Szasztok! A Dutra UE-28-as olajnívó pálcán csak egy jel van gyárilag. Ha jól gondolom ez a max. szintet jelöli a min. szint pedig a pálca vége. - Jól gondolom?
Szerencsémre még van néhány dolog a 28-asomban, amit nem kellett még szétszednem (pedig már nem sok ilyen pont van) de az olaj útját pont nem jártam még teljesen végig.
Ha logikusan akarnám keresni-a nyomásmérő csonkja közel van a vezérműtengely végéhez - oda meg csak nem jöhet rosszul kicsi olajnyomás.
Az hogy a szűrőnél látni, hogy nyom olajat- nem tudjuk sem a menyiségét, sem a nyomását
A gyári szűrőből asszem 2 irányba indul az olaj- kis furaton vissza az olajtérbe, és a másik a nyomásszabályzó (ez szintén lehet rossz) ágától a főtengely első csapágyához ( amit nekem szemmel láthatóan lehet lógatni, mégis van elégséges olajnyomás).
Tudnàl nekem abban segíteni, hogy mi a kenőolaj útja a szűrőtöl a nyomàsmérő furatig? Ha leveszem a szűrőt, làtom hogy nyomja a szivattyú az olajat. A nyomàsmérőnél viszont nem jelenik meg az olaj.
Az eredetí izzítàs csak a hozzàvaló, vagy hasonló akksival tud működni rendesen. Ha az akksi feszültségesése túl nagy, kevés lesz az izzítàsi àram inditózàs közben. Ha az akksi àram nagy, vagyis kicsi a feszültségesés, akkor hamarabb elégnek az izzító szàlak. Épp így befolyàsolja az izzító rendszert a gyàritól eltérő àramfelvételű indító motor.
Pontos az izzitàs leíràsa csak nem részleteztem. Indítóban nincs gyakorlatom, Most làttam előszőr Dutràt. Beraktam a 9142722 -t és izzítàs nélkül azonnal indult. Jelentős külonbség van az eredeti és az új között. Minden önindítóra így erre is a gyàrtó korlàtozàst ír elő, elsősorban azért mert nincs hűtése, nem folyamatos üzemre tervezett. Az àltalam berakkottra: Max 20 màsodperc kétszer, utàna 30 perc szünet.
Az önindító engem is foglalkoztat! Jelenleg eredeti van rajta, de kicsit lusta.
Most szedtem szét javítás céljából 6 darab idegen indítómotort- meg fel is próbálnék rá egyet.( 2 mtz áttételes, 1db 3011, és 3 db k25.) Az áttételesről -ezen jelenleg mtz pajzs van, nem sok jó véleménye van felénk a traktorosoknak. 1-2 alkalommal meggyöntölik kicsit- utána csak kínlódik, vagy el is pusztul
Lehet a 28-on jobban bírja - az tudna érdemben nyilatkozni aki 20 éve asznál ilyet:)
A villamosságról és izzító ellenőrzőről annyit, hogy nagyjából jól értelmezed. Amikor elfordítod a kart a "sószóróban" lévő ellenálláson keresztül folyik az áram az izzítógyertyák , és a köztük lévő ellenállás felé
Mikor tovább fordítod- indítózol, és közben a másik kimenetről (17) - a sószórót kihagyva- (mivel közben úgy is lehúzta az aksit az indítómotor)egyenesen megy az áram a gyertyák és az ellenállás felé.
Utànajàrtam mivel tudom kivàltani az U28 önindítót. Több megoldàs lehetséges, én a Magneton 9142722 - t vàlasztottam. A HABI Kft - nél volt a legolcsóbb. 32.000 alatt valamivel.
Màs.
Az elektromos rajzból nem derül ki tisztàn az izzító ellenőrző bekötése. Lényeg, hogy indítózàs közben, az izzító ellenörző szàl mindkét pontjàra +12volt kerüljön!
Az U 28 leíràsàt, ami tartalmazza az elektromos rajzot is, én is itt talàltam a fórumon. Rosszul osztottam meg a hivatkozàst, csak hozzàférés kéréssel működik. Remélem most bàrki szàmàra hozzàférhető.
D U-28 egy évet àllt. Kapott új olajat, szűrőt. A szűrő nem eredeti, àtalakított, a motor oldalàra kell betekerni, mint a személyautóknàl. Sokszori indítàs utàn sem jött meg az olajnyomàs. Van-e tipikus ilyen hiba?
Milyen önindítóval lehet egy az egyben kivàltani a Csepelt?
Korszerű, kétkomponensű ragasztóval sikerült a hibát elhárítani . Adagoló beállítás után remekül pöfög, újra munkába állt és kedvemre dolgozhatok vele !
A kétkomponensű ragasztók nagyon jók. Legyen jól letisztítva zsírtalanítva a felület.Lehet kifejezetten alumíniumhoz ragasztót kapni.Én most legutóbb lusta voltam a hengerfejből kivenni a fagydugót,(szivárgott)beragasztottam,azóta is jó. Pedig kap hideget-meleget.
Az egyik főtengely nélküli ( eltörte ), a másiknál az alumínium öntvény átkorrodálódott a víz és az olajtér között (összefolyt a fagyálló a motorolajjal ). Teszünk egy kísérletet ragasztással, majd utána összerakja a szerelőm és indítás után kiderül , hogy volt-e értelme.
Üdv! Nekiláttunk szétborítani a 28-ast, hogy kiderítsük miért nyíg.
Kiderült a kúpkerékből le van pattanva egy elég nagy szilánk. Gondolom ezt nem illik visszaépíteni. a másik amit észrevettem, a TLT nagy fogaskerekében iszonyúan
kikopott a persely, és ezért ránehezedett az olajszivattyúra, aminek a belvilága szintén szétkopott, és a műanyag cső sem volt rá csatlakoztatva, így gondolom az első házban sem volt túl sok kenés. Csak érdemes volt széthányni.
Szerencsésebb lenne felmérni a műszakiállapotukat külön-külön, és a szerint dönteni.(mert lehet mindkettőnek ugyanaz a baja).Csak arra szeretnék célozni ha egy főtengelycsapágy bír futni 8000 üó-rát, akkor két hasonló korú motornál nagy valószínűsége van annak hogy mindkettő a csere határán van.Így aztán nem lehet egyiket a másikból kijavítani. De ez több alkatrész kopása esetén is hasonlóképpen van. Ez nyílván nem vonatkozik mondjuk a motorblokkra (ha egyébként nincs valami barbár beavatkozás)