hehhe.. ja! ja!, "mindenkinek igaza van" és, ha így nézzük, boldogok a lelki szegények! :))) no, de viccen kívűl! írásaid alapján, kiérezhető a szakmai gyakorlat és nem csak íroasztal mögüli! de olykor, van, h nem talál bele az ember elsőre a frankóba és ezt magamra is írom, vagy inkább csak magamra, mert te eldöntheted, h volt e ilyen élményed, vagy sem. és részemről nem vita volt, csak okfejtés és körbejárása egy témának, ami akár tanulságos is lehet másoknak, kik olvassák és hasonló cipőben járnak, mint emberünk. :)
azért, ha meglesz a baj, írd le, márcsak okulásként másoknak is, hátha jól jön az info, bár itt nem nagyon mozognak a fickók, ahogy elnézem. de sosem lehet tudni. az autoszerelösdit, meg nem bántásból írtam, csak furán hatottak a szavaid, h nemtudod, hol az önindító és mi a szívócső, szívosor.. :))) de sebaj!, majd a gyakorlat meghozza a hatását, idővel! :)
Különben is, mindenkinek igaza van a saját tapasztalt világában. Szerintem. :-)
Azért írtam oda, hogy érdemes megnézni ezt is az önindító kiszerelése előtt, mert részemről a "kis hibától haladunk a nagy felé" módszert preferálom. Innen a netről pl. eléggé nehezen hallható, hogy mekkorát kattan a behúzótekercs, és egyszerűbb egy dróttal kipróbálni, mint pl. feleslegesen szerelni ki-be. Szerintem.
Én már nem egy ilyen esetet láttam, hallottam és ha hiszed, ha nem, nem minden típuson van olyan mértékű különbség a kattanásokban.
Úgy terveztem, hogy az első mondaton kívül nem is írok mást, mindenki helyezze el magának az info't oda, ahova gondolja, de végül csak beírtam. Affene. :-(
A további vitát azonban valóban szeretném elkerülni, úgyhogy ha nem írok semmit az esetleges válaszodra, nem bunkóságból teszem, de értelmetlennek tartom a vitázást. (lásd a második mondatomat! :-)) )
Köszönöm mégegszer a segitségeket :) Először atpucolgatom és meglatjuk.Nemhiszem hogy a gzujtáskapcsolóval lenne a gondom mert amikor meg benne volt és inditottam hallottam hogy behuz.Meg megfogom próbalni akksiról tisztitás után.
Kezdő autószerelő: ezt úgy gondoltam hogy 1 éve tanulom a szakmát,úgy volt hogy 1 hét suli 2. hát szakgyakorlat. Szakgyakorlaton nem tanultunk meg semmit,és busszervizben voltam.Remélem az éven már jobb helyen leszek.
De autót,motrot már vagy 13 éves korom óta szerelek.Van már valamennyi tapasztalatom :)
hm... :) én sem vitatkoznék, de amit már többszörösen megtapasztaltam az mellet kitartok! ráadásul azt kijelenteni részedről, h tévedek, szerintem meredek kijelentés! az igaz, h a kattanás sem mindegy, h milyen!, de, ha hallani, h behúz a bendix határozottan, akkor valszeg, h átenged a gy. kapcsoló magán annyi ampert, az érintkezőjén, amennyi az bendix tekercsnek szükséges és innentől kezdve, a bendix pogácsa az elsődleges gyanúsított! persze, van, h a gy. kapcsoló csak annyi ampert enged át, magán, h megkezdődik a bendix meghúzása, de nem fejeződik be, de az csak gyenge kis kattanó hang szokott lenni, de ezt így szerintem nemfogjuk tudni eldönteni, mivel nem halljuk! nagyobb számban találkoztam olyannal. h szo szerint kattanó a hang tehát él a bendix (meghúz) és innentől kezdve, zárom ki a gy. kapcsoló hibáját!, mivel emberünk azt írta, h van kattanás, így feltételezem a bendix működését, kisebb esélyt adva annak, amit fentebb leírtam, a kisebb