Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62549

az 5 éves 420 és 580e között szór, motortól függően (LPG->dci)

a 7 éves már 635-965ezer között.

 

Egy vezérléscseréért nem adok ennyivel többet, mert még a 7éves is 100e km-ig szól csak. 

Előzmény: saválló (62548)
saválló Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62548

Minden drágul, a szervíz legyen kivétel?

Nem néztem már régen, mennyi mostanában?

 

Igazából hirtelen azt se tudom én mennyit fizettem érte. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62547)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.15 0 1 62547

Kíváncsiságból meglestem az aktuális árlistát.

Jól megnyomták a ceruzát az easy service-nél.  Nem lehet bőrülést kérni. Még inkább kuriózum lett az autóm :)

 

 

Garfield007 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62546

Ennyire nem egyszerű, a forgalmazók próbálják leegyszerűsíteni és pl. itthon a VW szabványait alkalmazni(G11, G12, G13), ami valójában összetételt takar.

De ha ezt elolvasod, már nem ennyire egyértelmű a helyzet.

Ha pedig megnézed ezt a képet, rájössz, hogy a szín vagy egy leegyszerűsített autógyártó szabványa semmit nem ér a részletes adatok nélkül, ettől ment meg, hogy ha a gyártói ajánlást figyeled:

Előzmény: saválló (62545)
saválló Creative Commons License 2024.02.13 0 0 62545

A z Unixnál ezt adták a Dusterhoz gyártó, modell, motor szerint:

https://www.autoalkatreszonline24.hu/febi-bilstein/1883162

Az adatlapján pedig ez olvasható:

( Van G11 kék, és zöld is )

  • hőmérséklet-tartománytól [°C]:-35
  • Gyártói engedély:Renault Typ D, Glaceol RX type D
  • specifikáció:G11
  • Szín:zöld
  • Tömeg [kg]:1,75
  • Kötési mód:Palack
  • használatra kész:+

TERMÉK ÁTTEKINTŐ

Előzmény: loganos (62544)
loganos Creative Commons License 2024.02.12 0 1 62544

A RX Type D fagyálló az nem G11.
Az autó gyárban vákummal töltik be a hűtőfolyadékot. Ami csak majdnem tökéletes, de nem teljesen. 
Szerviz doksi szerint is járatni kell, 2500as fordulaton, amíg nem kapcsol a hűtő ventilátor. És ha kihűlt, akkor pótolni azt a 2-3 decit.
Az 1.3Tce termosztátról amit bemásoltál, azt én írtam valahol :) Nálad biztos nem az az elrepedés van, az ugyanis hirtelen halál, nagy folyadék veszteséggel.
Kérdés meddig csökken a szint. Ha hideg motornál nem a minimum alatt van, akkor megfelelő. A kiegyenlítő tartály kupakjában van egy szelep. Ott szépen elgőzölgi a felesleget. Tehát ha az a szelep mondjuk épp olyan, hogy csak a minimum közelében bírja tartani a szintet, akkor te hiba öntöd mindig tele, pár száz km után újra ugyan oda csökken a szint. 
De ha éveket olvasol vissza, sokszor volt ez már téma. Nem csak a Duster 2010-es megjelenésekor, de már a 2004-es Logan1-eknél is ez volt. És ezen (is) lett a vita anno a macskával, hogy zárt vagy nyitott e a hűtőrendszer.

Előzmény: saválló (62541)
Garfield007 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 62543

A motorgyárba forgatják át, az összeszerelőüzemben már csak folyadékokkal mindenhol feltöltve, készen beindítják és revizíózzák, aztán a következő kör a márkaszervizé. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62542)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.11 0 0 62542

Szerintem azt gyártócellában teszik, beszerelés előtt. Fura lenne a kocsiban forgatni kézi/külső erővel, nem? Cellában meg hiába légtelenítesz az autóba beépített hűtőrendszer nélkül.

