Keresés

Részletes keresés

Komlósfecskés Creative Commons License 2023.12.09 0 1 4624

2023-as használt sín? Ez igen, hol szabták el ennyire?

Előzmény: misi967 (4623)
misi967 Creative Commons License 2023.12.08 0 3 4623

(Ráadásul azt hiszem, hogy a 150-esen 48-as sínek voltak, amit nem szabad beépíteni még mellékvonalakon sem, erről már többször írtak ezen a fórumon

 

 

...lehet írtak...csak az hülyeség.

Tudok mutatni 2023-as gyártású 48-ast.. gondolom be fogják építeni...

Előzmény: Magyar NaBA (4617)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.08 0 3 4622

Némi téli kép Gyálról és Dabasról a napokból:

 

 

Dabas Örkény felőli bejárati jelzője:

 

Dabas teljes csapórudas sorompója és környéke: 

 

 

Fulika Creative Commons License 2023.12.06 -7 2 4621

Nyilván kicst demagóg voltam, de ha Vitézy 2 tonnás terepjárózhat, akkor nem is akkora demagógia a belvárosi 3km-es real vasúti alagút vs. külvárosi párszááz m-es vágat összevetés.

Előzmény: Magyar NaBA (4618)
seadxdx Creative Commons License 2023.12.06 0 2 4620

A 150-esből még kihozható 48-as szerkezetű anyagot én a 142-es és hasonló vonalakba nem tenném be*, leszámítva az évi kétszer egyhétvégés munka alatt behelyezett 54-es váltókat. Szerintem nem olyan sok használható jött ki a vonalból, de egyes helyeken van pár hosszú sínszál 2000-es és 2010-es gyártási időpontokkal. Azokat mellékvonalakba, pl. a 147-es ősrégi, még vonal építése előtti vágányzata helyére el lehetne tenni. Az a pár fiatal javítóelem pedig mehet, ahova kell.

 

*A 142-esre ha már adunk anyagot, az az 1-es vonalból kiszedett 54-es legyen inkább. Persze feltéve, ha végül eltolják a felújítást hosszabb időre. Ha pár éven belül felújítják mégis - azaz lesz pénz -, akkor javítsák 48-assal addig a pár évig, hogy kihúzzák.

Előzmény: FeNegyerek93 (4615)
seadxdx Creative Commons License 2023.12.06 0 2 4619

(Ráadásul azt hiszem, hogy a 150-esen 48-as sínek voltak, amit nem szabad beépíteni még mellékvonalakon sem, erről már többször írtak ezen a fórumon.)

 

Nem csak arról volt szó, hogy a kétszer vagy háromszor már valahova beépített anyagot vagy 50 év feletti anyagot nem lehet máshova beépíteni? Kicsit furcsa lenne, mert Soroksár és Haraszti között vannak 120 méteres 2000-es és 2010-es évekből származó 48-as sínek bőven + pár helyen hasonló korú javító elem. Egyel előbbi mondatom alapján meg lehet gondolni, hova lett az anyag. Ment olvasztóba. Még ha ezen előírásokat nem is alkalmazzák, a pálya egy része egyszerűen annyira leamortizálódott, hogy nem érdemes visszatenni sehova. Volt, hogy a rakott teher ment el előttem nagyjából 60-al. Úgy egy arasznyit mozgott fel-le a teljes pálya eközben. Gondolhatjátok ez mennyire jót tett neki.

 

Elég sok állomási mellékvágány még az 1900 előtti és az első világháború idei átépítésből származott, plusz egy-két helyen 1920-as évekből is volt vágány. A fővágányok elég vegyesek voltak. Volt nagyjából a legutolsó átépítés után minden időszakból 48-as sínek - 3-as és 5-ös is -, mikor a kétvágányos alépítmény nem használt oldalára letették az új vágányt, a régebbi, használt oldalon meg utána felszedték a régit. Ötletes volt, na.

Előzmény: Magyar NaBA (4617)
Magyar NaBA Creative Commons License 2023.12.06 0 11 4618

Azt azért tegyük hozzá, hogy Vitézi egy masszívan beépített, nagyon magas népsűrűségű belvárosi területen támogatja a föld alatti nyomvonalat, ahol jelenleg nem létezik vasúti összeköttetés.

 

Nem támogatja egy alacsony népsűrűségű kertvárosban, ahol már van felszíni nyomvonal. (A világon sehol nem létesítenek földalatti vasutakat a szuburbiákban.)

