Azt azért tudod, hogy kicsit ellentmondásba kerültél önmagaddal? Idézem is a sorokat, amik ütik egymást:
- "nem pörgettem 2500 fölé"
- "2500-at forog 180-nál"
- "180-nál oda léptem fél gázt kb. és még vissza rakta 7.-be"
Az utolsó mondatodból az következtethető ki, hogy amikor 180-nál éppen 2500-on forgott motor (ezt te írod fentebb) te gázt adtál, akkor a váltó visszaváltott 7-ebe. Az alacsonyabb (7-es) fokozat 180-on tuti, hogy többel kellett, hogy forogjon 2500-nél a visszaváltás pillanatbában (főleg, hogy még gyorsulnia is kellett kicsit a kocsinak, elvégre gázt adtál), azaz a legelsőként beidézett "nem pörgettem 2500 fölé" bukó!
Üdv mindenkinek!
Elértem az ezer km-t gondoltam beszámolok pár apróságról. Az első tankolás 6.5-re jött ki (2.0hdi) és 6.3-at irt. A 8 sebességes váltó nagyon tetszik! Élmény! Finoman használtam, nem pörgettem 2500 fölé, fál gáznál jobban nem tiportam. (Nem könnyű mert menne!) Pályán 2500-at forog 180-nál(!) és észre sem lehet venni a 150km/h-t! Halk és nincs szélzaj.
Kicsit keskeny a hát támla, hosszabb úton zavaró, de nekem nagy a hátam. Az ülőlap is lehetne hosszabb de nem rossz, és ha rajtam mulna nem engedném a váltót 1500-as fordulat alá, mert lakott területen alacsony fordulatnál egy kicsit hangos a váltó rezonanciája, de hát a fogyasztás miatt semmi sem számít. Igaz ha jobban nyomom legalább vissza vált! Pl. 180-nál oda léptem fél gázt kb. és még vissza rakta 7.-be! Jó lesz ha bejáratódik! Egyenlőre ennyi
A képen, amit feltöltöttem, 771,6 km- nél még 60 km-t jelez hatótávolságnak. Nyár végére így módosult a kisvárosi többmegállásos rohangászás, heti autópálya, meg 2-3 óra Budapest.
Nyáron a Balkánról hazajövet 931 kilométert tettem meg egy tankkal, s itthon 55 litert sikerült belegyömöszölnöm az 57 literes tankba, szóval még 10-20 kilométer volt benne.
Nekem nagyon fontos volt, hogy benzines automata legyen az autóm.
Eredetileg 1.6-ost rendeltem, de EUR6.2 átállás miatt visszadobták. Nem maradt más, mint az 1.2. Tartottam tőle, de végül is tetszik.
130lóerős, lassan a dízelt közelítő, nyomatékos motor, turbóval megtámogatva csak pislog az ember. Kicsit kerregős a három henger. Pici turbós benzinmotorok alig pár évesek, így tartósságról kevés az infó, de 5 év garanciával nagy baj nem lehet :)
Hidegben és melegben rendben indul, 8-10 percen belül a víz üzemire melegszik, de már előbb jön a fűtés. 10-12 perc alatt üzemmeleg az olaj is.
Nekem január óta van meg. Immár 10e km van benne. Szedi a lábát, annyi szent. Automata, 7,6 az átlagfogyasztása, rövidebb kisvárosi utakkal, heti autópályával és Budapesti tötymörgéssel.
Naponta 8 perc, azaz 5 km suliba, boltokkal megszakítva vissza, délután ugyanez. Hetente egyszer főút és autópálya, 45-45 km. Ugyanekkor budapesti dugulás: kis belváros, majd Észak-Pest - Észak-Buda - Dél-Buda nyomvonalon. Tankolok, ahol épp rámjön - akár Auchan is. Légkondi folyamatosan megy, legalább egyesen, hogy aktív legyen a belső keringetés és szűrje a port + miegymást. Szeretek tempomattal járni. Dinamikus sofőr vagyok ;)
Én múlt év október elsején rendeltem, és most januárban jött meg. Oké, hogy július óta szenvedett vele a gyár (júliusi rendelést szeptemberben visszadobta), de fél év!
És nyígnak, hogy alig tudnak magánszemélynek újautót eladni...
