjait.
Nem nagyon van külön helyi és hk-s flotta. Várpalotai forgalmi üzem van. LOC is visz pl. helyit, de papkesziset is. Pétfürdő eleve benne van a helyis fordákban, holott az már helyközi járat. SRD-349 is visz helyi járatokat is. Az egyébként is a KMG-558 fordájára került.
Most 8 db csuklós van. 3 Ik.280, GMY,HPR,LOC, akkor 2 BN/EN 18-as KMG, LKC és a 2 SRD Lion's City G
erre nincs más megoldás, és azt gondolom, sofőr, utas egyaránt megszokta, hogy itt ez van, ennyivel kell beérni. ott van Veszprém példája, amíg ott sem finanszírozták, nem volt sokkal különb a járműállomány, sőt.
csak túlzásnak tartom, hogy a kis város kiáll a legendák mellett. ez jól hangzik, lehetne volános pr szöveg is, de valójában kényszerhelyzet ez mindenkinek.
milyen romantikus megközelítése ez annak, hogy Várpalota a máshonnan kidobott selejtekkel kell, hogy beérje. :)
az meg, hogy milliókat költenek egy buszra... egy személyautón mennyibe kerül manapság munkadíjjal együtt mondjuk egy egyszerű vezérlés, kuplung, fék, minden olaj, szűrő cseréje? kapjon még négy új gumit is.
busz esetében ezt szorozzuk fel, valószínűleg ott egy gumi annyi, mint személyautóra a komplett garnitúra. szóval ez "kicsiben" is több százezres tétel, és akkor vegyünk hozzá egy motorfelújítást, lakatos munkákat... a több millió forint egy huszonéves busz esetében nem hiszem, hogy nagy extra lenne. de töredéke egy új busz árának, amit senki nem fog finanszírozni egy ilyen városka helyijáratára, ami ugyan kisváros, de mégis számtalan olyan része van, ahová helyijárattal nem lehet eljutni.
a gondolatmenet szép, csak a valóság más egy kicsit.
Hát nem tudom, én nem csodálom azért, mert a huszonegyedik században alacsonyabb utaskomfortot ad, inkább szégyellem...
Évtizedeket éltünk le az Ikarusokkal (és társaikkal, ezt mindig mondom, voltak itt Setrák, MAN-ok, Neoplanok is - utóbbiak bár alacsonypadlósak, de veszettül hangosak és szellőztethetetlenek voltak) de szépen el kell/kellett volna már régen tőlük búcsúzni, és fejlődni a korral. Esetleg egyet-egyet megtartani nosztalgiabusznak...ezek már a kétezres évek elején, amikor rendszeresen jártam velük, elavult konstrukciónak tűntek.
A sofőröknek tisztelet, hogy rendben tartják, de utas szemszögből várom már azt a pillanatot, amikor ezek a gépek végre eltűnnek a forgalomból, és jönnek, mint Ajkán is a bilikék ex-pesti alacsonypadlós, légkondis, fűthető, műbőr helyett üléshuzatos, ajtóknál nem fejet letépő huzatú, tetőablaknál nem beázós egyedek...
Minden elismerésem Palota előtt. Helyi járatoztam. A GMY-382 patika. A LOC-730 szintúgy. Elképesztő milyen "kis" város létére hogy kiállnak a magyar legendák mellett. HPR-617 is használva volt. LOC sofőr mondta a GMY-re milliókat áldoztak, még marad, a HPR is még kap újítást úgy tél vége felé, A dátumra nem tudom honnan vette, hogy pont tél, de mindegy is. LOC most lett kisikálva, ez látszik is rajta. Más helyi járatokon, akár a környéken is Pápán/ Győrben már nagyítóval kell keresni a helyi járatos kocsikat. sőt Győrben eleve hétvégén tiltva van az mp. Kelet felé egyes helyeken 1 példány fut már max, és nem beszélve csak C-s széria, sima egyáltalán nincs ami dízel.. Imádom most ezt a kis várost. Gyermekkor felidéző. Ha teheti, én mindenkinek ajánlom a várost, hogy látogasson el ide. Itt csak kapásból 3 darab 280-as. Hát a pesti trolikon és az októberben használatba álló szegedi trolikon leszámítva nem igen lesz már más hely az országban a legendás 280asra. Sopron: holnap selejt a HZE, Győrben újonnan 'S a CCZ-429,430. Most ősszel/télen jön majd ANY-537 meg az ELJ-966. A hasonszőrű LOC-728 vagy a felújított AFF-671 még rivális lehet Győrben, de a palotai kocsiknak szerintem nagyobb esélyük van a 2024-es túlélésre. A szegedi 280T-k elvileg csak '24 márciusáig maradnának, a pesti trolik (az a "kő kemény" tartalék 10 db még nem tudom meddig húzza...) Győrben még ugye van 3 újkeletű helyközi üzemi kocsi is, ezekről megint nem tudni még tippre se meddig maradnak. Kemény dió lesz, ha a 20 - 25.000 es Várpalotáról fog eltávozni az utolsó Ikarus 280 :D
az intouro a NAJ-329, motorhibás. JOU-730 nem tűnt el a telepről, az mellett áll, rendszám nélkül. KTN-540 pedig bent állt az egyik műhelyben, tartom, hogy nem selejtezik le. :)