Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.03.05 0 0 538

A 127 Nm nyomaték minden, de nem erő.  :-)

Előzmény: PeeWee33 (536)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.05 0 0 537

Gyári adat: a maximális olajfogyasztás 400 gramm lehet ezer kilométerenként. 

 

Nagy a szórás az 1,4-es szívómotorok között. 

Van amelyik semmit, van amelyik ennyi olajat eszik.

 

Reggel 35 kilométer a munkahelyig országúton.

Nap közben 4-6 x 10-15 kilométer városban, csúcsforgalomban.

Délután 35 kilométer haza város-országút.

A Dusterem ugyanezen felhasználással több benzint, de 0 olajat fogyaszt. 

 

Előzmény: PeeWee33 (535)
PeeWee33 Creative Commons License 2021.03.05 0 0 536

Oké, értelek, elfogadom. De szerintem, nem Te vagy az a típusú sofőr, akiről én írtam. A millás km sok rutin hoz minden téren, az egyszer biztos. De rajtunk kívűl nagyon sok ember van az általam említett fajtából....... sajnos.

 

Másik téma: Nem olyan gyengusz azért ez az 1.4 95LE motor. Csak alapján véve a seb.váltó áttételezése szerintem indokolatlanul rövidre van szabva az 1-2-3 fokozatokban sajnos. És a váltásjelzés ehhez van igazítva.  Ezt én is észrevettem, és engem kifejezetten zavar, zavart.

Nem is törődtem bele. Kicseréltem a váltót a kocsi alatt egy más fajtára. Na ezzel már érezhető ereje bőven. Teljesen megváltozott az autó dinamikája előnyére. Ha érdekel ez az egész, akkor leírom a lényeget majd.

 

Előzmény: Fricu1 (534)
PeeWee33 Creative Commons License 2021.03.05 0 0 535

??? Az nem sok még mindig? Milyen körülmények között használod?

Előzmény: Törölt nick (533)
Fricu1 Creative Commons License 2021.03.05 0 0 534

Nem veszem magamra, de mégiscsak válaszolok.

Tévedésben vagy, ha arra gondolsz, hogy csak a pillanatnyi fogyasztást figyelem, figyeljük.

Szeretek én is haladósan, dinamikusan haladni - de ez a kettő nem zárja ki egymást.

Ami azt illeti, a Tipo sebességváltás-jelzője SOKKAL hamarabb váltatna fel, mint amit én érzek (sokmillió km-es tapasztalattal a lábamban).

Az viszont igaz, hogy jobban meggondolom, mikor kezdek bele egy előzésbe. Ez a motor (1,4/95) nem rakéta, ehhez kell mérni a stílust. Magam is írtam: aki szlalomozni, kereket csikorgatni akar, nem ez az ő autója, motorja.

De amire való - közlekedés - normálisan, arra jó. Én megkedveltem, nem bántam meg a vásárlást.

Előzmény: PeeWee33 (532)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.05 0 0 533

Én molibdén diszulfidot raktam bele. 

Érezhetően kevesebb olajat eszik azóta. 

Most 2 ezer kilométer alatt evett ~3 decit. 

Előzmény: PeeWee33 (531)
PeeWee33 Creative Commons License 2021.03.05 0 0 532

Azért engem megmosolyogtat a tény, amikor belegondolok, hogy hogyan harcoltok a decikkel hónapokon át, közben meg elfelejtitek élvezni az autótokat. Csak sanyargatjátok, kínozzátok a motort, hogy minél kevesebbet fogyasszon. Meg lesz majd ennek az ára előbb utóbb. Majd mikor kartergázas lesz a motor, vagy erőtlenné válik, villan a check engine, kopog a motor, eszi az olajat stb........ na de ki hogy használja a saját autóját, úgy alussza álmát............ csak nem kell panaszkodni, meg szídni a terméket. Mert 90%-ában a problémáknak (rendellenes)használati oka van. Amit maga a sofőr okoz. Az évek alatt sok ember mellett ültem már, és a szemem nem mertem kinyitni , a fülem befogtam, hogy ne halljam amit művelnek szerencsétlen autóval. Mert két deci brenyáért megb..szák az anyjukat az emberek. Csak , hogy szépen fogalmazzak. Mindenkinek el kéne gondolkozni mi mit ér meg neki az életben. Folytogatni a motort azért a pár deciért, majd hordani szervízbe(feleslegesen) az autóját, ájuldozni a számok hallattán, vagy egy cseppet, dinamikusabban, egészségesebben használni az autóját.

