Sziasztok. O3 1.4tsi 150le vásárlás előtt állok, akinek van hozzá tapasztalata ne tartsa magában. Minden infót szívesen fogadok, fogyasztás, karbantartás, erő, szervízktg. Valamint amit nem tudok h szíjas vagy láncosak ezek a motorok?! Köszönöm előre is a válaszokat!
szia. az évek folyamán ez sokszor ki lett tárgyalva és le lett írva. elnézel balra, ott egy "keresés" mező, oda bepötyögöd hogy vezérlés és fél óra alatt mindent meg fogsz tudni. cikkszámot is.
Mikor volt a csere? Ha 6 hónapon belül, akkor irány vissza garanciába, merthogy 20e Ft feletti javításra/alkatrészre kellene lennie garanciának. Ha már nincs, akkor érdeklődd meg pl. itt: hildep.hu. Pont Skodához van "bűnbánó" készlet, olcsóbban. Az okoskerék mindenképpen cserélendő a lánccal együtt.
2010es Octavia 1.4tsi caxa az alany. 166e km, 148nal előző tulaj által vezérlés cserélve számlákkal, szakszervizben. Ma check engine. Hibakódok: p000a, p0016
Szerelő szerint vezérlés hiba, okos kérek nem volt cserélve előzőleg. Teljes vezérlés csere az ajánlás 300-400 között.
Nincs változás az autó tulajdonsagaban, nem csattog, jól húz. Kérdésem hogy van e más lehetőségem? Tudtok mondani vezérlés szettre, amiben van okoskerek is, cikkszámot gyári / utángyártott / meguszos szettekre? Nem értek az alkatrészekre így én nem tudom magamtol mi lenne a jó bele.
Vagy 30 féle motort gyártanak-gyártottak mióta elkezdték tsi-t 1.0-tól 2.0 ig ezeken belül is különböző kW+a diesel+elektromos nem csoda,ha egyik sincs kiforrva
talán mostani 1,4esek mar egész jól sikeredtek,most bejött 1.5 tsi :-)
Isten óvjon mindenkit és legyen szerencséje én csak ezt kívánom.
Nehéz választani sajnos,az összes Prémium márkából belelehet nyúlni könnyedén egy idegölő példányba.Céges autókkal persze könnyebb kutyát nem érdekli,majd megjavítják,viszont magánszemélyként mikor halom pénzt kérnek és gondok vannak idejekorán ,nem túl megnyugtató.
Nagyon sajnálom ezt az egészet.És szomorú vagyok. Részletesen:
-Sajnálom, hogy ennyit kell küzdeni az embernek az igazáért.
-Sajnálom hogy ilyen szemét konstrukciót van pofája a VW-nak ránk sózni,nem először. (Tudom,hogy elvileg a többi is érintett, de valahogy a PSA-BMW ócskaságán kívül másikról mégsem hallani, én a KIA-vonalon nem találtam meg a hibát.
-Sajnálom, hogy erre is a hivatalos vonalon kívül kellett rájönnie az embereknek.Úgy látszik a nagy márkaszervíz elhasalt.
-Igazán pofátlan dolog hogy olyan szépen hazudoznak hogy csak ámul az ember. Hány millió darab szenvedhet a motor megjelenése óta ebben és 2018-ban még csak csodálkoznak ezen.Tényleg, hú, még ilyet,stb......
Történt egy pozitív elmozdulás,Porsche Hung.Kft-nél illetékessel sikerült beszélnem.
Ígéretet tett rá,hogy januárban mikor viszem az autót Skoda szervizbe őt keressék és egy ilyen gépet eljuttatnak hozzájuk,mert,hogy 1 éve van nekik.Mivel drága csak ott náluk és azok a szervizek
melyek jogosultak rá úgymond bérbe kapják,a gáz,hogy nem is tudnak róla a szervizek,hogy van ilyen lehetőség.
