Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Biztos? Hallani a szakmából olyat, hogy őszre a helyközi közlekedés kb. 10%-os teljesítménycsökkentésére készül a minisztérium. Teljesen jól illene egy ilyen lépésbe.
Ha nem vágyálmokból indulunk ki, akkor a listák végeredménye jó 15-30 éve, kb. 90%-ban azonos kell hogy legyen.
Az elvarázsoltakat most nem számítom ide.
Ugyanis a :
- nem költenek rá semmit,
- lenne ott utas,
- jelentős a............
stb. felütéssel kezdődő mondatokat át kell pörgetni, mint értelmetlen.
Tovább kel lépni.
Figyelembe se szabad venni.
A 14-es és 35-ös vasútvonal autóbusszal való kiváltását se azért elleneztem, mert ott mindenképpen csak vonattal megoldható közszolgáltatásra épülő utasszállítási feladat lenne.
Hanem azért mert - értelmesen - autóbusszal nem válthatók ki, nem pótolhatók.
Ahogy Mohács-Villány is csak nagyon erőtlenül pótolható busszal.
Ezek akkor is tények, így vannak ha ezeken a vonalakon, 14, 35, 65 vége, csoda számba megy ha van 10 utas egyszerre az eszközön.
Tetszik vagy nem tetszik e három szakaszon addig kell járatni a Bz-t amíg le nem esik a sínekről.
Biztos, hogy csak valaki szórakozott? Azért ezek a vonalak elég gyakran felkerülnek azokra a listákra, ahol "ideiglenes akarják szüneteltetni' a vasúti személyszállítást.
Bizony így volt, ennek lett áldozata a 47-es vonal megkezdett villamosítása is, a Liász-program törlése miatt. A 40-es Dombóvár - Pécs közötti szakasza még befejezésre került.
De még ez mellett is láthatóan több volt akkoriban a beszerzés, pedig akkor még csak utas szemmel néztem.
Volán 12 Sz Vállalat eredményei 1979-1984 időszakban nem túl fényesek.... Voltak jobb adottságú "élenjáró" Volánok a 12-es a teherszállítás tekintetében se volt annyira eredményes, elöregedett járműpark etc.
A 80-as években komoly gazdasági bajok voltak, a vállalati önállóság kiterjesztése átmenetileg segített pl Volán Tröszt helyett 1984-től "önálló" Volán Vállalatok....
Azt kívánom a Dél-dunántúlnak, hogy a következő 20 évben 2044-ig, legalább annyi közlekedés fejlesztés történjen a térségben, mint amennyi történt ott :
Mai 66-os úti baleset miatt terelve jöttek a Kaposvár/Veszprém felé közlekedő buszok. Külön érdekesség, hogy a felújított volt béta-aknai úton is volt buszos forgalom, így végülis elmondható, hogy tízen x év után ismét járt arra busz :)
OFF Gyöngyösön tudtommal nem lakik prominens vezető
Oroszlányhoz hasonlóan van egy villamosított vonal.
Amikor én arra jártam nem 6-8 fő használta több min. 15-25 fő, voltak óvodás , iskolas csoportok is, de ez itt OFF.
Komló attól, hogy nincs utasforgalmilag vasúti kapcsolata nem lesz jobb helyzetben.
Te valamikori 70-es 80 -as évek stílusát nyomod, zárjunk be mindent amit csak lehet , állandóan költségmegtakarítási szemléletmódot kényszerítesz másokra.
Olyan mintha én a Budapesten közelekedő 5 ös busz ritkítását szorgalmaznám állandóan.
Buszos közlekedés a vasúttal ki nem szolgálható irányokban létszükséglet.
Amely útirányban nincs kötöttpálya ott nélkülözhetetlen. Máshol ésszerűen kell dönteni.
Utaskomfort is közre játszik a buszos többletmenetidő, többletátszállás stb. Busz mind a mai napig nem tud pontos lenni csatlakozni egyes útvonalakon. Naponta sokat utazok így tapasztalom 2 millió km felett bőven van saját élmény.
Ha a következő miniszterelnök ex komlói lesz, akkor a 47-es vasútról három napon belül kiderül, hogy az Eurázsiai logisztikai folyosó fontos része és 60 nap alatt - villamosítják.
Az alállomás talán még üzembe helyezhető, amit a komlói erőmű területére telepítettek akkoriban, amikor küszöbön állt a villamosítás a Liász-program idején. Az a kis drót meg már semmi egy tűzközeli politikusnak, amit Godisáig ki kell húzni.:-)