Én így képzelem, nyilván tévedhetek. 

 

Előzmény: Rumcice (62540)
saválló Creative Commons License 2024.02.11 0 0 62541

" Feltételezés, akár ez is lehet: gyárban motoronként mondjuk 20 percet spórolnak vele, így nem légtelenítenek. Feltöltik csurig, mikor átveszed szinten van, 100 km után meg a minimumot közelíti, majd a tulaj rátölt :) "

 

Itt az a szépséghiba, hogy nem csak az autó új korában ( pl. 401 km-nél ) volt kevés a szint hanem később is kellett rátölteni. Igaz nem jelentős mennyiséget, de akkor is.

 

Amúgy a testvértopikban ezt írták:

 

" Igen, sajnos az 1.3Tce-nél a termosztát házak repednek. Megjósolhatatlan, hogy mikor, kinél, és előjele sincs. Van aminél 30ezer km-es korában, van amiben 200ezer km felett se. Nagyobb gond, hogy van amikor hetekig nincs raktáron a Renault-nál. Nálam ezért van mindig polcon belőle."

 

Nem tudom ez lenne-e a magyarázat nálam a vízfogyásra, igaz nem jelentős mennyiségben, és nem is rendszeresen, de azért néhanapján rá kellett töltenem az elmúlt 2 évben.

Nekem ez nagyon nem normális állapot hiszen a sok 100 ezer km-t futott őskori leletekbe sem kellett utántöltögetni, a Duster meg csupán 15400 km-nél tart, és random fogyogat a hűtővíz.

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62539)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.11 0 0 62540

Lehet forgatni is a motort beindítás nélkül külső erővel. Az összeszerelt motorokat így tesztelik le, beindítás és üzemanyag nélkül.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62539)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.11 0 0 62539

Mi van ha?

Feltételezés, akár ez is lehet: gyárban motoronként mondjuk 20 percet spórolnak vele, így nem légtelenítenek. Feltöltik csurig, mikor átveszed szinten van, 100 km után meg a minimumot közelíti, majd a tulaj rátölt :)

Amúgy, légtelenítéshez járatni kell a motort, igaz? Akkor kibocsátási megfontolás is lehet benne, ugyebár. Valahol valakik kipipáltak vele 20 gramm CO2-t, kaptak érte EUs szubvenciót, prémiumot, 'mittoménmit.

 

Előzmény: saválló (62537)
dokeee Creative Commons License 2024.02.10 0 0 62538

Tudom.

Előzmény: saválló (62537)
saválló Creative Commons License 2024.02.10 0 0 62537

Én újonnan vettem.

Előzmény: dokeee (62535)
Garfield007 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 62536

401 km-t futott autónál ugyan hogyan lehet minimum szint közeli a folyadékszint?

 

Teljesen normális, sajnos az első reviziónál sem légtelenítettek rendesen. 

 

Azóta nem tudom pontosan mennyit töltöttem utána, de úgy voltam vele, hogy a G11-es  -23 fokosra volt keverve a Dusterben, így ezt nem higítanám tovább ioncserélt vízzel hanem inkább vettem G11-est.

 

 

A kép alapján, szerencsére nem G11-et töltöttél bele. A G11 egyébként kék. 

A -23 fokot mértétek?

 

Akkor az én német autóim nem normálisak mert nem fogy a hűtővíz úgy, mint az újonnan vásárolt Dusterből, ha minden rendben van miért is fogyna?

 

A franciákban sem fogy, a Duster tulajok sem panaszkodnak, max. egy utántöltésre van szükség és utána helyreáll a rend.

 

 

Előzmény: saválló (62533)
dokeee Creative Commons License 2024.02.10 0 1 62535

Az tuti, hogy egy új autóba ma nem raknak g11-es fagyállót.

Előzmény: Rumcice (62534)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.10 0 1 62534

A G11-es fagyálló a létező legkevésbé alumínium barát, mondhatni, aluzabáló fagyálló. A színét ne nézzétek, amit lehet kapni G11-et, mind zöld. 40 éves szabvány.

