Sziasztok! Új vagyok itt, de szeretnék veletek tartani. Egy 2011-es P4007-es tulaja lettem, de nem sokat tudok róla. Tisztelettel kérnék magyar nyelvű kezelési útmutatót.
Ne rágodj, meg kell rendelni. Hidd el megéri, és őt év garancia van rá a Lumenet-nél, úgy hogy jönnek és viszik. Abszolut gyári benyomást kelt az egész. Nincs gond a lámpa kapcsolgatással.
Már egy éve használom teljes megelégedettséggel, senki nem piszkált érte. A menetfény a lámpa oldalán van, mig a közepe ködlámpa. Brutál jó fénye van. Sőt ha a világitás rajta van, akkor indexeléskor a kivánt oldali lámpa felgyullad, jobban bevilágitva az utat. Szerintem megérte beépittetni. A lökháritót kell levenni a könnyebb hozzáférés végett. Minden alkatrész tökéletesen passzol, nem kell fúrni-faragni semmit.
Még egy dolog eszembe jutott... Sok autót látok, amelyeken tompított nélkül ég a ködlámpa - valszeg utólag beszerelt ködlámpát égetnek vagányságból. Azt hallottam, hogy ezt a rendőrök nem nagyon csípik, volt ismerősöm, akit belterületi ködlámpázásért büntettek is. El tudom esetleg képzelni, hogy a fakabátok ködlámpának nézik ezt az OSRAM LEDriving Fog DRL-t, mert ugye a ködlámpa helyére van beépítve. Vagyis megállíthatnak, miközben teljesen szabályos a cucc, és akkor magyarázkodni kell, meg papírokat mutogatni, aztán a rendőr vagy teljesen láma vagy nem... szóval, macerás lehet. nem tudom, de elképzelhetőnek tartom...
Vezo228: A linkelt oldalon minden LED-es jelzőfényhez odaírják a leírásban, hogy "off-road" (azaz nem közúti) illetve csak belső (vagyis utastéri) felhasználása legális. Az lehet, hogy márkaspecifikusan ki tudod cserélni a halogént LED-re, de attól még nem szabályos. Nem tudom, a rendőrök mennyire értenek ehhez ill. szoktak-e szívózni, szvsz elképzelhető, hogy még műszakin is átmegy a verda (esetleg hátszéllel). Az is fontos talán, hogy ne hideg kék fénye (6000K és fölötte) legyen, hanem fehér (4000K körül), ami hasonlít a halogén fényforrásra. Sok autón látok ilyen kékes helyzetjelzőt meg rendszám-világítást, ezeket szvsz a rendőr is látja, ha nem teljesen láma, meg szvsz elég bazárinak is hat. Egyszer én is kicseréltem a helyzetjelzőket szép fehér fényű LED-esre, nagyon kafa volt, de aztán az egyik tönkrement (olcsó szett volt), így visszaálltam a hagyományosra, mert az volt kéznél. Azóta meg nem nagyon foglalkoztam vele, amíg itt nem jött elő.
kicsi20: Azt hiszem, csak elméleti síkon dumcsizunk itt, én sem tervezem, hogy beszereltetem ezt a drága szettet. Egyébként valami 120+ezerről van leárazva, tavaly akcióban valami 60ezer környékén volt, a beszerelése meg nem nagy mutatvány egy szakembernek, van róla videó is. Teljesen legális, van E száma, TÜV bizonylata, minden, meg hát OSRAM, ami elég neves márka. A leírásban szerepel, hogy melyik márka melyik típusához lehet beszerelni - a Mitsu Outlander 2007- típushoz változtatás nélkül szerelhető be, vélhetőleg a vezérlés is gyárilag megoldott, tehát szinkronba van hozva a gyári világítással, akkor kapcsol és úgy, ahogy kell, ennek vannak szabályai. Én elsősorban azért nézegettem, mert sokszor használom a világítást nappal (mert kötelező), és ha mondjuk a gyári xenon megy gallyra, annak a cseréje elég húzós lehet. Sokszor elfelejtem felkapcsolni a tompítottat, illetve ha automatára rakom, az ugye csak szürkületkor kapcsol be. Görögországban voltunk most nyáron, a Pindoszon át mentünk Korfu felé, egymást érik az alagutak. Görögországban nem kötelező a nappali világítás, nosza, automatára raktam a pilácsot: bő száz méterre az alagúton belül kelt életre és vagy száz méterrel utána kapcsolt le, meg mivel fél percenként jött egy alagút, szinte fájt, szinte hallottam, ahogy szerencsétlen fotonok életre kelnek a xenon lámpában - mivel nem hiszem, hogy ez jót tesz a rendszernek, hagytam égve a lámpát, kikapcsoltam az automata funkciót. Egyszóval: azt érdemes lenne megnézni, hogy sok nappali világítás mellett érdemes-e, rentábilis lehet-e ezt a drága DLR-t beszerelni egyrészt energiatakarékosság miatt, másrészt a gyári xenon lámpákat óvandó. Lehet, hogy kiszámolom majd egyszer:-)
Egy orosz oldalon találtam képeket egy Mitsu Outlanderbe épített Osram Ledriving Fog működéséről: ITT Érdemes esetleg megnéznetek.
