Nekem 2.0 TDI 150 LE Highline-om (R-line) van, 7 seb. DSG-vel. Októberben lesz 2 éves, eddig 26500 km ment bele. Az autóval teljes mértékben meg vagyok elégedve. Zörgő műanyagoktól, meg mindenféle apróbb idegesítő hibáktól nekem is kihullana a hajam, itt ilyenről nem tudok beszámolni, de én ezt gondolom minimumnak egy új autó esetében. A motor csak autópályatempónál kezdi elveszíteni az erejét, 150 felett azért már nem húz olyan virgoncan :) A mindennapokban azonban bőven elég az ereje. Fogyasztása: városban: 7-8, közúton 90-100 km/h között: 5 körül, autópályán 140 km/h-nál: 7-7,5 Én az erejét tekintve ezekkel az adatokkal ki tudok egyezni. Néha próbálom spórolósra venni a figurát, akkor még 5 alá is sikerül letornászni, de akkor nem vagánykodunk :)
Kedvezmény: ha jól emlékszem 15% körüli volt. Arra emlékszem, hogy beleadtunk apait-anyait, nekünk itt nem adtak volna többet.
A szállítási időről inkább nem nyilatkoznék, mert épeszű ember ennyit nem vár autóra, amennyit nekünk sikerült. (Korábban leírtam, de a lényeg, hogy 2x8 hónap alatt jött meg. Először nem olyat szállítottak, amilyet elképzeltünk.) Ha jól látom, akkor most már sokkal hamarabb szállítanak, mint 2017-ben.
Természetesen nem márkaszervizben történne az első olajcsere horroráron. Így km számláló nullázás sem lenne. (De a Tiguannál már nemcsak a km órát nézi a rendszer.)
Egy éves lesz az autóm (Tiguan 1.4 TSI 125 LE Comfortline), kerek 20.000 km-nél járok, olajcserén agyalok. Eddigi kocsiknál (25 év alatt mindenféle Opel volt) évente cseréltem az olajat, bár ott a szervizkönyv is azt írta, pl. Astránál évente vagy 30.000 km. A Tiguan viszont már flexibilis szervizintervallumú, majd szól, ha gondolja.:)
Nektek mikor jelzett a műszerke? Kb. időben, km-ben?
Tudom, sok adatot vizsgál, úgy jelzi a szükségességet. De ha mondjuk most, 1 évesen kicserélem az olajat, nem szeretném, ha egy hónap múlva jelezne a műszer, hogy "hellóka irány a szerviz", mert mondjuk a hidegindítások száma éppen elérte a beállított "223"-at, aztán öntik ki a friss olajat a kötelező szervizen.
Nekem ugyan csak jövő héten lesz meg a Tiguan, de 2001 óta VAG csoportos autót használok (Seat Leon, Altea, Altea XL, Golf VII - utóbbi 3 már DSG-vel), általában elég jól felszerelve - évente 25ekm-t megyek jellemzően.
18 év alatt nem volt fékbetét nyikorgás, zörgő műanyagok, stb. Amit eddig cserélni kellett, az a szokásos olajcsere, levegő/pollenszűrő, fékbetétek 120ekm körül, DSG váltó olaj, gyertyák. Nekem céges autó volt mindegyik, 15ekm-ként vittem (megbízható helyre) szervizbe, úgy tűnik, meghálálták a gondoskodást.
Az Altea és Altea XL széria 2.0TDI volt 6 sebességes DSG-vel, utána váltottam a Golfnál 1.4TSI-re 7 sebességes DSG-vel és ACT hengerlekapcsolással. Nagyon elégedett voltam ez utóbbival is, a diesel fogyasztását hozta, annak erejével és közelítőbb nyomatékával (140LE - 250Nm), de szerencsére a hangja nélkül :-)
A mostani Tiguan is 1.5TSI ACT, DSG7 150LE lesz, maradok a bevált módszernél. Ami nekem nagyon bejött: ACC, DLA, tetőablak, Discover Pro, Lane+Front Assist, Park Assist
Örülök, hogy rátaláltam erre a témára. Régóta érdekel a VW Tiguan, erősen gondolkodunk, hogy a Ford Kugánkat erre cserélnénk le. A Kuga elég fiatal még (1 éves), de sajnos a megvétele óta tele van apróbb hibákkal, amikkel egyre nehezebben élünk együtt. Zörögnek a műanyagok, több dolgot cserélni kellett már rajta. Kb. 10000 km-es kora óta minden 5000 km-enként kijön rajta valami. Fékbetétek nyikorognak, csere 30 ezernél, persze nem garanciális... aztán elrepedt egy hővédő lemez, aztán nem volt a helyén a sárvédő műanyag rendesen, zörgött... sorolhatnám.
Hajlandóak lennénk többet áldozni a kocsira, mivel évi 40-60 ezer km között megyünk vele, és a mostani benzines helyett kellene egy kisebb fogyasztású, automata váltós dízel, ami nem torpan meg felfelé a dombon előzéskor. :)
Ti mennyire vagytok elégedettek a Tiguannal? Teljesen újat rendelnénk, a Highline-t néztük ki, a 150LE-s dízelmotorral, automata váltóval, esetleg 1-2 extra felszereltséggel.
