Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Üdv Mindenkinek.Szeretnék venni egy KIA SPORTAGE 2.0 16V 1996 évjárat 142000 km rell.Mit kell megnézni rajta,mi a gyakori hibái.Mi a véleményetek erről az autóról.
Ezt írták róla :
Tetőablak, 2 gyári kulcs, jó állapotú téli gumik, vadrács. Rendszeresen karbantartott, első hajtás teljesen felújítva. Műszaki 2016 októberig. Ideális vadászautó. 600.000 ft az ára.
Valakinek egy V8 egy Off-Road szörnybe? 5 literes, Mercedes M117.963, a hozzá tartozó 722.3-as váltóval eladó. Van rajta gyújtáselosztó, szervó szivattyú, vízpumpa, leömlők. önindító. Ebben az árban K-jet nélkül, de gázrendszerrel. (keverő, csövek, reduktor, módosított légszűrőház). 100ezer forint. Hibátlan váltó, jó motor. K-jet-el is megoldható, úgy 130ezer ft az irányár, de gázzal több értelme is van, meg úgysem kell bepapírozni. Zalaegerszegen van.
Afrikai túrára keresnék felkészített Land Cruisert vagy építeném magam.
Bármilyen jó tanácsot nagy köszönettel vennék!
3 ajtós de hosszú, dízel, lehetőség szerint ablak nélküli változatban gondolkodom.
Az alkatrész-ellátás és a költségvetésem miatt legalább 20 éves kéne.
Kinéztem már ezt: vroom.be/fr/occasion-auto/toyota-landcruiser-diesel-gris-708820
Persze nem tudom, hogy a PZJ-nek mennyire különleges az alkatrész-igénye. Meg hogy mennyit bírnak még a főalkatrészek 350 000 km után. És egyáltalán nem tűnik olcsónak.
Tud-e esetleg valaki hozzáértő szerelőről, aki egy Brüsszeli hosszú hétvégéért cserébe átnézné az autót?
Vadászós autó, csak az Isten háta mögött járó autó lenne, max 2. sebességbe, évi 200km. Most bontom a hátsó rugót mert 1 lap van törve. Közben letettem a nagy alakításról. A két rugó lengőt azért egy kicsit megtoldom, mondjuk duplájára?
Szia. Nem érdemes nagyon feltekerni az elejét sem. Ha nagyon megfeszíted akkor elveszted a kerék kirugózását. Elpattog az eleje kanyarban, kényelmetlen stb. Laprugót a híd fölé rakni kb 15-20centit emel. Kicsit bután néz ki ha nem tudsz az elejével utána menni. Nem tudom rendszámos autóra akarod e megcsinálni mert abba inkább bele se vágj. Hosszabb fekcső is kell. Esetleg fékerő szabályzót is át kell gondolni. Hosszabb lengéscsillapítók stb stb.
Gondolom 4-5 cm-t feljött elöl, lehet, hogy annyiért nem alakítanám át, nincs valaki a közelben aki megíveli a rugókat? ennyit szerintem az is tud. esetleg cserélni benne 1-2 lapot, hozzáteszem laprugóval nincs tapasztalatom, de ismerős körben pickupoknál bevált.
Szia! Maradna az eredeti. Az elején a torziókat megfeszíteném egy kicsit, és gondoltam a hátulját átalakítanám. Soha nem csináltam ilyet gondoltam itt az ideje.
Helló sziasztok. Ismét a segítségeteket kérném. van egy motorom bmw 525tds, kettőstömegű lendkerékkel, es ezt szeretném atalakítani sima lendkerékre. És az érdekelne ez hogy lenne a legegyszerübb, és LEGpénztárca kímélőbb. szerintem ehez az 525tds hez nincsen gyárilag átalakító, vagyis sima. na szoval ez érdekelne engem. A segítségeket köszönöm.!
Amiről beszélünk, az nem számít fék nélkülinek, ugyanis amerikában is csak úgy lehet ilyen vonóháromszöggel autót húzni, miközben abban nem ül senki, hogy fékezőgépet IS használsz egyidejűleg. Ami egy 50 kilós vasdoboz, benne egy hidraulikus munkahengerrel, ami a vontató jármű féklámpájára (elektromosan, mint az utánfutó féklámpája) magától nyomja a vontatott autó fékpedálját.
A fékezett-fékezetlen témakör súlyhatár-különbsége amúgy sem a vonóhorog függvénye, hanem a vontató tömegének függvénye, szóval annak sincs semmi értelme.
Akkor gyakorlatilag nem vontathatnám haza /kötéllel/ a lerobbant kolegámat mert a "B" jogsiba nem fér bele a súlyhatár..??
Pl.: Renault Master 3500kg össz , húz egy Sprinter 3500kg össz..
Akkor ez is fizetős..:-)
A kiinduló témához.:
Lehet hogy a vonóhorog súlyhatára a sarkalatos pont...
Mennyi húzható fék nélkül és ráfutó fékkel...Ha rúddal húzol kényszer kormányzással,akkor fék nélkülinek számít és az általában 750kg... egy valamire való autó is felül van ezen a határon
Mivel ha kötéllel húzol akkor a fékezés megoldott "elvileg" ha időben fékeznek mögötted..:-)
Egyszer végigmazsoláztuk a jogszabályokat. Az van, hogy a köhém nem nyilatkozik ilyenről, se a kresz, tehát nem tilos. Elromlott gépjármű vontatását taglalja ugyan, de itt nem elromlott gépjármű vontatásáról van szó. Pótkocsik, félpótkocsik vontatását is taglalja, de ez az sem.
Mivel az el nem romlott gépjármű vontatásáról nem nyilatkozik a kresz, ezért nem tilos, bár ugyanemiatt nem is nagyon szabályozott. Ez még nem volna probléma.
A probléma, ami miatt nem működik, a jogsiról szóló törvény, az ugyanis nem tartalmaz olyat egyik kategóriában sem, hogy vontatóból, és másik, el nem romlott gépjárműből álló járműszerelvény, tehát gyakorlatilag sem a köhém, sem a kresz nem tiltja (ergo nem is elképzelhetetlen), csak épp nincs olyan jogsi, amivel csinálhatnál ilyet, ami feljogosítana ilyen szerelvény vezetésére. Pedig mondjuk az E kategória gond nélkül tartalmazhatná.
Én is írtam róla. Az túlzás, hogy foglalkozom vele, de csináltam már. Mit szeretnél tudni? ha van facebook-od, akkor oda a markis4x4-re írhatsz, azt sűrvebben nézem, mint ezt a fórumot. :)
Segítsetek legyetek szívesek, korábban itt a fórumon volt szó arról, h valaki közületek foglalkozik K160-as Patrolra 3,3 td-re kardánkihajtás gyártásával.
Eladó Gaz 66 terepváltó. NAGYON RITKA, tűzoltósági kivitel, ami azt jelenti, hogy az elejét hajtja és a hátulja kapcsolható, van rajta +1 kihajtás amivel csörlőt, szivattyút stb. lehet meghajtani. A behajtó tengelyen nincs rajta a kardán felfogató, de az is megvan hozzá. Csapágyak, szimeringek újak. Iá.: 120.000.-Ft Érd.:06306550073