Keresés

Részletes keresés

Scatty29 Creative Commons License 2023.09.25 0 4 14252

1999-es Várpalotai Kisokos megvan nekem, na abból a helyi és a vasúti menetrend:

tamas.forumra Creative Commons License 2023.09.25 0 1 14251

Ez szerződés szerinti szolgáltatásvásárlás (ellentételezés), nem támogatás. 

Előzmény: 18-09 (14250)
18-09 Creative Commons License 2023.09.25 0 1 14250

Úgy tudom Győr se igazán finanszírozza, mégis valamelyest újul a járműpark.

 

Azért mégiscsak beletol évente 1,5 milliárd forintot...

 

https://gyor.hu/varoshaza/kozerdeku-adatok/szemelyszallitasi-kozszolgaltatasi-tevekenysegrol-szolo-jelentes/

Előzmény: ELK671 (14249)
ELK671 Creative Commons License 2023.09.25 0 1 14249

Úgy tudom Győr se igazán finanszírozza, mégis valamelyest újul a járműpark.

Ha Veszprém maradt volna ne gondoljuk ,hogy még mindig 19db IK280 lenne helyiben, vagy akár Tatabányán.

Más nem valami selejt Connectok össze lettek volna szedve, végsősoron használt csuklósok, ahogy korábban is volt rá példa.

 

Várpalota esetében se gondolom, hogy ez sokáig így fog maradni. 

 

Előzmény: dhp (14245)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.24 0 9 14248

sCak túlzásnak tartom, hogy a kis város kiáll a legendák mellett.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Ezt máshogy gondolom.

Várpalota önkormányzati képviselőinek kb 80%-a vgy több, nem tudja, hogy a városban (helyi járaton) milyen buszok közlekednek.

 

Elkeserítő eredményt hozna, ha egy röp dolgozatot íratnánk velük, bemutatva nekik 10 db Várpalotán közlekedő buszt és feladatul azt szabva válasszák ki melyik busz a helyi járat = saját felelősségük és melyek helyköziek melyekért nem ők felelnek.

 

Minden város megszabhatja a városban közlekedő buszok:

 - üzemidejét,

 - befogadó képességét,

 - paramétereit, (alacsonypadló, klíma, stb.)

 - menetrendjét,

 - a busz színét,

 - tarifákat,

 - stb.

 

Városaink önkormányzatai alig élnek ezekkel a jogaikkal.

 

Sokkal többször tárgyalják évente a város tánccsoportjának ügyét mint a helyi autóbusz közlekedés gondjait.

 

Nem állnak ők ki semmilyen típus mellett.

Csak slendriánok.

 

 

7down. Creative Commons License 2023.09.23 0 0 14247

7* db

elgépeltem. 

Előzmény: 7down. (14246)
7down. Creative Commons License 2023.09.23 0 0 14246

Nem nagyon van külön helyi és hk-s flotta. Várpalotai forgalmi üzem van. LOC is visz pl. helyit, de papkesziset is. Pétfürdő eleve benne van a helyis fordákban, holott az már helyközi járat. SRD-349 is visz helyi járatokat is. Az egyébként is a KMG-558 fordájára került. 

Most 8 db csuklós van. 3 Ik.280, GMY,HPR,LOC, akkor 2 BN/EN 18-as KMG, LKC és a 2 SRD Lion's City G

Előzmény: ELK671 (14240)
dhp Creative Commons License 2023.09.23 0 1 14245

erre nincs más megoldás, és azt gondolom, sofőr, utas egyaránt megszokta, hogy itt ez van, ennyivel kell beérni. ott van Veszprém példája, amíg ott sem finanszírozták, nem volt sokkal különb a járműállomány, sőt. 

csak túlzásnak tartom, hogy a kis város kiáll a legendák mellett. ez jól hangzik, lehetne volános pr szöveg is, de valójában kényszerhelyzet ez mindenkinek. 

trizs77 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 14244

Ha helyi járatra új busz nincs és belátható ideig nem is lesz akkor mi a megoldás ?

