Keresés

Részletes keresés

akóR Creative Commons License 2023.07.31 -1 0 43177

Olvastam :-)
' 84 -- ' 85 tavaszán a fűtőházat, irodákat fűtő Bivaly azért volt egy héttel tovább gőzben, mert " lövettyűről " le lett mosva az ÖSSZES  dízel alja ! Az Isten gőzborotvája sem lépett a nyomába :-)
S írhatnak itt egyesek bármi fals dumát, a tények makacs dolgok.

Előzmény: misi967 (43174)
superconductor Creative Commons License 2023.07.31 0 0 43176

Csak hogy legyen egy pozitív példa is: tegnapi 19735 +11-ből Kelenföldre -4-el érkezett :)

Más kérdés, hogy heringjárat volt, ahogy az előtte elmenő hullámon sem volt már helyjegy.

 

Mostanában a Katica mindig szóló? Emlékeim szerint a Dezső korszakban 2 egység volt az alap, hétvégén néha három is volt.

Előzmény: V43 - 1157 (43173)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2023.07.30 0 2 43175

A megfelelő üzemkészséget már akkor elengedte a cég, amikor megszűntette a beosztott gépes rendszert. Ezután már csak hab lett a tortán a gyakornoki képzés átszervezése, ami nem tett jót a megfelelő műszaki képzettség elsajátításának sem. A versenyló vágtában elvégzett gyorstalpalós típusismeretek sem mozdítják előre ezt a dolgot. A sofőrképzés anomáliája sajnos országos probléma. A cégnél nem a tudást kell gyarapítani, hanem a létszámot. Ez van. Ez sem lesz jobb, sajnos...

Előzmény: akóR (43170)
misi967 Creative Commons License 2023.07.30 -1 1 43174

Csörgők megkapnák azt a karbantartást, amit az ezredfordulóig, s nem gyorstalpalós típusismerettel rendelkező Schoffőrök hajtanák, sokkal jobb lenne az üzemkészség.

 

 

...hát báttya pont vmi hasonlót írtam előbb a csörgős topicba .

Előzmény: akóR (43170)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.30 -3 0 43173

A mai 19715 is megkapta, több mint 20(!) percet állt Alsóörsön.  A 19792 még Almádinál se volt,  amikor a 15-ös már indulhatott volna Alsóörsről.

De a késést gyártani jobb. 👏👏

V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.29 -4 1 43172

19771-et nem várta be a 19721.

Ennek részben oka az állomástáv Zánka és Révfülöp között,  részben a szokásos szombathelyi balf#szkodás.

 

De ha 10 percet vár a 19721, amit rendes indulás  esetén  leácsorog Alsóörsön,  akkor nem kell az átszállóknak a 19701-et megvárni.

De nem, mert gyökérnek kell lenni. 

(19708 is késik 9 percet,  amire majd vár a 19721...). Na hagyjuk. 

Szombathelyi irányítás: 🖕🖕🖕

akóR Creative Commons License 2023.07.26 0 0 43171

Kimaradt :-(
~ 16 tonnás " tengelynyomású " ....

 

Előzmény: akóR (43170)
akóR Creative Commons License 2023.07.26 -2 5 43170

A maga ~ 16 tonnás kategóriájában, azt hiszem a Tunéziába szállított 2400 lovas, 140 Km/ó sebességű gépekre ez minden röhögés nélkül el is hihető !!
  Ha a ma nálunk üzemelő -, akár hagyományos -, Csörgők megkapnák azt a karbantartást, amit az ezredfordulóig, s nem gyorstalpalós típusismerettel rendelkező Schoffőrök hajtanák, sokkal jobb lenne az üzemkészség.
  
De amikor azért nem tudnak kiközepelni többen egy dögöt, mert villamosan nem " veszik ki irányból ", az nem kíván kommentált.

Előzmény: Adamis Gusztáv (43169)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2023.07.26 0 2 43169

"Exporttermék volt az M41-es* dízelmozdony – a Csörgő –, amely a kategóriájában talán a világ legjobb dízelmozdonya volt." - na  itt hangosan felrohogtem 😁

Előzmény: zjakabfi (43168)
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.25 -2 0 43168
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.24 -2 8 43167

Az egyik tetűt eszik, a masik szúnyogot.☺

Katica motorvonat, es Fehervartol mindenhol megáll.

Vizipok mozdonyos, kerékparszállitóval, es csak Akarattyától àll meg.

Előzmény: GIM057 (43166)
GIM057 Creative Commons License 2023.07.24 -2 0 43166

Köszi!

 Még annyi, hogy a Katica és a Vízipók között van lényeges különbség?

 

zjakabfi Creative Commons License 2023.07.24 -1 0 43165

Barki, de a tabor területen korlátozott a mozgasi lehetőség.

Előzmény: GIM057 (43164)
GIM057 Creative Commons License 2023.07.24 -4 0 43164

Sziasztok! Lehet hülye kérdés...de a Zánka-Erzsébettábor megállóhelyen "nem táborosok" is leszállhatnak és fel? Vagy az csak a táborozóknak van az a megálló? Köszi!

5047 032 Creative Commons License 2023.07.16 0 1 43163

Ez sem mondható el. Nagyon "lapos" a vonal, egyre nagyobb a dzsumbuly, jóformán a fotóhelyek többségéről ezrével készülnek ugyanazok a képek. Kis színt pár megálló és állomásépület hoz csak ebbe bele. Lényegében Balatonnal vonatot fotózni, pár domboldalt leszámítva, csak drónnal lehet.