Most általam kettő szerviz megtudta,ha valakinek ilyen gondja lesz nem kell ekkorát küzdeni.
Figyu, én abszolút megértem, hogy garancia, meg minden. Első körben én is azt próbálnám mindenáron végigvinni. De ha tényleg képtelenek megoldani, és pereskedni sem akarsz (azt is megértem), akkor volna egy életképes javaslatom:
Ha fent vagy a facebookon, akkor regisztrálj be a "TFSI Klub Hungary" nevű csoportba!
Eleve ezerszer nagyobb pörgés van ott, mint itt, másrészt döbbenetes méretű tudás van ott felhalmozva a tsi motorokról. Nem viccelek. Ott találnál néhány olyan embert, aki tutira megoldja a problémádat, arról nem beszélve, hogy olyan is van, aki a dióhéjas koksztalanítást is jóval olcsóbban csinálja.
Jó napot! 1.4 tsi 2015.03.havi Golfról van szó 59 000 km. Hidegindítást követően pár perc és a motor fulladozni kezd,majdnem kieseik aztán varázscsapásra eszhez tér ér mintha misem történt volna szépen beáll alapjáratra.Probléma fokozottan jelentkezik,,ha fogyasztó kerül rá pl. világítás vagy kuplungpedál benyomása. A videót úgy készítettem,hogy látszik rajt kilométeróra állás és dátum idő minden ami szükséges ahhoz ,hogy igazolja aktuális a probléma. Vannak régebbi videók is,mert sajnos nem újkeletü a gondom. Ilyen videót naponta többet is készíthetek jelen állás szerint. Régóta ezzel küzdök ,Vörösnél ezerszer jeleztem bevittem az autót,100 levelet írtam ők/felsőbb szinten/ nagyon könnyen lezárták az ügyet.Hibakiolvasó nem mutatott soha semmit ennyi volt a tudomány és állítólag Önökhöz is eljutott a probléma (levelezés útján),de lezártnak tekintették az ügyet. 30 000 km volt bent ,már akkor is volt ilyen gondom főleg hűvösebb évszakokban akkor hatványozottabban. Érdekes módon Zalaegerszegi szervizben elmondottak alapján mondta kapásból a főnök úr,hogy 99% kokszos a szívósor ezt hibakiolvasó nem mutatja meg esetleg élő vizsgálat adataiból kirakható a képlet. Állítólag,elmondása szerint vannak olyan VW szervizek ahol az ehhez szükséges gépet megvásárolták,és talán meg garanciában el is tudják végezni.Már nagyon örülnék,ha megoldásra lelnék levelezéseim megvannak Vörös szervizzel másfél évre visszamenőleg erről a problémáról. Kívánok nekik is egy ilyen jó autót 7-8 millióért,talán akkor más lenne a hozzá állásuk. Pl. ott még kokszosodásról nem is halottak inkább homokba dugják a fejüket,hiába van média illetve szakirodalom tele ilyen cikkekkel melyek közvetlen befecskendezésű benzines motorok hátrányait taglalják,sajnos én is későn olvastam róla... Csak oda szeretnék kilyukadni,hogy talán gyártó felé lenne célszerűbb jelezni remélhetőleg ott tudásban előrébb tartanak,mint Budapesten,ha valóban úgy történt,hogy Önök Vöröstől kapott információ tükrében széttárták a kezüket cseréltettek 1 gyertyát és egy trafót,minden maradt ugyanolyan rossz. Aki valóban ert hozzá ezt a videót megnézi nem igazán hiszem,hogy azon a véleményen lesz,hogy itt minden szuper.... Szívesen küldöm szervizkönyvét,videót videókat is csak kapjak hozzá emailcímet. NBN-315 a rendszám most volt 2 hete 60 000 szervizen Végh autóházban Szombathelyen,ott lényegesen jobb a hozzáállás,mint Vörösnél.15 000 kilométerenként olajat minden szűrőt cseréltettem az autó mégsem jó és mindenütt leráznak akkor nem is értem mit ér a garancia Önöknél? Van független szerviz Budapesten ahol 150 000 Ft ert elvégzik a koksztalanítást a szóban forgó speciális műszerrel,de első körben főleg garancia időben nem hozzá fordulnék. Várom tisztelettel a válaszukat! Üdvözlettel.Németh Endre
