Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PMiheller Creative Commons License 2020.12.09 0 0 2142

Sziasztok, ne nézd, nem kell - nem azok. Szinte semmiben nincs több mint 3, amire sok VW-csoportosban (mint a Kodiban is!) van lehetőség, hogy a J1-re kérj extrán ISOFIX-et (légzsák kikapcsolandó!!!), de nem minden kárpittal/üléssel. (nem kombinálható

Ami beugrik, hogy több mint 3 ISOFIX van benne: Touran, Merci GLS, LR Disco, Q7...

Előzmény: meriva260 (2141)
meriva260 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 2141

De azt ellenőrizd le, hogy a harmadik sor ülései ISOFIX csatlakozósak-e. Nekem a Zafira Tourerben nem voltak azok.

Előzmény: Bandit30 (2140)
Bandit30 Creative Commons License 2020.12.04 0 0 2140

Nekem az a tervem, hogy az "elfogadható méretű csomagtartó miatt hosszú távon 6-an 6 üléssel mindkét 3. sori ülést használni fogjuk (a két kisebbik fiam most 4 éves ill. 2.5 hónapos, tehát a nagyobbik is 6 év múlva lesz csak 10, amikor még bőven jó lesz neki a 3. sor, a kicsi meg akkor lesz 6, neki is.

Így a középső középső ülés kartámasz lesz, vagy le lesz hajtva és pakolhatunk oda is.

Plusz a klíma senkit se fog képen fújni a könyöklő aljából hátul (ha valamiért irigy vagyok a C4-re akkor az a B oszlopon lévő légbefújó...) és a kardán alagút se zavar majd senkit.

Amúgy igen, össze lehetne rakni egy touran-t 9,2 körül, de ha minden benne van, ami a 9,9-es kodi-ban akkor az is 9,9. És akkor már nagyobb a Kodi.

Előzmény: pallee (2137)
Bandit30 Creative Commons License 2020.12.04 0 0 2139

Üdv,

 

Jelenleg 3 motor érhető csak el (kézi/dsg első vagy 4*4 kombókkal). Az 1.5 TSI és a 2.0 TDI 150/190LE-vel.

 

Nincs tehát most a konfig listán a 2.0.

 

Való igaz, jó lenne a több LE, de a 150 is megfelelő. 4 gyerekkel sok csomaggal nem fogok versenyezni senkivel és nem a teljesítmény hiánya, hanem a józanész miatt. (amit kell azt amatőr gokartban kiélem).

Persze az erő tartalék jól jönne, de a 190 LE TDI-t a város nyírná ki talán (jóllehet a modern turbó benzin se annyira ide való)

 

Így lett tehát az 1,5 kizárásos alapon.

Előzmény: Avant1 (2138)
Avant1 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 2138

 

A motor oldalon hasonló eredményre jutottam. A PSA háromhengeres tartóssági problémákkal küszködhet (nagy litertelj, kevés csapágy-kopófelület - 3 h) , a Renault kérdéses, de kb. hasonló, az 1.5ACT-ből azért van 10 hónapra autó, mert az megy az A3-asokba, stb-be. A konszern "sztár" motorja jelenleg.

 

Mérnöki összevetések a méreteknél. :)  A szubjektív elem viszont nagyon fontos. Mindig. Lehet, hogy nem a legtágasabb a Kodiaq  - egy hasábhoz képest - de ahogy látom, megvan a kémia. Anélkül pedig nem érdemes drága használati eszközöket, autókat tartani. Szörnyű érzés lenne pl nekem olyan autót tartani, amit ha ránézek, utálom.

Amúgy rendes áremelések voltak az elmúlt hónapokban. A cég emelt vagy 5%-ot, más az extra struktúrája, a konfigurátor is más, és az eur-huf miatt volt további kb 4-5% emelés. Tehát ami ma 9,5 az 1 éve még 8,5-8,6 lehetett. Már csak ezért sem a gyorsan avuló kütyüket pártolom, hanem a műszaki tartalmat (motor, hajtás) vagyis azokért szívesebben adnék többet.  Opcióként helyedben (nem tudom, most mennyi lehet) egy majdnem minimál kivitelű 2.0TSI amit választanék, ha nem lenne másik erős autóm. Ja, és kézivel (ha lehetne).

