Oké, értelek, elfogadom. De szerintem, nem Te vagy az a típusú sofőr, akiről én írtam. A millás km sok rutin hoz minden téren, az egyszer biztos. De rajtunk kívűl nagyon sok ember van az általam említett fajtából....... sajnos.
Másik téma: Nem olyan gyengusz azért ez az 1.4 95LE motor. Csak alapján véve a seb.váltó áttételezése szerintem indokolatlanul rövidre van szabva az 1-2-3 fokozatokban sajnos. És a váltásjelzés ehhez van igazítva. Ezt én is észrevettem, és engem kifejezetten zavar, zavart.
Nem is törődtem bele. Kicseréltem a váltót a kocsi alatt egy más fajtára. Na ezzel már érezhető ereje bőven. Teljesen megváltozott az autó dinamikája előnyére. Ha érdekel ez az egész, akkor leírom a lényeget majd.
Tévedésben vagy, ha arra gondolsz, hogy csak a pillanatnyi fogyasztást figyelem, figyeljük.
Szeretek én is haladósan, dinamikusan haladni - de ez a kettő nem zárja ki egymást.
Ami azt illeti, a Tipo sebességváltás-jelzője SOKKAL hamarabb váltatna fel, mint amit én érzek (sokmillió km-es tapasztalattal a lábamban).
Az viszont igaz, hogy jobban meggondolom, mikor kezdek bele egy előzésbe. Ez a motor (1,4/95) nem rakéta, ehhez kell mérni a stílust. Magam is írtam: aki szlalomozni, kereket csikorgatni akar, nem ez az ő autója, motorja.
De amire való - közlekedés - normálisan, arra jó. Én megkedveltem, nem bántam meg a vásárlást.
Azért engem megmosolyogtat a tény, amikor belegondolok, hogy hogyan harcoltok a decikkel hónapokon át, közben meg elfelejtitek élvezni az autótokat. Csak sanyargatjátok, kínozzátok a motort, hogy minél kevesebbet fogyasszon. Meg lesz majd ennek az ára előbb utóbb. Majd mikor kartergázas lesz a motor, vagy erőtlenné válik, villan a check engine, kopog a motor, eszi az olajat stb........ na de ki hogy használja a saját autóját, úgy alussza álmát............ csak nem kell panaszkodni, meg szídni a terméket. Mert 90%-ában a problémáknak (rendellenes)használati oka van. Amit maga a sofőr okoz. Az évek alatt sok ember mellett ültem már, és a szemem nem mertem kinyitni , a fülem befogtam, hogy ne halljam amit művelnek szerencsétlen autóval. Mert két deci brenyáért megb..szák az anyjukat az emberek. Csak , hogy szépen fogalmazzak. Mindenkinek el kéne gondolkozni mi mit ér meg neki az életben. Folytogatni a motort azért a pár deciért, majd hordani szervízbe(feleslegesen) az autóját, ájuldozni a számok hallattán, vagy egy cseppet, dinamikusabban, egészségesebben használni az autóját.
Mert mindig könnyebb mást szídni magunkon kívűl. Az autót, a hülye szerelőt, a gyártót......... de saját maga sosem hibás..... pedig DE !
Én is a minap raktam Liqui Moly adalékot a motorba a 20.000 szervíz keretében. Érezhetően simulékonyabb lett a motor hangja. Szerintem a gyári 5W-40 olaj vékony ezekbe a motorokba. Anno 10w-40 a normatíva a stiloba, puntoba..........
A 20-30 km/ó-s átlagsebesség azt mutatja, hogy városi tötyörgés a zöme.
Az nem tesz jót sem a fogyasztásnak, sem az idegeknek :)
Azt kell mondani, hogy ebben az esetben a 8 l/100 km-es fogyasztás sajnos várható. Itt egy pici dízel előnyben lenne.
Hasonló esetben az én 1.9-es td dízelem is megállt 6 körül. Az 1.5-ös 5-öt evett (Renault).
És a téli fogyasztásra:
Ahogy felteszem a téli kerék-garnitúrát azonnal 1 litert túlfogyaszt, tehát az időjárás még nem játszik. Pedig a nyári szélesebb a gyári alufelnin, a téli csak 15-ös acél felnin, és keskenyebb is (megint a régi iskola) - de nem "takarékos" gumi, míg a nyárit azzal szerelték. Érezhetően kevesebbet eszik.