 

Azóta volt G12 G12+ G13 G14, szóval a G betűt ne nézzétek, hanem a gyári előírást, én márkaszervizben vettem volna 1 liter gyári fagyállót és akkor a szín és az előírás is stimmelt volna.

Előzmény: saválló (62532)
saválló Creative Commons License 2024.02.10 -1 3 62533

401 km-t futott autónál ugyan hogyan lehet minimum szint közeli a folyadékszint?

 

Azóta nem tudom pontosan mennyit töltöttem utána, de úgy voltam vele, hogy a G11-es  -23 fokosra volt keverve a Dusterben, így ezt nem higítanám tovább ioncserélt vízzel hanem inkább vettem G11-est.

 

Egyedül az Unixnál kaptam nagy nehezen, rendelésre, aztán a zöld + zöld-ből lett rózsaszín.

Nincs para hiszen nem zabálja a hűtővizet, de egy új autónál, és azóta is alig futottnál ugyan miért/hová is tűnik el a víz mégha kis mennyiségben is?

 

Szervízbe minderre azt mondják évek óta ez normális jelenség, szokott fogyni.

 

Akkor az én német autóim nem normálisak mert nem fogy a hűtővíz úgy, mint az újonnan vásárolt Dusterből, ha minden rendben van miért is fogyna?

 

Amúgy nem parázok mert nincs miért, van mivel utántölteni, meg már úgyis rózsazsínű lett a tartály tartalma.:-)

Előzmény: loganos (62531)
saválló Creative Commons License 2024.02.10 -1 3 62532

Garanciális autónál semmi esetre sem cserélnék sk. hűtőfolyadékot.

 

1- semmi értelme

2 - azon kívül, hogy bántja a szememet az elszíneződés, nem indokolt

3- néhány hét múlva megy 2 éves szervízre az autó, ott majd kiokoskodhatják az elváltozás okát

4- valahol azt olvastam a G11-es zöld ( -25 fokig) hűtőfolyadéknak 2 év a csereperiódusa, lehet a szervíz szerint majd nem, de akkor meg marad benne ami benne van.

 

Nekem évtizedek óta német autóim vannak G12 rózsaszín hűtőfolyadékkal, egyiknél sem fogyott, egyiknél sem volt színelváltozás, és igazából egyiknél sem cseréltettem hűtőfolyadékot.

Ettől függetlenül sok sok 100 ezer km-t megtettem velük csere nélkül, valakinek a hobbija a mindentkikellcserélnirajta, nekem nem csak azt ami a normál szervízperiódusok alkalmával cserélek vagy cserélni kell.

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62530)
loganos Creative Commons License 2024.02.10 0 0 62531

Nincs annak a hűtőfolyadéknak semmi baja. Ennek az RX type D-nek megváltozik a színe idővel.  4év a csereperiódus. Gyakorlatilag azonba én dci-kből amiknél 6 évesen veszem ki a vízpumpát, ott sem látni még gondot.
Inkább arra figyelj, hogy ne keverd mással össze. A zöld, rózsaszín, kék, stb. G11 G12 G13 fagyállóknak semmi köze az RX type d-hez. 
Ha 2-3 deci hiányzik a tartályból, első alkalommal azt ioncserélt vízzel nyugodtan töltsd utána.

Előzmény: saválló (62520)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.10 0 0 62530

ui: én lehet átmosnám és kicserélném a hűtőfolyadékot. Csak a nyugodtan alvás érdekében. De inkább hallgass majd a képzett autószerelőre, ne az ilyen fórumhuszárra, mint én. 

ui2: Az otthoni fagyállócsere rákfenéje a mérgező kotyvalékot hova teszed kérdés.

