Szia! Ezt bármi okozhatja. Okozhatja a nagy gyertyahézag, koszos fojtószelep, berohadt vezeték. Ami nem kerül pénzbe és kényelmesen ~fél óra alatt megvan az a gyertyák kitisztítása hézag->0,5mm beállítása. Az összes csatlakozó kitisztítása figyelmesen átnézve és az esetleg rozsdás lábak fémtisztára vakarása. A fojtószelep koszolódás is csinál ilyet ha a pillangószelep nem talál pozíciót az ott lerakódott olaj+por kombótól. Melegen már kevesebb levegő kell azért nem jön ott elő. Ha a fenti két ötlet nem oldja meg akkor, sajna ez csak az előszobája a takarítás+alapbeállítás párosnak. Ugyanis nagyon hamar elkezdi ezt melegen is csinálni.
A hőfokjeladóra nem tippelek mert annak hibája vagy nagyon nehéz hidegindítást vagy túl magas fogyasztást okoz, attól függően hogyan ragad be.
Van egy 98-as feliciám mostanában ritkán meglepetés szerűen, indítás után elkezd a motor
egyenetlenül járni, mintha a gázpedált nyomkodnám. A jelenség akkor szűnik meg ha a kocsit nagyobb sebességgel meghúzatom. Utánna a motor sokkal rugalmasabb, és a jelenség napokig nem jelentkezik. Hol keressem a hibát, van valakinek ötlete?
Nem egy ördöglakat a bekötése, a napokban ráadásul valaki lefordította magyarra a manualt. Szerintem simán be tudnád kötni, az itteni beírásidból az derült ki, hogy Te ennél sokkanl bonyolultabb dolgokat is megoldottál :-)
Tehát ha legközelebb az utadba kerül egy, ne állj félre :-) És ha esetleg egy bordó autóban látod a bontóban/egyéb helyen, akkor érdekelne a dolog, mert néha még felidegesítem magam a szerelő által eltűntetett autónk miatt....
Nekem van, tökéletesen működik. Négy éve vettem Csehországból, aztán még kellett hozzá egy új érzékelő is, mert MPi-be valót sikerült szerezni, de nekem még központis Feliciám van. De szépen mér mindent, amit kell.
Két éve láttam a győrújbaráti bontóban egy olyat amiben volt. Akkor megfordult a fejemben egy olyan gondolat, hogy megveszem DE! rá kellett jönnöm, hogy hiába veszem meg a komplett bekötési útmutató hiányában és vagy, annak az eszköznek a működése(ha egyáltalán?) sok kérdést és még több időt vitt volna el. A működéssel járó sikerélmény sajna engem nem kárpótolt volna. Az is igen sok időt vett el az életemből és az ismerősöm idejéből amikor próbáltuk az alapjárati 1500-2000f/min egy takarítás után visszaállítani! Sajna magamnak kellett megoldanom mert a mindentudó Bosch kiolvasó(profi műhelyről van szó!) semmit nem volt hajlandó megoldani. Látta a "hibát" de nem lehetett vele alapbeállítást csinálni!:-( Akkor kerestem és találtam egy torrent oldalon olyan szoftvert aminél a "gyári visszaállítás" nem szürke volt hanem aktív. Az ismerősöm már komplett fojtószelepet akart vetetni velem mert szerinte ki van kopva a tengelye és azért ingadozik az alapjárat nem azért mert kitakarítottam....
Nekem volt ilyen az autóban. A befecskendezőt figyelő jeladója szakadt volt, nem akarta mérni a fogyasztást. Kézzel újratekercseltem hibátlanul működött :-)
Nem is olyan buta jószág, szinte ugyanazt tudja, mint pl a Fabia központi kijelzője.
Szia! Kösz az infót bár nem tudom van-e itt még valaki akinek felicia van és van benne ilyen kijelző?
Jó lett volna nekem is ha elérhető áron pár éve hozzá letett volna jutni. Nekem most ott a nagy kijelzős rádió ami elméletileg tudja az ODB kapcsolatot. Viszont soha nem próbáltam az USB-ODB csatlakozást képes-e kezelni. A sima ODBII az működik akár blutooth kapcsolattal is.
De az nem a felicia hanem legalább egy fábia kell amin már az ODB II szabványos kimenet van.
