Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Így van Panther 2.ből soha neMM készült szériapéldány.(még nullszéria sem)
Inkább az egyest tuningolták tovább.
Azonban pár Panther 1-et,és félhernyótalpas lövészpáncélost, rohamlöveget 1-1 zászlóajba szerveztek kísérleti jeleggel,és felszerelték őket az infrával.
Volt azért néhány bevetésük,de pár fóka kevés volt a sok orosz (jeges)medvéhez, max felbosszantotta azt.
Én azt olvastam valahol, hogy a Panther 2-nek volt infravörös látókészüléke--persze nem passzív, arra azért még várni kellett pár évet :-) csak IR reflektor a tornyon, meg spec. szemüveg a személyzetnek. Azért el lehet képzelni, hogy meglephette szegény oroszokat, amikor a töksötétben beléjük csapott az istennyila egy 88mm-es páncélgránát képében...
Mi a kulombseg a panther 1 es a panter 2 kozott?
Csak a 88-as loveg a kulombseg?
Bevetettek a harcokban? Mennyit gyartottak belole vagy csak prototipus volt?
Én is kiállításon ismerkedtem a T72-vel, de ott bele is engedtek. A 184 centimmel és 75 (régi szép idők... hüpp...) kilómmal ha nem is simán, de fel tudtam kúszni-mászni a parancsnok helyére. El sem tudom képzelni menet közben...
nils
Bocs, de az én válaszommal sem biztos,
hogy okosabb leszel ebben a kérdésben, mivel
a T-72-es vezetőfülkéjében nem igazán tudtam
én sem megfordulni (még csak hátra nézni sem!).
Gondolom azzal nem mondok újat, hogy a T-72-es
legénysége 3 főből áll, de ha az irányzó valamiért semlegesül, a parancsnok beugrani
nem tud helyette, de saját helyéről el tudja
látni az irányzási feladatokat is.
Természetesen van átjárás a két pozíció között. Csak rettentő szűk. Én nem is bírtam átkúszni a vezető helyére a Pk-i helyről. De azért sokan megtették ezt.
sajna megint csak a T-55-ről tudok nyilatkozni, abban viszont van lehetőség közlekedni a torony és a vezetőülés között, igaz, elég szűkös a hely. Lőgyakorlaton (Újdörögd, '88-ban) saját szememmel láttam olyat, hogy az egyik századparancsnok egyedül vitte ki a gépet a kifutóra; a kellő helyen aztán megállt, hátramászott a töltőkezelő (hk-s zsargonban 'fűtő') helyére, benyomta a 'malacot', átpattant az irányzó helyére, és puff... Mindezt természetesen az előírt normaidőn belül, demonstrálandó, hogy hogyan is kell ezt :-)
A T-72-t csak kiállításon láttam, sajnos a vezetőfülke le volt zárva (és nem engedték, hogy benézzek :-( Úgyhogy az üléssel nincs tapasztalatom, de el tudom képzelni. Azt mondja még meg valaki, hogy van-e átjárás a torony és a vezetőfülke között (mármint belülről)? Csak azért, mert az M1-esen mindenki ki van képezve minden beosztás ellátására, és szükség esetén "be tudnak ugrani" a kiesett ember helyett. Itt Mo.-n ez hogy van?
Az még egy dolog, hogy a toronyban (T-72)
nem férsz el. Gondolom nem ismeretlen
számodra a T-72(B) vezetőülése sem. Vagy legalább
is az az érzés, amikor kiszállásnál az ülés
rácsapódik a lábadra.
Rugózás?? Én T-55/A járgányokkal kerültem közelebbi ismeretségbe, de azokban rugózás, az nincs egyáltalán... Ha egy buckáról lefelé jövet odacsapódik a közel negyven tonnás fémtest, hát az elég kellemetlen élmény a bent ülőknek :-) Állandóan tele voltam kék-zöld foltokkal, amiket utazás közben szereztem, a kapaszkodás ellenére is. Nem egyszer belecsapódtunk mélyebb pocsolyába, a vezető nyitott búvórésén bejött vagy fél köbméter trutyi :-) A T-72-ket sajna nem ismerem, úgyhogy nem tudom, hogyan rugóznak... A BMP nevezetű csapatszállító viszont lánctalpas létére iszonyú jó hidraulikus rugózással van szerelve. Egy gyenge kis fékezéskor-megálláskor rendesen hulámzó tengeren érzi magát az ember :-)
Azért a nyugati modellek sem luxuslimuzinok. Volt szerencsém alap M1 Abrams-hoz, nem valami nagy élmény... Különösen nyáron, bár a "hűtőmellény" sokat segít. A gázturbina sivítása viszont határozottan idegesített. Igaz, ment mindenen át... Azt hiszem, összességében jobb, mint a T-72, ahol a toronyba alig férsz be. Annak milyen a rugózása? Az M1-é nagyon kellemes, szinte hintáztat.
Par evvel ezelott katonaskodtam,kozben eltoltottem,2-3 honapot Tatan,ott ultem,mentem harckocsival-nem en vezettem,vittek-hat,nem egy nagy elmeny,hangos,budos,koszos.
Felemetesnek felelmetes,de szerintem sokat vesztett a harcertekebol a 2.vh ota ez a fegyvernem.
En tuzszeresz voltam,nem csereltem volna a harckocsizokkal.
Viszont remekül mutatsz a dísszázadban például.
Oda aztán magas legényeket keresnek.
Csak elég messze lesz a legközelebbi harckocsi.
Melleslag nekem volt olyan szakaszpk.-m aki HK-s volt és volt vagy 190 centi.
Nem is jött be neki, egy hadgyakorlaton beesett két tank közé, kicsit lesántult, mire előléptették tőrzsőrmivé,és szállítós szakaszpk lett belőle.
Korát nézve velünk volt egyidős.
Ő volt a 68M, külföldi(nem az csak a nevéből) törzsőrmi elvtársbajtárs.
Erről ennyit, mert ez nem a katonaság topic, csakhát idevágott.
Hát nekem volt tankos élményem.
Valamikor 1996 tavaszán sétálgatok a belvárosban(a Sas utca környékén) és lám lám szembe jön velem egy sivatagi festésű Sherman tank.
A Sherman tank mögött két férhernyótalpas csapatszállító,szintén sivatagi festéssel.
Csak néztem ki a fejemből.
Idővel megoldódott a relytély az Evitát forgatták éppen.
Nagy élmény volt működő Shermannt közelről látni, és mondhatom (könnyű harkocsi ide vagy oda), bizony jó hangos volt.
Milyen hangja lehetett 1 Tigrisnek, el tudom hinni hogyí remegtek az ablakok.
(Kelly hőseiben a jelenet amikor túráztatják a Tigrisek motorját)
P.S a féhernyótalpasok valahogyan kimaradtak a filmből, de a Sherman szerepel a forradalmi jelenetben.
Nagyon poénos hogy a Parlament lépcsőin törtetnek a fegyveres Argentín katonák! :-)
Nem tudom, mennyire figyelitek a Discovery Channelt, azon vannak érdekes kis filmsorozatok, mint például a Rosal.... izé, az a címe, hogy "Tanks", valamelyik hétköznap éjfélkor; a II. vh-ról szóló dokumentumsorozat tankszempontból, nagyszerű felvételekkel, magyarázatokkal, megmaradt múzeumi darabok bemutatásával. Teljesen jó, már csak egy kicsit jobban meg kellene tanulni angolul... :-(