Nekem azt mondták, hogy az 1,5 benzines autóba 504.00/507.00 olaj kell. A szervizest 2x is megkérdeztem. Nekem Shell Helix HX8 ECT 5W-30-at töltötték be + szűrők és ez volt 68 eFt.
lassan nekem is esedékes lesz a csere, elég ijesztő ez az árfekvés. Volt itt nemrég ugyanerre 68ezres ár is, az (kicsit) szimpibb, én szeretném ha annyiból megállna! Ha esetleg lehet vinni az olajat amin sokszor lehet fogni... (de persze akineknincs másik szakszerviz elérhető közelségben az nem tud mit csinálni... )
az amúgy fura nekem, hogy a márkaszerviz nekem definitíve leírta hogy "kizárólag" 508-as olaj mehet a kocsiba (ami lényegesen drágább is..) -> bár lehet ez a gyári feltöltés volt és akkor ez csak az utántöltésre vonatkozik, ha csere van akkor már mehet az 504?
Tehát a lényeg, hogy mivel nem olvastam az eredetit, így ha az valós dolgokat ír, nem abból indulok ki, hanem a félremagyarázott verzióból, meg valaki minden alapot nélkülöző véleményéből.
A "tanulmányban" számtalan butaság van.(bár az is előfordulhat, hogy az eredeti nem ilyen, csak a magyar fordítás rossz) . Szerinted az hiteles hogy teletömik papírral, és arra jönnek rá, hogy a korai szűrő csere rossz? Eleve nem csak egy szempont van, fogyasztás, élettartam, gazdaságosság, környezetszennyezés, teljesítmény, fogyasztás, de mindegy erre most nem is térnék ki, csak az autókra.
Ezer éves konstrukciók, bár az elv azonos, de azok nagy lökettérfogatú szívó motorok, ez meg egy kicsi közvetlen befecskendezéses feltöltött.
Ettől függetlenül is hülyeség a végkövetkeztetés, hiszen minél több a "levegő“ annál jobb.
A levegőszűrős témához kapcsolódóan szembejött egy érdekes videó, ahol teljesítmény szempontjából tesztelik, a használt, új, utángyártott és performance szűrőket: https://www.youtube.com/watch?v=GS69owXpGdY
A lényeg, hogy sztem full felesleges a 17est megvenni, főleg nem a márkaszerviztől aki amúgy is drágább mint a piac... a szélessége ugyanaz mint a 16osnak, az alacsonyabb oldalfal kb nem oszt nem szoroz, max egy kicsit rosszabb rugózási komfortot jelent... de ugye az ára - ha a márkakereskedő horrorárait nem is veszed - kategóriákkal magasabb a 16osnál, és semmivel se ad többet amiért sztem megérné, külön felnivel végképp drága, de a standard felnire évente 2x átszereltetni is drága és felesleges, sok idő...
ennél egyszerűbb és olcsóbb és biztonság szempontjából semmivel se "rosszabb" megoldás saját acélfelnivel a16os méretűt megvenni, azt akár a garázsban is átszerelheted magad...
Én Goodyear UltraGrip Performance GEN-1 -et vettem 2018 őszén, tesztjei nagyon jók voltak, két telet lehúzott eddig én elégedett vagyok vele. 215/60 R16, külön acél felniken.
A téli gumi méreténél 16-os vagy 17-es azért nem mindegy, mert a hagyományos hólánc csak a 16-ra szerelhető a láncszem és a zár nem lehet 12mm-nél vastagabb. Kezelési könyv "Üzemeltetés télies időjárási viszonyok esetén" a "Hóláncok" alpontban van leírva.
Téligumi-nézőben vagyok a már megérkezett, de még át nem vett autóhoz. Itt a régebbi hozzászólásokban 215/60-as méretet emlegettek, de az online specifikációban 215/55-öt találtam, valamint a kereskedő is ezt küldte. Kisebb gumikkal szállítják az újabb gyártásúakat? Van tuti tippetek a márkával/típussal kapcsolatban?
The vehicles tested included the following. •2007 Buick Lucerne—3.8L V6. •2003 Toyota Camry—2.4L I4. •2006 Dodge Charger—5.7L V8 with MDS (Multi-Displacement System). •1972 Pontiac Grandville—455ci V8 with factory four barrel carburetor.