 

 

  

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62529)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.10 0 0 62529

Semmit, a színt érintheti. Elvileg. Várjuk meg mit mond a szerviz. Vidd a fotókat. Szerintem normális a fehérvári szerviz. 

 

 

Előzmény: saválló (62527)
Garfield007 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 62528

Mondjuk, tényleg minimum felett van, ami hidegen teljesen normális szint. 

Egyébként meg cseréld le és nem lesz több kérdés. 

Előzmény: saválló (62522)
saválló Creative Commons License 2024.02.09 0 0 62527

Mi mást tehetnék?

G11 van benne, G 11 ( Gyártói engedély:Renault Typ D, Glaceol RX type Dlett utántöltve.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62526)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.09 0 0 62526

Két eltérő gyártó két eltérő színezőanyaga akár öregítheti is egymást a vegyipar mai állása szerint. 

 

Előzmény: saválló (62525)
saválló Creative Commons License 2024.02.09 0 0 62525

" Ez az termék megfelelő DACIA Duster II 1.3 TCe 130 (HMMF) gépkocsijához.."

 

https://www.autoalkatreszonline24.hu/febi-bilstein/1883162

Előzmény: saválló (62524)
saválló Creative Commons License 2024.02.09 0 0 62524

Amilyen belevaló, amilyen előbb a a képen is látható volt.

" A zöld az G11-es fagyálló, az van a Dusterban is.

Pl Unixnál ez van: 1,5 liter, zöld Szín: zöld, Térfogat [liter]: 1,5, specifikáció: Renault Typ D, Glaceol RX type D "

 

Miért öntöttem volna bele másmilyet ha nem az való bele?

 

 

 

 

 

Előzmény: dokeee (62523)
dokeee Creative Commons License 2024.02.09 0 0 62523

És milyet öntöttél bele? Mármint úgy specifikációilag.

Előzmény: saválló (62522)
saválló Creative Commons License 2024.02.09 0 0 62522

Az autó alig 2 hetes volt, és a világoszöld (- 25 fokig ) hűtőfolyadék szintje már a minimum alatt volt.

Ezt a fotót küldtem el a mákakereskedésnek ahol vettem a Dustert, hogy ez ugyan mitől van?

Erre azt a választ kaptam, hogy ez teljesen normális állapot (??) mert még nincs a minimum szint alatt.

 

Lehet mindenkit sülthalnak néznek, de nekem ez a szint, főleg alig futott új autónál, rohadt kevés, szerintük ez normál.

 

Tehát nem vagyok színvak, a világoszöld az nekem világoszöld, a rózsaszín ( most ) meg rózsaszín, a képek magukért beszélnek. :)

Előzmény: dokeee (62521)
dokeee Creative Commons License 2024.02.09 0 0 62521

Biztos ez? Nekem G13+ fagyálló volt benne, az inkább sárga. Ez a zöld szín inkább G11-re emlékeztet.

Előzmény: saválló (62520)
saválló Creative Commons License 2024.02.09 0 0 62520

Már egy ideje foglalkoztat az a jelenség a motortérben, hogy a gyárilag betöltött, az autó újkorában még világoszöld színű hűtőfolyadék hogyan lett mostanság rózsaszínű?

 

A minap kértem Sz. fehérvárra időpontot 2 éves szervízre, a munkafelvevőnek említettem a v.zöld hűtőfolyadék rózsaszínűre változását, azt mondta majd megvizsgálják ennek az okát.

No én meg arra leszek kíváncsi, hogy ezt vajon mivel fogják megmagyarázni, mert ez nekem rejtély.

 

Nekem még sosem változott más színűre a hűtőfolyadékom,  ha rózsaszínű akkor az olyan is maradt, kivéve ha neadjisten hf-es lett mondjuk a motor, és olaj került a hűtővízbe, de akkor sem lett mondjuk a kékből piros vagy a rózsaszínből mondjuk zöld.

 

 

Ilyen színű volt benne, és ilyen is lett utántöltve:

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!