Szerintem nincs min aggódnod. A nyáron 10 napig és majd 2000km-t használtam egy ilyen motorral szerelt 5 személyest. Tette a dolgát, nem a motort éreztem a gyenge pontjának. Persze nem Ferrari, de nem is az van ráírva ... ;)
Nekünk is "hasonló" autónk van, egy 2018-as Garand Picasso II.
Nagyon szeretjük. Nagy, kényelmes, jól pakolható és csinos.
Nagyon sajnáltam, hogy a navi nem tudta a valós forgalmat (tomtom trafic) és a veszélyes helyeket, ami a sebességmérő kamerákat is tartalmazza. Sokat próbálkoztam ezeket bekapcsoltatni, és/vagy megvásárolni, de a szervíztől és a magyarországi citroenről mindíg lepattantam, hogy ez nálunk nem lehetséges,még de már dolgoznak rajta.
Ezek a spacetourerekben már be vannak-e kapcsolva alapból?
Nemrég megpróbáltam a francia citroen site-on regisztrálni és ott aktiváltatni ezeket, és láss csodát: lehet! A forgalmi infókat aktiválták a garancia végéig, a veszélyes helyek megvásárolhatóak, és már működnek is!
Lehet, hogy már a magyar oldalon is be lehet kapcsoltatni?
Ez a gondolatmenetet én is éppen így vittem végig az első kéthetes kihagyás, illetve nagylefagyás (időnként bugos a frissítés) után. El is gondolkoztam azon, hogy adott esetben ez jelentősen megkönnyítheti a gyártó számára mondjuk egy felmerült garanciális igény jogoságát ellenőrizni, netán esetleg a felhasználói szokásokat monitorozni és abból adatbázist építeni. A kötelező szerviz alatt azután egy háttérben futó program szépen kiolvassa és elküldi a központi adattárba ...
(Ma a GDPR világában persze senkit se lep már meg, hogy amíg a kisembereket mindenféle értelmetlen adminisztrációval szivatják, addig a nagy cégek magasról tesznek az egészre.)
Egy darabig (egy, talán másfél évig) használtam az alkalmazást. Szépen loggolta is a megtett utakkal kapcsolatos adatokat. Aztán egyik nap megmakacsolta magát, s már nem tudtam működésre bírni.
Eltávolítottam, újra telepítettem (a telefonom, persze), kézzel kigyomláltam minden maradék s fellelhető fájlját, de nem akart működni. Hónapokig nem használtam, aztán egyszer jött egy app frissítés, amikor adtam neki megint egy sanszot - s lőn csoda, újra működni kezdett, sőt, egy hosszabb utazást követően azt vettem észre, hogy időben vissza is betöltötte az adatokat a telefonba. Aztán megint megmakacsolta magát, s csak 1-2 hetenként kezdte el frissíteni az útvonal adatokat, ami nekem annyira nem jött be, így megint nem használom.
No, de miért is érdekes ez?
Hát csak azért, mert mint írtam, több hónapnyi kihagyás után is be tudat tölteni a kocsiból az adatokat.
Értitek, ugye? A kocsiban tárolva van (gondolom, a GPS-szel rendelkezőkben), hogy merre járt az autód ki tudja, mennyi időre visszamenőleg.
És bár ezt a hétköznapi tulaj csak a mobil appal tudja kiolvasni, én biztos vagyok benne, hogy a szervizben technikailag bármikor meg tudják oldani, hogy megnézzék ezeket az amúgy bizalmas információkat.
Ha ez tényleg így van (s a jelek erre engednek következteni), akkor ez felvet néhány kérdést - elsőként, hogy mikor kértek erre a tulajdonostól engedélyt?
Ráadásul hiába vonsz össze utakat, rendezted őket kategóriákba, adtál hozzá üzemanyagárat, mindez eltűnik, ha telefont váltassz; az importált adatok ömlesztve kerülnek át, a legutolsó érvényes üzemanyagárral :/
1. Sajnos egy elég fontos dolgot nem tud. Szerintem ugyanis naplóznia kéne minden hibaüzenetet. Dátum, óra, perc, hiba leírása. A valóságban ezzel szemben, ha meg is jelenik a hibaüzenet, utóbb törlődik.
2. Ha az autó az adott telefon nélkül közlekedik, akkor zavar képződik az erőben. Olykor napokba telik, mire újra egymásra hangolódik az autó és a telefonon futó program. Ilyenkor 20-40-60 vagy még több új út adata jelenik meg egyszerre.