Szia! Minden feliciában van ODB csatlakozó. Kétféle motorvezérlővel szerelték az 1,3 motorokat. A központi injektoros az Bosch vezérlővel(saját volt 95') A hengerenkénti befecskendezős pedig Simos 2P vezérlővel. Ezeknek a kiolvasása csak azzal a kábellel megy amit
lejjebb írtam. Van nekem is kiolvasóm sajna semmire nem jó! Ugyanis nem elég kiolvasni a hibát amit a "hibás protokol" miatt nem fog
megcsinálni kell gyári értékre beállítás is! A mostani autóm 2001-es és nincs nem volt változás az interfészben! Ezt a műszerfal alatt a jobb ülés előtt találod.
A tetőcsomagtartóból megveheted az univerzálisat. Én is azt használom ~14éve. Sokszor tett már jó szolgálatot! Legutóbb 3m-es tetőlemezeket hoztam vele haza:-)
Olvastam a 17071-es hozzászólást, azon OBD2 -es csatlakozót írtak, még nem néztem meg milyen van az enyémen, 2000-es, remélem ezen is...van egy kódolvasóm, check engine törlőm, egyszer már bevált a kis Suzukinál...
Igen, ez a hőfok jeladó cserés lesz, megint nem indult másfél hét után..
Szia! Arra csak egy ötletem van->sziloplaszt Elméletileg ott volt gyárilag valami gumi(paszta?) ami lezárta a nyílást. De nyilván az már a múlté. Kimosod rendesen a helyet aztán telenyomod. Ha tudsz akkor festhetőt vegyél vagy ecetmenteset. Az ecet ugyanis oldja(!) a vasat.
Ezt a szó szoros értelmében kell érteni. Más ötletem nincs.
kérdezz nyugodtan azért van a fórum. Hibakód olvasó. Ha nem nem KKL VAG-COM for 409.1akkor semmit nem érsz vele. Mint írtam lehet elkerülte a figyelmedet ezen ODB 1-es csatlakozó van ami csak speciális szoftverrel működik. A kábel nem egy nagy összeg.
Köszönöm szépen a kimerítő választ... Akkor hirtelen felindulásomban csak a vonószem jutott eszembe...tényleg, 2 hete rendeltem és már be is csavaroztam...akkor egy külső parkolóban voltam, se szerszám( csak minimális), se semmi...2 dolog jutott eszembe...vagy gyújtásprobléma vagy benzinhiány... elsőre a hidegindítót próbáltam...nagy nehezen bejött..
Igen, már látom ez a hőmérsékletjeladó típushiba lehet, sokan említik...a többi dolgot is meg fogom csinálni, csak fűtetlen garázsban még várnom kell...
A szűrőkre még pár diesel autómnál szoktam rá, és azért tartottam jónak...tapasztalataim még nincsenek ezzel az "új" benzinnel, de pár kétüteműm is van...ott a keverék miatt is jó a szűrő...98 oktánost meg minek...
De, ezzel kezdem..a jeladóval...van hibakódolvasóm is, azt is rádugom majd....
Ami még meglepett..az indításgátló visszajelző hiánya..ill. a kulcsban nincs is benne az "ellenegység"...
Hallottam a kormányoszlopra ragasztásról stb... még nem volt időm bogarászni...
Még egy dolog kimaradt "+ kis benzinszűrőket beszereztem" ez teljesen felesleges és nem is jó!
Ahogy írtad a benzintank bal oldalán van gyári üzemanyag szűrő amit lehet cserélni! Ezt egy hővédő lemez védi. A cseréhez azonban kell/ajánlott akna mert fent is és lent is kellene mozgatni a csöveket. Az üzemanyagtankhoz a jobb hátsó ülés alatt a kárpitot felemelve férsz hozzá! Ott megtalálod az elmenő és a visszatérő csövek csatlakozását. Érdemes itt bontani és utána már leeresztve könnyebben lazíthatók a bilincsek és cserélhető a szűrő. De igazából még nem hallottam olyat, hogy ez megtellett volna. Annó én is cseréltem de feleslegesen mert semmi nem volt benne, pedig akkor már az 20 éves volt.