Előzmény: Fulika (4614)
Magyar NaBA Creative Commons License 2023.12.06 0 2 4617

Nem tudom, hogy mi lett a 150-es anyagával. Az utóbbi időben Városföldön jelentek meg valószínűleg a 150-esről származó bontott anyagok, de az ott látható dolgok főként felsővezetéki oszlopok, vasbeton keresztaljakról lecsavarozott alátétlemezek, szigetelők. Ezekkel egy mellékvonalon nem lehet mit kezdeni.

(Ráadásul azt hiszem, hogy a 150-esen 48-as sínek voltak, amit nem szabad beépíteni még mellékvonalakon sem, erről már többször írtak ezen a fórumon.)

 

Az 1-es vonalon azonban UIC54-es felépítmény volt, aminek a beépítése nagyon is engedélyezett. Ha az ott elbontott kétszer 29 km-es pályából össze lehetne bűvészkedni egy 20 km-re elegendő pályát, akkor az nagyot lendíthetne.

 

(A 100-asról, Ebes és Debrecen között összeszedett UIC 54-es sínszálak Szeged-Rókuson vannak deponálva mintegy öt éve. Pár km pálya kijönne belőlük, de ott nő rajtuk a bodza már évek óta.)

 

Előzmény: FeNegyerek93 (4615)
amfotos Creative Commons License 2023.12.06 0 2 4616

Egyetértek veled, ezekre a szakaszokra nagyon fontos lenne. Mindenképp kéne a 75-ös vonalra Vác-Diósjenő közé, a 35-re pedig, hááát, sok helyen hasznos lenne. Az a baj, hogy nyár óta Kaposvári elág-Felsőmocsolád 60-ról 50-re, Felsőmocsolád-Kisbárapáti 40-ről 30-ra, Kisbárapáti-Bonnya 50-ről 30-ra, míg Bonnya-Karád 40-ről 30-ra csökkent, onnan meg már jó régóta egész Tabig 30-as, utána Siófokig pedig 40-es a pálya. Itt talán legétőbb szükség a Felsőmocsolád-Andocs szakasz rehabilitálása lenne szükség (persze jó lenne legalább a 40-et, de inkább az 50-et végig elérni Kisbár-Tab között), de talán még fontosabb lenne Tab-Siófok közt 40-ről 60-ra emelni a pályasebességet, mert ezzel 2 órás ütemes menetrendet lehetne oda tenni úgy, hogy plusz gép és személyzet nem kellene).

A 142-re az erős elővárosi forgalom miatt szvsz vadiúj pályát kellene építeni, nem sok értelmét látnám a bontott anyagoknak.

Előzmény: FeNegyerek93 (4615)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2023.12.06 0 2 4615

+Juthatna még Szokolya környékére legalább, meg a 35-ös vonalon is égető szükség lenne némi frissítésre. Egyébként a 150-es vonal bontott anyagával mi lett? Az is sok helyen még jól jönne szerintem.  

Előzmény: Magyar NaBA (4613)
Fulika Creative Commons License 2023.12.05 -12 0 4614

Milyen érdekes, a Pestimrén egy kereszteződés erejéig föld alatt vezetett vasút ellenes, metrót demagogizáló Vitézy vasútat alagútban vezetés mellett érvel...

 

"Végül utalt arra, hogy a kormány törölte a Déli és Nyugati pályaudvar közötti vasúti alagút tervét, mert Budapest átjárhatóságát a fővárost messzire elkerülő V0 körgyűrű segítségével akarják megteremteni. – Mivel a V0 kifejezetten a Budapestet elkerülni kívánó tehervonatoknak épülne, mégis mit akarhat ez jelenteni? Ki akarna Budapest helyett Dunaújvárosba utazni, ahol a Dunát keresztezné az új vasúti teherforgalmi gyűrű? Nyilván egy Szegedről Győrbe, Debrecenből a Balatonra, vagy Erdélyből Bécsbe tartó vonatnak csak akkor van értelme és elég utasa, ha érinti Budapestet, egy ekkora fővárost elkerülni nincs és a jövőben sem lesz értelme a vasúti személyforgalomban. Soha nem is szólt ilyesmiről a V0 koncepciója – fogalmazott, majd hosszasan érvelt a Budapestet átszelő vasúti alagút mellett."

 

https://hang.hu/belfold/vitezy-david-a-mini-dubajrol-rakosrendezo-fejlesztese-nem-ordogtol-valo-gondolat-159831

Magyar NaBA Creative Commons License 2023.12.04 0 6 4613

Megjósolhatatlan.

