Köszi az infót, így már mindent értek, pláne elolvasva az említett totalcar cikket. Azt hiszem a szegedi Mazdánál is foglalkoznak ilyennel, nem tudom közelebb van e számodra vagy sem.
A TOTALCAR közölt egy negatív cikket egy nagyon extrem körülmények között használt CX 5-ről ,rozsdásodásokkal összefüggésben.
Ennek ellensúlyozására a MAZDA elrendelte hogy 2018.10.01.-e után forgalomba helyezett új autókat forgalomba helyezés előtt el kell látni alváz és üreg védelemmel.
Most már csak az a kérdés hogy a korábbi verdáknál érdemes-e megcsináltatni.
Én már korábban is foglalkoztam a gondolattal,de csak Cegléden találtam komolynak tűnő technológiával dolgozó céget.
Ott viszont egy hét mire elkészül (vegyszeres tisztítás és szárítás, illetve sok mindent lebontanak a tökéletes eredmény érdekében),no és 100eFt+áfa.
Én is furcsának tartottam amikor mondták a telefonba, hogy az autó megérkezéséhez képest még 2 hét mire megcsinálják az alvázvédelmet. Egyrészt nem tudtuk de nem is mondták, hogy az autó utólagosan fog átesni az alváz- és üregvédelmi eljáráson. Valamiért azt gondoltam ez még a gyártósoron megtörténik, nem pedig a kereskedésben végzik el a már kész autón. Korábban több helyen olvastam én is, hogy az újabb Mazdáknál már nincs szükség erre, persze extraként kérhető az eljárás. Azt sem teljesen értem, hogy mi a különbség 2 kereskedés között, az egyik azt mondja nem kell, a másik meg nem adja át az autót nélküle.
Mi múlt héten vettük át az új családtagot (CX-3 Revolution G121) és azt mondták, megcsinálták rajta ezt az alvázvédelmet. Külön nem kértük, járt hozzá úgy néz ki. :) Illetve nem húzodott ez miatt az átvétel időpontja egy napot sem, sőt. Valószínűleg előre belekalkulálták az ehhez szükséges időt is, mikor az átvétel időpontját megállapították.
Hogy szükséges-e ez a plusz vagy nem, nem tudom, nem értek hozzá.
Az alváz védelemmel kapcsolatban volna néhány kérdésem.
Nekem vásárlásnál azt mondták az új karosszériáknál már nincs szükség alváz és üreg védelemre. Más a technológia a gyártásnál és ez nem igényli ezt a pluszt.
Viszont látom van akinél azért húzódik az átvétel mert alváz védelmet csinálnak (mellesleg ez a művelet utána néztem normális helyen kb 1 hét és 100eFt+ áfa).
Kérdésem hogy akinek esetleg csináltak az külön kérte vagy eleve így kapja meg az autót.
Továbbá mi a meglátásotok szükséges ez a történet pluszban vagy nem.
Mazda CX-3 15.000kM I-STOP 2 HÓNAPIG NEM MŰKÖDIK MAJD KÉT HÉTIG OK !? HA MEGÁLLOK A LÁMPÁNÁL ÉS NEM ÁLL LE MEGVÁLTOZTATOM A LEVEGŐ IRÁNYÁT( ABLAK PLUSZ UTAS) AZONNAL LE ÁLL IGAZ 5 MÁSODPERC ÉS ÚJRA ELINDUL INGADOZÓ ALAPJÁRAT. ÉS A LEGJOBB ÉS A LEGÚJABB! KANYARODÁS UTÁN (KÖRFORGALOM) GÁZADÁS UTÁN 3 MÁSODPERC SZÜNET ÉS AZTÁN HIRTELEN ÉLETRE KAP!?,,
Erre a kérdésre nicsen jó válasz... hiszen valami oka volt, hogy megrendelted a kocsit. Mivel garanciálisan kapod, működési problémákat állja a szervíz. Talán az lenne fontos, hogy a külső sérüléseket alaposan nézd át, ha később ilyet találsz,nehéz lenne megmagyarázni, hogy nem te okoztad. Ebbe a szemrevételezésbe beletartozik, hogy kérd meg őket, emeljék fel a szervízben a kocsit és az alváz és a kerekek, fékek, csövek állapotát is tekinsd át. Fontos az alsó motorborítás áttekintése is. Balesetmentes közlekedést!