Az injektorok tisztításához van két módszer, ha(?) gond lenne velük. Az egyik az ha öntesz az üzemanyaghoz injektor tisztító folyadékot. A másik, leveszed az injektor sort kiveszed magát az injektort. Adsz neki 12v-ot akuról és visszafele kifújatod. A hátsó részen lévő szűrű szintén kivehető és tisztítható! A lerakódásokat az a szűrő amit említettél semmilyen formában nem csökkenti mert azok az anyagok oldott állapotban vannak az üzemanyagban! Azok csak mechanikai szűrésre jók de az üzemanyag tank műanyag nem rozsdásodik.......
Szia! Nem üzemanyag rendszer hiba. Nincs "szívató" vagyis a hengerfej jobb oldalán a vízkivezetésnél lévő hőmérséklet érzékelő rossz értéket jelez a motorvezérlőnek. Elsőre ez csere. 4 vezetékes ebből 2dn a motorvezérlőre megy, 2db pedig a hőfokjelzőre a műszerfalon.
Vagyis külön ágon jeleznek!
Pár dolgot leírok amit nem kellene kihagyni a vásárlás után!
1 olajcsere, olajszűrő, légszűrő, gyertyák(vezérlés láncos csak ha nagyon zörög)
2 gyertyák ellenőrzése (hézag nem jó ha 0,5mm fölé megy!!!) esetleg csere
3 szelephézagok ellenőrzése, hézag 0,2mm csak hideg motornál állítunk hézagok
4 minden érintkező ellenőrzése a motortérben->lehúz telefúj csavarlazítóval ecsettel letakarít visszarak! Nem használatos az elektronikai "kontakt spray", a WD40-ből csak a sima!
5 a sebességváltóban ajánlott olajcsere DE! legalább a szint rendes ellenőrzése lásd az utolsó 1 hónap hozzászólásaiban.
6 ha értesz hozzá hibakód kiolvasás. Szükséges eszköz ODBI kábel laptop szoftver igény esetén segítek.
7 a műanyag szívótorok takarítása a pillangószelep/fojtószelep takarítása. Ha elkezd az alapjárat ingadozni, leáll a motor akkor már a szoftveres javítás is kell nem elég a tisztítás.
Sziasztok! A közelmúltban lettem egy 1.3 mpi 50kw-os tulaja. Pár napja 2 hét mínuszokban állás után nem indult...Végül nagy nehezen hideginditó spray használatával igen...Arra következtetek, az üzemanyagrendszert tisztitani kellene...tanácsot kérek, hány helyen, hogyan...már + kis benzinszűrőket beszereztem, korábbi autóimon voltak, jól látható helyen...azt hiszem, itt a tank alján is van, ezt mindenképpen felhoznám a motortérbe...könnyebb csere, vagy teljesen átlátszót betenni helyette...bocs, ha volt már, az előző hozzászólásokat még nem volt időm olvasni...köszi..
Egy széles cellux csíkot ragasztottam a szélvédő aljára kívülről. És ezzel közlekedtem néhány esős napon keresztül. A beázás megszűnt. Ezért úgy gondolom, hogy alul és kívül enged át a kéderguminál. A gumi cseréjéhez ki kel venni a szélvédőt, ami kockázatos, mert eltörhet. Első körben a körbeszilikonozást próbálnám meg.
Szia! Ha festhető és rugalmas marad akkor biztosan jó. Az ecetes azért nem jó mert az ecet oldja a vasat! Hol ázik az üveg mellett, vagy a lemeznél, kívül folyik be, vagy belül? Mert ugye ez a kéder gumi H alakú belül az üveg kívül a lemez. Aztán elég nehéz megmondani ha nem látod a szemeddel a "likat" :-) Befolyhat felül is és mégis alul látni. Persze körbe lehet teljesen nyomni valami kis segédeszköz segítségével amit valaki húz a kinyomó előtt. Hosszútávon én inkább kicserélném a francba a kédergumit. Nincs kizárva, hogy alatt a tartó lemez már el van rohadva. Azon nem segít a "krém" :-D Pár éve is voltak akik így javították de már nem emlékszem pontosan csak annyi dereng, hogy nem volt nagyon sikeres ez a fajta "akció". De hát mindenki másképp gondolkodik....