Azért az a 72 000 ft nem gyenge. Mire be lesz kötve rendesen--mert ugye a gyári ködlámpa nem kapcsolható csak a tompítottal együtt-- szép kerek összeg lesz belőle. Mondjuk dögös lesz, az biztos.
Hát, ez a jogszabály-ellenesség őszintén szólva eszembe sem jutott. Elsőre nem tűnik ennyire vészesnek a dolog, mert a fényforrás gyakorlatilag ugyan azokat a műszaki paramétereke tudja, mint a másik. Csak ez egyik halogén, a másik led. (szerintem :) )
Egyébként pont a linkelt oldal ajánlotta fel típusspecifikusnak ez a ledet a kocsimhoz.
A ködlámpa helyére építhető DRL az, amit én is legkorrektebb megoldásnak tartanék, gondolom, hogy ez viszonylag jól is illeszkedne. Az árából és a gyártóból következtetem, hogy nem is a gagyi kategória lehet. És nem kell szétfurkálni semmit a kocsin, mert azt én sem vállalom.
Az utólagos cuccok közül nem nagyon láttam olyat, mai tökéletesen világítana (vagy az egyik halványabb, vagy a fényerő ordenáré sok, vagy éppen csak pislákol, mint egy gyertya a dunsztos üvegben). Szóval, ezt a ,motyót megnézném élőben. De elég nehéz elcsípni bárkit is, akinek ilyen van.
Nem akarnék ünneprontó lenni, de a helyzetjelzők LED-re cserélése sajnos illegális. A szabály az, hogy az autó külső fénykibocsátó (láthatósági, látási) fényforrásai csak olyanok lehetnek, amik az adott típus gyári specifikációjában szerepelnek. Még a hátsó rendszámtábla-világítás LED-re cserélése is elvileg illegális. Belül azt cserélsz arra, amit csak akarsz.
Korábban írtál LED menetfényről Mitsu Outlanderre - én úgy tudom, hogy mivel ez nem szerepel a gyári specifikációban, új beépítésnek számít, így bármilyen, megfelelő E jelzésű menetfény felszerelhető az elhelyezési szabályok szerint. Az más kérdés, hogy szerintem bármilyen jól hozzáillesztik a lökhárító műanyagjához (amit szét kell barkácsolni, hogy ez megtörténjen) csak bazári lesz tőle az autó - hiszen nyilvánvaló lesz, hogy utólagos a ledsor a mondjuk 2008-as évjáratú Outlanderen. Ha más nem, a márkatársak fognak lámának nézni - SZERINTEM.
Van esetleg egy félvér megoldás: a ködlámpa helyére lehet beszerelni DRL menetfényt, van E-betűs engedélye, bontani, átalakítani nem kell, ködlámpaként és DRL-ként is működik, állítólag jó (itt egy teszt), de megint csak utólagos megoldás - modjuk én ezen elgondolkodtam, mert a ködlámpákat még az életben nem használtam, tök fölöslegesek, de így legalább lenne valami értelmük. Itt a linkje: https://lumenet.hu/osram-ledriving-fog-nappali-menetfeny-led-kodlampa
Van valakinek az autójában kulcs nélküli indítás? Nekem ma megakadt a technika, nem lehetett elfordítani a kapcsolót. Egy parkolóban kinyitottam az autót, bepakoltam a csomagokat és utána nem indult az autó, illetve még a gyújtást sem tudtam ráadni. A "kulcsot" gondolom érzékelte mert nem írta ki, hogy nincs kulcs.
Járt már így valaki?