Elfogadom. Igazság szerint ezt anno keresgéltem, de elfogadható/hivatalos választ nem találtam rá sehol. Így maradt, hogy vagy felvágom az autót vagy az olaj kapcsán elhiszem, hogy van benne.:D Inkább utóbbi.:)
Előkerestem honnan szedtem ezt, és akkor már kiegészítve az olajos dolgot: a kezelési útmutató 5w-40-es 9.55535-S2 szabványnak megfelelő olajat ír elő, ami már egy C3-as olaj (valójában mid-saps, a low-saps itthoni disztribútori tévedésből jött nekem). Ez bár "catalyst compatibility oil" az ACEA is így kezdi: "These Oils will increase the DPF/GPF ..." Szóval gondoltam minek is írná a gépkönyv specifikusan ezt az olajat az 1.4 benzinesbe, ha nincs benne GPF? De akkor így erre nincs válaszom - mindegy, töltöm bele továbbra is amit előírnak.
Az előző új autóm egy R19 turbodízel volt (nem tegnap), németben vettem át saját magam.
A kereskedő (magyar származású, 56-os disszidens) a kérdésemre, hogy meddig tartson a bejáratás? - Előadta a szokásos hivatalos választ: Az első autópálya feljáróig! Ezek már úgy vannak tervezve, olyan szuper az olaj, stb.
Aztán azért elmondta privátban, hogy jól teszem, ha hazaérve (1000 km) lecserélem az olajat, szűrőt, és a továbbiakban is megfelezem (!) a ciklust. A könyv 15 ezret írt, én 7-8 ezrenként cseréltem.
650 ezerrel adtam el, levizsgázva (nem kamu papír volt, tényleg tudta a kibocsájtást).
Amúgy ez a kijelző is segít. Jól látom, hogy egy dinamikus előzés "mibe kerül". Önkéntelenül visszavesz az ember. Na nem a biztonságból, egy előzést mielőbb be kell fejezni, de talán nem megyek bele olyanba, amiből csak vicsorogva tudok kimászni.
Erre pont jó ez az autó. És persze 40-50 lóerővel kezdtünk...
De van nekem egy olyan érzésem ám, hogy Fricu1-nek és nekem nem a márka miatt nem eszi az olajat, hanem a bejáratás/karbantartás nomeg azért amiért a benzint sem annyira.:D:D
Én eléggé utánamentem, és anno (2 éve) csak egy olyan olajat leltem ami a típusspecifikus gyártói jóváhagyással rendelkezett és az előírásoknak (pl részecskeszűrő miatt low saps) megfelel: ez a motul 8100 x-clean.
Szűrőnek mann w610/3-at használok.
Fricu1: öröm ilyen "régi motorost" látni aki nem dől be a maszlagnak. Gondolok itt bejáratásra, sk olajcserére.:) Fogyasztás nekem is 6-6.5 között.
És ez egy 5 éves cikk, azóta nem sok minden lett olcsóbb...
De "tökéletes" autó nincs. Kinek mi a fontos. Engem a csikorgó kerekes indulás már nem izgat (sose volt szempont), az olcsó fenntartás, majdani javítás inkább.
Elég biztosra vehető, hogy a kis köbcentiből kipréselt hatalmas teljesítménynek ára van. Az élettartam csökkenése, a magasabb kopás, gyorsabb elhasználódás borítékolható.
Nincs ingyen ebéd.
Az előző (új) kocsink is meg volt 20 évig, 650.000 km-t futott. Most is ez a cél...
hát nem tudom.. én is gondolkodtam rajta (mert hogy legalább kevesebbet fogyaszt), de a szalonban a kereskedő egyáltalán nem győzött meg... Még ő is azt mondta, hogy vezette mindkettőt, nincs szabad sezemmel látható különbség a 3 hengeres javára, és hogy "igazi kis városba való motor"... Ha már a kereskedő sem akar rábeszélni, ott már azért tényleg lehet valami.
Tudom, a sima 1.4-es még lomhább, de legalább egy szögegyszerű szerkezet, várhatóan kevesebb szervízköltséggel.
Ha jelentős fogyasztáskülönbség lenne a 3 hengeres javára, akkor azt választanám, de így szerintem nem. Azt ki tudom próbálni tesztvezetésen, a 4 hengereset sajnos mér nem, így nem tudom összevetni őket :(
Az ezres Firefly turbót már vagy 3 éve árulják az 500X-ben és a Jeep Renegade-ben, nem rémlik, hogy bárki is panaszkodott volna rá, remekül sikerült motor. Lényegesen jobban vezethetö, dinamikusabb és takarékosabb, mint a szívó 1.4-es. A másfél millió forintos részecskeszürö-csere egy hasbaakasztó baromság (tisztítható). Az 1.4-es T-Jet egy benzintemetö (igaz, jól bevált, megbízhatónak számít), a szívó 1.4-est szerintem csak akkor érdemes venni, ha jelentösen olcsóbban kínálják a Firefly-nál, de még akkor is erös fenntartásokkal. Próbáld ki öket, rá fogsz érezni, melyik a neked való.