A leírtak alapján Te az előző karosszériás változatot szeretnéd, annak is a rávarrott változatát (itt, ezen a fórumon az újabb karosszériás változatról van szó, amit 2013-2015. között még szereltek ETG6-os váltóval is), arra inkább ez a fórum lesz jó Neked:
Nekem EAT6-os automata váltós van, a korábbi típusokban az általad "bólogatós" váltónak titulált robotizált sebességváltó van (ETG6) (tulkép egy kézi váltó, ami meg van spékelve egy speciális mechanikával (kuplung és váltó) és vezérlőelektronikával). Vezettem ilyen C4 GP-t, és azután tetszett meg a típus - (a fix kormányközép volt a varázs, ez hiányzik nekem az újabbakból).
A robotizált váltó nem feltétlenül bólogat, sőt, pár óra vezetés után rá fogsz jönni, hogy hogyan kell finoman a gázzal játszani váltáskor és nem fog bólogatni.
Ha manuálisan akarsz váltogatni, azt is megteheted a kormány mögött lévő karokkal.
Sajnos egyebet nem tudok arról a típusról, de akiét vezettem az nagyon szerette és nehezen vált meg Tőle (kényelmes, tágas, nagy...).
Xsara Picasso autóm van, de szeretném lecserélni C4 Picasso-ra. Mindenképpen automata érdekelne, ez az oka a cserének. 2010-2014 közötti jöhet szóba. Szeretnék tanácsot kérni mire kell figyelni. Sosem volt automatám, tehát nem biztos, hogy jól tudom megítélni mikor muzsikál jól egy "bólogatós" váltó. Esetleg más típusbetegség? Minden jótanácsnak örülnék. Előre is köszönöm!
A hocserélot csak ha leveszed ,akkor tudod megállapítani hogy el-e van tomodve. (sajnos).A szervizekben allítolag tudnak a problémárol,mar 3 eves autoknal is elofordul ( Peugeot,Citroen)
Köszönöm hogy válaszoltál. Megnéztem és úgy vélem nincs eltömődve a hőcserélő, a pollenszűrő is tiszta. A működtető karok normálisan működnek, nem látok rajtuk hibát. A szabályozásban lehet talán a hiba, talán egy hőmérséklet érzékelő szívat. Egyet látok a pollenszűrő cserélő ajtájától lentebb, de talán még van az utastérben is ?
Tehát a bal oldalon minden oké, a hőmérséklet és a légáram is, de a jobb oldalon az anyósülés felől nem megfelelő a befújt levegő hőmérséklete,és a légáram is kisebb, tehát inkább csak langyos mint meleg. Ugyanakkor ha lentebb veszem a jobb oldalta hőmérsékletet, a hideget bezzeg tudja fújni.
Kérdésem ha tudja valaki, hol találhatók az utastérben még hőmérséklet érzékelők amik talán tiltják a befúvást mert szerintük már elég meleg van ?
Nem akarlak elkeseríteni,de pont ezt a problémát oldjak a cseh forumon is. Allitolag behordodik a hocserelo. Állítólag hátulról eltömődödik, ez a kép bal oldaláról, tehát az utas oldaláról látható.Le kell szerelni az egész muszerfalat. Ar kb. 300 eur.
Esetleg probald meg még légteleníteni a rendszert,ellenorizd le hogy van-e elég hutofolyadékod,termosztat mukodését,esetleg még hogy mozognak-e a szarnyak(pillangok )a futesnél.
Sziasztok, tanácsot kérnék, hátha valaki már tapasztalt ez ügyben :
Az autóm dupla digit klímás, de az anyósülés felőli részen lévő, és a B oszlopban lévő levegőfúlyó rostélyoknál nem jön a meleg levegő, illetve csak langyos, és az is gyengén. Az én oldalamon, és a hátam mögött viszont minden ok. A nyáron még jó volt minden. Valami terelőlap megszorulhatott esetleg a szabályozó részen ? Én erre gondolok. Kérdés az hogy hol található ez, valaki tudja ? Esetleg rajza van valakinek a fűtés sémáról ?