Előzmény: Bandit30 (2134)
pallee Creative Commons License 2020.12.03 0 0 2137

Jók a számok, amit írtál. Sokkal nagyobb csomagtér marad a Kodiaq-ban, mint a Touranban 7 személlyel. Viszont a Touranba egyszerűbb hátra beszállni és a középső sorban is több hely van. Mi végül Touran-t vettük, de azért mert kb. 700-900e HUF-al olcsóbban kijött. A mai árakat már nem követem, de még mindig tetszik a Medve. :)

Előzmény: Bandit30 (2134)
Bandit30 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 2136

Üdv,

Köszönöm, ez az eddigiektől merőben eltérő vélemény, és érdekesek a felvetéseid.

Előzmény: Avant1 (2135)
Avant1 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 2135

Szervusz!

Nekem pont olyan autóm van szűk éve, mint amit rendelni készülsz, de Ambition.

 

A LED fő fény tényleg akkora dolog, hogy a kocsi 5%-át kitevő ár különbséget megér?

Én nem rendeltem meg: a technika gyorsan fejlődik és komoly a felára. Az autó jobb lesz tőle, de nem annyira, mint amennyivel többe kerül. Sérülésnél 1M -s extra csere kiadás körül lehet számolni.

 

Holttér figyelő és kamera:  nem rendeltem meg, és nem bántam meg.  Ez nem egy T55-ös, amin hátrafelé nincs ablak sem. A "sima" körbe radar teljesen elegendő, városban is. Nagyon pontosan jelez, szűk helyekre is be lehet állni. Szerintem nem éri meg a felárat sem. 

 

Felni dolgok:  szép dolog a nagy felni, az R18 és különösen a mutatós és drága R19-es (pl Triglav)  Városban főleg érezni, hogy a nagyobb tömeget a kis motor hogyan (nem) indítja el szépen és könnyen.  Nekem a sima /65 R17 van, és bizony azzal is ráz néha, annyira kemény a rugózása alapból. Különösen a klasszikus keresztbordákon. Úgy mondom ezt, hogy az másik autóm ugyan légrugós, de módosított (50%-kal keményített) lengéscsillapítókkal és 235/55 R17 kerékkel megy. 

A széria futóművel fakerék-effektus lépne fel, nem éppen bababarát. Emiatt a kárpitok is nyiszogni fognak idővel,  főleg sok fővárosi menettel.

Ezért nagyobb felnit csak adaptív futómű mellé látom érdemesnek feltenni. Ekkor is, a nagyobb és nehezebb felnik kb 0,5 literrel növelik az éves átlagfogyasztást évente (német fórum, Spritmonitor) ezzel is számolni kell. Ja, meg azzal is, hogy a lengőkarok lényegesen hamarabb fognak elhullani. A komfortról volt szó.

 

 

 

 

 

Előzmény: Bandit30 (2127)
Bandit30 Creative Commons License 2020.12.02 0 0 2134

Köszi, igen azt azért néztem, hogy a Touran 130 -a mellett a Tiguan 230-ra figyelemmel a Skoda 270-e (pár helyen asszem ezt a számot láttam) nem lehet igaz. Annyi biztos, hogy ez tűnik a legnagyobbnak. A legjobb az lenne ha a kalap tartó helye alatti részt a takaró kivételével is használni lehetne pl.

 

Viszont a babakocsi össze csukva egy hátsó nagy kereke kivevése után (ami egy klikk) befér úgy, hogy a csomagtartó másik fele üres.

 

Szeptember óta vagyunk 4 gyerekesek, azóta a Toyota Verso-t kipróbáltam számos felállásban és egy csomó olyan gyakorlati probléma adódik ilyenkor, amire nem is gondolna az ember.