Sziasztok! Jövő héten érkezik meg japánból az én kis CX-em, sajnos azt mondták a kereskedésben, hogy onnantól még legalább 2 hét átvételig, mert ennyi idő megcsinálniuk a korrózióvédelmet. :( Ez miért tart szerintetek ennyi ideig? Végig olvastam a hozzászólásokat itt a fórumon és azt szeretném tőletek kérdezni, hogy az autó átvételekor mikre érdemes figyelni, miket nézzek meg, hogy működnek e, mi az amit máshogy csináltatok volna az autótok átvételekor?
Vagy ülés fütés és kormány fütés arra a pár kilométerre :) Kb 5km utan mar 0 fok körül is van annyi hö, hogy tudsz füteni. Dizellel kellett vagy 15km, mire vmit ereztel. Ott persze volt egy elektromos rasegitö fütés, de az meg áramzabáló. Benzines motor létére elég hamar bemelegszik igyis. Az elsö 1-2 kmen nem kapcsolnám be a fütést, had legyen vmi kis olajhö, aztán mehet.
Hmmm, ez meg sem fordult a fejemben. Akkor ez a hatékonyabb skyactive motor egyik hátulütője, hogy télen nem ád annyi meleget, mint egy korszerűtlenebb társa. Akkor marad a sapka-sál-kesztyű. :)
Én acél felnivel és nyári gumikkal szerelt verziót vettem, de rögtön vettem hozzá gyári, 16-os könnyűfémet Toyo téli gumival. Mielőtt elhoztam a kereskedésből , a felniken gumit cseréltettem, a téli gumi került az acél felnire, a könnyűfémre meg ráment a nyári Bridgestone. Mivel október végén vásároltam, ezért a nyári szettet már fel sem tették. Csak áprilisban kerültek elő a könnyített felnik, amik sötétszürkék vagy grafit színűek. Ezekhez vettem egy garnitúra normális kerékcsavart meg kerékőr szettet.
shabba81 ! Nekem a nyári felni 18 colos. Télre vetten egy 16 colos szettet (hybrid felni - Alcar) erre pedig Dunlop wintersport 5-ös gumikat. Eddig megvagyok elégedve (jó fogyasztás, tapadás...)
Téli kerékszettek kapcsán kinek mi a tapasztalata? Illetve ki milyen kerekekkel látta le télire kedvenc Mazdáját? Melyik méretre érdemes beruházni? Külföldön láttam feketében a 16-os mazda tárcsát, itthon csak ezüst illetve szürkében ajánlotta fel a kereskedőnk sajnos. Gumiból a Goodyear snow grip-et néztem.
Automata váltóm van, ennél az alapjárat; 1./ Hidegindítás: 1500 f/p, egy-másfél perc múlva 900-1000 között, közben a váltó "N"-ben van lábam a féken. 2./ "R"-be rakva (tolatás) az alapjárat 600-650-re esik vissza. Tolatás után "N"-ben a fordulat 800-850 közötti és utána már meleg motornál is ennyi, kivéve, ha "D"-ben van a váltó és a féken a lábam, akkor 600 f/p körüli.
Minden esetre érdekes, nekem is pályán csinálja, bár jobban örülök, hogy inkább a jobb mint a bal, bár kicsit mindig megijedek amikor becsipog pedig tudom, hogy nincs ott semmi. Alapjárati fordulat nálam 700-800.
Nekem most egy hónapos a Revolution, most volt az első hosszabb útja (kb 1000km) Eddig minden rednben volt, de hazafelé visszafelé jövet a jobb oldali holttér figyelő folyton fals jelzést produkált. Gondoltam hátha a szenzorok koszosak (elég poros/koszos lett a hátulja) megtisztítottom őket de a hiba továbbra is fennáll. Lemosni azóta sajnos még nem volt időm, de remélem az megoldja majd a gondokat. Nálad megoldódott??