Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.04.16 -1 1 41577

Ez nem változott az elmúlt 70-80 évben.

Minden évben akad pár olyan aki a kéziféket nem húzza be megálláskor.

 

Még vizsgabiztosi felkészítő, ismeret felújító foglalkozáson is vita téma lett, hogy megálláskor (nem forgalmi megállás) be kell e húzni a kézi féket?

Hangosan kiakadtam azon, hogy ez egyáltalán kérdés lehet.

 

Jó 30-50 éve ezért az egy hibáért síma (vita nélküli) bukás járt.

 

 

Előzmény: FOMA (41576)
FOMA Creative Commons License 2024.04.16 0 1 41576

Komlón egyelőre nem vált be az önvezető busz.:-)

 

https://7300.hu/hirek/elszabadult-egy-volan-busz-tobb-autot-letarolt/

 

trizs77 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 41575

Nem gondolom, hogy a közforgalmú helyközi közlekedés 10%-os csökkentésére bárkinek is készülni kellenie.

 

Csökken az majd magától is.

Nem most, később.

 

Amúgy már írtam, hogy szerintem most nem csökkenni fog, mert a csökkenés most, az igen nagy arányú olcsósítás miatt megtorpan.

 

Valószínű, hogy a mostani 78% körül lesz jövőre is egyéni eszközök használati aránya.

Európában egyik legmagasabb arányban (kb.22%-ban) Magyarországon használják helyközi közlekedésre a közösségi eszközöket (vonat és busz.)

 

Ebben élen járunk Európában, de minden évben benne vagyunk az első háromban.

etwaszlovas Creative Commons License 2024.04.13 0 0 41574

Biztos? Hallani a szakmából olyat, hogy őszre a helyközi közlekedés kb. 10%-os teljesítménycsökkentésére készül a minisztérium. Teljesen jól illene egy ilyen lépésbe.

Előzmény: trizs77 (41570)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.12 -3 2 41573

Biztos, hogy csak valaki szórakozott?

Azért ezek a vonalak elég gyakran felkerülnek azokra a listákra, ahol "ideiglenes akarják szüneteltetni' a vasúti személyszállítást.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

A listákkal semmi bajom.

Bárki készíthet ilyen listákat.

Te is, Fizolti olvtárs is, én is, akárki.

 

Ha nem vágyálmokból indulunk ki, akkor a listák végeredménye jó 15-30 éve, kb. 90%-ban azonos kell hogy legyen.

Az elvarázsoltakat most nem számítom ide.

 

Ugyanis a :

 - nem költenek rá semmit,

 - lenne ott utas,

 - jelentős a............

stb. felütéssel kezdődő mondatokat át kell pörgetni, mint értelmetlen.

Tovább kel lépni.

Figyelembe se szabad venni.

 

A 14-es és 35-ös vasútvonal autóbusszal való kiváltását se azért elleneztem, mert ott mindenképpen csak vonattal megoldható közszolgáltatásra épülő utasszállítási feladat lenne.

Hanem azért mert - értelmesen - autóbusszal nem válthatók ki, nem pótolhatók.

 

Ahogy Mohács-Villány is csak nagyon erőtlenül pótolható busszal.

 

Ezek akkor is tények, így vannak ha ezeken a vonalakon, 14, 35, 65 vége, csoda számba megy ha van 10 utas egyszerre az eszközön.

Tetszik vagy nem tetszik e három szakaszon addig kell járatni a Bz-t amíg le nem esik a sínekről.

 

 

Előzmény: bendeguz90 (41571)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.12 -3 1 41572

Többen tudni vélték, sőt, már le is írták soxor, hogy az itt ON  35-ös vasútvonal bezárása már 2007-ben, 2009-ben szóba került.

egy buta még azt is kitalálta, hogy már 1968-ban is.

 

Nem igaz.

 

Se 2007-ben, se 209-ben nem került szóba.

E két alkalommal biztosan tudom mert elleneztem.

 

Szakmai okokból.

A 35-ös vonal, Siófok-Kaposvár értelmesen nem pótolható, nem helyettesíthető autóbusszal.

Különböző rész szakaszai igen, de a teljes vonal nem, vagy csak hatalmas kompromisszumok árán.

Értelmetlen módon.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kaposvár és Siófok között naponta 14 pár autóbusz biztosít közvetlen átszállás mentes eljutást a Dél-dunántúlon.

 

Kb. 100-130 perces menetidőkkel, 80-88 km távon.

Erre nem kell vonat.

