Két kérdésem lenne egy 2020-as MCV-vel kapcsolatban.
1. Valaki már próbálta leszeni a hátsó lámpa feletti műanyag takaró elemet? 3 csavar tartja a csomagtérajtó alatt, addig tiszta sor, de utána mi a trükk, hogy sérülésmentesen le lehessen szedni? Valami fülek erősen tartják a karosszéria oldaláról. Nem célom nagyobb gondot okozni vele. Remek egy konstrukció, minden port, levelet, szemetet ez alá hoz be a távozó esővíz. Így gyakorlatilag ott már erdei kobold is lakik. Le szeretném szedni, hogy ki tudjam pucolni.
2. Mióta megvan, nagyobb eső vagy autómosás után a csomagtartó kinyitásakor majd becsukásakor jelentős mennyiségű víz folyik gyakorlatilag az ember lábára ha nem tud időben elugrani, vagy nem jó helyen áll. Másnál is van ilyen probléma vagy csak az enyém péntek délutáni? A szervizben szétszedték, megnézték többször foglalkoztak vele de nem jutottak előrébb. A nagy barkács után pár hónapig jó volt, de talán kevesebb víz, de mai napig tapasztalható. Megnyugtattak, hogy a kocsiba nem folyik be, így legalább nem rohad tőle sehol. Oh yee!
A szerviz közölte ők nem tudnak vele mit kezdeni, nyugodjak meg nem én vagyok az első. Jeleztem a márka forgalmazójának ő nagyon udvariasan közölte, ez ilyen és pont. Azért ez nem volt benne az ajánlatban, a brosúrában és a szerződésben. Szerintem elfogadhatatlan helyzet, de mit lehetne tenni?
Nem minden szuper, me' benyát + gázt eszik......., meg a tetősinek miatt van zaj bizonyos tempó felett, meg gyárilag carul állították be a csomiajtót..., de másegyebek tekintetében jó az autó, hozzáteszem arra amire nekem kell(jön-megy-dudál-megáll-nemázom-fázom benne etc etc)
Csak HaHu- s árak alapján a legolcsóbb Scala tsi 4,9M, a legolcsóbb Sandero tce 4,1. Közel 20% különbség. Gondolom érződik is, de azért akkor sem kevés. Azt meg el kell fogadni, hogy ennyi pénzért (amit kimondani is sok...) mindkettő (meg a többi is) távol áll a csúcsminőségtől.
De alapvetően a mai autók nem a (hosszútávú) minőségről szólnak.
A 2010-es Megane 3 kocsim pótféklámpája nem világított. Kiszedtem, 3 led van benne sorba kötve. 2 rossz. Külön nyáklapot nem lehet venni, új lámpa 20+, bontott 10, de mind így jár ennyi idősen. Bárkivel (autóvillamosságis, tv szerelö, elektroműszerész) beszéltem, mondenki azt javasolta dobjam el, vegyek újat. Miközben a "szaros" 21 éves Clioban hibálanul üzemel.
Nagy nehezen találtam embert, aki pár száz forint alkatrészből megcsinálja.
Részlet a Totalcar összehasonlító tesztjéből (Sandero Stepway vs Tipo Cross):
"De a klíma, a részletek szintjén ezek akkor sem jobbak egy kisautónál, elég két másodpercig nagyobb gázt adni, és máris meleg, párás levegő jön, stb., mert a légkondi lekapcsolja a kompresszort, hogy jusson szufla a hajtásra"
Klíma: Szóval nem csak alapjáraton, a lényeg ha bekapcsoltuk onnantól mindegy, gurul az autó vagy nem, a működése közben szünetek vannak. Régen én is írtam, lefogja az autót, kényelmetlen erővesztés, torpanások. A klíma kuplung hangja, meg nem egy halk kapcsolgatás, az bizony kihallatszik, menet közben nem, mert gyorsabbak vagyunk a hangnál. :-)
Első "Check engine" jelzésem megvolt. (40 000km fölé értem) A lambda szondák értékei szerint kapcsolt be a jelzés. Mivel az egyik madaras kút útba esik, így két hónapja ott tankolok. Azért elnézve a többi tankolásra várót, nem kevés kategória és márka használja, felmerül a kérdés, hogy jobb ezt az anyagot néha hanyagolni, ill. kinek mi a tapasztalata? Tudom, nekem is van pistabácsi haverom, aki szigetelőszalaggal is megoldja a visszajelzést, egy kis kocka odaragasztásával :-) Most rátankoltam, 36l -ert, meglátom lesz-e majd zavar a rendszerben.
