Sziasztok, elnézést, ha nagyon dilettáns lesz a kérdésem. Amennyiben nem szeretnék majd külön felnit télre, hanem a GL+ felszereltséghez járó gyári alufelnire rakatnám a téligumit, akkor ugye nem kell külön szett keréknyomás szenzort venni? (Nem spórolásból kérdezem, hanem mert nem nagyon tetszik a lemezfelni).
én is GLX-et rendeltem, ami majd egyszer megjön. De a nálunk forgalmazottban nincs start-stop rendszer. Ennek az az oka, hogy ezt az SVHS-es motorhoz adják. Ezzel a motorral nálunk nem kerül forgalomba jelenleg. (A Totalcar-os bemutató külföldön készült, SVHS-es motorral.) SVHS csak Swift-ben van, GLX felszereltségben.
Ne bánkódj amúgy miatta, ez csak enné az akksit és az indítót. Az SVHS-ben a pici hibrid motor indítja újra az autót külön ékszíjjal, illetve 15 km/h alatt ki is kapcsolja azt. Ott van értelme a dolognak.
Sejteni vélem a start-stop megfejtését. A mostani felszereltségi listán már tényleg szerepel az automata start-stop. Viszont a Google-ben rákeresve még megtalálni azt a felszereltségi listát, amit nemrég szedtek le a Suzuki honlapjáról, ebben pedig még nincs:
Könnyen lehet, hogy a start-stop valahogy kimaradt az autók egy részéből. Az ESP kikapcsoló mellett kellene lennie. A Totalcar legelső tesztjében még látszik is az egyik képen:
Azonban van egy olyan extrád, amit meg szerintem nem írtak sehol. Pont ma néztem, hogy mintha a GLX-ben mások lennének az első ülések, mint a GL+-ban. Szerintem ennek masszívabb az oldaltartása, mint ami az enyémben van. Ebben a hirdetésben néztem:
Pár hete vagyok új Ignis tulajdonos. Apró tapasztalataimat szeretném megosztani a járművel kapcsolatban.
Az én Ignisem GLX-es felszereltségű. Motor működésével kapcsolatban: Az 1.2-es 90 lovas motor, elegendő városi és vegyes használatra is. Eddigi fogyasztási adataim: városban 60-70es tempóban (ahol lehet ennyivel menni), 4.3L/100KM , ami bőven hozza a gyári adatokat, de mondjuk nem pörgetem,huzatom ki és nem padlógázzal vágtatok. Autópályán is egész jó értéket hozott a masina, 4.5L/100Km ez 120-130Km/ó átlag sebességgel, nem agyonhajtva. Ezek az adatok nem a gép fedélzeti komputere által mutatott fogyasztási adatok, hanem a tényleges kilométer és tankolásból kiszámolt információ.
Városban a járgány, nagyon dinamikusan viselkedik, a motorja nagyon csendes sőt (kicsit zavaró ,hogy alig lehet hallani a motorját) :-) , autópályán azért veszít a lendületből, és picit hangosabb a motorja is (de ez sem zavaróan!).
Magas hasmagasságának köszönhetően a padkára vagy arról leálláskor (parkoláskor) nem veri oda az ember az alját a kocsinak. A tolató kamerája pontos, de azért figyeljük a tükröket is alapon tolassunk.
Kényelem szempontjából, az ülések kényelmesek, a hátsó ülésekkel sincs probléma. Mondjuk hosszú távon a hátsó ülések nem olyan kényelmesek, de egy hétvégi Balatoni kiruccanás a hátsó üléseken is kibírható.
De itt biztos mindenki azt gondolja hogy, nadzolok. Nem erről van szó! Tényleg hátul is két fő aránylag kényelmesen elfér.
Ez nem egy Ford mondeo ahol páholyok vannak. Alapvetően aki erre az autóra tenné voksát az egy tökéletes városi autót vásárol, ami közepes táv leküzdésében (autópályán) is alkalmas közlekedni.
Na de eddig dicsértem az autót, azért pár negativumot is szeretnék megemlíteni.
Az ára GLX-es változatnak, 4.135.000FT! Ami a felszereltségeben hagy néhány kivetni valót, mint például tényleg filléres "alap" dologról beszélek és amit a mérnökök- gyártó "szándékosan" kifelejtet: Kesztyűtartó világítás, Csomagtér világítás, Az ablakemelők sötétben nem "világítanak" hogy az ember ha kell megtalálja a gombot és használni tudja az ablak emelőt. Ja az ablak emelők nem "okosak" magyarul ha folyamatosan fel -vagy le akarom húzni az ablakot a kéznek folyamatosan müködtetni kell a gombot. (a 2006-os Opelem tudta ezt a funkciót!).
A tükröket kicsit kicsinek találom. Az ülésfűtések csak 1 fokozaton működtethetőek.
A magas felépítmény és hát a vékony gumiméret miatt, oldalszél érzékeny, de annyira ez nem vészes.
Alapvetően egy jó városi autónak tartom, igazából véve a felszereltségi szinteket az árához kellene állítani, ha a GLX olcsóbb lenne ezzel a felszereltséggel, sokkal többen vennék meg mint vetélytársait . Ha valakinek van más-esetleg hasonló tapasztalata azt szívesen fogadom. Ha minnél többen beszámolnánk tapasztalatainkról annál jobb lenne.