 

Egyrészt a 10 év elég hosszú idő, tehát ez idő alatt történnie kell valami érdeminek.

Másrészt meg az állapotok annyira tűrhetetlenek, hogy valaminek történnie kell.

 

Ráadásul most el is engedem a fantáziámat:

Az 1-es vonal Biatorbágy-Szár szakaszáról összeszedett 2×29 km-nyi felépítménynek én remek helyet tudnék találni Gyál és Ócsa között.

Vagy Kispest és Gyál között. Nem baj, ha csak 100 km/h-ra alkalmas, oda amúgy sem terveztek többet.

 

 

Előzmény: Letlev159753 (4610)
Letlev159753 Creative Commons License 2023.12.03 0 0 4612

Így legyen!

Előzmény: Lovrin (4611)
Lovrin Creative Commons License 2023.12.03 0 1 4611

Lesz.

Előzmény: Letlev159753 (4610)
Letlev159753 Creative Commons License 2023.12.03 0 0 4610

Szerintetek ezen a vonalon lesz bármi fajta érdemi fejlesztés a következő 10 évben?

jbaal Creative Commons License 2023.12.03 -12 3 4609

Persze, a fideszes álomvilágodban maximum. Ez a tetves állam soha semmire semmilyen pénzt nem akar kiadni a haveri körén kívül, csak akkor, ha az olyan szintű elégedetlenséget okozna, hogy az konkrét fizikai veszélyt jelent rájuk.

 

Volt rengeteg cikk róla, hogy szaros 20-30 milliókat kaptak az emberek teljesen normális családi házakért, miközben 40 millió alatt már Borsod megyében se nagyon kapsz semmit (mármint az érdemi részén, Miskolc, Kazincbarcika, Tiszaújváros, Mezőkövesd és szűk aggloemrációja). Budapesten meg 50-60-70 millió egy hasonló.

És a kutyát nem érdekli a kamu lehúzás, hogy a vasút miatt nem ér annyit, mikor az ott lakókat az nem zavata, most meg kb. mehetnek valami szabolcsi cigányfaluba, mert Budapesten és környékén hasonló méretű ingatlant már nem kapnak belőle, max. egy garzont Kőbányán.

Előzmény: Zugbegleiter (4607)
Fulika Creative Commons License 2023.12.03 -2 1 4608

Én meg azt kívánom, a te házad vigyék, hiszen csak jól járhatsz.

Előzmény: Zugbegleiter (4607)
Zugbegleiter Creative Commons License 2023.12.03 0 4 4607

Pont azért nem szoktak szűkmarkúak lenni a kisajátításnál, hogy minél előbb lehessen építkezni, és igen, a sok pénzt lenyúlni. Az apróval nem sokat törődnek.

 

A pestimreieket ne bántsuk, pár hőzöngő vélemény miatt ne alkossunk általános negatív képet. A kollega mindenesetre belezavarodott mostanra a saját érveibe. 

 

A fejlődést késleltetni lehet, megállítani nem. A vasút meg fog épülni előbb-utóbb, legföljebb aluljáró nélkül.  Sírnak,  hogy nem kapnak fejlesztést: hát, ha nem hagyják, akkor nem is. Kívánom, hogy még az unokája is ott álljon a sorompónál a dugóban 180-as vérnyomással.

Előzmény: jbaal (4605)
Fulika Creative Commons License 2023.12.03 -1 0 4606

"Már most, a nem frankó, 40 km/h-val döcögő vasúttal is csak 16 perc, a gyorsjárati busszal meg 17 perc a Határ út ideális körülmények között, csúcsidőben simán megvan az 25-30 is, a 254E-nek 24 perc a Népliget. Legaláb a menetrendet néznéd meg, mielőtt baromságokat írogatsz."

A vonattal igazad van, tényleg 16 perc a menetrend szerint a menetideje a kökiig (ami persze még nem a belváros...), meaculpa. Mentségemre legyen mondva utoljára 3-4 éve utaztam vele, akkori rmlékem sokkal hosszabb menetidőről szólt, bár akkor még legalább a csendes, alacsonypadlós "hernyók" mentek. Azóta nekem tök nem használható, nem arra szoktam menni. A 254e-n viszont gyakran utazom, azt írtam is, hogy 2-25 perc a Népliget (ferencvárost írtam, mobílról menet közben ez a hiba gondolom elnézhető).

