2 hónapja s cross tulajdonos vagyok. Tetszik a gép nagyon, csak 1 gondom van az minden indításkor egy figyelem felhívó jelzés jön a középkonzolon amit fogadjak el. Ki lehet etz iktatni?
Sajnos segíteni alóazínű most se fogunk tudni sokkal többet, de azért kérdés szinten: akkor se szűnik meg (nem egyből, pár nap után) ez a szag, ha hagyod, hogy a rendszer dolgozzon amire kitalálták, beállítod XY fokra és megnyomod az auto gombot (hagyod, hogy ő állítsa a levegő sebességét és irányát és hagyod, hogy állandóan dolgozzon a klímakompresszor)?
Ez is olyan dolog amiben meggyőző(nek tűnő) érveket lehet felhozni mindkét tábor mellett, minden esetre a saját konkrét szubjektív tapasztalatom sok-sok év alatt az, hogy az első félautomata klímás Bravomban csak ~24 fok felett klímáztam, kapcsolgattam a kompresszort sűrűn, eladás előtt már csapágyas volt a kompresszor (bekapcsolt állapotban 3500 felett búgott - igaz ekkor már 140 felett ment :) szóval tök jó, normál használat mellett még üzemszerű volt :D :( ), a kétzónás klímás Stilomban szintén nagymelegben kapcsoltam klímát (spoiler alert: fekete volt, így azért elég sűrűn kellett ;) ), többször kellett gázzal töltetnem, sziszegett, gyengült a teljesítménye és néha büdösödött is...míg ugyanazon évek alatt anyumék Xsara Picassoja úgy lett eladva 250ekm-el 15 évesen, hogy sose volt a klímához nyúlva csak évente tisztítás +pollenszűrő csere...digit klímás volt, amikor kigurultak a szalonból beállították 22 fokra bekapcsolt A/C-vel és kb sose nyúltak hozzá többet... Na én ekkor mondtam azt, hogy műszaki odafigyelés meg pazarlás ide vagy oda én *-ok bele, innentől menjen az a kompresszor "állandóan" (ez is faxság, mert gyártónként eltér mikor de ilyen plusz1-3 fok alatt hiába nyomod be nem kapcsolja a kompresszort a szárító/szűrő fagyveszélye miatt ha jól gondolom...) > azóta a GT-m kétzónás klímájával sose volt gond, az S-Crossal se, a mostani OFF-al se (bocs, idén töltenem kell szerintem mert már nem az igazi....16 éves autó....), feleségem manuális klímás Swiftjén is sűrűn járatjuk. Tudom, hogy ez lehet tényleg csak placebo, némileg ellent is mond pár józan érvnek, de egyszerűen a saját tapasztalatok engem eddig arról győzött meg, hogy semmivel se lesz tartósabb a rendszer ha csak ünnepnapokon klímázok. :) (az más kérdés ki mennyire bírja stb, szerencsére nálunk nincs ilyen gond, persze mindenkinek a saját megfelelő hőmérsékletére kell állítani, mi leengedett ablakkal huzatolni nem szeretünk...)
Most néztem a suzukinál lévő töltő egy ULGD 5.0 B1, azt gondolom egy évvel korábban vettem mint te, évente szoktak hozzáírni eggyel nagyobb betűt..
A másik ami csepptöltésen nem villogtatja az akksi ikont az 4,8as, majd megnézem annak is a kódját. Ulgd 4.8 valami. Annak kék a háttérvilágítása, az 5.0B1 nek piros.
A miótónkban (nekem is ilyen csak 2017es) nem AGM hanem EFB akksi van, ami ugyan olyan igényű mint az AGM tehát hópihén töltsd.
Ha tévedek ebben, akkor sem csinálsz bajt, 2 okból:
Egyrészt mert a Wattokból és a feszültség értékelből nem tudok következtetni arra, hogy mást csinálna a kocsika meg a hópihe mód,
Másrészt mert ugyan ilyen töltővel 6 éve töltögetem a kocsit 2-3 napot rajtahagyva hópihén. Ha 1 napot áll, már ráteszem. És még a gyári akksi van benne.
Én is csak onnan tudom, hogy van még olyan régi lidis töltőm amin nincs kijelző, csak ledek, és kíváncsi voltam, hogy mikor mit csinál. Először multiméterrel próbálkoztam, Amper mérésre sorbakötve, viszont arra jöttem rá, hogy a sönt megzavarja a töltő lelkivilágát.
Aztán eszembe jutott, hogy vigyem már ki a konnektorba dugható fogyasztásmérőt..
Na most tudtam lemenni a garázsba a töltő ULGD 5.0 C1 és a töltő hátulján rajta van a gyártási idő 2021. 37. hét.
Kipróbáltam ha csatlakoztatom elindul egy akkumulátor jel és mutatja hogy tölt, következő ikon egy motorkerékpár és 6 voltot mutat a harmadik egy autó ikon és 12 volttal tölt, a negyedik a hópihe de itt csak azt mutatja hogy 13,6 -13,7 és nem villog valószínű azért mert tegnap sima 12 volttal feltöltöttem.
Viszont az nagyon érdekelne hogy én inkább a hópihét válasszam-e ezekben az autókban AGM akkumulátor van-e?