Tisztelt Németh Endre Úr! Köszönöm levelét. Mindenekelőtt elnézését kérem, amiért gépkocsijával szándékunk ellenére kellemetlenség történt. Tájékoztatom, hogy a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft, a Volkswagen gépkocsik magyarországi importőre a hazai márkakereskedő- és szervizhálózat kiszolgálásával foglalkozik, míg gépjármű értékesítést és szerviztevékenységet partner hálózatunk tagjai végeznek. Fentiek mellett bár nagyon szívesen segítenék közvetlenül is, mégis arra kell kérjem, hogy az Ön számára megfelelő márkaszerviz partnerünkkel maradjon kapcsolatban, hogy az importőr műszaki terméktámogatásával együttműködve segíthessünk. Megértését nagyra értékelve maradok tisztelettel, Juhos Gábor vevőkapcsolati csoportvezető Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. Műszaki Vevőszolgálat l Technischer Kundendienst l Technical After Sales H-1139 Budapest, Fáy u. 27. Tel: +36/1 4515 486
Tisztelt Juhos Úr!
Amennyiben emlékezetem nem csal talán meg levél is megvan Önöktől ide mar eljutottam 1 évvel ezelőtt is,bizakodtam,hogy talán,de látom,hogy ebből már semmi jó nem lesz. Egy kis videót küldök Önnek ami friss,látom,hogy kutyát sem érdekli,már írtam fogyasztóvédelmi felügyeletnek és különböző fórumokon,de pereskedni nincs kedvem sem időm ,hogy ebből a márkából soha nem választok és nem is ajánlom ezt a tanulságot levontam. Annyit megtapasztaltam,hogy van egy szerviz Zalaegerszegen ahol azért felismerik,mi lehet a hiba még ha javítani nem is tudják mert nincs meg hozzá a célszerszám.Sajnos Ausztriába már nem vihetem 3.4.év garanciában,azért ott nem ilyen Balkáni állapotok uralkodnak,ha szabad megjegyeznem tapasztalataim alapján.
Az enyémen azt hiszem elérkezett az idő,még várok,mert állítólag pár márkaszervizben is van már ilyen gép.kérdés,hogy garancia időben vonatkozik ráma szolgáltatás díjmentesen vagy sem.
59 000 km van bent,de 40 000 nél is jelentkezett már 1 perces egyenetlen alapjárat hidegen,főleg,ha fogyasztó terheli közben motort világítás kapcsolás,kuplung stb..
A Kia 7 éves garanciájának feltételeit is nézd át alaposan, ne legyen meglepetés: ha még ragaszkodnak a 10e km/év szervizintervallumhoz, akkor több pénzt hagysz náluk.
Golfból Comfortline felszereltség alatt nem érdemes nézelődni szerintem, abban például már komfort ülés van, nem az alap. Skoda esetén pl. nincs ilyen megkülönböztetés, mindegyikben ugyanaz az az ülés, kivéve, ha sportülést választasz (de annak meg nem állítható a fejtámlája).
Szánd rá az időt, próbáld ki az összes olyan típust, ami bejön neked - de szigorúan azzal a motorral, amivel vennéd is.
Ha a költségeket is kalkulálod, akkor érdemes megnézni, hogy kötelező/Casco hogyan alakul (mert biza típusfüggő), ill. mondjuk egy-egy kötelező szerviz ára mennyi (garanciaidőben úgyis oda fogod hordani).