 

De a belső Somogy vonat által felfűzött kis falvainak igenis szüksége van és lesz még sokáig a vasúti összeköttetésre.

Akkor is ha ez a vonal középső szakaszán 1-4-7 fő utast jelent vonatonként.

 

A közszolgáltatást megrendelőnek van joga arra, hogy más eszközt rendeljen meg, például egy 15-22 személyes valamit a középső szakaszra.

Ezt a jogát nem vitatja senki.

Vagy legalább is én nem vitatom.

 

A teljes útvonalon,  a vasúti vonalvezetéssel párhuzamosan indított autóbusznak nincs értelme.

Se most, se később.

bendeguz90 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 41571

Biztos, hogy csak valaki szórakozott? Azért ezek a vonalak elég gyakran felkerülnek azokra a listákra, ahol "ideiglenes akarják szüneteltetni' a vasúti személyszállítást.

Előzmény: trizs77 (41570)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.12 -2 0 41570

Délutánra kiderült, hogy valaki szórakozott.

írt egy ál levelet.

 

A média meg már csak ilyen, forráskritika nélkül átvette és n+1 helyen leközölte.

A klasszikus vak asszony vissza néz effektus volt.

Előzmény: E N V I R O 500 (41568)
hory004 Creative Commons License 2024.04.12 -1 0 41569

Ha a balatoni vonal alatt a 35-öst érted, akkor egyben valóban nincs értelme.

A Kaposvár - Felsőmocsolád ( -Kisbárapáti) és a Tab-Siófoknak talán.

Előzmény: E N V I R O 500 (41568)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.04.12 -3 0 41568

Vasútmániások, itt a következő alkalom a sírásra, ha csak nem kezdtek el tömegesen utazni. Bár a számlálás szerintem porhintés, úgy is bezárják őket.

A topikot érintő vonalak.

Kaposvár - Siófok.

Mohács - Villány.

Nem tudom mekkora az igény rá, de a balatoni vonat megszüntetése azért meredeknek tűnik.

 

https://www.atv.hu/belfold/20240412/kiderult-ujabb-magyar-vasuti-mellekvonalakat-zarnak-be

 

 

ohvoQu Creative Commons License 2024.04.12 0 0 41567

Fehérhegy és Mecsekalja-Cserkút(a Praktiker is) a város 2 teljesen különböző, egymástól független helyén van... 

Előzmény: f_k (41553)
FOMA Creative Commons License 2024.04.12 0 1 41566

Bizony így volt, ennek lett áldozata a 47-es vonal megkezdett villamosítása is, a Liász-program törlése miatt. A 40-es Dombóvár - Pécs közötti szakasza még befejezésre került.

  

De még ez mellett is láthatóan több volt akkoriban a beszerzés, pedig akkor még csak utas szemmel néztem.

Előzmény: f_k (41564)
f_k Creative Commons License 2024.04.12 0 0 41565
f_k Creative Commons License 2024.04.12 0 1 41564

80-as évek elejétől volt egy korlátozott ún. "Beruházási stop"

Autópálya építések leállítása pl M3

Ózd  leépítése 1985 től

VÁÉV csődje 1987

Máv kevesebb állami támogatást kapott "önfenntartó vasút" Urbán L etc.

80-as években a teherszállítás nyerességéből fedezték a személyszállítás vesztességét részben "keresztfinanszírozás"

1/3 utas , 1/3 Máv teherszállítási eredményének nyerességéből ,  1/3 állam.

Volán 12 Sz Vállalat eredményei 1979-1984 időszakban nem túl fényesek.... Voltak jobb adottságú "élenjáró" Volánok  a 12-es  a teherszállítás tekintetében se volt annyira eredményes, elöregedett járműpark etc.

A 80-as években komoly gazdasági bajok voltak, a vállalati önállóság kiterjesztése átmenetileg segített pl Volán Tröszt helyett 1984-től "önálló" Volán Vállalatok....

Előzmény: trizs77 (41562)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.04.11 0 1 41563

És ne feledkezzük meg arról az 1968-as közlekedési koncepció "jótékony" hatásairól sem. 

Előzmény: trizs77 (41562)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.11 -1 0 41562

Te valamikori 70-es 80 -as évek stílusát nyomod.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Azt kívánom a Dél-dunántúlnak, hogy a következő 20 évben 2044-ig, legalább annyi közlekedés fejlesztés történjen a térségben, mint amennyi történt ott :

 - 1970-től 1989-ig 20 év alatt.

 

Nem az, hanem legalább annyi.

