Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Eranadi Creative Commons License 2021.07.11 0 0 1531

Sziasztok!

 

Két kérdésem lenne egy 2020-as MCV-vel kapcsolatban.

1. Valaki már próbálta leszeni a hátsó lámpa feletti műanyag takaró elemet? 3 csavar tartja a csomagtérajtó alatt, addig tiszta sor, de utána mi a trükk, hogy sérülésmentesen le lehessen szedni? Valami fülek erősen tartják a karosszéria oldaláról. Nem célom nagyobb gondot okozni vele. Remek egy konstrukció, minden port, levelet, szemetet ez alá hoz be a távozó esővíz. Így gyakorlatilag ott már erdei kobold is lakik. Le szeretném szedni, hogy ki tudjam pucolni.

 

2. Mióta megvan, nagyobb eső vagy autómosás után a csomagtartó kinyitásakor majd becsukásakor jelentős mennyiségű víz folyik gyakorlatilag az ember lábára ha nem tud időben elugrani, vagy nem jó helyen áll. Másnál is van ilyen probléma vagy csak az enyém péntek délutáni? A szervizben szétszedték, megnézték többször foglalkoztak vele de nem jutottak előrébb. A nagy barkács után pár hónapig jó volt, de talán kevesebb víz, de mai napig tapasztalható. Megnyugtattak, hogy a kocsiba nem folyik be, így legalább nem rohad tőle sehol. Oh yee!

 

A szerviz közölte ők nem tudnak vele mit kezdeni, nyugodjak meg nem én vagyok az első. Jeleztem a márka forgalmazójának ő nagyon udvariasan közölte, ez ilyen és pont. Azért ez nem volt benne az ajánlatban, a brosúrában és a szerződésben. Szerintem elfogadhatatlan helyzet, de mit lehetne tenni?

balusan Creative Commons License 2021.07.02 0 0 1530

Mindegyik ilyen , csak van aki nem veszi észre. 

Ez olyan mint a zörgés és a hangosság.

Egy ismerősömnek van egy Sandero gépkocsija ,  állította, hogy abban semmi zörgés és " tök csendes " 

 

Egyszer végre ülhettem benne. 

Ugyanúgy zörgött  itt-ott , és hangos volt.   Szerinte  nem , szerintem igen. 

 

 

A klima pedig kapcsolagat ki-be ,  meg is magyarázták a szervízben ennek okát ( valami jegesedés gátló vagy mi a franc ) 

 

A Lodgy-s facebook csoportban is panaszkodnak egyébként többen , hogy a nagy melegben  a klíma annyira levesz a teljesítményből ,hogy 

egy kereszteződésből is nehezen lehet vele nekiindulni, és néha kiszámíthatatlanok a teljesítményvesztések .

Pont ma olvastam .

 

( Eco-t nem használjuk soha )  

 

Előzmény: Nap_Mackó_ (1529)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.07.02 0 0 1529

Miénken nem vettem észre, hogy kapcsolgatna. Mondjuk nem szoktuk padlózni. Hűt rendesen. 

Nem az eco mód miatt van esetleg? Azt sem használjuk.

 

Előzmény: balusan (1523)
balusan Creative Commons License 2021.07.01 0 0 1528

Használd  örömmel !  : - ) 

 

Előzmény: nagya2 (1527)
nagya2 Creative Commons License 2021.07.01 0 0 1527

JA igen, és mivel mcv eléggé kemény a rugozása, rossz uton car, ha nincs leterhelve.

Viszont jó úton élmény vele kanyarvadászni.....

Üdv Nagya

Előzmény: balusan (1525)
nagya2 Creative Commons License 2021.06.30 0 0 1526

Hali!

Nem minden szuper, me' benyát + gázt eszik......., meg a tetősinek miatt van zaj bizonyos tempó felett, meg gyárilag carul állították be a csomiajtót..., de másegyebek tekintetében jó az autó, hozzáteszem arra amire nekem kell(jön-megy-dudál-megáll-nemázom-fázom benne etc etc)

Üdv Nagya

Előzmény: balusan (1525)
balusan Creative Commons License 2021.06.30 0 0 1525

Tudom , Neked különleges autód van ,   mindenben  szuper : - ) 

 

 

 

 

Előzmény: nagya2 (1524)
nagya2 Creative Commons License 2021.06.30 0 0 1524

1.0 tce logan mcv2 teljesen jó.