És nem, nem hinném, hogy a következő 50 évben dízel buszok fognak járni. Ez megint demagógia a részedről. Elektromos buszok fognak járni, de ennek semmi köze ahhoz, hogy milyen eszement tervek alapján semmizik ki azokat, akik az irtásba bekerülnek és az építtetők útjában vannak.

Sőt ez még csak nem is vasút ellennesség a részemről, hiába akarjátok annak beállítani, ha nem érintene közvetlenül, akkor én is lexarnám az egészet, akkor max az foglalkoztatna, hogy mikor találja ki a rendszer, hogy majd itt akar atomhulladékot szállítani a vasúton, mert épp valamelyik samesznak az az érdeke...

Előzmény: jbaal (4605)
jbaal Creative Commons License 2023.12.03 0 1 4605

a frankó vasúttal 35-40 perc a köki

 

Már most, a nem frankó, 40 km/h-val döcögő vasúttal is csak 16 perc, a gyorsjárati busszal meg 17 perc a Határ út ideális körülmények között, csúcsidőben simán megvan az 25-30 is, a 254E-nek 24 perc a Népliget. Legaláb a menetrendet néznéd meg, mielőtt baromságokat írogatsz. Amúgyis azt gondolod, hogy a következő 50 évben is csuklós dízelbuszokkal kéne hordani tízezreket metróára átszállító csomópontokra? Elhaladt már efelett az idő rég...

 

Azzal viszont egyetértek, hogy nem olyan rózsaszín dolog a kisajátítás, mint ahogy itt írják egyesek nagyon naívan, mintha nem ebben az országban éltek volna az elmúlt 10 évben. Az állam rohadtul nem "korrekt" meg "jó gazda", "vastagon fog a ceruza" és egyebek, hanem szarér-hugyér kiforgatja az embereket a vagyonából, csakhogy a főstróman minél hamarabb meg tudja kezdeni a lopást.

De az tény, hogy ezzel a vonallal valamit kezdeni kell, mert tízezrek használják naponta, jármű pedig lassan nincs rá, zavarja is a lakókat a Csörgő, amit meg tudok érteni.

 

 

Előzmény: Fulika (4602)
Fulika Creative Commons License 2023.12.03 0 0 4604

"Az 66 tonna."

"akkor egxetértünk, csak a nagyságrendekben tévedsz" ;)

Előzmény: C50 (4603)
C50 Creative Commons License 2023.12.03 0 0 4603

Ha itt a jelenlegi dízelmozdonyokra gondoltál

 

Az 66 tonna.

Előzmény: Fulika (4602)
Fulika Creative Commons License 2023.12.03 -7 0 4602

"Most akkor az a baj, hogy kettévágja a települést a vasút, vagy az, hogy túl sok az aluljáró? Döntsétek már el!"

Ne aggódj, majd eldöntjük, ha te nwm itt élsz, akkor baromira semmi közöd hozzá első körben.

 

"Metró a büdös életben nem fog épülni egy faluban, mikor még Újpalotán vagy Káposztásmegyeren sem épült meg."

Rajtad és a demagóg haverjaidon kívül senki nem beszél metrórol, a kibicekre itt semmi szükség.

 

"A vasút pedig a Pestszentimreiek közlekedését is jelentősen segíti, hiszen 25 perc alatt a belvárosba lehet vele jutni, busszal meg jó ha a Határ útig elvergődsz annyi idő alatt a dugóban."

Ez totál hazugság, a frankó vasúttal 35-40 perc a köki, a busszal meg 20-25 perc a Ferencvárosi buszpályaudvar.

 

"Egy új pályán suhanó Flirtöt meg sem lehet hallani gyakorlatilag"

Welcome, ehhez nem kell kétpályásítás, de még aluljáró sem.

 

"De bezzeg a Nagykőrösin zajongó buszcsorda, robogók, sportmotorok, lyukaskipufogós 25 éves tragacsok nem zavarnak..."

Dehogynem, azért nem járok 25 éves tragaccsal, hanem amikor tehetem bringával, vagy (nem lyukas kipufogós, nem sport) motorral, vagy ha úgy alakul busszal, és ha végleg szükséges elektromos autóval.