Mennyire lehet jobb minőségre számítani a Volkswagennél, mint mondjuk a Fordnál, esetleg a konszern más típusainál (Skoda Karoq, Seat Ateca)? Voltak garanciális javításaitok rajta? Illetve mennyibe kerül egy szerviz, egy váltóolaj csere és milyen futás után kell cserélni az olajakat?
Próbálok tájékozódni a zömmel marketing szövegű és sok képpel-videóval, ámde szolid mennyiségű konkrét, érdemi információval rendelkező oldalakon, mégsem állt össze nekem a kép ezzel a Car-Net dologgal.
Jelenleg Discover Pro van, még nem netes fajta (2013), ide eddig számítógépen SD kártyára töltöttem a térképfrissítéseket, majd onnan bemásolta az autó, ez most is így van, az új Discover Pro-kon, jól gondolom ?
Láttam Stick-et, amivel lehet csatlakoztatni netet, vagy SIMM kártyás megoldást, USB-n bedugott telefont, vagy Telefon HotSpotra cstlakozó egységet.
Akinek van ilyenje, hogyan használja ? Szeretném használni a Car-Net és a Media Control alkalmazásokat mobilon. Ehhez elég lesz az autó, meg a telefon (támogatott fajta), vagy kell majd még valami a Car-Net regisztráción kívül ?
Ha beszámitják, amikor egy újat veszel, akkor nagyon fontos.
Azon kivül az időszakos szervíz nem csak a szűrők és az olaj cseréjéről szól, hanem az autó teljes átnézéséről.
Pl. ki kell olvastatni a részecskeszűrő állapotát egy dízelnél. De még egy akku cseréje is egy csomó programozást igénye, de egy fékolaj csere sem túl egyszerű. Ezek jó autók, nincs sok baj velük, szerintem a gari után is érdemes kifizetni a szakszervíz felárát, feltételezve, hogy olyan szakemberekkel rendelkezik, akik értenek is az autóhoz. Főleg, ha sokat fut az autó.
Ha keveset, akkor a szakszervíz költsége nagy összeg a megtett kilóméterre visszaszámolva.
Én pont ezért cseréltetem ki "maszekkal" az olajat. Megveszem ami kell bele+ gyári szűrő. Kb negyed áron megvan, és senki nem problémázik, hiszen nem is kell tudniuk róla.
Mennyivel többet adnak az autóért a vezetett szerviz könyvvel? Semennyivel. Ha nincs, legfeljebb a nepper nyomja le a vételárat, ha neki akarod eladni. Csak a garancia alatt fontos, utána csak az állapot (okos embernél), vagy a lehető legolcsóbb ár...
Ne edd ilyen forrón a kását!Ezt most több PoHu. volt szerelő tanácsára írom.A Makulátlan szervizkönyv,garancia,szerviztörténet, kedvéért el kell vinni a kötelező szervizekre.Ott előre megbeszélni csak a kötelező dolgokat csinálják meg. Majd és ezt is tanácsolták a köztes vagy ahogy te is fogalmazol önszorgalomból elvégzett szervizeket szigorúan gyári, márkaszervizben vásárolt szűrőkkel az ismerős szerelő is megcsinálhatja nem derül ki semmi az autó nem regisztrálja.A casco t is gondold meg évente kell fizetni én akkor mindig nyelek egyet de azt is tudom hogy ennél az autónál a legkisebb sérülés is több éves casco árát vinné el.
A minőségről (a köret csak köret): volt régebben egy Golfom. Az utólag beépített lopásgátló szarakodott, ezért márkaszervizbe vittem. Mivel ott tökéletesen megtervezték, hogy jut el az autóm saját keréken, a leggyorsabban Ukrajnába, bár velük és a saját költségükre (a falhoz nyomtam a drága szervizeseket) lopásgátlót cseréltettem, már nem bíztam az autó szüzességében. 8 évesen adtam el, az új tulajával kb. 10 év múlva találkoztam ismét. Kérdem, mi újság? Rádiót cserélt, mert elveszett a kód. A többi minden az eredeti állapotban.
Ennyit a minőségröl. A Tiguan még csak olajat és olajfiltert kapott.
Brutális, amit eddig elmondtatok... Most 26 000 felé közelít a megtett km-em, asszem egyszer és utoljára megcsináltatom a 30 ezres szervízt a márkaszervízben, utána felmondom a cascót is és irány a kedvenc szerelőm és sz..ok a garanciára.
AZT mondták valószínű 60 000 nél elkopik a fékbetét ezért kell cserélni. Gondolom 40% nál kicserélnék 60 000 ft ér a 22000 ft os fékbetétet.A váltó olaj cserét DSG nél tényleg több mindenkitől halottam.A Szervizkönyvbe nem találok olyat mit mikor kell cserélni.