Keresés

Részletes keresés

sosiforda Creative Commons License 2018.05.09 0 0 16270

A leírásban lévő 5. képernyőhöz kell  a gépen elnavigálni, itt a kiindulási és célállomás is változtatható.

Előzmény: dojcstomi (16269)
dojcstomi Creative Commons License 2018.05.09 0 0 16269

Itt ugye le van írva:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/jegyertekesito-automatak-kezelese

 

De ha nem tudok Budapest-Keletit kiválasztani célállomásnak, akkor mindegy is, hogy tudom-e módosítani a kiindulási állomást.

sosiforda Creative Commons License 2018.05.09 0 0 16268

Tehát ezeknél az automatáknál nem lehet beállítani sehogy sem a kiinduló állomást? Szal. ha pl. a Keletiben veszem, csak Budapest-Keletitől valameddig lehet venni? Nem tudok valahonnan Budapest-Keletibe érkező vonatra jegyet venni?

 

Bármilyen viszonylatra vehető belőlük jegy.

Bővebben a használati utasítás:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/jegyertekesito-automatak-kezelese

 

2. Állítsa be az utazás dátumát, és egyéb jellemzőit. A rendszer alapértelmezetten a következő beállításokat kínálja fel:

- Dátum: a vásárlás napja

- Kiindulási állomás: a vásárlás helye

- Kocsiosztály: 2. osztály

- Utazás jellege: egy útra.

Ezeket az adott kategória melletti Változtatás gombra nyomva lehet módosítani.

 

Előzmény: dojcstomi (16267)
dojcstomi Creative Commons License 2018.05.09 -1 0 16267

Sziasztok!

 

Korábban már volt kérdésem a jegyértékesítő automatákról, csak a pontosítás kedvéért kérdezem. Tehát ezeknél az automatáknál nem lehet beállítani sehogy sem a kiinduló állomást? Szal. ha pl. a Keletiben veszem, csak Budapest-Keletitől valameddig lehet venni? Nem tudok valahonnan Budapest-Keletibe érkező vonatra jegyet venni?

 

Nincs valami naprakész jegyzék arról, hogy mely IC-ken közlekednek biciklitárolós halberstadti vagonok? Főleg a 80-as vonal érdekelne.

gunji jackdaw Creative Commons License 2018.05.04 -3 1 16266

Értem én, hogy magas a munkaerőhiány a cégnél, de egy szintnél lejjebb azért nem kéne adni. Bár néha úgy tűnik, mintha direkt szívatnák a fizető utasokat. Ma reggel is szándékoztak megbüntetni, mert május 4-ig érvényes bérlettel próbáltam utazni. Már látszott a kalauzon, hogy mennyire örül előre a fejpótléknak, majd az is, amikor rájött, hogy elnézte, s csak ma van május 4-e, s ugrik a plussz pénze. De legalább egy halk bocsánatkérést elvártam volna a nyilvános keresztre feszítésért. Rossz volt nézni, hogy a többi utas még ilyenkor is mennyire félrehúzódik, mintha csak leprás lennék.

Ezután a kérdés adott: hány nap átfedéssel érdemes bérletet járatni az ilyen tortúrák sikeres megelőzése céljából?

 

Más. A szent G43 miatt ma reggel _is_ 15-20 perceket késnek a vonatok a 30a-n. Nem is emlékszek, legutóbb melyik évben nem volt káosz ballagáskor. Ha már a Déli irányú G43 minden nap késik, esetleg meg lehetne cserélni az S42-vel: az S42 indulna Tárnokról öt perccel előbb óra 49-kor, a G43 meg óra 54-kor, ha felér odáig addigra. S akkor meg is lehetne állítani Érd alsón, növelve a kapcsolatok számát. Amúgy várható a hangosbeszélő megjavítása alsón, vagy marad a bíp-bípelés állandóra?

 

Ui: Lehet, hogy nem tetszik más lesújtó véleménye a MÁV-ról, de az nem oldja meg a problémákat, ha lemínuszoljuk azt, aki szóváteszi.

gunji jackdaw Creative Commons License 2018.04.16 -2 0 16265

Köszönöm az extra testmozgást a cég részéről, hogy az állomáson túlszaladt* vonatról a vágány melletti árokba kellett leugrálni. A kalauz meg ahelyett, hogy segített volna az időseknek vagy legalább egy 'elnézést' elrebegett volna, inkább leszólt, hogy 'jöttek volna inkább vissza Tárnokról'. Na persze, 3/4 óra múlva, a 250 Ft jegy + 2600 Ft büntit meg ő állja mindenkinek, igaz? Úgyhogy soha többet Halbit. :(

Remélem, azért a cég az extra szolgáltatást utólag nem fogja felszámolni...

*= már Kf-et elhagyva levegő-hibás ajtókról beszéltek, így nem lehetett fékhiba?

haha 1970 Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 16264

Teljesen igazad van, föleg most hogy nincsenek Pécsi vonatok melyeknek az érkező illetve induló "helye" a csarnokban volt!

Előzmény: rutthin (16263)
rutthin Creative Commons License 2018.03.21 0 1 16263

Igen, a Lehár az 1. vágányra érkezik, miközben a csarnokban gödöllői meg egyéb munkásvonatok vesztegelnek. Talán inkább a nemzetközi vonatokat kellene a csarnokba érkeztetni!