 

 

dhp Creative Commons License 2023.09.23 -1 1 14243

milyen romantikus megközelítése ez annak, hogy Várpalota a máshonnan kidobott selejtekkel kell, hogy beérje. :) 

az meg, hogy milliókat költenek egy buszra... egy személyautón mennyibe kerül manapság munkadíjjal együtt mondjuk egy egyszerű vezérlés, kuplung, fék, minden olaj, szűrő cseréje? kapjon még négy új gumit is.

busz esetében ezt szorozzuk fel, valószínűleg ott egy gumi annyi, mint személyautóra a komplett garnitúra. szóval ez "kicsiben" is több százezres tétel, és akkor vegyünk hozzá egy motorfelújítást, lakatos munkákat... a több millió forint egy huszonéves busz esetében nem hiszem, hogy nagy extra lenne. de töredéke egy új busz árának, amit senki nem fog finanszírozni egy ilyen városka helyijáratára, ami ugyan kisváros, de mégis számtalan olyan része van, ahová helyijárattal nem lehet eljutni. 

a gondolatmenet szép, csak a valóság más egy kicsit.

Vazul382 Creative Commons License 2023.09.22 0 1 14242

RPK166 rendszám nélkül áll,de a gazdája mondta hogy nem lezárt ügy

Törölt nick Creative Commons License 2023.09.22 0 0 14241

Csuklós most 5 db kocsi van helyire írva. 3 csuklós Ikarus ugye, illetve a 2 db csuklós Credo.

 

Előzmény: ELK671 (14240)
ELK671 Creative Commons License 2023.09.22 0 3 14240

Hány db autóbusz tartozik most a helyi állományhoz Várpalotán összesen , és melyek ezek?

A 280-asok mikor és hol vannak kint?(1,3 ,7531 csúcsban gondolom, és feltételezem nem hétvégén mert az már tényleg extrém lenne).

 

Annak fényében érdekes, hogy csuklós Credok, és SRD Man is érkezett.

Ennél sokkal nagyobb városokban is kényszerszólósításokat csinálnak, vagy alsóhangon 10-15 éve kivágták a 280-asokat 20ezres helyekről.

 

Pápának a 2 C80/illetve Ajka 3 ajtós C80-asa S lenne?

 

Előzmény: O_R (14235)
tamas.forumra Creative Commons License 2023.09.22 -3 2 14239

Hát nem tudom, én nem csodálom azért, mert a huszonegyedik században alacsonyabb utaskomfortot ad, inkább szégyellem...

Évtizedeket éltünk le az Ikarusokkal (és társaikkal, ezt mindig mondom, voltak itt Setrák, MAN-ok, Neoplanok is - utóbbiak bár alacsonypadlósak, de veszettül hangosak és szellőztethetetlenek voltak) de szépen el kell/kellett volna már régen tőlük búcsúzni, és fejlődni a korral. Esetleg egyet-egyet megtartani nosztalgiabusznak...ezek már a kétezres évek elején, amikor rendszeresen jártam velük, elavult konstrukciónak tűntek.

A sofőröknek tisztelet, hogy rendben tartják, de utas szemszögből várom már azt a pillanatot, amikor ezek a gépek végre eltűnnek a forgalomból, és jönnek, mint Ajkán is a bilikék ex-pesti alacsonypadlós, légkondis, fűthető, műbőr helyett üléshuzatos, ajtóknál nem fejet letépő huzatú, tetőablaknál nem beázós egyedek...

Előzmény: O_R (14238)
O_R Creative Commons License 2023.09.21 0 1 14238

Mindenhol ez a tendencia. És érthető. Én ezért is csodálom Várpalotát, hogy ennyire szembe megy a trenddel. 

Előzmény: tamas.forumra (14237)
tamas.forumra Creative Commons License 2023.09.21 -1 3 14237

Más városokban meg a lépcsők helyett alacsonypadlós buszokra kényszerítik az utasokat, némelyiken még klíma is van...

Előzmény: O_R (14235)
M471312 Creative Commons License 2023.09.21 0 0 14236

Akkor már nem maradt egy Setra sem Palotán?