Autóalkatrész forgalmazással, kiszállításával foglalkozó ismerősöm minden autójában 15 000 km nél összes szűrő + motorolaj csere. Na ez a szélsőség 15 000 vagy 90 000 km.
"Először a szűrők "szennyezettségét" állították be. Papírtörlőket tömködtek a légszűrőkbe, és a fojtás mérésével állították elő azt az állapotot, amit egy elhasznált légszűrő idéz elő. "
Azt sem értem ha ennyire okosak ezek a szűrők hogy minél többet használjuk annál jobbak akkor a pollenszűrőt miért tolják ránk ahogy kötelező átvizsgálás vagy szerviz jön. Lehet azért mert azonnal jelentkező tünet van. Pl. párásodás, csökkenő ventilátorteljesítmény,allergiás tünet?
A lényeg szerintem az, hogy nem kell túl gyakran légszűrőt cserélni, mert nem teszünk jót vele az autónak, valahol meg kell találni az ésszerű kompromisszumot. Feltételezem, hogy a gyári javasolt 60 ezrenkénti csere lehet az. Persze aki folyton extrém poros környezetben jár, annak előbb is szükséges lehet.
a hatékonyabb szűrést értem, azt is, hogy egy modern motor elektronikája figyeli az értékeket és "kompenzálja" az ettől a motorba jutó kevesebb levegőt kevesebb benzinnel ergo nem fogyaszt többet, sőt még fogyasztáscsökkenést is hozhat... de az ebből következően az is logikusnak tűnik, hogy akkor annak meg "kell" jelennie a gyengébb teljesítményben...
bár bevallom magamtól ennyire sosem gondoltam volna bele... :) :)
Én is hallottam erről hogy a szűrők kezdeti időben nem annyira hatékonyak mint később. De nagyon megosztottak a vélemények.Maga a szennyeződés segít szűrni, tömít a pólusokon és így hatékonyabb a szűrés.Még azt is elhiszem ,hogy az autó nem fogyaszt többet eldugult levegőszűrővel mert a korszerű belsőégésű motor folyamatosan figyeli a levegő üzemanyag arányát és a kipufogógáz összetételét és korrigál ha szükséges.De ha kevesebb levegő jut a motorba akkor kevesebb üzemanyagot ad hozzá,tehát csökken a teljesítmény. A dízelnek 60 000 km az üzemanyag és a levegőszűrő cseréje idő megkötés nélkül .Még el is hiszem hogy a korszerű üzemanyagok kevésbé szennyeztek de mi van a vízzel ami a hideg meleg hatására szaporodik a tankba.Régebben is az miatt ajánlották 1 de maximum 2 évente az üzemanyag szűrő cseréjét hogy télen ne fagyon le a szűrő.Egy másik elmélet szerint az autógyártók versenyeznek egymással a szerviz költségen minél kisebb a fenntartás annál többen választják azt a márkát én ebben hiszek jobban.Egy új autó motor fődarabjai bármilyen körülmény között elmegy 150 000 km meg 8 évet utána meg nem foglalkozik a gyártó vele. Később meg a köznyelv azt mondja jó sz@r az a motortípus mert 180 000 km nél meghal a turbó eszi az olajat meg nem indul télen.
Nekiálltam megírni neked a részleteket, aztán találtam egy korrekt összefoglalót, lényeg, hogy a modern (nem karburátoros) autók fogyasztása nem változik a légszűrő eltömődésével, viszont a légszűrő hatásfoka fokozatosan nő az élettartama alatt!
Azaz, ha valaki folyamatosan új légszűrővel jár: meggyorsítja a motor elhasználódását!
Izgalmas.
Gyárilag 60 ezer km. a csereperiódus, bár több felé olvastam, hogy átlagos használati körülmények mellett 90-ig is el lehet menni.
ezt még sosem hallottam... nem is igazán értem a logikáját...de persze ettől még lehet...
valami olyasmire gondolnék, mint a motorolaj, aminek be kell melegednie az ideális kenéshez...csak hogy ültetem ezt ide?
Egy levegőszűrőnél aminek az "kizárólagos" a dolga, hogy koszt szűrjön mi javul ha már használt?Ahogy elkezded használni, kezdenek felakadni a szemcsék, azaz kezd eltömődni, ergo nehezebben áramlik a levegő (romló fogyasztás és teljesítmény) de esetleg így - nyilván egy ésszerű határpontig - hatékonyabban szűr, ezáltal javítja a motorélettartamot?