Nem bárdolatlan,7- 8°c levegőt fúj be 2-es ventillátor fokozaton.

Üdv NAgya

Előzmény: balusan (1523)
balusan Creative Commons License 2021.06.30 0 0 1523

Egy normális klíma  nem csúcsmínőség kérdése. 

Nem azt várom, hogy  húde szuper legyen, meg automata , két zónás

Annyit várok el, hogy az alapfunkcióját ellássa. 

 

4,1 milliós tce Sandero-val mondjuk nem lesz ilyen gond , mert abban nincs klima sem.

 

Én is néztem tegnap  , és  4,5 milliótól felfelé indulnak a klimás tce  Sandero-k . 

 

A Scala nagyobb kategória , méreteit tekintve is , de nem ezért működik a klimája normálisan 

( Fabia-ban is rendben működik  ) 

Az új Sanderóról nem tudok véleményt mondani ,    de a  Sandero2 klimája  nekem gyenge  ,nagyon nagy meleggel nem is bír , 

és a működése nagyon bárdolatlan 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: jakuza80 (1522)
jakuza80 Creative Commons License 2021.06.30 0 0 1522

Csak HaHu- s árak alapján a legolcsóbb Scala tsi 4,9M, a legolcsóbb Sandero tce 4,1. Közel 20% különbség. Gondolom érződik is, de azért akkor sem kevés. Azt meg el kell fogadni, hogy ennyi pénzért (amit kimondani is sok...) mindkettő (meg a többi is) távol áll a csúcsminőségtől.

Előzmény: Garfield007 (1521)
Garfield007 Creative Commons License 2021.06.30 0 0 1521

Más árkategória...

 

Már nem annyira... Egy "fapados" Scala 5,2 alku előtt. Egy használható Sandero 4,5. És hát nehéz őket összehasonlítani.

Előzmény: jakuza80 (1520)
jakuza80 Creative Commons License 2021.06.30 0 0 1520

Más árkategória...

De alapvetően a mai autók nem a (hosszútávú) minőségről szólnak. 

A 2010-es Megane 3 kocsim pótféklámpája nem világított. Kiszedtem, 3 led van benne sorba kötve. 2 rossz. Külön nyáklapot nem lehet venni, új lámpa 20+, bontott 10, de mind így jár ennyi idősen. Bárkivel (autóvillamosságis, tv szerelö, elektroműszerész) beszéltem, mondenki azt javasolta dobjam el, vegyek újat. Miközben a "szaros" 21 éves Clioban hibálanul üzemel.

Nagy nehezen találtam embert, aki pár száz forint alkatrészből megcsinálja.

Előzmény: balusan (1517)
jakuza80 Creative Commons License 2021.06.30 0 0 1519

Szia!

 

Nekem nincs Sanderom, csak apóséknak, ezért is figyelem a topicot. Olvastam itt pár embertől erről, azért másoltam be amit a cikkben írtak. 

Sokat nem ültem a kocsiban, nem tudom az övüké csinálja-e..

Előzmény: nagya2 (1518)
nagya2 Creative Commons License 2021.06.29 0 0 1518

Hali!

Nekem ugyanez a motor van, nem kapcsolja le, pedig szoktam kergetni a Várpalotai kopasznak felfele fullgázzal.

Üdv Nagya

Előzmény: jakuza80 (1516)
balusan Creative Commons License 2021.06.29 0 0 1517

Érdekes , hogy az ezres , turbós  Skodáknál ( céges ) ezt meg tudták oldani ,  mentem velük a legnagyobb melegben is ,  tökéletesen egyenletesen 

és hang nélkül működik a klimájuk.

Szóval ennek nincs műszaki háttere csak annyi, hogy gagyi fillérbaxás.

 

 

 

Előzmény: jakuza80 (1516)
jakuza80 Creative Commons License 2021.06.29 0 0 1516

Részlet a Totalcar összehasonlító tesztjéből (Sandero Stepway vs Tipo Cross):

"De a klíma, a részletek szintjén ezek akkor sem jobbak egy kisautónál, elég két másodpercig nagyobb gázt adni, és máris meleg, párás levegő jön, stb., mert a légkondi lekapcsolja a kompresszort, hogy jusson szufla a hajtásra"

Előzmény: Józsi6905 (1503)
nagya2 Creative Commons License 2021.06.29 0 0 1515

HAli!

