Én a GL+-t választottam, de kizárólag az ára miatt. Ha mai fejjel választanék egyértelműen a GLX-et venném!!! A digit klíma, a tempomat és egyéb extrák miatt is. A Vitaránk GL+ , de abban alap a digit klíma és a tempomat is. Jó a manuális klíma is, de azért az jelentőset dob a komforton, ha az autóban mindig a beállított hőmérséklet van és nem neked kell gépészkedni vele.
Szia! 3 hónapos az autóm. GLX. Én kifejezetten a a GLX-et választottam a digitális klíma miatt. Sokkal jobban lehet szabályozni mint a manuális klímát. Azon kívül mikor a piros lámpánál leáll a motor a klíma akkor is megy mintha mi sem történt volna. Ezen kívül a könnyűfém keréktárcsa is sokat dob az autó megjelenésén. Nem beszélve a kétszínű metálfényezésről. Bár ez feláras, de csodaszép így az autó. IMÁDOM! GLX-et vegyél, nem bánod meg!!
GL+ és GLX között vacillálok.... az analóg vs. digit kílma a fő mérlegelési szempont
Megéri a GLX felszereltség pl. a digitklíma végett szerintetek avagy sem?
Tudnátok pár tapasztalatot mondani, hogy elégségesen, megfelelően hűti-e az autót a klíma pl. városban? (tudom kílmázáshoz kell egy bizonyos motorfordulat stb. de új autó révén gondolom azért frankón működik ez is az is)
Írtam a Suzukinak. Ezt válaszolták: ha gépkocsija valamely részét átalakítja, úgy az átalakításban érintett alkatrészekre (vagy az esetlegesen módosult működésben részt vevő alkatrészekre) a garancia elvész. Minden másra megmarad.
Közben kiderült, hogy mi az a hang. :) Zárt ajtónál másként hangzik, mint kívülről. Egy kollégám egyből tudta, hogy mi lesz az. Kipróbáltam, és tényleg. A klíma indulásakor van, tán a kompresszor kuplungja. Ha kikapcsolom, nincs hang indítás után, csak mikor bekapcsolom. Erre nem is gondoltam, hogy ilyen hangja lehet. A váltóval meg annyi, hogy az egyest veszi néha akadósan, de több ezer km után már biztos jobb lesz.
Padon nem lehet rendesen bejáratni a motort. Nekem az első párszáz km-alatt olyan gyenge volt, hogy megijedtem. Most meg kifejezetten fürge. Cseréltek olajat 1000km-nél, és örülök neki.
Szerintem az 1000 km es szerviz lényege az olajcsere, a bejáratás idején jobban szennyeződhet az olaj. Az enyémen a bejáratós szerviznél csak olajat cseréltek, elméletileg át is vizsgálták de mivel később folyt a olaj a váltóleeresztő csavarnál egyértelmű, hogy nem vizsgálták át. Amúgy az egész autó tele van furcsa hangokkal és jelenségekkel, a váltó 8 ezer km-ig csúnyán akadozott, a hátramenetet alig veszi be most is (20 ezer km). A kuplung kezd rángatni és lassan menve klattyogó hangokat ad. Nagy öröm, hogy most nem folyik az olaj csak a hűtőfolyadék, érdemes rendszeresen felnyitni a motorháztetőt. A leírt "váltóhang" nálam nem jelentkezett, sajnos ilyesmivel a márkaszerviz nem foglalkozik szerintem érdemes keresni egy jó független szerelőt.
Sziasztok, 2020-as Swift, első indítás után (a váltó végig üresben van, hozzá se nyúlok), pár másodperc múlva olyan hangot ad, mintha sebességbe raknám. Nem olyan, mint ha nem nyomnám ki teljesen a kuplungot és konkrétan fogaskerekeket számolna, csak egy kis pillanatnyi "köszörülés". Már többször hallottam, de azt még nem figyeltem meg, hogy minden első indításnál van-e. Ha már mentem vele 6 km-t, és megálltam egy boltnál, majd vásárlás után visszaültem, akkor nem csinálta, kicsit később autómosás után sem. Tapasztalt már valaki ilyet? Amúgy ha konkrétan sebességbe rakom, akkor csendben van. 1300 km van benne.
A másik kérdésem, hogy az 1000 km-es szerviznél kell cserélni motorolajat? 20-25 perc volt az egész, azt mondták, hogy minden rendben van vele, de hogy mit néztek, csináltak vele, arról nem kaptam semmit. Ennyi időbe szerintem bele sem fér egy rendes olajcsere. Ugyan, akkor, ott nem kérdeztem meg, de kíváncsi lennék rá. Lehet, hogy csak kódkiolvasást, világítást, fékeket, folyadékszinteket, váltót néztek és kész.
A harmadik, hogy kartámaszt rakott valaki középre? Nem is a támasz miatt, hanem jó lenne egy zárt fedelű pakolható rekesz a kesztyűtartón kívül. Az eredeti elég drága, s gyanítom, hogy ha utángyártottat fúrok fel a középső boxra, akkor valamilyen szintű garanciavesztéssel jár.
Tudja valaki, hogy melyik biztosíték felel a szivargyújtó áramellátásáért? ( Swift 1.2 GLX SHVS 2019 ) Sajnálatosan egy zárlatot szivargyújtó csatlakozó miatt nincs áram az ajzatban. A motortérbeni biztosíték dobozban nem találtam kiégettet. Előre is köszönöm a segítséget.