Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2016.10.06 0 0 578

Ami van,ahhoz meg van a motor is, szétszedve.

Előzmény: atti212 (577)
atti212 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 577

Néztem szelepnyitási szögeket, aszerint jó helyen van a vezértengely is. Viszont a szelepemelő rudak végei kukásak, akad benne a csavar, nem tud elfordulni.

Nincs neked olyanod boltolható esetleg?

Előzmény: dutrancs (575)
dutrancs Creative Commons License 2016.10.05 0 0 576

Nem a pad ami más,hanem egy olyan betét kell hozzá ,amire rá lehet fogatni és van naki saját beépített bütykös tengelye amit állítás alkalmával a pad meghajt! Abba igazad van,hogy csak öregeknek van!

Előzmény: soproni feri (573)
dutrancs Creative Commons License 2016.10.05 0 0 575

Azt én is tudom,hogy több jel van,de az okát nem tudom. Tekerd úgy össze,hogy a többi passzoljon és a főtengelyen éppen odaeső jelét jelöld meg,ha szét kell szedni. Úgy emlékszem mintha reteszpálya is kettő lenne rajta.

 

 

 

 

 

Előzmény: atti212 (574)
atti212 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 574

Sziasztok!

 

Még mindig gondban vagyok az M25 ös motorral, az SD-1Z-4-1 tipusú porlasztóval füstöl mint az állat, pedig még a könyve is ezt irja. A DN12SD12 essel viszonylag jó, de nem az igazi még mindig füstölög és kicsit lomha is. Az adagoló meghajtása el volt rakva egy foggal, azt hittem ezzel megoldódik, de nem!

 

Ma levettem a vezérlés deknijét és az lenne a kérdésem, hogy miért van ennyi jelölés a főtengely kerekén?

 

1

soproni feri Creative Commons License 2016.10.05 0 0 573

Igen de hol találok,csak az öregek értik a fiatalok nem is láttak ilyen padot.

Nagyítóval kereshetek.

Előzmény: dutrancs (572)
dutrancs Creative Commons License 2016.10.05 0 0 572

Olyan adagolós ,akinek van hozzá meghajtó adaptere. ( a padra szerelhető meghajtó rész) !

Előzmény: soproni feri (571)
soproni feri Creative Commons License 2016.10.02 0 0 571

Üdv. a topikban!

M 22-es adagolót ki tud beállítani?

sztvibi Creative Commons License 2016.09.10 0 0 570

Vagy esetleg tud valaki eladó indítót?

Előzmény: sztvibi (569)
sztvibi Creative Commons License 2016.09.10 0 0 569

Tisztelt Fórumtársak!

 

M22 önindítója helyettesíthető valami más motor önindítójával? 

dutrancs Creative Commons License 2016.09.09 0 0 568

Megtaláltam: 16 fok a felső holtpont előtt. Azért írom,hátha másnak is segít. 1 fok eltérés plusz-minusz nem gond!

Előzmény: dutrancs (565)
dutrancs Creative Commons License 2016.09.09 0 0 567

Gondolom,hogy már megírta egy jóember. Sok sikert a munkádhoz.

Előzmény: Kisdunyha (564)
Padkamano1 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 566

Remélem segítettem

Előzmény: Kisdunyha (564)
dutrancs Creative Commons License 2016.09.08 0 0 565

A lendkeréken vannak a jelölések.Most hírtelen nem tudnám megmondani hány fok az előtöltése ,ugyan is mással is kell foglalkoznom,nem csak a Multikárral. Jegyzeteimbe utána nézek. Már nem mindennaposak ezek a járgányok!

Előzmény: Kisdunyha (564)
Kisdunyha Creative Commons License 2016.09.07 0 0 564

Nagyon szépen köszönöm ezt a sok segitséget még anyit had kérjek előbbi komentedben írtad a befecskendezés kezdete jel melyik lenne tudnál róla többet mondani előre is köszönöm a segitséget

 

dutrancs Creative Commons License 2016.08.31 0 0 563

Le kell szerelni ugye bár akkor is ,ha a tömítés engedi az olajat!  Lassan jutnak eszembe a dolgok. Hiába ,már ez az öregség jele. a vicc is azt mondja:  Ahogy öreg szik az ember ,először elfelejti a neveket,azután az arcokat,utána elfelejti felhúzni a cipzárat a sliccén,legutoljára meg elfelejti lehúzni!!!Itt azért még nem tartok.

Előzmény: dutrancs (562)
dutrancs Creative Commons License 2016.08.31 0 0 562

Azért kell ugye szétszedni mert vagy szivattyú ,vagy csapágy gond van. Leszerelve azután már könnyebben megjelölöm a kerekeket,mert fölszerelt állapotba(leszerelés előtt) elég necces odaférni ,meg látni!

Előzmény: dutrancs (561)
dutrancs Creative Commons License 2016.08.31 0 0 561

Mikor már sokadszor kellett csinálni,foglalkozásomból adódóan,akkor csináltam egy kis segéd eszközt. Ezzel lerögzítem a hajtást,nem mozdulnak el a kerekek. Amikor szét kell szerelni,ezzel a szerszámmal rakom össze és ugyan oda esik az egyik fogaskerék fog  (ha közbe nem fordítom el a motort), ahol az előtt volt.   Lefestettem felakasztottam a műhelybe.Azóta se kellett.Már mint lefestés után.Az utolsó képen hiányzik a két M8-as rögzítő csavar,csak a kép kedvéért tettem oda!

Előzmény: Kisdunyha (558)
dutrancs Creative Commons License 2016.08.30 0 0 560

  Itt volt a bibi!!!