Passz. Nekem pontosan ezekkel a tünetekkel generátor volt. De nekem töltés nem volt, csak az akksiban lévő 12 voltot mérték. De ugyanígy kialudt a szerviz lámpa meg a stop-start, aztán pár mp múlva megint tiltotta. Neked töltés is van és nincs is sok km.
Ma ki lett cserélve az akku, de a hiba ugyanúgy fennáll. Viszont érdekes volt, hogy uton a szervízbe néha kialudt a szervíz lámpa utána visszjött. Érintkezési hiba nem lehet?
Az tökéletes. Ezek szerint félrevezettelek. Nem szándékosan, csak friss még az élmény. Az akksi nekem semmilyen tünetet nem produkált a reggeli indítást leszámítva. Megúsztad.
300.000 Ft környéke az új, és 300.000 km körül mind megdöglik.
120.000 km-nél szerintem reménykedhedsz, hogy nem az. Ha mégis az, és a britteknél találsz felújítottat, az lehet jó is, mert talán ott van olyan próbapad, amivel lepróbálják a stop-start funkciót. Az árakat illetően nem biztos, hogy drágább, mint nálunk, hiszen nagyobb és motorizáltabb ország.
Köszi szépen a tájékoztatást. Én Angliában élek, szóval itt minden drágább lesz. Habár találtam új Valeo generátort itt: https://www.autodoc.co.uk/valeo/7355698
Olvastam hogy neked 300k km körül jelentkezett. Az enyémben még csak 120k van!
Én 100k-ért vettem bontottat és 25k-ért rakták be. Felújított van a Kertész utcában hasonló áron, fél vagy egy év garanciával, de a szerelő is, és egy kollégám is lebeszélt róla. Mindketten a stop-start hibáját említették, ami csak beépítés után derül ki, mivel nincs lehetőség tesztelésre. Az új pedig 300k környéke. Azért nézesd meg, bár én a generátor elött cseréltem akksit, és az nem így jelentkezett, viszont a generátor pont ezt csinálta. Állítólag idővel a töltés jelző is jelezni fog.
Szóval a hír igaz. Aki 300 körül jár, készüljön rá. Nekem 314 ezret ment. A jelenség ( ugye az akksi cserémen kívűl, ami talán nem is volt rossz ) a stop-start letiltása, és motor meghibásodás üzenet. Ezt leszámítva semmi gondja nem volt, de kiderült, hogy nincs töltés, amit nem jelzett ( állítólag később már jelezte volna ). Mennyivel egyszerűbb lett volna, ha egyből ezt írja. 3 lehetőség: új, felújított, bontott. Az új nagyon drága, a felújítottról lebeszéltek így bontott lett belőle. Meglátjuk, mennyit bír.
Remélem, jódarabig nem lesz több gondja, bár visszatért egy régebbi jelenség: indítást követően elég rázós, remegős az alapjárat, mintha alacsony lenne a fordulatszám. De hiba nélkül reagál a gázadásra, ereje is van és nem csattog. Bemelegedve kb 10 perc leállítás után már szépen duruzsol. Nem emlékszem, mi oldotta meg tavaly vagy tavalyelőtt. Talán a gázolaj szűrő cseréje? Abban kb 50 ezer van, és szinte mindig egy helyen (OMV) tankolok. De megpróbálom a következő olajcsere alkalmával.
Sajna ez ismert hiba. A korai kocsik egyes példányai szenvedtek tőle. Aki "időben" észlelte, annak gariban cserélték a felső kijelzőt. Azt nem tudom, 6 év után lehet-e érvényesíteni bármiféle szavatossági igényt olyan esetben, ha a gyártó által is elismert hibáról van szó. Egy jó ügyvéd talán át tudná rajtuk verni...