A Madaras kút benzinjével-gázolajával semmi gond, ég-durran-előirásoknak megfelel etc etc.

De de adalékolva nincs!!!, tehát pőre benzin-gázolaj, van amelyik technica szereti, van amelyik nem.

A Thaliám (ami 19. évét tapossa) is kapott madaras gázolajat, de mindég csak extrásat, + ujkora óta adalékoljuk minden tankoláskor.

Sajnos a mostani 1.0tce benzint nemigen lát, főleg csak gázt, azmeg a madarason nincs.

Üdv Nagya

Előzmény: latolgato (1512)
balusan Creative Commons License 2021.06.29 0 0 1514

 

A két képen  két különböző generáció szerepel , ezért van különbség a tengely, és nyomtávban 

Ha az aktuális generációkat hasonlítod össze akkor ezekben nem lesz eltérés.

Előzmény: latolgato (1513)
latolgato Creative Commons License 2021.06.24 0 0 1513

A kérdésed a magasság elérése, különbsége volt de azért van ott más eltérés is.

egyszer összeraktam ezt a képet de biztosan találkoztál velük külön is.

Előzmény: KiazakiMitakar (1494)
latolgato Creative Commons License 2021.06.24 0 0 1512

Üdv mindenkinek

 

Klíma: Szóval nem csak alapjáraton, a lényeg ha bekapcsoltuk onnantól mindegy, gurul az autó vagy nem, a működése közben szünetek vannak. Régen én is írtam, lefogja az autót, kényelmetlen erővesztés, torpanások. A klíma kuplung hangja, meg nem egy halk kapcsolgatás, az bizony kihallatszik, menet közben nem, mert gyorsabbak vagyunk a hangnál. :-)

 

Első "Check engine" jelzésem megvolt. (40 000km fölé értem) A lambda szondák értékei szerint kapcsolt be a jelzés. Mivel az egyik madaras kút útba esik, így két hónapja ott tankolok. Azért elnézve a többi tankolásra várót, nem kevés kategória és márka használja, felmerül a kérdés, hogy jobb ezt az anyagot néha hanyagolni, ill. kinek mi a tapasztalata? Tudom, nekem is van pistabácsi haverom, aki szigetelőszalaggal is megoldja a visszajelzést, egy kis kocka odaragasztásával :-) Most rátankoltam, 36l -ert, meglátom lesz-e majd zavar a rendszerben.



balusan Creative Commons License 2021.06.15 0 0 1511

Bár nem én voltam megszólítva de bennem is felmerült akkor mit kell tennem ?  Mármint,ha ez ilyen.

 

Anno nekem maxra feltöltötték  gázzal ,  de a rendszer  továbbra is így működött. 

 

Alapjáraton a " jegesedés elkerülése " miatt kapcsolgat ki-be ( ez a hivatalos magyarázat ) , de  kb. a szomszéd utcából is hallani 

( ez mondjuk kevésbé zavar bár mindig az az érzésem , hogy  be fog állni az egész rendszer , ez az utolsó napja )

 

A menetközbeni  meg-megtorpanásokra   pedig  más  tulajdonsok is panaszkodta ,  belenéztem pár külföldi és hazai fórumba már ( főleg a kis benzineseknél jellemző ,  talán a dizel jobban bírja )

Mindig  lesznek olyanok akik ezt észre sem veszik , vagy nem  foglalkoznak vele .

Valemelyik hazai Dacia fórumban megegyeztek , hogy ez teljesen normális jelenség , és más autóknál , márkáknál is így van .

Nem így van , de  tőlem nyugodtan éljenek ezzel a tudattal ) 

 

 

 

 

Előzmény: Garfield007 (1510)
Garfield007 Creative Commons License 2021.06.14 0 0 1510

Ezzel ne szokj össze, keress egy normális klímást és abba a szalonba ne menj többet, legalábbbis kérdezni ne :-)

Előzmény: Józsi6905 (1508)
balusan Creative Commons License 2021.06.14 0 0 1509

Emiatt ne aggódj , ez tényleg ilyen .

Vannak akik észre sem veszik , de ugyanezek az emberek  írják  azt is , hogy semmi nem zörög a kocsiban , még rossz úton sem, stb.