Előzmény: B-S.Attila (559)
B-S.Attila Creative Commons License 2016.08.29 0 0 559

Számomra ismeretlen bontási okok, 10-ből 7-szer a szinkron, vagy valamelyik fogaskerék pár miatt ugrik le a váltó, a maradék alkalmakkor a kuplung, vagy a km. óra meghajtás a ludas, vagy csak egyszerűen megszellőztetem, hogy ne büdösödjön. :-) 

Előzmény: dutrancs (555)
Kisdunyha Creative Commons License 2016.08.29 0 0 558

Kösz a segitséget én is igy probálkozom beállitani az a helyzet hogy a blokk oldalárol azért vettem le a hajtásházat mert ugyebár az az olsjszivatyú is egyben és én azt is cseréltem és a régin pontal jelöltem dolgokat de le kellet adnom cseredarabként. Én is jozan paraszti észel probálom beálitani de gondoltam hátha van egyszerübb megoldás de akkor marad ez a probálkozos mrlegoldás köszöntem a segitséget.

 

jeepy Creative Commons License 2016.08.22 0 0 557

Sziasztok!

Megmaradt M22 első futómű felújító szettem eladó ha érdekel valakit. 

30/9914256 Bp,  de sokfelé megfordulok az országban is Dunántúl leginkább.

köszi

dutrancs Creative Commons License 2016.08.22 0 0 556

Kár volt levenned a blokk oldaláról a meghajtó házat.Azzal szívtam én is rendesen egy NDK-ás targoncánál.Láttam már képet róla,de mivel sötét volt a kép minősége,valamint ráadásul németül írták,nem segített rajtam.Elővettem a józan paraszti eszem és elkezdtem a felszerelést.Kisméretű go. tartályból megtápláltam az adagolót flexibilis csövekkel.Lelégtelenítettem.A fokoló tárcsát középre állítottam,felszereltem így a leszerelt hajtómű házra. Főtengelyt a befecsk.kezdési fokra állítottam. Hajtogattam az adagoló tengelyét meghajtó fogaskereket ,addig amíg a kapilláris csövön nem kezdett meg emelkedni a go. az első hengernél. Így toltam fel az adagolót házastól a blokk oldalára.  vigyázva,ne forduljon el. Azután már csak a finom hangolás-állítás kellett. Nem mondom,hogy elsőre sikerült,de megcsináltam.(Szelepváltást is nézd ,nehogy elrakd 180 fokkal) !

Előzmény: Kisdunyha (554)
dutrancs Creative Commons License 2016.08.22 0 0 555

Nem. A nyeles tengelyt kellett kicserélni ,meg a rükverc kereket.Aztán ugye  csapágy ,szimering.

Előzmény: B-S.Attila (553)
Kisdunyha Creative Commons License 2016.08.10 0 0 554

Tehát problémám a következő. Komplett motorfelujitás történt de az adagolot nem sikerült helyre rakni füstöl az is szürke nem fekete állitgattam az előtöltést de nem lett jó. A fötengely végén és a vezérmütengely végén levő jelőlés megvan tehát a szelepvezérlés jó helyen van de az adagolot milyen jelre kell tekerni hogy jó legyen. Az olajszivatyura van felszerelve az adagoló ott állitható az előtöltés de az olajszivatyuház agy fogaskerékkel van meghajtva a vezérműtengelyről. A kérdésem az mit hova kell hajtani hogy biztos jó helyen legyen az adagoló. Előre is kösz a segitséget.

 

 

B-S.Attila Creative Commons License 2016.08.10 0 0 553

Tántalán csak nem szinkron gondok merültek fel?

Nem tudjátok véletlenül, hogy a Robur kuplung szerkezete kompatibilis-e az M25-ös Multicaréval? Vagy esetleg valakinek valami tippje, hogy mit lehetne betenni a gyári helyett, ami kicsit strapabíróbb??? 

Előzmény: dutrancs (552)
dutrancs Creative Commons License 2016.08.07 0 0 552

  Egy kis váltó javítás!

dutrancs Creative Commons License 2016.08.07 0 0 551

Szívesen! Üdv.    :-)

Előzmény: Lki1 (550)
Lki1 Creative Commons License 2016.08.07 0 0 550

Köszönöm!

Ez hathatós segítségnek tűnik!

Előzmény: dutrancs (549)
dutrancs Creative Commons License 2016.08.07 0 0 549

Igen. Dieseleknél a régi motoroknál ,leginkább nyugvó csapágy perselyeknél, de hajtókar csapágyazására is alkalmazták az ólombronz csapágyfémet. Amennyiben neked megvan a régi acélperselyed (miért ne lenne meg),akkor az is megoldás lehet,hogy fémpor felszórással felrakatod és utána a megfelelő csapágy hézag beállítással ,méretre munkálod. Persze meg kell nézni,hogy a megfelelő külső átmérő megfelelő-e az "újra " beépítésre.Írásodból arra következtetek,hogy nem osztott csapágycsészékről van szó hanem a főtengely két oldalán elhelyezkedő vállas perselyekről,akkor szerintem kivitelezhető. Azért írom mert két (osztott) perselyeknek  , meg kell lenni,meg kell maradni a szükséges előfeszítésnek! A WELDTECH kft-vel Szluka Csabával vedd fel a kapcsolatot és szerintem megoldják.36 703 864 031 vagy 36  34 551 555-ös tel számon. Ők felrakják neked,te meg megmunkálod,beilleszted,oszt jó van!!    :-)  Bízom benne,hogy "zöld ágra" tudsz a témával jutni.

Előzmény: Lki1 (548)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!