Segítséget szeretnék kérni! Vásárolni szeretnék egy 2007 Grand C4 Picasso 2.0 motorral robotizált váltós. A tulaj azt mondta H az a probléma a váltóval H hidegen az 1. fokozatnal rangatas, szaggatas tapasztalható de ha bemelegszik az autó akkor szépen vált. Mi lehet ott a probléma? Ha jutányos áron megvenném akkor valtocsere szükséges?
C4 Grand Picasso 2009-es, 1.6 HDi, automata váltós autó. Egyik reggel ezt írta ki indítás után: Gearbox faulty. Majd eltűnt. Mi a teendő ilyenkor? Köszi
Mitől füstöl hideg indításkor az autó? 1.6HDI. beindítom reggel, és elég durván büdösen füstöl kb fél percig. Utána megszűnik. Ha áll a kocsi 4 órát, akkor ismét. Ha csak keállítom, mert bemeg,ek egy boltba, akkor nincs semmi füst.
Amikor füstöl, akkor kicsit ráz, mintha nem lenne rendes alapjárat.
Ha i dítás után egyből indulok, akkor csak kicsi füst van.
C4 Grand Picasso 1,6 Hdi-s 2010-s évjáratú gépem van. A középső kijelző a színes navigációs verzió, ami tönkrement a cseréjében szeretnénk segítséget kérni.
A komplett cseréhez szükség lenne az alkatrész számára, ezt csak akkor tudjuk meg ha kibontjuk teljesen ?
Házilag ki tudom én szerelni hogy megnézzük a hátulján a kódot ? Vagy valami más módon meg lehet tudni a megfelelő típushoz az alkatrész számot ?
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, tudja-e valaki pontosan hol találom az üzemanyag-adalék vezérlő (FACM) modult? Az alany egy 2010-es c3 picasso, 1.6hdi 9hz. Fényképet-rajzot is szívesen veszek, akár cikkszámot is. :)
Nekem ugyanez volt/van. Vagy elkopott, vagy megszorult benne a szénkefe. Én levettem a burkolatot alóla, és egy -két jól irányzott ütést mértem a motorburkolatra gumikalapáccsal.Azóta (kb2 hónapja) működik. Akartam bontóból rendelni, de nem nagyon akartak küldeni megrendelés után sem. KB 20 000 ft lenne ellenállás nélkül. Nem nagy meló kicserélni.
A megfelelő "ötlet" egy műszeres diagnosztika lenne, hogy kiderüljön miért írja ki. A lényeg, hogy a FAP szűrő eltömődésének a veszélyére figyelmeztet, ami kismillió ok miatt lehetséges.
A diag (nem csak hibakód olvasás, hanem rendes diagnosztika !) meg szokta mutatni, hogy mi miatt reklamál.
Már pár napja kiírja ezt az autó : risk of particle filter clogging.A tünet , hogy 2000-es fordulaton kivillan ez a felirat a service kíséretével majd elalszik.200km-et mentm pályán de semmi.Ugyanazt csinálja.De csak bizonyos fordulat melett.Városban nem villan ki!Esetleg valakinek valami ötlet?
Én is 2 éve vettem Marelli EGR szelepet és nekem se lett jó, hiába tanítottam fel, azt a hibaüzenetet hozta, hogy nem megfelelő a nyitás mértéke... levettem és vettem egy gyári bontottat és a sajátomból és bontottból összeraktam egyet, lassan kétéve nem volt hiba, nincs hibakódom.
1,6 HDi-nél konkrét tapasztalatom nincsen, mert eddig csak gyárit tettem fel, de egyéb hasonló alkatrésznél teljesen felejtősek az utángyártott dolgok 90%-a. Pl. légmennyiségmérő, motoros pillangószelep, stb. Volt olyan (pont Marelli, ami már kínai régóta) új légmennyiségmérő, amivel be sem indult az adott autó. Ilyenekből én kizárólag VDO, Siemens, Pierburg vagy Bosch-t szoktam venni. Ezekkel még sosem volt problémám utángyártottban.