Nekem harmadik generacios 2.0tsi-m van, 15e km alatt fogyaszt kb 0,5-1 liter olajat a longlife olajbol amit markaszerviz beletolt.
Van egy halom 1-3 eves 1.4 tsi cegauto is a kornyezetemben. Senki nem panaszkodik olajfogyasra. Amit neha hallok, hogy uj korukban az elso 5-10e km alatt ker 1 flakon olajat de utana semmi extra.
Köszi a válaszod. Mivel hosszú távra gondoltam a kocsival és kicsit tartok a használtautós "beégéstől", ezért eddig új autókat néztem.
Első kérdésedre: A keleti autókból az új kia ceed számomra egy szép autó és a próbavezetésen is ígéretesnek tűnt nekem, illetve a hét év gari természetesen nagyon jónak hangzik. A kiákról/hyundaiokról sok jót olvastam, csak az eddigi autóik nekem nem tetszettek. Az új kia meglepően európaias kocsi lett érdemes megnézni szerintem.
Másodikra: Viszonylag jól felszerelt autót tudnék megvenni, félbőr ülésekkel, számomra és a párom számára is nagyon kényelmesnek hatott a tesztúton, számunkra kényelmesebb volt mint az alap VW Golf ülése, viszont a Leon és az Octi üléspróbája is jó volt. (Ezek nem alap ülésesek voltak)
Igazából a seat külsője nagyon bejön, belsőre sztem egy szint a kiával. Ezért is érdeklődöm itt, hogy érdemes-e foglalkozni a seat-tal.
Most, hogy megnyugtattál a motorral kapcsolatban még nehezebb döntés lesz. Egy seatot még hétvégén ki fogok próbálni és utána majd döntök valamelyik felé. :)
Ami a kérdésedben nem világos, ill. nem a motort illeti, hogy a T-GDI köré adnak egy teljesen másik autót, és hogy ez Neked mindegy-e :) Számomra döntő különbség: 1. keleti logikájú - nyugati logikájú autó, (nem rossz egyik sem, csak más) és 2.: ülés. (Ez szorosan nem a topik témája természetesen.)
A teljes magyarázathoz a TSI mesét el lehetne kezdeni az elejétől (bár úgyis tudod): korai CAXA láncos TSI, 1.2 láncos TSI, kompresszoros 1.4 TSI és a szjías TSI-k, nagy vonalakban. Ezeket keverik felületesen a megmondóemberek. Ennyivel is kell beszorozni a dolgot.
A konkrét kérdésedre: az 1l/1000km az nem TSI, inkább régi általános (VW) állítás. Attól, hogy formálisan nem hiba, meg lehet csináltatni.
Egy CBZD 1.2 TSI-t vittem 4 évig, az 1.4 CZDA még csak 1 éves, olajcserék csak könyv szerint (magánautós futással 2 év). Nekem egyik sem csippentett semmennyi olajat (vagyis úgy mondhatom pontosan, nem kért). Inkább a lábadtól függ a dolog, az alapján, amit eddig láthattam. Nehezebb lábúaknak 7-8000 km-enként fél littyó. Tata azért nem vagyok. A szíjasoknál típushibát még nem láttam.
Én valami weltautó szintű kisfutású leadott négyévesben látnám a legkisebb kockázatot (az ára nyilván ennek megfelelő), ha egyszer ez lenne a dolgom.
Köszi a válaszokat srácok! Félre ne értsetek, nem vitát akartam indítani. Nyilván az összes közvetlen befecskendezéses benzines szenved ebben a kokszolódásban. Ahogy az előttem írták nyílván a darabszám és a vw szidás divatja miatt erről többet lehet olvasni. Igazából az olajfogyasztásos sztorik amik engem zavarnak, illetve a reakció a vw-től, hogy 1liter/1000km még normális. Ezeknél az újabb motoroknál is jellemző? Vagy ha új korától megkapja a rövidebb olajcserét plusz hidegen odafigyelve, ez elkerülhető?