Előzmény: dhp (14233)
O_R Creative Commons License 2023.09.21 -2 10 14235

Minden elismerésem Palota előtt. Helyi járatoztam. A GMY-382 patika. A LOC-730 szintúgy. Elképesztő milyen "kis" város létére hogy kiállnak a magyar legendák mellett. HPR-617 is használva volt. LOC sofőr mondta a GMY-re milliókat áldoztak, még marad, a HPR is még kap újítást úgy tél vége felé, A dátumra nem tudom honnan vette, hogy pont tél, de mindegy is. LOC most lett kisikálva, ez látszik is rajta. Más helyi járatokon, akár a környéken is Pápán/ Győrben már nagyítóval kell keresni a helyi járatos kocsikat. sőt Győrben eleve hétvégén tiltva van az mp. Kelet felé egyes helyeken 1 példány fut már max, és nem beszélve csak C-s széria, sima egyáltalán nincs ami dízel.. Imádom most ezt a kis várost. Gyermekkor felidéző. Ha teheti, én mindenkinek ajánlom a várost, hogy látogasson el ide. Itt csak kapásból 3 darab 280-as. Hát a pesti trolikon és az októberben használatba álló szegedi trolikon leszámítva nem igen lesz már más hely az országban a legendás 280asra. Sopron: holnap selejt a HZE, Győrben újonnan 'S a CCZ-429,430. Most ősszel/télen jön majd ANY-537 meg az ELJ-966. A hasonszőrű LOC-728 vagy a felújított AFF-671 még rivális lehet Győrben, de a palotai kocsiknak szerintem nagyobb esélyük van a 2024-es túlélésre. A szegedi 280T-k elvileg csak '24 márciusáig maradnának, a pesti trolik (az a "kő kemény" tartalék 10 db még nem tudom meddig húzza...) Győrben még ugye van 3 újkeletű helyközi üzemi kocsi is, ezekről megint nem tudni még tippre se meddig maradnak. Kemény dió lesz, ha a 20 - 25.000 es Várpalotáról fog eltávozni az utolsó Ikarus 280 :D

pepe83 Creative Commons License 2023.09.21 0 2 14234

Palotán már olyan hosszú a selejtsor,hogy lassan inditani kell egy kisbuszt, hogy körbe tudd járni.

Előzmény: dhp (14233)
dhp Creative Commons License 2023.09.21 0 2 14233

RPK-166 is selejt.

Svehlik Creative Commons License 2023.09.21 -1 1 14232

Nincsen semmi baj! 😁

Előzmény: D-Robee (14231)
D-Robee Creative Commons License 2023.09.20 0 1 14231

Bocsi, összekevertem a 428-al.

Előzmény: Svehlik (14230)
Svehlik Creative Commons License 2023.09.19 0 1 14230

Ha az IBB-427-ra gondolsz, akkor 2002-es forgalomba állítâsa óta mindvégig várpalotai busz volt, sohasem volt pápai!

Előzmény: D-Robee (14229)
D-Robee Creative Commons License 2023.09.19 0 1 14229

Mikor került el Pápáról?

Előzmény: Vazul382 (14228)
Vazul382 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 14228

Június környékén

Előzmény: M471312 (14226)
f_k Creative Commons License 2023.09.14 0 4 14227

https://fb.watch/n33aHCZIel/

 

Veszprém bliccelők 1990...

M471312 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 14226

Az IBB 427 mikor lett selejt?

Előzmény: Scatty29 (14225)
Scatty29 Creative Commons License 2023.09.14 0 8 14225

Pár mai kép, JOU-730 tényleg ott + MAN SL-en meglepődtem.

és a Selejtsor

GXD-207, HIY-238, FLZ-139, FKN-933, KBJ-113. LNN-905, FKU-337, FKU-318, HGC-684, IBB-427, HGC-654, (KÉPEN KIVÜL: random pápai Solina, HZE-160)

dhp Creative Commons License 2023.09.14 0 0 14224

az intouro a NAJ-329, motorhibás. JOU-730 nem tűnt el a telepről, az mellett áll, rendszám nélkül. KTN-540 pedig bent állt az egyik műhelyben, tartom, hogy nem selejtezik le. :)

Előzmény: pepe83 (14222)
Scatty29 Creative Commons License 2023.09.13 -2 2 14223

2008-ban egy sárga P rendszámos Solina volt helyijáraton próbázni, ennek továbbbi sorsa nem ismert?

(sorry gombos teló, '0.3 MP' felbontással :D)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!