Sziasztok! Skoda felíciám a szélvédő guminál beázik.Szeretném megkérdezni, hogy ez a szilikon tömítő alkalmas lenne-e arra, hogy a gumiperem alatti részt kitöltsem vele? A leírás alapján rugalmas vízzáró ecet nélküli anyag, amit üvegek tömítésénél is használnak. https://bbfestekcenter.hu/Mester-semleges-szilikon-barna-310-mlÚgy látom, a leírásában benne van az üveg is: "Alkalmazható: Homlokzati fugák, hézagok, rések, repedések kitöltésére Cement- és mésztartalmú felületekre Rézre és horganyzott bádogra Üvegezési feladatokra Tükör ragasztásra (tükör mérete max. 1 m x 1 m) PVC ablakok tömítésére Fugák, csatlakozó és tágulási hézagok tömítésére Időjárásnak kitett külső felületek, fugák tömítésére Kül- és beltérben Tulajdonságai: Nagyon jól tapad Kiváló ragasztóerejű Tartósan rugalmas marad UV-álló, vízálló és vízzáró Anyag típusa: polisziloxán Hőállóság: -50 oC – +150 oC Semleges oxim rendszerű pH=7 Szagtalan Nem veszélyes készítmény" Köszönöm.
Én is szidtam a saját hülyeségem anno'. Pedig volt rossz példa az akkori cégnél a seat inka váltója a többszöri/napi jelzés ellenére sem lett váltóolaj ellenőrzés/utántöltés, mert a főnöknek autószerelő volt a szakmája és olvasta a kocsi leírásában, hogy a váltóolajat nem kell cserélni! Aztán jött a tréleren a kocsi és ki lett cserélve a váltó asszem 120eFt+szerelés volt 2006-ban! Tehát megérte:-)
Sajna a szétszedésben nem tudok útmutatót/segítséget adni mert azon már én csak akkor láttam amikor darabokban volt az asztalon. Utána meg minden 3. motorolaj csere után azt is cseréltem! Nem bíztam a véletlenre semmit. Amikor ezt megvettem cseréltem azonnal: motorolaj, gyertya, légszűrő, olajszűrő, váltó olaj részlegesen, mert akkor nem volt hozzá 13-as imbuszkulcs így a feljebb lévő csavaron engedtem le amennyi lejött. Utána lett egy ~1év teljes csere. De nagyon más lett a váltás is az olajcsere után.
A csapágyszabványosítás stimmel, legfeljebb majd megpróbálom megfejteni a kiszedettekről, ha olvasható, ha nem, mérés.
A probléma magva, hogy ősszel elbontottuk a legöregebbet (1996-os forgalomba helyezés, huszonévig nálunk, 270+ ezer kilométerrel), mert a kasztni menthetetlen volt már. De a fene se gondolta, hogy a (csak) két évvel fiatalabb, fele annyit futott, nem rgé vett másikban sokkal gatyább a váltó. Sajnos az öregből nem mentettem ki, csak az apróbb elemeket (generátor, önindító, ilyesmik), a váltót nem tudtam volna tárolni.
Szóval erős lutrinak érzek bármilyen bontottat, nem a futott (és bemondott) km a lényeges, hanem a használat módja. Ezek alapján a mostani nem kapott nagy figyelmet és kíméletet.
Marad a teljes szétszedés, felújítás. Azt legalább tudom majd, hogy rendesen elkészült.
Szia! A csapágyakat mindenhol szám szerint szabványosították. Nincs olyan, hogy ehhez, vagy ahhoz az autóhoz való csapágy! Mindegyiket méret szerint meg lehet a legtöbb csapágykatalógusban találni. A kérdés mindig azon van melyik milyen minőségű acélból készült. Ez a használati időt is meghatározza.DE nem biztos, hogy megéri a csapágyakat cserélni a mai helyzetben és inkább ha a váltótengely anyának az után húzása nem segít, néznék használtan egy másik váltót. Azt amikor még lent van kimosnám a-z-ig aztán feltölteném friss olajjal és használnám. Anno' 70eFt volt a csapágy+javítás......
Akkor ez komplett váltó le és szét. A szükséges csapágyakról van valahol elérhető lista, méretezett rajz, robbantott ábra esetleg? Hogy fel tudjak készülni.
Szia! Ha előbb írod akkor egyértelműbb válasz sikerült volna! 2007-ben ugyanígy jártam a 95-ös skodrimmal. Pontosan ilyen tünetek voltak! Akkor ki kellett az összes csapágyat cserélni mert simán megégett a felületük!Láttam szétszedve az asztalon. Elkövettem azt a hibát, hogy a váltóolajat nem cseréltem a vásárlás után csak a motor olajat és a szűrőket. Mint kiderült nem volt benne csak ~fél liter.......