200 méterre volt egy márkaszerviz, (nyíregyházi Mitsubishi, voltam már náluk. Drága mint minden márka szervize, de nagyon segítőkészek, sokára adnak időpontot, de ha már ott van az autó akkor gyors és pontos munkát végeznek és elég korrekt kedvezményt kaptam a munkadíjból) még éppen nyitva volt, de a szerelők már hazamentek. Egyiküket viszont felhívták telefonon és próbált segíteni. Innen is köszönöm nekik ezt!
A szerelő javaslatára kipattintottam a műanyag kapcsolót amivel indítom az autót. Könnyen ment, mert már előzőleg a kezemben maradt, annyira be akartam indítani. Csak utána visszatettem, mert nem gondoltam és nem láttam, hogy ott van egy teljes értékű gyújtáskapcsoló. A távirányítóból kivettem a kulcsszárat és azzal már rá tudtam adni a gyújtást, viszont az autó nem indult, nem jött be a dolog.
Levettem a gyújtást, kivettem a kulcsot, vissza a kapcsoló és gondoltam teszek még egy próbát és sikerült beindítani és működik rendben minden mint azelőtt.
Most már jó, de felkészültem arra, hogy hamarosan cserélni kell mondjuk a gyújtáskapcsolót, de ez most rajtam segített, talán másnak is jól jön.
Kíváncsiságból kipattintottam a jobb oldalit és mint már írtam alul-felül 2-2 patent rögzíti.
Kinyitottam az alsó kesztyűtartót és ott jól meg lehet fogni és kézzel is ki lehet venni. Aztán belülről vissza lehet nyomni a helyére a rostélyt, amit esetleg egyik utasod nyomhatott be, mert az magától nem igen tud a helyéről kipattanni.
Ó, hát én azt hittem a rostély eltűnt a csőben, ez így sima ügy.
Az ezüst rész külön van a műszerfaltól. Ha jól emlékszem alul-felül 2-2 patent tartja. Én kézzel kipattintottam, de ha nem megy akkor ki kell feszíteni valamivel. Nem kell félni, nem törik, jól meg van csinálva.
Próbáltam keresni videókat amiken rádiót vagy bt modult cserélnek, mert ott is ez a legelső lépés csak ott ugye a középső kettőt kell kipattintani, de ezt a mozdulatot nem találtam youtube-on.
Bár jobban belegondolva a pollenszűrőnél még csak a belépő levegő csövezése található és lehet onnan nem hozzáférhető ami neked kell. Talán jobb lenne a felső kesztyűtartót kivenni ha ki lehet egyáltalán, azt nem próbáltam.
Teljesen bement, eltűnt? Mert az ezüst színű elem amiben a beömlő van viszonylag könnyen, magad felé kipattintható, ha nem ment mélyre akkor onnan elérhető.
Ha nem látszik mert mélyebbre csúszott akkor én megpróbálnám az alsó kesztyűtartó felől, ami szintén könnyen kiszerelhető. Bár már régebben és nem emiatt szedtem szét és nem figyeltem meg alaposan, de mögötte van a pollenszűrő és egy ventilátor, ott próbálkoznék először.
Voltam ma klímásnál, a fele gáz hiányzott. Fel lett töltve, most már brutálisan tolja a hideget, de a ventilátor továbbra is rövid időközönként ki-be kapcsolgat. A klímás szerint minden rendben, ennek így kell működni. Érdekes...
Azért még szakszervizben rákérdezek, s ha tényleg így van elfogadom. :) Csak mivel az autó benzines és a motor hangja szinte nulla, lámpánál vagy kereszteződésben hallom, hogy kattan és már indul is a ventilátor. Nem mondom, hogy ez a legnagyobb problémám de zavar.
Van egy 2007-es angol nyelvű, de az csak megemlíti a navigációs fejegység létezését és van egy c-crosser magyar nyelvű ami már ugyan részletesen bemutatja, de ezt a funkciót nem találtam benne.
De a lényeg, hogy ezek szerint tud csipogni és akkor valahol ki-be lehet kapcsolni. Majd keresem még.
Nekem van benne mind a kettő, és tolatáskor szaggatott sípoló hangot ad.
Hogy hol lehet állítani azt nem tudom. Talán a használati útmutatóból kiderül. Azt hiszem, hogy valaki már belinkelte ezen a fórumon, ha esetleg neked nincs.
Köszi, hogy megírtad. Jövő héten megyek szakszervizbe a váltóba olajat cseréltetni és gondoltam jelzem ott a hibát, mert azt hittem valami érzékelővel lehet a gond. De így akkor klímás szakihoz megyek inkább.