Az első izzítógyergya kábele a hengerfejen testel.
Onnan hátrafelé vezetve adja magát, csak a 1,2,3,4-es izzítógyergyára (közök) kell rákötni a vezetéket.
Azután a vezeték az izzítószálra megy, onnan meg a kapcsolóra megy hátrafele. Kapcsolónak van egy Alapállása, egy II. izzító állása kicsit tekerve meg jobban rátekerve van az Indítás.
Most a hengerenként azt jelenti hogy nem sorba akarod kötni az izzító gyertyákat? Mert a soros is hengerenként izzít. Úgy emlékszem hogy volt olyan gyertya amelyiknek az egyik vége a testre volt kötve, ha jól emlékszem 8 voltosak voltak. Nekem ilyen volt berakva az utolsó hengerhez a többi soros volt. Ha ilyenjeid vannak akkor párhuzamosan kell kötni őket. Mindegyikhez külön kell vinni a pozitív feszültséget, ( Nem tudom, nem próbáltam hogyan viselkednek a 12 volttal , lehet hogy csak az izzítás 1et bírják, az előtét ellenálláson keresztül.)
Bekapcsolni úgy tudod, hogy a kis gömböt nyomod előre, és befordítod a nútba. A működése nem annyi, hogy kapar és emel. Megpróbálom befényképezni a gépkönyv idevaló részét.
De: a helyzetszabályzásnál az emelőtengely fordítókar elmozdulása vezérli a szabályzást, ez mélységtartásra jó. Erőszabályzáskor a támasztórúd konzol és az alatta lévő rugó vezérel. Ha pl szántáskor kötöttebb részbe érsz, az eke eleje megnyomja a támasztórudat, és a konzol elmozdítja a rudazatot, kissé ráemel az ekére, majd mikor megszűnik a nyomás, akkor visszaengedi.
Mtz 50 es féktengely csapágyházát próbáltuk leszedni ,csapágyat , szimeringet szerettünk volna cserélni de ez "(SZERINTÜNK)" olajvezető eltört. Ennek van valami szerepe ? Vissza lehet ezt így tenni ?
Megköszönöm a segítséget, mert úgy néz ki hogy a persely kopása okozza a problémámat.
Ha megengeded ismét felrakom a képeket és egyben a segítséged kérném.
Azt írtad: "Én ezt megoldottam, hogy a tengelyre csapágyat raktam és azt fogattan neki a fülkének."
Ez mit jelent pontosan?
- Alátámasztás változatlanul a fülke lemezének 3 ponton történő csavarral rögzítése.
-A csapágy esetleg a tartóra van hegesztve? Vagy simán a tengelyre van húzva?
Ha a tengelyre van húzva akkor valamicskét a tanknak feszül a csapágy külső része gondolom.
Azért kérdezem mert eredetileg:
A konzol a fülke lemezére van 3 csavarral rögzítve. Erő hatására valamelyest a lemezek elmozdulnak és éppen a tank felé feszül a konzol. Ha a csapágy külső része nekifeszül a tanknak, akkor ezt a mozgást valamelyest fékezi.
Igaz a többiek megválaszolták a kérdésed, de valaszolok.
Ha visszakeresel, nagyon régen tettem képet ide, hogy én egy sima zárt csapágyat tettem a persely helyett. Tartót csinálni kell neki, de egyszerű lemezből van.
Az valószínüleg akkor fog meglógni, mikor a traktor bekerüll a kohóba. :)
MTZ-80/82-ben ami a műszerfalból megy ki vezeték köteg a hátsó lámpák felé, nem tudja valaki a dugalj tüskéinek a kiosztását, 1-12-ig melyik lábra mi van kötve?
Elvileg segít rajta. De ha nagyon mozog a tengely, akkor már nem fordítja a rúd, hanem feszíti. De egy próbát megér. Azt nézd meg, hogy a tömb végén közvetlen mennyit tudsz hátra fordítani a működtető tengelyen.