2010-es 1.6 HDI-nél az elképzelhető, hogy csak a gyári EGR szelepet lehet feltanítani csere után? Más gyártó szelepét nem? Magneti Marelli EGR szelep lett felrakva de feltanítás után kb 200 km-t megyünk vele és bedobja a P0401, P0490, P1459 hibákat.
Törlés után ugyan ezt játsza el. Találtam külföldi fórumon olyan hozzászólást, hogy az ECU-ban fixen tárolja a gyári EGR beállításokat és az újat nem lehet feltanítani, mert nem tárolja le a tanult beállításokat.
Nálunk is van MCP6 rángatás induláskor, és 4. 5.-ben 80-90 km/h-nál mintha kuplungot nyomkodná. Oda-vissza váltva meg abba hagyja. Olvastam olyat is hogy le kell húzni az EGR csatlakozóját és úgy is megy probléma nélkül, max hibákat ír be, de megszűnik a rángatás.
A Picassomban alkantara bézs kárpit van. A problémám az, hogy a vezető oldali ülés bal oldali ülőlapján van egy kis szakadás. Beszéltem pár autókárpitossal, de elhajtottak, mondván nem lehet megcsinálni, mivel a kárpit ragasztva van a szivacshoz.
Kérdésem az, hogy tudtok e valakit, aki meg tudná javítani. Vagy tényleg menthetetlen?
Lehet, hogy már túl vagy a problémán és/vagy triviális neked amit írok, de nálam akkor nem ment a fűtés (pontosabban hol ment, hol nem), amikor kevés hűtővíz volt a rendszerben. Elvittem szerelőhöz, elmondtam a problémát, ránézett, töltött bele hűtőfolyadékot, kész. :)))
Igen, írnak az MCP6-ról mindenféle zöldséget :) Ami az indulási-lassítási rángatást okozza, nálam az EGR kalibrációjának elfelejtése. Ennek újra beállítása közelítőleg 5 másodperc, a nekikészüléssel együtt kb. tíz perc, diagnosztikai eszközzel. Másik nyűg lehet a kuplung fogáspont újraállításának elmaradása - ezt meg kell tenni az EGR-rel együtt kb. félévenként, és nem fog rángatni - ha igen, akkor pár kilométeren belől bekövetkezik a regenerálás. Valamelyik dokumentáció (talán a használati utasítás ??) írja, hogy a rángatás jellemzően megszűnik, ha egy-kétszer megteszed a következőt: indulj el, és közepesnél valamivel magasabb gázzal húzasd ki, majd a hármasba kapcsoláskor vedd vissza a gázt, és az előbbieket ismételd meg. A diesel motor egyébként is szereti, igényli a kikormolást, de az hosszabb utat jelent, magas fordulattal, amit itt manuális állásba tett váltóval érhetsz el.
Adott egy C4 GP 2.0 HDi - MCP6 váltóval - 2010-es, kb 230e km-rel.
Még vásárlás előtt állok - sajnos közel s távol nincs aki át tudná nézni az autót. Mi az amit érdemes megnézni / tesztelni rajta?
MCP6-ról olvasni lehet hideget meleget, nyilván egy szekvenciális váltó az sorban kapcsol és fel. Szóval kicsit kényelmesebb mint egy manuális váltó, cserébe összetettebb a szerkezet. Ehhez a fajtához pl. szervízkönyvet merre találhatok? Próbáltam guglizni de nem sok sikerrel.
Pl. egy ilyen típusú váltónál, hogyan érzem ha pl. a kettőtömegű lendkerék kezdi megadni magát, vagy mivel dízel (nincs sok tapasztalatom dízel motorokkal) az izzítás problémás?
Ok. ez igaz és én csak a folyadékra gondoltam amit nem jeleztem külön és az a feladata amit írsz csak annyit igyekeztem mondani, hogy ha a folyadék hiányzik attól még nem tilt az autó és a regenerálás is megtörténik, de nem olyan hatásosan így ha valaki nem akarja a tartályt cserélni attól még működni fog az autó csak a dpf-el hamarab kell foglalkozni.