Mert mindig könnyebb mást szídni magunkon kívűl.  Az autót, a hülye szerelőt, a gyártót......... de saját maga sosem hibás..... pedig DE !

 

   Jó napot!

Előzmény: Roadkill (524)
PeeWee33 Creative Commons License 2021.03.05 0 0 531

Én is a minap raktam Liqui Moly adalékot a motorba a 20.000 szervíz keretében. Érezhetően simulékonyabb lett a motor hangja. Szerintem a gyári 5W-40 olaj vékony ezekbe a motorokba. Anno 10w-40 a normatíva a stiloba, puntoba..........

Előzmény: Törölt nick (529)
Fricu1 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 530

A kilométereim fele a gyerekekhez menő út, autópálya szinte háztól házig. 220 összesen, ebből 200 pálya.

A másik fele a környékbeli szaladgálás 40-50 km/ alkalom. Helyi, városi menőkézés nincs, ahhoz kicsi a város (10.000 lakos), itt bicikli...

Pályán 135-re állított sebességtartó, a környéken 90-95 ha lehet. Néha Pesten belüli ügyintézés, vagy Debrecenen belül, de csak ritkán.

Hát ennyi.

Ez 22000 két év alatt ment bele.

Előzmény: Törölt nick (529)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.03 0 0 529

Nem tudom, neked az hogyan sikerül?

Én naponta olyan 100 kilométert megyek, mondjuk pályán is max. 100-zal. 

Városban, ha a forgalom engedi, akkor picivel a megengedett fölött. 

Múltkoriban véletlenül töröltem az adatokat, de olyan 12 ezer kilométer alatt a 30 km/h átalgsebességet nem értem el. 

És mivel a vezetési stílusom, valamint a bejárt utak nem változtak semmit, ez az átlag érvényes az eddigi 24 ezer kilométerre is. 

A kijelzett fogyasztás viszont azóta ment 7 liter alá, hogy adalékoltam a motorolajat. 

Addig 7,4 liter volt. 

Előzmény: Fricu1 (528)
Fricu1 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 528

Még a végén kiderül, hogy én vagyok az utakon száguldozó őrült - a magam 60 körüli átlagával!

 

:)

Előzmény: Törölt nick (525)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.03 0 0 527

Fele város, fele országút.

De én ott sem nagyon megyek 70-nél többet. 

Előzmény: Fricu1 (526)
Fricu1 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 526

A 20-30 km/ó-s átlagsebesség azt mutatja, hogy városi tötyörgés a zöme.

Az nem tesz jót sem a fogyasztásnak, sem az idegeknek   :)

Azt kell mondani, hogy ebben az esetben a 8 l/100 km-es fogyasztás sajnos várható. Itt egy pici dízel előnyben lenne.

Hasonló esetben az én 1.9-es td dízelem is megállt 6 körül. Az 1.5-ös 5-öt evett (Renault).

 

És a téli fogyasztásra:

Ahogy felteszem a téli kerék-garnitúrát azonnal 1 litert túlfogyaszt, tehát az időjárás még nem játszik. Pedig a nyári szélesebb a gyári alufelnin, a téli csak 15-ös acél felnin, és keskenyebb is (megint a régi iskola) - de nem "takarékos" gumi, míg a nyárit azzal szerelték. Érezhetően kevesebbet eszik.

 

Előzmény: Törölt nick (525)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.03 0 0 525

Nálam az átlagsebesség a 30 km/h-t sem éri el, és a valós fogyasztás inkább 8 liter körül van.  

Persze ez az eredmény kútfüggő is.  :-O

 

Előzmény: Roadkill (524)
Roadkill Creative Commons License 2021.03.02 0 0 524

Engem meg is lepett kicsit ez a nagy szám.:D Nyáron út közben 6.0-6.1 között billegett ez az átlag. Megtolta a tél...

És nekem ez tankolások alapján kb valós is.

 

Az átlagsebesség és a jelenlegi kinti hőmérséklet mondjuk jelzi a miérteket.:D Napi városi nyúzásban lehet egész más lenne.

Roadkill Creative Commons License 2021.03.02 0 0 523

Elfogadom. Igazság szerint ezt anno keresgéltem, de elfogadható/hivatalos választ nem találtam rá sehol. Így maradt, hogy vagy felvágom az autót vagy az olaj kapcsán elhiszem, hogy van benne.:D Inkább utóbbi.:)

Előkerestem honnan szedtem ezt, és akkor már kiegészítve az olajos dolgot: a kezelési útmutató 5w-40-es 9.55535-S2 szabványnak megfelelő olajat ír elő, ami már egy C3-as olaj (valójában mid-saps, a low-saps itthoni disztribútori tévedésből jött nekem). Ez bár "catalyst compatibility oil" az ACEA is így kezdi: "These Oils will increase the DPF/GPF ..." Szóval gondoltam minek is írná a gépkönyv specifikusan ezt az olajat az 1.4 benzinesbe, ha nincs benne GPF? De akkor így erre nincs válaszom - mindegy, töltöm bele továbbra is amit előírnak.