 

Pl. jó lenne csak az egyik ülést felnyitni, (6-an vagyunk) és az 5 éves menne a csomagtartóba, a vezető oldalán, (mert én azért 1,8 és 90 kg vagyok, nem egy óriás de nincs előre húzva a vez. ülés az is biztos. Köztünk tehát el kéne férjen a baba hordozó a középső ülés sor bal szélén, de sajnos nem tudom előre tolni, mert ha ezt meg teszem, az övből már hiányzik 10 cm, amivel be lehetne kötni. Kizárólag az anyós ülés elől az, ahova a baba hordozó úgy berakható, hogy akármennyire előre lehet tolni az ülést a kesztyűtartóig koppra.

Így viszont a mögött van egy nagy hely, ezért a mögé ülnek a csomagtartóba, de aki mögöttem ül, annak nem igazán jó, mert a 3 ülés hiába mozgatható középen különállóan, az öv csatlakozók mindig a mellette lévő ülésen vannak, így 5 cm-nél nagyobb eltéréssel már nem lehet a középső sorban becsatolni az öveket.

 

Summázva, és végül kifejtve, hogy jutottam ide:

Először dobozokat néztem, Berlingo Rifter Proace Combo. Mert valódi 3. üléssor van bennük, de bemászni a középső sor háttámláján lehet, és nincs csomagtér nagyobb.

 

Aztán Franciák, mert szépek C4 és Grand Scenic, + 5008 (utóbbi a legszebb)

Viszont vagy 3 hengeres 1,2 120 le motor volt bennük (abban az ár sávban amit én néztem) vagy ott volt a renault, ahol nem bízom a 160 LE /1.3 motorban.

 

Jött a vw vonal, Touran. A feleségem azt mondta akkor már legyen SUV, de ha már ennyi pénz akkor VW.

 

Nekem a VW Touran tetszett, de hasonlóan össze konfigurálva mint a jó Amb/Style Kodi, egy árban vannak (vagy kicsit jobb a Kodi) viszont a Kodi nagyobb.

 

Hosszú távon sem úgy fogjuk használni a kocsit, mint most. Jelenleg 1 baba hordó, 1 gyerek ülés és 1 ülés magasító (a 9 éves lányom épp 150 már nem is kell neki)

 

A középső sor 3 különálló ülése jelenleg lenne jó.

 

Pár év múlva viszont a baba hordóból lesz gyerek ülés, a mostani gyerek ülésből magasító, és ennyi. (Igazából egy használt Honda FR V-től indultam ötlet szinten de inkább új autó lett belőle.)

Előzmény: meriva260 (2133)
meriva260 Creative Commons License 2020.12.02 0 0 2133

A csomagtartó mérete kicsit csalóka. Gyanítom, hogy a 230+ liter a tetőig van mérve. Ezelőtt egy 7 üléses Opel Zafira Tourerem volt, ami

centire egyező méretekkel bírt. Ott valami 150 litert adtak meg felnyitott 6-7 üléssel.

Előzmény: Bandit30 (2132)
Bandit30 Creative Commons License 2020.12.02 0 0 2132

Köszönöm, az LK (bár nagyon szép) nem játszik nálam. Akkor már inkább erősebb motorban vagy dsg-ben gondolkodnék, de a +2 m ft-ot nem tenném abba az alap active/amb-hoz képest.

 

Azt eddig nem írtam, nálunk 4 gyerkőc van, 11-9-5 év és 2 hónapos felállásban így engem a csomagtartó 7 üléssel is 230+-os mérete győzött meg.

 

Néztem Turan-t, Tiguan-t is, előbbiben a külön mozgó hátsó sor jó, de a csomag tartó kicsi.

A Tig meg ilyen felszereltséggel kb +2 m Ft és (legalábbis a skodás értékesítő szerin) sok mechanikai probléma van vele (mexikó) míg a Skodánál inkább a szofveres rész gyengébb, de legalább nem esik szét az autó.