Előzmény: Dash 9 (43159)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.15 -5 3 43162

Félre rakja Kenesén is, és elhozza Csajágról a 19738-at, hadd legyen 80 perc, ezek tiszta állatok 🤣🤣

Előzmény: V43 - 1157 (43161)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.15 -5 2 43161

Elindult  19793 30 perccel. Erre b@ssza félre Tördemicen, most meg a személlyel ellenben Tomajon.  50 percnél jár...

Szombathely  👏👏

Júliusi Dusán Creative Commons License 2023.07.15 -1 0 43160

19745 Katica az akarattyai Köves úti átjáróban autóval csattant. 005 Flirt elől, mögötte 029. Estig pótlás lesz. Vannak sérültek?

Dash 9 Creative Commons License 2023.07.15 0 2 43159

Üdv!

 

Meg szebbek is az állomási fotóknál a nyíltvonali képek!

Előzmény: LoviGabi (43158)
LoviGabi Creative Commons License 2023.07.15 0 3 43158

Mi 'nyíltvonalon' fotóztunk, ott meg a lőtéri kutyát se érdekelte...





Előzmény: 5047 032 (43157)
5047 032 Creative Commons License 2023.07.13 0 0 43157

Hétvégén gond volt a fotózással Zánkán? Ott is voltak biztonsági őrök? 

M63,012 Creative Commons License 2023.07.12 -1 2 43156

Valamilyen szinten igazad van, de azért a személyzethibához vegyük hozzá, hogy az a személyzet, aki 5...10 évente elvétve kerül ilyen gépre, és alapból a géppel kapcsolatban sem ehhez van hozzászokva (minden kényszerezni kell, hogy menjen valamerre), ráadásul azért itt személyvonatokkal kellene közlekedni, nem a tolatóssal (ahol majd lesz valami, ha nem megy)... Anno az ilyen műszaki állapotú gépeket nem tették volna gyors/személyvonatra, de pl. a pácsonyi buckának sem küldték volna neki; most meg "állítólag" ezek a legjobbak, legalábbis a fényezésük szép (csak kár hogy még mindig nem a festék húzza a vonatot). És a gépek döglődése miatti keveredések miatt olyan is került hagyományos M62-re, akinek a szolgálatában ez nem volt betervezve; hát ennyit az előre kiválogatott személyzetről...

Szóval ezt is érdemes górcső alá venni, és nem egyből - már elnézést - de a saját kollégákat szaktudását "előtérbe helyezni" a fórumon, hadd lássa azt minden kedves és okos vasútbarát...

Előzmény: V43 - 1157 (43154)
M63,012 Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 43155

Honnét? Ud-ról (azt egyébként hidegen húzták Tp-ig), vagy Zn-ból?

Előzmény: r1232 (43153)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.11 -4 3 43154

Hozzátenném megjegyzésként, hogy a flirtek első szériája is elkezdett egyre erősebben fekve maradni.  Az, hogy nincs már flirt kiiktatott ajtó nélkül,  az szinte ritkaság. Ehhez jön,  hogy az összes (régi,  új) jármű szolgálatképtelenség durván 50%-a mostmár személyzethiba. A válogatás gyakorlatilag megszűnt,  a képzés,  és pláne a vizsga meg olyan, amilyen. 

 

Most lehet a régi járműveken lovagolni, de ha a buszokat nézzük,  hetente ég el egy 10-15 éves busz az út közepén,  vázig.

Előzmény: M63,012 (43128)
r1232 Creative Commons License 2023.07.11 -1 0 43153

Ha igaz, amit erről hallottam, azzal a géppel el sem kellett volna indulni..

Előzmény: M63,012 (43150)
M63,012 Creative Commons License 2023.07.10 -1 0 43152

A tolatós tehervonat és a tolatómozdony az két külön fogalom, a 2000 LE ezeknél a gépeknél csak egy álom; a többi OK.

Előzmény: General Specific (43142)
M63,012 Creative Commons License 2023.07.10 -4 4 43151

A remot M41-esek és a remot M62-esek hiba nélkül üzemeltek, pedig azoknak nem csak ezt az egy-két napot kell dolgozniuk, folyamatosan ezt a melót csinálják a mókuskerékben. Érdekes módon ezt nem említi meg senki. Ha valamelyik megállt volna, akkor bezzeg lenne itt rinyálás rendesen, hogy már megint fekvemaradt...

Bezzeg az M62 hagyományos, amiknek csak egy-egy vonatot kellett volna kibírniuk, de az sem sikerült; a 4-ből 3 döglése (az első továbbított vonatokkal) mindent megmagyaráz, ott nincsen miről beszélni, a műhely nem tehet róla, hiszen a személyzet nem ért hozzá. Tök jó, teljesen reális kép, csak így tovább! ;-)

Előzmény: M63,012 (43150)
M63,012 Creative Commons License 2023.07.10 -1 2 43150

És mégis hol kellett volna olajat utántölteni? Tp-n? Bf-en?

Nagyon helyesen jelentett szolgálatképtelenséget, és ezt te is jól tudod...

Előzmény: r1232 (43146)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.10 0 0 43149

Sehol sem jó a helyzet, ezt látja mindenki. Semmi újat nem mondanál azzal, amit "nem mondhatsz el".

Előzmény: Svrend (43147)
M63,012 Creative Commons License 2023.07.10 -3 0 43148

És ez mit változtat a tényeken? (Hogy kalap sz@r gépekről értekezünk?)

Előzmény: r1232 (43145)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!