Autópályán egyébként már okozott nekem kellemetlen meglepetést , konkrétan érezni lehetett , hogy meg-megtorpan az autó.

Én továbbra is azt állítom, hogy ez nem normális működés , soha előtte , és azóta sem tapasztaltam ilyet más autóknál .. pedig volt  kisköbcentis , szivó benzines 

Pőzsom is ,  ott max. azt éreztem , hogy bekapcsolt klima mellett nem ment úgy az autó mint klima nélkül . ..menetközben viszont nem torpant meg egyáltalán , mint a dacia.

 

Az is kamu duma , hogy a mai autók ilyenek mind . Nem igaz . Vezettem pár kisköbcentis , turbós és klimás autót , egyiknél sem tapasztaltam ezt meg .

 

Szerintem valamit alulméreteztek itt is , a költséghatékonyság jegyében.

 

 

 

 

 

 

  

Előzmény: Józsi6905 (1508)
Józsi6905 Creative Commons License 2021.06.14 0 0 1508

Köszi!

Már az is furcsa volt, hogy alapjáraton annyit kapcsolgat, ráadásul elég hangosan. Renault szalonból vettük, beszámított autó volt, ott azt mondták ezek ilyenek, ennyit és így kattog a klíma.

Mivel tavaly októberben vettük, menet közben csak most tapasztaltam a működését és nagyon szokatlan. Majd nyáron összeszokunk.

Előzmény: balusan (1507)
balusan Creative Commons License 2021.06.11 0 0 1507

Igen , a miénk is ilyen.

Szerintem kifejezetten veszélyes dolog , nagyon zavart mindig  ( amikor még vezettem , manapság már ritkán )

Én sem tapasztaltam soha ilyet korábban.

Alapjáraton is hallod, hogy ki-bekapcsol. 

 

Annak őrülj , ha  szuperül hűt ,  a miénkben amikor bejönnek a nagy melegek , forróság már nem tud megküzdeni vele a rendszer .... 

 

Előzmény: Józsi6905 (1503)
DSS09TCE Creative Commons License 2021.06.10 0 0 1506

üdv.

érdeklődnék, hogy más is tapasztalt-e olyat, hogy az egyik ajtóban menet közben zörgölődik valami? próbáltam nyitott állapotban ütögetni, hogy honnan jön a zaj, és úgy tűnik, az ajtópanel alja képes ezt a zajt produkálni. érdemes ezzel szervizbe menni? vagy nem lesz jobb? vagy esetleg van valami egyszerű megoldás, ahogy magamnak is meg tudom oldani?

üdv, és köszi!

Józsi6905 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 1505

Köszi!

Előzmény: nagya2 (1504)
nagya2 Creative Commons License 2021.06.07 0 0 1504

Hali!

A klima sürü kapcsolgatásról volt már szó a daciaklub.hu-n.

Keresd meg itt a fórumban Loganos kollegát, sztem ő tud tanácsot adni.

Ha jól emlékszem vagy a sok klimagáz csinál ilyet.

Üdv Nagya

 

 

Előzmény: Józsi6905 (1503)
Józsi6905 Creative Commons License 2021.06.07 0 0 1503

Sziasztok!

 

2013-as TCe 0,9-es Sanderom van.

 

Mivel most indult be igazán a nyári meleg, bekapcsoltam a légkondit. Szuperül hűt, de nagyon sűrűn kapcsolgat és minden kapcsolásnál megtorpan az autó. Ez normális jelenség? Úgy értem a megtorpanást, hogy megyek a pályán 130-al és amikor a klíma bekapcsol, az autó teljesítménye egy pillanatra visszaesik, majd vissza is áll.

 

Volt már nem egy légkondis autóm, volt amelyiket a klíma vissza is fogta (1,2-es Skoda), de az a visszafogás folyamatos volt, amikor ment a klíma az autóban nem volt erő. Nem lehetett észrevenni, hogy kapcsolgat a klíma.

 

Köszi: Józsi6905

nagya2 Creative Commons License 2021.06.05 0 0 1502

Hali!

Ha bármi kérdésed van nyugodtan irj.

Vagy a Daciaklub.hu-n regisztrálj, ott sokmindenre választ kapsz.

Üdv Nagya

Előzmény: KiazakiMitakar (1501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!