Előzmény: CsabaKodiaq (2129)
meriva260 Creative Commons License 2020.12.02 0 0 2131

Szia,

 

Nehéz dolog ez a konfigurálás, dönteni a "jó lenne", és a pénztárca között. Személy szerint nekem az a véleményem,

ha van rá keret, akkor ne sajnáld rá a pénzt. A későbbi használatkor úgy is lenne benned egy olyan érzés, hogy

ezt, vagy azt az extrát de jó lett volna belekérni az autóba, ( már, ha a gyengébb felszereltséget választod). 

Én egy L&K-t konfiguráltam anno, de én sem bántam meg ( a 2002-es hozzászólásomban képek is vannak).

Viszont jó sokat kellett várni a leszállításra, fél év alatt jött meg.

A 19"-es kerék nagynak hangozhat, de nem nagyon peres gumik vannak rajta, így az utazási komfortot nem rontja. Legalább is 

én így érzem. Igaz, adaptív futómű van az autó alatt. De az előző autómban is adaptív volt a futómű, és a 18"-as kerekekkel

sem volt ilyen komfortos. Szóval, amit a pénztárca enged, azt konfiguráld bele, hiszen magadnak veszed az autót.

 

Sok sikert hozzá!

 

Üdvözlettel:

 

Zsolt

Előzmény: Bandit30 (2130)
Bandit30 Creative Commons License 2020.12.01 0 0 2130

Köszönöm! A nagycsaládos tám. csak a Style-ig jár.

Előzmény: Amarton (2128)
CsabaKodiaq Creative Commons License 2020.12.01 0 0 2129

Szia,

Nekem is 18"-as a téli, és 19"-es a nyári garnitúrám.

Érezhető a különbség, a téli nem ráz annyira.

(Szintén L&K, bár nincs adaptív futómű alatta...)

Előzmény: Bandit30 (2127)
Amarton Creative Commons License 2020.11.30 -1 0 2128

A holttér figyelő tényleg nem csinál semmit a sávtartó nélkül, csak jelez?

Tényleg.

 

A 18-as kerék jobban tetszik mint a 17 (főleg a Trinity + 35 ért) de nem ráz vele a kocsi? Vagy épp ettől lesz kicsit feszesebb (azt olvastam egyeseknek túl puha, 19 és fölötte meg ráz)

Nekem 18-as a téli és 19-es a nyári. Nem ráz. (mondjuk nekem van adaptív futóművem is)

 

A LED fő fény tényleg akkora dolog, hogy a kocsi 5%-át kitevő ár különbséget megér?

Tényleg.

 

Azért éri meg a Style, mert későbbi eladásnál még jól fog jönni. A Style ülés ülőlapja is nagyobb. Hosszú távon kényelmesebb.

Hiába lesz Ambition extrázva, eladásnál az csak Ambition.

 

Én pont így vacilláltam csak a Style és L&K között. L&K győzőtt és nem bántam meg :)

Előzmény: Bandit30 (2127)
Bandit30 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 2127

Üdv, mindenkinek!

Kodiaq rendelés előtt állunk, össze raktam egy szép Ambition-t (radar, hátsó kamera 7 ülés lávakék, másik 17-es felni szines maxi dot, riasztó).

 

Felmerült a holttér figyelő (a kitolatási asszisztens miatt de ez 215 +79 az elektr. behajt. tükör ami kell hozzá) ami kb 300 lenne.

 

Azt mondták viszont, hogy ha vannak mellettem és jelzés (villogás, ráz is azt nem tudom?) ellenére át akarok menni a másik kocsira, csak akkor tart ellen, ha benne van a sávtartó is.

Az viszont +160 De kell hozzá rendelni a LED-et is, ami 450.

 

Így 300+160+450 ből lett hirtelen +910 amire meg azt mondták, hogy akkor már inkább a Style, mert abban szebb a beltér, elektr. az első ülések állítása, fűtött a két szélső hátsó, 18-as a felni, belső led világítás van (ami nem a hangulat világítás tudom) és még pár apróság eleve benne van.