kattanó hang gyanánt. persze, ha emberünk ténylegesen autoszerelő, még, ha kezdő is, akkor eltudja dönteni a kattanás alapján, h a bendix működik, avagy sem!? :) véleményem szerint ugyanis ezen van a hangsúly, h gy. kapcsolóról működik vagy sem? , ha működik, akkor, a gy. kapcsoló tutti, h jó! a lényeg, h a leírt tünetek alapján, 70% esélyt adok azoknak amiket írtam és csak 30%, h a gy. kapcsoló lenne a ludas. :) és, miket leírtam nem vitának szántam, csak amolyan eszmefuttatásnak! :)) remélem nem sértettelek vele? :)
"kezdő autoszerelő",?? ugye nemmondod ezt komolyan?? :)) véleményem szerint, a tisztítás is okozhat változást, de erre kis esélyt látok, inkább azt gondolnám, h a bendix amikor behúz, nemtudja kapcsolni a nagyáramú rézpogácsákat, mert, valami fellazult, esetleg elégtek a rézpogácsák, vagy a kapcsolófelületek. szétszedésnél jól megkell nézni, h a híd, mikor kapcsolja a pogácsákat rövidbe, rugóerő ellenében tegye azt! esetleg a rugó is ellehet törve... :) sok sikert a javításhoz, "kolléga" ! :))
Na kiszedtem.Csak a légszurőt vettem le és ott megláttam az öninditót.Kivettem,majd átfogom pucolni.
Amugy azt csinalta,hogy amikor inditottam az autót,akkor a starter csak kattant egyet,sokszor kellett kapcsolgatni mire megforgata a motrot. MIt gondoltok,egytisztitás elég lessz ?
ha leszeded a szívosort, akkor hozzáfogsz férni fellűlről és letudod szedni és megfogod látni, hol van! 3 csavar fogja, magát a testet. és van egy bendix kábel, 8-as kulcs és maga a tápkábel 13 kulcsnyílású. elég furmányos kibuktatni, de ez ilyen, ha nem szeded le a szívósort, allulról érdemesebb, aknából. én már csak fellűlről szedem le, bár van aknám is... )
Segitséget szeretnék kérni hogy tud e valaki valami képet,ábrát arról hogy hol helyezkedik el az öninditó ?,neten sehol nem talalok semmi képet.Ssak felulről tudok jelenleg belenézni de nem látom.Ki kellene szednem mert nem működik jól.
Egy benzines 1.4i saxo tulajdonosa leszek nemsokára.
Az lenne a kérdésem, hogy hogy hívják azt az alkatrészt amit a belső keringető kapcsolójával bekapcsolok.
Egy pici dobozka benne egy villanymotor meg pár műanyag fogaskerék amiről az idő múlásával eltűntek a fogak és egy ilyet szeretnék beszerezni de nem tudom hogyan keressek rá.
Egy budapesti (vagy környéki) szervizajánlást kérnék tőletek, egy 2001-es, 1.4 benzines Saxohoz.
Egy lelkiismeretes szaki kellene, aki hajlandó korrekt módon foglalkozni az autóval, nem csak elhajt azzal, hogy "nem érdemes ezzel foglalkozni, vegyen inkább egy újabbat/jobbat helyette".
Ha találnék végre egy ilyen szerelőt, esküszöm, én lennék a leghűségesebb ügyfele :-)
Nekem is most kezd hangja lenni a hátuljának, pedig úgy tudtam, h rendben van. Aztán a műszaki vizsgán a rázópadon kiderült, h vmi eléggé halott. Amint eljutok a szerelőhöz és mond rá valami okosat akkor szólok! :)
Segítsetek, VTS saxohoz keresek első és hátsó lökhárítót, de sehol nem találok csak a sima saxohoz, vagy csak horror áron. Tud valaki információval szolgálni, hogy hol keressek, vagy hogy mennyibe kerülhetnek?
Érdeklődnék hogy saxo 1,6 8v hátsó futómű kopogás volt-e már valakinél és mi volt a baja? A lengéscsillapítók jók. Ha 80 fölött belemegyek egy kátyúba vagy hepehupás az út akkor hallom. Ha valakinek van vmi tippje köszönettel várom.