 

"Persze ha te személy szerint nem tudsz kiszállni az autódból, akkor neked nyilván a 8 sávos autópálya jelenti a "fejlődést", de az nem lesz itt, az biztos"

Rajtad kívül senki nem beszél 8 sávos útról, a vasutat akarják (tök feleslegesen, vagy esetleg mégis lesz teherforgalom is rajtunk keresztül) bővíteni, hiába demagógizálsz továbbra is!

 

"akkor keress magadnak helyben munkát, ha annyira nagy lokálpatrióta vagy, nincs rád szükség sehol máshol"

Baromira semmi közöd hozzá, hogy hol dolgozom, miből élek, a kibicnek itt kuss a neve.

 

"de főleg a 2 tonnás bűzládádra nem."

Ha itt a jelenlegi dízelmozdonyokra gondoltál, akkor egxetértünk, csak a nagyságrendekben tévedsz, te jólinformált vasútbarát.

Még egyszer, semmi kifogásom ellene, hogy a te házadat sajátítsák ki, és a te kerted végébe tegyenek egy aluljárót, egyilyen lokálpatrióta vasútbarátnak ez még örömet is okozna, és akkor mindenki jól jár. Ha meg épp nem vagy ilyen helyzetben, tudok neked jó pénzért eladó házat, amit a tervek szerint majd visznek. Vedd meg és amikor kisajátítják az új házadat, majd odaverheted a sínekre magad örömödben.

Előzmény: jbaal (4601)
jbaal Creative Commons License 2023.12.03 0 6 4601

Most akkor az a baj, hogy kettévágja a települést a vasút, vagy az, hogy túl sok az aluljáró? Döntsétek már el!

Metró a büdös életben nem fog épülni egy faluban, mikor még Újpalotán vagy Káposztásmegyeren sem épült meg. A vasút pedig a Pestszentimreiek közlekedését is jelentősen segíti, hiszen 25 perc alatt a belvárosba lehet vele jutni, busszal meg jó ha a Határ útig elvergődsz annyi idő alatt a dugóban. Egy új pályán suhanó Flirtöt meg sem lehet hallani gyakorlatilag, de bezzeg a Nagykőrösin zajongó buszcsorda, robogók, sportmotorok, lyukaskipufogós 25 éves tragacsok nem zavarnak...

 

Persze ha te személy szerint nem tudsz kiszállni az autódból, akkor neked nyilván a 8 sávos autópálya jelenti a "fejlődést", de az nem lesz itt, az biztos, akkor keress magadnak helyben munkát, ha annyira nagy lokálpatrióta vagy, nincs rád szükség sehol máshol, de főleg a 2 tonnás bűzládádra nem.

Előzmény: Fulika (4598)
Fulika Creative Commons License 2023.12.03 -8 0 4600

Semmi probléma, jól betartják majd a törvényt, viszik a házunkat, mi meg majd a kapott pénzből helyben (nem borsodban!) lazán tudunk venni egy max 20 éves 100nm-es szigetelt, tökéletes állapotú klimatizált, vízteres kandallóval és szaldó elszámolású napelemmel, legalább fedett kocsibeállóval felszerelt kertesházat. Emellett kifizetik a költözködés költségét, és az abba beleölt időt, az a bútorzatot, amit nem tudunk elvinni a megveendő házba. Még ekkor sem vagyunk nullán (mert a 20 évi kezem munkáját még nem fizették ki), de ilyen feltételekkel miattam deal a dolog.

Szerinted bárki garantálja, hogy ez így lesz?

Előzmény: Zugbegleiter (4596)
Fulika Creative Commons License 2023.12.03 -6 0 4599

"Aki nem gondolja úgy, hogy megszívta, hanem hogy jól járt, az sosem hangoskodik."

Hát, ez egy hatalmas felfedezés a részedről ;) hogy mi értelme volt ide írni, azt persze nem tudom.

 

"Lehet utálni a kisajátítást, csakhogy ez azt jelenti, hogy soha semmi új nem fog épülni."

Nekem semmi bajom a kisajátítással, a te ingatlanodat bármikor vihetik, azt simán támogatom.

 

 

"Lehet, hogy a pestszentimreiek szerint nagyon szép a városrészük, de akkor fizessék ki ők a saját zsebükből az alagútépítést."