 

Pár kérdésem van:

 

A holttér figyelő tényleg nem csinál semmit a sávtartó nélkül, csak jelez?

 

A 18-as kerék jobban tetszik mint a 17 (főleg a Trinity + 35 ért) de nem ráz vele a kocsi? Vagy épp ettől lesz kicsit feszesebb (azt olvastam egyeseknek túl puha, 19 és fölötte meg ráz)

 

A LED fő fény tényleg akkora dolog, hogy a kocsi 5%-át kitevő ár különbséget megér?

 

Összességében úgy érzem inkább a Stlye-t kell venni, de az is bennem van nem dobok-e ki majd 1 m Ft-ot fölöslegesen...

 

Van aki active-ot vesz és nyilván boldog azzal is, az acél kerékkel és csak radarokkal kamera és minden hókuszpókusz néklkül.

 

1,5 kézi a kiszemelt amúgy évi 4-5 nagyobb kirándulást tervezve második autó lesz városban egy 2012-es Toyota 1.8 szívó benzines Verso mellett.

 

Köszönöm!

 

adathor1 Creative Commons License 2020.11.23 0 0 2126

Ment a privi!

Előzmény: Amarton (2125)
Amarton Creative Commons License 2020.11.23 0 0 2125

Gyári kamerát be tudom szerelni és a garancia is megmarad.

http://kodolas.skoda-muszerfal.hu/

Előzmény: adathor1 (2124)
adathor1 Creative Commons License 2020.11.21 0 0 2124

Sziasztok!

3 hónapja büszke Kodiaq tulajdonos vagyok.

MÁK-ra tudtam csak megvenni abból is az alapfelszereltséget.

A tolatóradar nagyon hiányzik belőle!

Utólagosan bele lehet építeni olyan radart ami ráköthető a "magnó kijelzőjère?

meriva260 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 2123

Sziasztok!

 

Feltették az Update portálra a 45 héten esedékes navi frissítést. Akit érint...

ALFI156 Creative Commons License 2020.11.06 0 0 2122

Ha valakit érdekel 215/65R17 téligumi akkor van 4db. új 2020-as gyártásu  hankook winter i cept evo2 suw eladó.37.000.-/db. áron.Személyessen Dunaújvárosba vehető át. +3670/610-0044

pozsito Creative Commons License 2020.10.29 0 0 2121

Köszi a tippet, sajnos erről most lemaradtam, de nyitva tartom a szemem, hátha megint lesz. 

Előzmény: Vaktorpec. (2120)
Vaktorpec. Creative Commons License 2020.10.20 0 0 2120

Pozsito, ha még érdekel a tetőcsomagtartó keresztrúd, akkor a Lidl-ben 13e Ft-ért kapható (legalábbis tegnap Budaörsön még volt több db). Évi néhány alkalomra teljesen megteszi, nekem is olyan van (Menabo gyártmány).

 

Egyébként nem jó az email címed a profilodban (először ott akartam írni)

Előzmény: pozsito (2114)
ALFI156 Creative Commons License 2020.10.12 0 0 2119

Sziasztok!

Nappal megyek.Miért van az,hogy a műszerfalvilágítás a kilóméter óra fordulatszámmérő egység valamikor világít valamikor nem.Gondoltam már,hogy fényérzékeléssel van kapcsolatba de most,hogy szűrkület van valamikor világít valamikor nem.

Amarton Creative Commons License 2020.10.11 0 0 2118

Elektronikát nem kell frissíteni, csak ha van rá vissza hívási akció.

Az autónak két szerviz kijelzése is van.

Az egyik az olajcsere, a másik pedig az inspekcio.

Mindenki csak az olajcserével foglalkozik és vallási kérdést csinál belőle, hogy hány km-nél cseréli az olajat. Vidd el szervizbe, mert valószínűleg dsg olajcsere is kell (jobb helyen ilyenkor csinálnak a váltóra alapbeállítást, ha nem csinálnak én meg tudom oldani). Fék folyadék csere stb. Plusz átnéznek az autón egy csomó dolgot.