 

Legalább annyi:

 - új busz,

 - új vasúti kocsi,

 - annyi új mozdony

álljon forgalomba mint akkor.

 

Annyi új:

 - út épüljön,

 - annyi vasútvonalat újítsanak fel mint akkor,

 - annyi vasutat villamosítsanak mint akkor,

 - annyi...........................

 

vagy többet.

Előzmény: f_k (41557)
MSzabi98 Creative Commons License 2024.04.11 0 1 41561

Mai 66-os úti baleset miatt terelve jöttek a Kaposvár/Veszprém felé közlekedő buszok. Külön érdekesség, hogy a felújított volt béta-aknai úton is volt buszos forgalom, így végülis elmondható, hogy tízen x év után ismét járt arra busz :)

M41 2305 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 41560

Októberben volt először róla hír, de azt a közbeszerzést akkor vissza is vonták. Most újra kiírták.

Előzmény: miresz_ (41559)
miresz_ Creative Commons License 2024.04.11 0 0 41559

Ezt már mióta ígérik? 

Előzmény: M41 2305 (41558)
M41 2305 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 41558
f_k Creative Commons License 2024.04.11 0 1 41557

OFF Gyöngyösön tudtommal nem lakik prominens vezető

Oroszlányhoz hasonlóan van egy villamosított vonal.

Amikor én arra jártam nem 6-8 fő használta több min. 15-25 fő, voltak óvodás , iskolas csoportok is, de ez itt OFF.

Komló attól, hogy nincs utasforgalmilag vasúti kapcsolata nem lesz jobb helyzetben.

Te valamikori 70-es 80 -as évek stílusát nyomod, zárjunk be mindent amit csak lehet , állandóan költségmegtakarítási szemléletmódot kényszerítesz másokra.

Olyan mintha én a Budapesten közelekedő 5 ös busz ritkítását szorgalmaznám állandóan.

Buszos közlekedés a vasúttal ki nem szolgálható irányokban létszükséglet.

Amely útirányban nincs kötöttpálya ott nélkülözhetetlen. Máshol ésszerűen kell dönteni.

Utaskomfort is közre játszik a buszos többletmenetidő,  többletátszállás stb. Busz mind a mai napig nem tud pontos lenni csatlakozni egyes útvonalakon. Naponta sokat utazok így tapasztalom 2 millió km felett bőven van saját élmény.

Előzmény: trizs77 (41556)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.10 -1 0 41556

Megoldható.

Ha a következő miniszterelnök ex komlói lesz, akkor a 47-es vasútról három napon belül kiderül, hogy az Eurázsiai logisztikai folyosó fontos része és 60 nap alatt - villamosítják.

 

Előzmény: f_k (41552)
FOMA Creative Commons License 2024.04.10 0 1 41555

Az alállomás talán még üzembe helyezhető, amit a komlói erőmű területére telepítettek akkoriban, amikor küszöbön állt a villamosítás a Liász-program idején. Az a kis drót meg már semmi egy tűzközeli politikusnak, amit Godisáig ki kell húzni.:-)

Előzmény: f_k (41552)
FOMA Creative Commons License 2024.04.10 0 0 41554

Ez nem annak tűnik. 

 

Előzmény: f_k (41553)
f_k Creative Commons License 2024.04.10 0 0 41553

Valószínűleg igen. Amikor vontatta Mecsekalja- Cserkút és a Praktiker áruház közötti részen haladtak volt benne gkv is nem emelve vontatás volt...

Előzmény: FOMA (41549)
f_k Creative Commons License 2024.04.10 0 0 41552

Komló felé a 47-es nincs villamosítva, a 85 ös Gyöngyös felé kb 1985 -1986 táján kihúzták a felsővezetéket...

Előzmény: trizs77 (41551)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.09 -1 0 41551

Gyöngyösre is legtöbbször 6-8 utassal érkezik a KISS szerelvény.

 

 - Gyöngyös kb. 26.000 lakós,

 - Komló kb. 22.000 lakós.

 

Tehát csak politikai érdekérvényesítési képesség kérdése, hogy Komlóra is betérjen naponta párszor egy-egy KISS motorvonat.

Előzmény: bendeguz90 (41547)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 41550

Szerintem meg helyes adat.

Kb. ugyan annyi mint amennyi a mód váltás előtt volt.

Előzmény: bendeguz90 (41547)
FOMA Creative Commons License 2024.04.09 0 0 41549

Az állt Fehérhegyen?

Előzmény: f_k (41543)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 41548

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!