 

 

Előzmény: atti65 (519)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.02 0 0 522

Jó volna, ha a valós fogyasztás ennyi lenne!  :-)

atti65 Creative Commons License 2021.03.02 0 0 521

Igen, van de tisztítható . Ha kell .

Fricu1 Creative Commons License 2021.03.02 0 0 520

Az új benzinesekben van?

Nem csak a dízelben? Azt a horribilis árat a dízelre mondta a kereskedő.

Próbáltam náluk egy 1,6-os dízelt, 120 lovas, kegyetlenül ment - de a közvetlen befecskendezés és a részecskeszűrő elriasztott.

Pedig az előző három új autóm mind dízel, turbódízel volt. Igaz akkor még németbe jártam melózni - megtérült a magasabb ár.

Ma, arra 15000 / év kilométerre ez tűnt jobb választásnak.

Előzmény: atti65 (519)
atti65 Creative Commons License 2021.03.02 0 0 519

Az 1,4 es benzinesekben ,a t-jet ben sincs részecske szűrő. A közvetlen befecskendezésűeket szerelik vele általában, de van kivétel.

Fricu1 Creative Commons License 2021.03.02 0 0 518

Hát ja.

Az előző új autóm egy R19 turbodízel volt (nem tegnap), németben vettem át saját magam.

A kereskedő (magyar származású, 56-os disszidens) a kérdésemre, hogy meddig tartson a bejáratás? - Előadta a szokásos hivatalos választ: Az első autópálya feljáróig! Ezek már úgy vannak tervezve, olyan szuper az olaj, stb.

Aztán azért elmondta privátban, hogy jól teszem, ha hazaérve (1000 km) lecserélem az olajat, szűrőt, és a továbbiakban is megfelezem (!) a ciklust. A könyv 15 ezret írt, én 7-8 ezrenként cseréltem.

650 ezerrel adtam el, levizsgázva (nem kamu papír volt, tényleg tudta a kibocsájtást).

Amúgy ez a kijelző is segít. Jól látom, hogy egy dinamikus előzés "mibe kerül". Önkéntelenül visszavesz az ember. Na nem a biztonságból, egy előzést mielőbb be kell fejezni, de talán nem megyek bele olyanba, amiből csak vicsorogva tudok kimászni.

Erre pont jó ez az autó. És persze 40-50 lóerővel kezdtünk...

Előzmény: Roadkill (516)
Roadkill Creative Commons License 2021.03.02 0 0 517

Mármint motul 8100 x-clean 5w-40.

De van nekem egy olyan érzésem ám, hogy Fricu1-nek és nekem nem a márka miatt nem eszi az olajat, hanem a bejáratás/karbantartás nomeg azért amiért a benzint sem annyira.:D:D

Előzmény: Roadkill (516)
Roadkill Creative Commons License 2021.03.02 0 0 516

Én eléggé utánamentem, és anno (2 éve) csak egy olyan olajat leltem ami a típusspecifikus gyártói jóváhagyással rendelkezett és az előírásoknak (pl részecskeszűrő miatt low saps) megfelel: ez a motul 8100 x-clean.

Szűrőnek mann w610/3-at használok.

Fricu1: öröm ilyen "régi motorost" látni aki nem dől be a maszlagnak. Gondolok itt bejáratásra, sk olajcserére.:) Fogyasztás nekem is 6-6.5 között.

Fricu1 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 515

Mannol - (talán extreme vagy energy?),

már nem tudom.

A márkaszerviz mit tett bele az egy éves szervizen - nem tudom (Nyíregyháza).

A 2500-as fordulat csak az első olajcseréig tartott. Viszont azóta is igyekszem a felváltás jelet figyelembe venni.

Néha azért meg-meg pörgetem, mondjuk előzésnél és akkor érzem, hogy megyeget...

Előzmény: zsoli7411 (514)
zsoli7411 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 514

Szia Fricu1!

 

Az olaj viszkozitása az oké,de engem is érdekelt volna az olaj márkája mint jeney.j-t!

 

Én sokat kipróbáltam a 34e km alatt,selenia KP,aral,eneos,most castrol de mindig ette.