Szóval a következő szerviz nem csak az olajcseréről szól.

Előzmény: tigris12354 (2117)
tigris12354 Creative Commons License 2020.10.10 0 0 2117

Hát ez igaz.csakhogy amit tudni kell, ez az autó behozatal. Mindhogy svéd-Ben volt beiratva. Találtam hozzá papírokat amibe bele van írva hogy 3 éves garancia van rá. Az autó 2018 Ján. 18 adikán került forgalomba. Azaz még max 2 hónap garancia van rá. (ha az a papír itt is érvényes.nemcsak svédbe) tehát nagy vesztenivalóm nincs ami a garanciát illeti. Vagy tévedek? Én jobban aggódok a többi elektromos kütyü végedt hogy nem e kell valami állandó frissítés neki. Vagy hogy ki e tudom nullázni a km szervizvszámlálóját. Nemakarnák semmit se bekutyulni.

Előzmény: Avant1 (2116)
Avant1 Creative Commons License 2020.10.10 0 0 2116

Szia.

Akkor ezzel az DIY manőverrel meg is szakadna elektronikus szervízkönyv vezetése. Garanciaidőben...

Előzmény: tigris12354 (2115)
tigris12354 Creative Commons License 2020.10.08 0 0 2115

Sziasztok. 

Kb 4 hónapja vásároltam egy 2018 as skoda kodiaq-ot használtan.150 lóerő, 110 kw diesel, manual 6 fokozatos 4x4

110 000 km rel. 

Eléggé sok extrával van felszerele, sok biztonsági elektronikával, sávtartás,vezetés asistens,hot sáv figyelés,android auto, ebd, esp, asr, abs, ads, msr, dsc,... +még sok minden. 

Nemsokára kellene vinnem szervizbe olajcserére, meg kontrolára. A kérdésem az lenne hogy valaki màr cserélt e othon olajat rajta? Ha én elvégezném magam othon, van pár autó a kezem alatt, amelyekbe cserélem minden xx kilométerenként az olajat meg természetesen az olajszűrőt is, és itt ott a levegőszürőt, porlenszürőt, stb. csak azok nem ilyen ár kategóriába tartoznak. És nincs bennük ennyi elektronika(extra) . Attol félek hogy ha én magam megcsinálom a kötelező olajcserét, ki e tudom resetelni az olajcserét hogy az auto ne irja nekem furt a cserét. Na meg hogy nem e kell ilyen esetben(olajcsere) mindig számitógépre tenni és ott esetleg frissitteni bizonyos programokat, stb. Csinálja ezt valaki othon magának? Vagy ezt ezeknél a kategoriáju autóknál már nemlehet othon megoldani? Nemmindha nemtudnám elvinni a szervizbe, de engem érdekel az e fajta dolog is, és mért nem spórolhatnák picit magamnak ha lehet. Előre is köszi a válaszokat! 

pozsito Creative Commons License 2020.10.08 0 0 2114

Köszi szépen az eddigi válaszokat. Gondolkodtam a bérlésen is, lehet, hogy végül az lesz...

Ha vannak más tuti márkák, örömmel veszem a beszámolókat.

Avant1 Creative Commons License 2020.10.07 0 0 2113

Bérelni kell ilyen kevés használatnál. Az olcsóbb típusok többnyire igen zajosak, és nyomot hagy(hat)nak a rúdon is. 

Ha vétel, akkor ami nagyon jó: Thule Wingbar EDGE.  Nulla, azaz nulla hangja van 120-ig. 125-130-tól nagyon halk magas ciripelés-szerű hang.  A fogyasztásnövekedés 0.2-0.3 liter (ha fent maradna két rúd üresen). 2.35 méteres Thule dobozzal is szinte tök néma. 

Előzmény: pozsito (2111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!