Mit kell tudni erről a meglehetősen kicsi DDR kisteherautóról? Motor, önsúly, raksúly, stb.? Hány változatban gyártották? Jó autó? Nektek mi a véleményetek róla???
Néztem szelepnyitási szögeket, aszerint jó helyen van a vezértengely is. Viszont a szelepemelő rudak végei kukásak, akad benne a csavar, nem tud elfordulni.
Nem a pad ami más,hanem egy olyan betét kell hozzá ,amire rá lehet fogatni és van naki saját beépített bütykös tengelye amit állítás alkalmával a pad meghajt! Abba igazad van,hogy csak öregeknek van!
Azt én is tudom,hogy több jel van,de az okát nem tudom. Tekerd úgy össze,hogy a többi passzoljon és a főtengelyen éppen odaeső jelét jelöld meg,ha szét kell szedni. Úgy emlékszem mintha reteszpálya is kettő lenne rajta.
Még mindig gondban vagyok az M25 ös motorral, az SD-1Z-4-1 tipusú porlasztóval füstöl mint az állat, pedig még a könyve is ezt irja. A DN12SD12 essel viszonylag jó, de nem az igazi még mindig füstölög és kicsit lomha is. Az adagoló meghajtása el volt rakva egy foggal, azt hittem ezzel megoldódik, de nem!
Ma levettem a vezérlés deknijét és az lenne a kérdésem, hogy miért van ennyi jelölés a főtengely kerekén?
A lendkeréken vannak a jelölések.Most hírtelen nem tudnám megmondani hány fok az előtöltése ,ugyan is mással is kell foglalkoznom,nem csak a Multikárral. Jegyzeteimbe utána nézek. Már nem mindennaposak ezek a járgányok!
Nagyon szépen köszönöm ezt a sok segitséget még anyit had kérjek előbbi komentedben írtad a befecskendezés kezdete jel melyik lenne tudnál róla többet mondani előre is köszönöm a segitséget
Le kell szerelni ugye bár akkor is ,ha a tömítés engedi az olajat! Lassan jutnak eszembe a dolgok. Hiába ,már ez az öregség jele. a vicc is azt mondja: Ahogy öreg szik az ember ,először elfelejti a neveket,azután az arcokat,utána elfelejti felhúzni a cipzárat a sliccén,legutoljára meg elfelejti lehúzni!!!Itt azért még nem tartok.
Azért kell ugye szétszedni mert vagy szivattyú ,vagy csapágy gond van. Leszerelve azután már könnyebben megjelölöm a kerekeket,mert fölszerelt állapotba(leszerelés előtt) elég necces odaférni ,meg látni!
Mikor már sokadszor kellett csinálni,foglalkozásomból adódóan,akkor csináltam egy kis segéd eszközt. Ezzel lerögzítem a hajtást,nem mozdulnak el a kerekek. Amikor szét kell szerelni,ezzel a szerszámmal rakom össze és ugyan oda esik az egyik fogaskerék fog (ha közbe nem fordítom el a motort), ahol az előtt volt. Lefestettem felakasztottam a műhelybe.Azóta se kellett.Már mint lefestés után.Az utolsó képen hiányzik a két M8-as rögzítő csavar,csak a kép kedvéért tettem oda!
Számomra ismeretlen bontási okok, 10-ből 7-szer a szinkron, vagy valamelyik fogaskerék pár miatt ugrik le a váltó, a maradék alkalmakkor a kuplung, vagy a km. óra meghajtás a ludas, vagy csak egyszerűen megszellőztetem, hogy ne büdösödjön. :-)
Kösz a segitséget én is igy probálkozom beállitani az a helyzet hogy a blokk oldalárol azért vettem le a hajtásházat mert ugyebár az az olsjszivatyú is egyben és én azt is cseréltem és a régin pontal jelöltem dolgokat de le kellet adnom cseredarabként. Én is jozan paraszti észel probálom beálitani de gondoltam hátha van egyszerübb megoldás de akkor marad ez a probálkozos mrlegoldás köszöntem a segitséget.
Kár volt levenned a blokk oldaláról a meghajtó házat.Azzal szívtam én is rendesen egy NDK-ás targoncánál.Láttam már képet róla,de mivel sötét volt a kép minősége,valamint ráadásul németül írták,nem segített rajtam.Elővettem a józan paraszti eszem és elkezdtem a felszerelést.Kisméretű go. tartályból megtápláltam az adagolót flexibilis csövekkel.Lelégtelenítettem.A fokoló tárcsát középre állítottam,felszereltem így a leszerelt hajtómű házra. Főtengelyt a befecsk.kezdési fokra állítottam. Hajtogattam az adagoló tengelyét meghajtó fogaskereket ,addig amíg a kapilláris csövön nem kezdett meg emelkedni a go. az első hengernél. Így toltam fel az adagolót házastól a blokk oldalára. vigyázva,ne forduljon el. Azután már csak a finom hangolás-állítás kellett. Nem mondom,hogy elsőre sikerült,de megcsináltam.(Szelepváltást is nézd ,nehogy elrakd 180 fokkal) !
Tehát problémám a következő. Komplett motorfelujitás történt de az adagolot nem sikerült helyre rakni füstöl az is szürke nem fekete állitgattam az előtöltést de nem lett jó. A fötengely végén és a vezérmütengely végén levő jelőlés megvan tehát a szelepvezérlés jó helyen van de az adagolot milyen jelre kell tekerni hogy jó legyen. Az olajszivatyura van felszerelve az adagoló ott állitható az előtöltés de az olajszivatyuház agy fogaskerékkel van meghajtva a vezérműtengelyről. A kérdésem az mit hova kell hajtani hogy biztos jó helyen legyen az adagoló. Előre is kösz a segitséget.
Nem tudjátok véletlenül, hogy a Robur kuplung szerkezete kompatibilis-e az M25-ös Multicaréval? Vagy esetleg valakinek valami tippje, hogy mit lehetne betenni a gyári helyett, ami kicsit strapabíróbb???
Igen. Dieseleknél a régi motoroknál ,leginkább nyugvó csapágy perselyeknél, de hajtókar csapágyazására is alkalmazták az ólombronz csapágyfémet. Amennyiben neked megvan a régi acélperselyed (miért ne lenne meg),akkor az is megoldás lehet,hogy fémpor felszórással felrakatod és utána a megfelelő csapágy hézag beállítással ,méretre munkálod. Persze meg kell nézni,hogy a megfelelő külső átmérő megfelelő-e az "újra " beépítésre.Írásodból arra következtetek,hogy nem osztott csapágycsészékről van szó hanem a főtengely két oldalán elhelyezkedő vállas perselyekről,akkor szerintem kivitelezhető. Azért írom mert két (osztott) perselyeknek , meg kell lenni,meg kell maradni a szükséges előfeszítésnek! A WELDTECH kft-vel Szluka Csabával vedd fel a kapcsolatot és szerintem megoldják.36 703 864 031 vagy 36 34 551 555-ös tel számon. Ők felrakják neked,te meg megmunkálod,beilleszted,oszt jó van!! :-) Bízom benne,hogy "zöld ágra" tudsz a témával jutni.