Olvastam :-) ' 84 -- ' 85 tavaszán a fűtőházat, irodákat fűtő Bivaly azért volt egy héttel tovább gőzben, mert " lövettyűről " le lett mosva az ÖSSZES dízel alja ! Az Isten gőzborotvája sem lépett a nyomába :-) S írhatnak itt egyesek bármi fals dumát, a tények makacs dolgok.
A megfelelő üzemkészséget már akkor elengedte a cég, amikor megszűntette a beosztott gépes rendszert. Ezután már csak hab lett a tortán a gyakornoki képzés átszervezése, ami nem tett jót a megfelelő műszaki képzettség elsajátításának sem. A versenyló vágtában elvégzett gyorstalpalós típusismeretek sem mozdítják előre ezt a dolgot. A sofőrképzés anomáliája sajnos országos probléma. A cégnél nem a tudást kell gyarapítani, hanem a létszámot. Ez van. Ez sem lesz jobb, sajnos...
Csörgők megkapnák azt a karbantartást, amit az ezredfordulóig, s nem gyorstalpalós típusismerettel rendelkező Schoffőrök hajtanák, sokkal jobb lenne az üzemkészség.
...hát báttya pont vmi hasonlót írtam előbb a csörgős topicba .
A maga ~ 16 tonnás kategóriájában, azt hiszem a Tunéziába szállított 2400 lovas, 140 Km/ó sebességű gépekre ez minden röhögés nélkül el is hihető !! Ha a ma nálunk üzemelő -, akár hagyományos -, Csörgők megkapnák azt a karbantartást, amit az ezredfordulóig, s nem gyorstalpalós típusismerettel rendelkező Schoffőrök hajtanák, sokkal jobb lenne az üzemkészség.
De amikor azért nem tudnak kiközepelni többen egy dögöt, mert villamosan nem " veszik ki irányból ", az nem kíván kommentált.
"Exporttermék volt az M41-es* dízelmozdony – a Csörgő –, amely a kategóriájában talán a világ legjobb dízelmozdonya volt." - na itt hangosan felrohogtem 😁
Sziasztok! Lehet hülye kérdés...de a Zánka-Erzsébettábor megállóhelyen "nem táborosok" is leszállhatnak és fel? Vagy az csak a táborozóknak van az a megálló? Köszi!
Ez sem mondható el. Nagyon "lapos" a vonal, egyre nagyobb a dzsumbuly, jóformán a fotóhelyek többségéről ezrével készülnek ugyanazok a képek. Kis színt pár megálló és állomásépület hoz csak ebbe bele. Lényegében Balatonnal vonatot fotózni, pár domboldalt leszámítva, csak drónnal lehet.
Valamilyen szinten igazad van, de azért a személyzethibához vegyük hozzá, hogy az a személyzet, aki 5...10 évente elvétve kerül ilyen gépre, és alapból a géppel kapcsolatban sem ehhez van hozzászokva (minden kényszerezni kell, hogy menjen valamerre), ráadásul azért itt személyvonatokkal kellene közlekedni, nem a tolatóssal (ahol majd lesz valami, ha nem megy)... Anno az ilyen műszaki állapotú gépeket nem tették volna gyors/személyvonatra, de pl. a pácsonyi buckának sem küldték volna neki; most meg "állítólag" ezek a legjobbak, legalábbis a fényezésük szép (csak kár hogy még mindig nem a festék húzza a vonatot). És a gépek döglődése miatti keveredések miatt olyan is került hagyományos M62-re, akinek a szolgálatában ez nem volt betervezve; hát ennyit az előre kiválogatott személyzetről...
Szóval ezt is érdemes górcső alá venni, és nem egyből - már elnézést - de a saját kollégákat szaktudását "előtérbe helyezni" a fórumon, hadd lássa azt minden kedves és okos vasútbarát...
Hozzátenném megjegyzésként, hogy a flirtek első szériája is elkezdett egyre erősebben fekve maradni. Az, hogy nincs már flirt kiiktatott ajtó nélkül, az szinte ritkaság. Ehhez jön, hogy az összes (régi, új) jármű szolgálatképtelenség durván 50%-a mostmár személyzethiba. A válogatás gyakorlatilag megszűnt, a képzés, és pláne a vizsga meg olyan, amilyen.
Most lehet a régi járműveken lovagolni, de ha a buszokat nézzük, hetente ég el egy 10-15 éves busz az út közepén, vázig.
A remot M41-esek és a remot M62-esek hiba nélkül üzemeltek, pedig azoknak nem csak ezt az egy-két napot kell dolgozniuk, folyamatosan ezt a melót csinálják a mókuskerékben. Érdekes módon ezt nem említi meg senki. Ha valamelyik megállt volna, akkor bezzeg lenne itt rinyálás rendesen, hogy már megint fekvemaradt...
Bezzeg az M62 hagyományos, amiknek csak egy-egy vonatot kellett volna kibírniuk, de az sem sikerült; a 4-ből 3 döglése (az első továbbított vonatokkal) mindent megmagyaráz, ott nincsen miről beszélni, a műhely nem tehet róla, hiszen a személyzet nem ért hozzá. Tök jó, teljesen reális kép, csak így tovább! ;-)