Szerintem nem szép a városrészünk, sőt kifejezetten szégyen, hogy így néz ki. Node nehogy már azt állítsd, hogy Pestimre kedvéért akarnak kétvágányúsítani és idebszni egy két tömböt elfoglaló elcseszett aluljárót! Csak csendben jegyzem meg, hogy ha már a NER-ben csak és kizárólag érdek alapon tudják elképzelni a világot, akkor kimondható, itt Pestimre érdekében egy kapavágás nem történik. Egy szó nincs a nagykőrösi út felújításáról, vagy esetleg egy kerékpás sáv építéséről a város felé. Na ezek Pestimre érdeke lennének, a vasút kétsávúsítása baromira nem az, legalább egymást ne nézzük hülyének.

 

"Mivel nem tudják, ezért viselkedjenek méltányosan, és ne akadályozzák a mögöttük lakó településen élők közlekedését."

Aha, szóval ez így megy, a helyieknek, akiket érint a dolog kuss van. Ebben az esetben egy külső település se akadályozza a fővárosiak közlekedését, ne tegyenek ki 30-as táblákat, ne zárják el a forgalomtól a központi részeiket, ne csináljanak gyalogos zónát belőle, ne akadályozzák pl. a kamion közlekedést, kussoljanak.

Előzmény: Zugbegleiter (4595)
Fulika Creative Commons License 2023.12.03 -8 2 4598

Szerintem meg az lenne az igazán megnyugtató, hogyha a te házad tövébe, a teraszodtól 4-5m-re  tennék ezt a tervezett aluljárót. Vagy nyilván az is megoldás lehetne, ha kisajátítanák a házadat, aztán költözz ahová tudsz. Természetesen csakis vasúton!

Előzmény: jbaal (4597)
jbaal Creative Commons License 2023.12.01 -4 8 4597

Az igazán igazságos megoldás az lenne, ha kivinnénk a vasutat a pusztába, aminek a költségét rávernénk a pestimrei lumpenprolikra, aztán autózgassanak nyugodtan, de valahol a Nagybani piac környékén egy helyre terelünk és megállítunk minden autóst lakcímellenőrzés gyanánt, és aki Pestimréről menne a belváros felé, azt szépen visszafordítjuk a jóédesanyjába, mert a kutyának nem hiányzik a bűzölgő szarja onnan befelé. Vagy csak simán valami extra különdugódíjat vezetünk be a lakcím alapján ott lakó autótulajdonosonak. Aztán mikor majd belerokkan a költségbe, vagy munkát maximum a helyi kisboltban fog találni nettó 200-ért, akkor elgondolkodik azon, hogy minek is az a csúnya vasút, amit a "vasútlobbi" rá akar erőltetni.

Zugbegleiter Creative Commons License 2023.12.01 -1 5 4596

Kevéssé valószínű az a képlet egy Pestimre vagy Gyál méretű település esetében, hogy a vasút miatt kisajátított pár ház növelné a tízezezres nagyságrendű lakosszám mellett az ingatlanárakat. Az inkább, hogy a vasút melletti rossz ingatlanok alacsony értékűek, és csak ugyanilyet tudnak venni helyette, nem olyat, amit elképzeltek. De a vasút régebben van ott, mint az ingatlan lakója.

A költözködési költségek kompenzációja ésszerű, olyannyira, hogy benne is van a törvényben, hogy az államnak térítenie kell.

Előzmény: Dudari (4594)
Zugbegleiter Creative Commons License 2023.12.01 -1 4 4595

1. Aki nem gondolja úgy, hogy megszívta, hanem hogy jól járt, az sosem hangoskodik. 

2. Lehet utálni a kisajátítást, csakhogy ez azt jelenti, hogy soha semmi új nem fog épülni.

 

A másik hozzászólásokhoz:

3. Szemeretelep: nincs keresztirányú hálózati közúti kapcsolat, ezért kicsi a forgalom, és elvegetál a közúti forgalom rajta.

+ Én még egy országot nem tudok, ahol annyi sorompó van, mint nálunk. Mindegyik egy időzített bomba a közút és a vasút számára is.

+ Lehet, hogy a pestszentimreiek szerint nagyon szép a városrészük, de akkor fizessék ki ők a saját zsebükből az alagútépítést. Mivel nem tudják, ezért viselkedjenek méltányosan, és ne akadályozzák a mögöttük lakó településen élők közlekedését. Főleg, hogy a jó elővárosi vasúttal ők maguk is igen jól járnának (időben, ingatlan értéknövekedésben, településfejlődésben), csak ezt nem értik, mert körömszakadtig ragaszkodnak a nem túl fejlett, de megszokott kis környezetükhöz. Ami persze valahol érthető, de rendszerszinten érvként nem nagyon fogadható el.

Előzmény: Fulika (4592)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!