 

Talán most a castrollal jobb picit a helyzet. 1000km-2,5dl.(még az  eneos is jó volt de selenia nem vált be 3doboz esélyt adtam neki)

 

Igaz,nem 2500/fordulaton járok és az is jellemző erre a motorra,hogy fordulaton jobban csipeget.

 

Ezt a véleményt sokan leírták már.

 

A castrol után még a Liqui Moly-it kipróbálom elég jókat olvastam róla,igaz a német fórumokon.

 

Üdv

Előzmény: Fricu1 (507)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2021.02.27 0 0 513

127 Nm@4500/min vs. 190 Nm@1750/min

Ha a kereskedő nem talált szemmel látható különbséget, akkor ezt hogyan nézte? Gondolom, jó messziről...

Neki nem az az érdeke, hogy neked a jobbik kocsid legyen, hanem az, hogy mielőbb túl tudjon adni azon, amiben már benne áll a pénze.

Előzmény: begbie80 (510)
Fricu1 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 512

A másfél milliós költség a márkakereskedőtől származik, és a Tipo-ra mondta másfél éve.

Az alábbi cikk szerint a Punto-ra 645e csak az alkatrész, és azt még be kell tetetni...

https://totalcar.hu/magazin/technika/2016/08/16/mi_kerul_egy_reszecskeszuron_felmillioba/

 

És ez egy 5 éves cikk, azóta nem sok minden lett olcsóbb...

 

De "tökéletes" autó nincs. Kinek mi a fontos. Engem a csikorgó kerekes indulás már nem izgat (sose volt szempont), az olcsó fenntartás, majdani javítás inkább.

Elég biztosra vehető, hogy a kis köbcentiből kipréselt hatalmas teljesítménynek ára van. Az élettartam csökkenése, a magasabb kopás, gyorsabb elhasználódás borítékolható.

Nincs ingyen ebéd.

 

Az előző (új) kocsink is meg volt 20 évig, 650.000 km-t futott. Most is ez a cél... 

Előzmény: R. Scherbotsky (509)
Fricu1 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 511

Szerintem légy makacs. Azt akarod kipróbálni és kész. Oldják meg.

Próbáld vidéki kereskedésben, ott rugalmasabbak.

Én nem beszéllek rá semmire, csak a magam véleményét közlöm.

Most így állok:

22243 km/6,4 l/km-53 km/ó-s átlag - teljes ciklus

650 km 6,2 l/km - 50 km/ó-s átlag utolsó tankolás óta (ebből is látszik, hogy környékbeli futkorászás, pálya nélkül, de nem dugóban áldigálás).

 

A tankolásonkénti átlag kicsit magasabb valóban, kb. fél-egy literrel több.

Érdekes, de Punto-nk komputere jobban, pontosabban mér.

 

 

Előzmény: begbie80 (510)
begbie80 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 510

hát nem tudom.. én is gondolkodtam rajta (mert hogy legalább kevesebbet fogyaszt), de a szalonban a kereskedő egyáltalán nem győzött meg... Még ő is azt mondta, hogy vezette mindkettőt, nincs szabad sezemmel látható különbség a 3 hengeres javára, és hogy "igazi kis városba való motor"... Ha már a kereskedő sem akar rábeszélni, ott már azért tényleg lehet valami.

Tudom, a sima 1.4-es még lomhább, de legalább egy szögegyszerű szerkezet, várhatóan kevesebb szervízköltséggel.

 

Ha jelentős fogyasztáskülönbség lenne a 3 hengeres javára, akkor azt választanám, de így szerintem nem. Azt ki tudom próbálni tesztvezetésen, a 4 hengereset sajnos mér nem, így nem tudom összevetni őket :(

Előzmény: R. Scherbotsky (509)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2021.02.27 0 0 509

Az ezres Firefly turbót már vagy 3 éve árulják az 500X-ben és a Jeep Renegade-ben, nem rémlik, hogy bárki is panaszkodott volna rá, remekül sikerült motor. Lényegesen jobban vezethetö, dinamikusabb és takarékosabb, mint a szívó 1.4-es. A másfél millió forintos részecskeszürö-csere egy hasbaakasztó baromság (tisztítható). Az 1.4-es T-Jet egy benzintemetö (igaz, jól bevált, megbízhatónak számít), a szívó 1.4-est szerintem csak akkor érdemes venni, ha jelentösen olcsóbban kínálják a Firefly-nál, de még akkor is erös fenntartásokkal. Próbáld ki öket, rá fogsz érezni, melyik a neked való.

Előzmény: begbie80 (496)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!