Bár nem én voltam megszólítva de bennem is felmerült akkor mit kell tennem ? Mármint,ha ez ilyen.
Anno nekem maxra feltöltötték gázzal , de a rendszer továbbra is így működött.
Alapjáraton a " jegesedés elkerülése " miatt kapcsolgat ki-be ( ez a hivatalos magyarázat ) , de kb. a szomszéd utcából is hallani
( ez mondjuk kevésbé zavar bár mindig az az érzésem , hogy be fog állni az egész rendszer , ez az utolsó napja )
A menetközbeni meg-megtorpanásokra pedig más tulajdonsok is panaszkodta , belenéztem pár külföldi és hazai fórumba már ( főleg a kis benzineseknél jellemző , talán a dizel jobban bírja )
Mindig lesznek olyanok akik ezt észre sem veszik , vagy nem foglalkoznak vele .
Valemelyik hazai Dacia fórumban megegyeztek , hogy ez teljesen normális jelenség , és más autóknál , márkáknál is így van .
Nem így van , de tőlem nyugodtan éljenek ezzel a tudattal )
Vannak akik észre sem veszik , de ugyanezek az emberek írják azt is , hogy semmi nem zörög a kocsiban , még rossz úton sem, stb.
Autópályán egyébként már okozott nekem kellemetlen meglepetést , konkrétan érezni lehetett , hogy meg-megtorpan az autó.
Én továbbra is azt állítom, hogy ez nem normális működés , soha előtte , és azóta sem tapasztaltam ilyet más autóknál .. pedig volt kisköbcentis , szivó benzines
Pőzsom is , ott max. azt éreztem , hogy bekapcsolt klima mellett nem ment úgy az autó mint klima nélkül . ..menetközben viszont nem torpant meg egyáltalán , mint a dacia.
Az is kamu duma , hogy a mai autók ilyenek mind . Nem igaz . Vezettem pár kisköbcentis , turbós és klimás autót , egyiknél sem tapasztaltam ezt meg .
Szerintem valamit alulméreteztek itt is , a költséghatékonyság jegyében.
Már az is furcsa volt, hogy alapjáraton annyit kapcsolgat, ráadásul elég hangosan. Renault szalonból vettük, beszámított autó volt, ott azt mondták ezek ilyenek, ennyit és így kattog a klíma.
Mivel tavaly októberben vettük, menet közben csak most tapasztaltam a működését és nagyon szokatlan. Majd nyáron összeszokunk.
érdeklődnék, hogy más is tapasztalt-e olyat, hogy az egyik ajtóban menet közben zörgölődik valami? próbáltam nyitott állapotban ütögetni, hogy honnan jön a zaj, és úgy tűnik, az ajtópanel alja képes ezt a zajt produkálni. érdemes ezzel szervizbe menni? vagy nem lesz jobb? vagy esetleg van valami egyszerű megoldás, ahogy magamnak is meg tudom oldani?
Mivel most indult be igazán a nyári meleg, bekapcsoltam a légkondit. Szuperül hűt, de nagyon sűrűn kapcsolgat és minden kapcsolásnál megtorpan az autó. Ez normális jelenség? Úgy értem a megtorpanást, hogy megyek a pályán 130-al és amikor a klíma bekapcsol, az autó teljesítménye egy pillanatra visszaesik, majd vissza is áll.
Volt már nem egy légkondis autóm, volt amelyiket a klíma vissza is fogta (1,2-es Skoda), de az a visszafogás folyamatos volt, amikor ment a klíma az autóban nem volt erő. Nem lehetett észrevenni, hogy kapcsolgat a klíma.