Pár napja vásároltam, egy új "0" kilométeres Ignist. GLX-es felszereltségű.
A felszereltségi listában szerepel egy olyan tétel hogy, "Automata Start/Stop rendszer". Gépjármű átvétele után jöttem rá hogy ez nincs benne a kocsiba. Másnak is hiányzik ez a felszereltség, vagy csak esetleg az enyémből felejtették ki??Nem vagyok hülye de a katalógusban feketén-fehéren szerepel, a kocsiba meg nincs beépítve.
Valakinek valami ötlete, véleménye ezzel kapcsolatban?
Nem, de szerintem ne reménykedj. Az öt személy az alapverzió kiváltsága. A sínen tolható ülés sokkal többet ér nekünk. Meg azért valljuk be, ez az autó csak nagy szükség esetén nevezhető ötszemélyesnek. 🙂
LED elöl-hátul, vezetéstámogató, visszagurulásgátló, tempomat, digitális klíma, bőrkormány, vészfékezéskor jelez, index a visszapillantóban, automatikus fényszóró és magasságállítás, zseb az anyósülés hátulján, ködlámpa elöl is, sebességkontroll, elektromos ablak hátul is, navigáció, kulcs nélküli indítás, nemi plusz króm az elején. A legfontosabb: piperetükör és kártyatartó az anyósülésnél is.😂😂
Szia! Jól döntöttél. A türelmedet pedig irigylem. :) 6 hónap, te jó ég. :) A GLX a vezetéstámogató rendszerben és a fényszóróba integrált LED-ben több, mint a GL+? (Rá akartam nézni a suzuki.hu-n a felszereltségi listára, de mindegyik modell oldaláról leszedték a felszereltségi listás pdf-et).
egy ideje olvasgatok ezen a fórumon, aztán megtértem én is. 😂 I20/Rio terveket sutba dobva ma rendeltünk egyet. Üröm az örömben, hogy a kiválasztott felszereltségi szint nem elérhető jelenleg, de legyártatják. Cserébe 6 hónap várakozás. De elég határozottak vagyunk, hogy mit akarunk.😂 Bevállaltuk. GLX, 2WD, manuális váltó. Szerintem úttörők voltunk, mivel 1-2 hete jelent meg listában.
Én a nem vagy kell részen hamar átugrottam tavaly, mert nagyon nem tetszik. Kicsit olyan, mint az autók alapfelszereltséggel, mikor nem színre fújtak a lökhárítók...pl.emiatt nem nőtt a szívemhez a citroen cactus sem...szerintem ront az összképen...az Ignisnél legalább eldöntheted, hogy kell-e vagy sem... de ez az én zizim :-)
Én nem éreztem zajosnak és szépen suhan pályán. Meg se kottyant neki pár ezer km, jól viselkedett :-) Büszke voltam rá :-) A tempomat hiányától tartottam, de nem hiányzott abszolute. Férjem Vitara rajongóként, el volt ájulva, hogy milyen jó vezetni az új Ignist hosszú távon is.
Szerintem nagyon kényelmes, így hátproblémásként...húsvétra lekocsikáztunk Görögországba vele és teljesen jól éreztem magam 14-16 órát töltve az anyós ülésen. A férjem kihasználta a lehetőséget, nagyon szerette volna ő vezetni, így fura módon tesztelhettem az anyós ülésemet hosszú távon :-) A ki-be szállás különösen kellemes magas ülésből.
Nagyon jól viselte a hátam is, meg a kocsi is a hosszú utat :-)
Sziasztok. Van itt esetleg olyan, aki derékfájósként vásárolt ilyen autót? Érdekelnének a tapasztalatai. :) A magas üléspozíció miatt gondolkodunk benne, de érdekelne, hogy milyen mondjuk egyhuzamban autózni vele 1,5-2 órát. Sajnos ezt abból nem tudom megállapítani, hogy beleülök a szalonban. Mondjuk úgy nem tűnt rossznak az ülés.
Csak hogy legyen valami mozgás a toplikban: még májusban szép csendben én is Ignis tulaj lettem. :) Pedig őszintén szólva nem volt a terveim között.
Amikor indult a fórum, akkor is igazából azért figyeltem az Ignist, mert mégis csak rokon modellje az új Swiftnek, ami a fő kiszemeltem volt. Eleve azzal a céllal mentem a szalonba, hogy akkor veszek egy Swiftet, de sokat kellett várni az értékesítőre és jobb híján alaposabban megnéztem magamnak az Ignist, aztán valahogy "megtértem". :) Lehet, hogy a Swift szebb, de az Ignis valahogy különlegesebb és nagyon tetszik a magas üléspozíció, úgyhogy 2 napnyi őrlődés után végül Ignist rendeltem. Azon belül is - további tépelődés után - nem GL-t, hanem GL+-t. Szerencsére a Swifttel szembeni árkülönbséget is sikerült lealkudni.
Lehet, hogy csak én figyelem jobban, de mostanában már egész sok márkatársat látok az utakon.