Na látod én ennyire nem ismerem a töltők lelkivilágát (panelgyerekként nekünk ezek mindig kimaradtak, amióta 6 éve családi házban vagyunk azóta lett ilyenekre, meg kisebb karbantartásokra lehetőségem az aknás garázzsal...), köszi a magyarázatot és segítséget. Enyém villogtatja magát az utolsó fázisban, szóval ezek szerint nekem az utóbbi féle töltőm lehet. :)))
Gondolkodtam is rajta, hogy elő kéne venni (idén még nem volt...) ha már szerda óta az ágyat nyomom és be se indítottuk az OFF-ot, na de ma szakad az eső (az OFF meg az udvaron áll...) :/
Mondd már meg, hogy ez ULGD38 vagy micsoda tipusú töltő pontosan.
Kori: A hópihe ikon nem lassú csepptöltés, ugyan úgy meghúzza a konnektort 60Wattal mint a kisautó ikon. A hópihe való az AGM akksihoz mert az elviekben 14,6-14,8V-ig kell tölteni. Míg az autó ikon a sima savas az csak 14,4ig mehet. A papírja szerint
Gyakorlatilag ugyan azt csinálja a hópihe mint a kisautó, 14,6ig tölt.
És a 3,8 meg a 4,8 Amperes közt az a különbség (ha a digit kijelzösekről beszélünk), hogy a 3,8as becsapós mert a töltöttség jelző körül a téglalapot nem villogtatja csepptöltés módban (ilynekor a konnektorból csak 1-2Wattot vesz fel)
Mindenki azt hiszi, és én is benyaltam, hogy nem csinál semmit. Pedig de, az az utolsó ciklus, lényegében a lényeg. Álló kockával telr akksi jellel 12,9V-ről ugyan úgy elballag 14,4Vig mint a 60W, majd az azt követő 12W programok, csak az utolsó 1Wos akár 2 napig is eltarthat...
A 4,8 vagy hány Amperos ugyan ilyen 5-6 ezer Ft kicsi lidi töltő már az utolsó csepptöltő programon is villogtatja a kockát.
Ez annyiból segítség (nekem), hogy a fejegységeden futó szoftver már biztosan tudja az AndroidAutot (ha 2017es lenne akkor megfontolandó lenne készülni/készülnöm egy 1890es firmware pendrive-al is :) ), tehát a telefonod (+usb kábel) oldaláról kell rendbetennünk a dolgokat.
Ha Hatvan is jó, az lt hamarabb meg tudjuk ejteni :)) (mondjuk most épp ki vagyok dőlve itthon :( ) > a nickednél lévő mail címedre tudok írni? Mert akkor egyeztetünk ;)
Köszönöm a válaszod nekem is pont ilyen a töltöm csak a kezelési utasításban olvastam ezt a hideg körülmények esetén, vagy AGM akkumulátor töltést és kicsit megzavart.
Akkor simán autó választás és megy ameddig megy, de nálam se szokott rajta lógni eddig egy BOSH 1 töltőt használtam néha, de meghalt a bekapcsológombja.
Húha...nekem is Lidlis UltimateSpeed töltőm van, lehet ezek közt is különbség, enyémen motor (6v), autó (12v), hópehely (lassú csepptöltés) ikonok vannak, más mód nincs > én mindegyik autót (az S-Crossokat is többször) a sima autós ikonon szoktam töltögetni, csak úgy használom (igaz én napokig nem lógatom rajta, csak pár órát amíg feltölt...).
Aki ért hozzá kérem segítsen tavaly vásároltam egy LIDl -es akkumulátor töltőt még nem használtam most kiakartam próbálni, de nem tudom hogy a sima 12 voltot válasszam vagy a 12 V-os akkumulátorok 14 Ah–120 Ah kapacitással történő töltéséhez hideg körülmények esetén, vagy AGM akkumulátorok töltéséhez, ahol megjelenik a hópehely is.
Lehet lelevegősödik állásában (és ha már tartott gázzal jár kidolgozza magából)? Gázolajszűrő csere stb? Szerintem nem kap megfelelő üzemanyagellátást hidegen.
Igen, kb. ott lehetett a határ szeptembernél, a céges flottába októberben érkező több száz S-Cross fejegysége már tudta, és ezek soha nem estek át azóta sem frissítésen. Akkoriban nem tudtuk összekötni vele az AA-t, de később kiderült, hogy a telefonjaink nem tudták. Utána jött az .apk-zás, aztán már működött a dolog, bár nagyon kevesen használják.
Még nem 100%, de 2-3 hét múlva hétvégén lehet leszek Gyöngyösön (vagy: jársz Hatvan fele valamikor? ;) ), megpróbálok segíteni. 2021es az S-Crossod ugye? Csak mert azt se felejtsük el, hogy 2017 végéig (vagyis kb őszig talán, a biztonság kedvéért írok év végét, én 2017 szeptemberében vettem az autót és még nem tudta...csak miután frissítettem..) az SLDA fejegység szoftvere nem tudta az AndroidAutot csak a CarPlayt...így akinek esetleg 2018 előtti Vitarája/S-Crossa van és az eddigi gazdi(k) nem frissít(te)ték valamikor a firmware-t a fejegységen akkor lehet még a 1740es előtti van rajta és ezért sem megy a párosodás.