Előzmény: haha 1970 (16258)
haha 1970 Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 16262

Erre van egy tök jó példám a kilencvenes évekböl, Szombathelyen volt egy olyan jegyvizsgáló aki szerette a lányokat és vicceket mesélni,(igaz csak saját maga tudott rajta nevetni)! Következö volt a történet (abban az idöben még fülkés kocsik jártak pestre), beült az elöttünk lévö fülkébe, elmondott ott jó pár viccet, majd közölte a diákokkal hogy 500 forint lessz a tiltott helyen való dohányzás!

Előzmény: BONNIE (16261)
BONNIE Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 16261

Szankcionalni a dohanyzast? Mikor a kalauz is ott dohanyzik a peronon?

Előzmény: gunji jackdaw (16256)
M62-166 Creative Commons License 2018.03.19 -1 1 16260

Érdemes rápillantani a szép nagy sárga-fehérekre.

Előzmény: semmeringbahn1 (16259)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2018.03.19 -1 1 16259

Ettől még idejében kiírhatták volna. A várakozó hozzátartozó honnan tudná, hogy melyik a szokott vágánya. De köszönöm a választ.

Előzmény: haha 1970 (16258)
haha 1970 Creative Commons License 2018.03.19 0 1 16258

Tegnap a Keletiben igen nagy felfordulás volt az idöjárás miatt összeomlott kelet-magyarországi közlekedés miatt, egyébként konkrétan a " Lehár" a szokott vágányra érkezett, hivatalosan az 1-es vágányra kell neki érkezni!

Előzmény: semmeringbahn1 (16257)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2018.03.18 -1 1 16257

A mai napon kimentünk a Keleti pu.-ra, mivel vártuk a gyermekünket a Bécsből 17.19-kor érkező EC-vel. 15 perccel az érkezés előtt nem volt kiírva az érkező vágány, ami rendben is lenne. Közben felszabadult a csarnok 8-as vágány, a 6-on sem állt semmi és induló vonat sem volt jelezve ide. A vonat időben érkezett meg, késés nem volt jelezve. Elérkezett az érkezési idő, mikor is 17.20-kor írták, ki, hogy a vonat az 1-es vágányra érkezik, és ekkor a vonat már a peron elejénél jött be. Nosza futás a csarnok főbejáratnál lévő utastájékoztató táblától ki a fenébe. Kizárt dolog, hogy az irányító személyzet nem tudta időben, hogy oda kívánja hozni a vonatot és ezt időben nem lehetett a várakozók tudomására hozni. 6x után, már bizony kissé nehézkes a futás, miközben a központi utastájékoztató tábla előtti tömegen is át kell verekednie magát az embernek. Mivel sok csomagja volt a gyereknek indokolt volt, hogy segítsünk a leszálláskor, mert vissza is kellett mennie a csomagok egy részéért. Senkinek sem hiányzik, hogy eközben valami elvesszen, vagy ellopják. Ilonkánk odafigyelhetne egy kicsit erre is, mert főleg a Keletiben elég gyakori, hogy az érkező vonatokat vágányát az utolsó pillanatban írják ki. Célszerű lenne, ha az utastájékoztatásra is kitalálnának valamit, hogy a tömeg ne akadályozza a 6-9 vágányok végénél az átjárást.

gunji jackdaw Creative Commons License 2018.03.09 -1 0 16256

Sziasztok!

 

Mint korábban, most sem kötözködésből, meg hasonló okokból írok, csak érdekelne:

Lehet tudni, mi történt ma reggel az elátkozott Érd Nagyállomás-Alsó-Tárnok háromszögben, ami miatt nagyállomásról alsóra 40 perc alatt ért át a vonat?

Van valami gubanc Kelenföldön is, hogy egyszerre csak egy vonatot tudnak fogadni iránytól függetlenül?

Lehet tudni, hogy miért kell a G43-t Tárnokról óra tíz körül indítani, miközben az S42 negyedórát-húsz percet vár rá, s utána indulva kénytelen lépésben követni Kf-ig?

Ha mindennap ennyire elverődik a menetrend, tényleg nem 'tök mindegy, hogy a fehérvári megáll-e Érd-alsón?

Lehetne kérni Érdre is hangos utastájékoztatást késés esetére?

Lehetne módosítani az S42-es műtyúk programját, hogy ne mondja be, hogy megáll Kastélyparknál/Budafokon? (Engem nem zavar, csak azt, aki egyszer majd ott akar leszállni. De hát legfeljebb majd fizetheti a büntit Tárnokon.)

Megoldható lenne, hogy az állomáson áthaladó vonat vezetője ne könyököljön a kürtre, nem valamiféle perverz vicc miatt lógnak fürtökben az emberek a peronon, hanem mert tényleg akkora igény lenne a vonatra, csak harmadannyi áll meg, mint eddig?

Megoldható lenne, ha kicsit jobban figyelnének a fűtésre, hogy ne legyen 25-30 fokos szauna a vonaton? Amúgyis elvileg a kinti hőmérséklethez öltözködik mindenki.

Ha már nem szabad dohányozni a peronokon - amúgy nagyon helyesen -, nem lehet az ezt be nem tartókat szankcionálni is, legalább a központi állomásokon?

Tényleg ennyire nincs pénz a cégnél, hogy a peronon mínusz 5-10 fokban havat lapátoló szakinak nem jut megfelelő védőöltözet sem?

Köszönöm.

 

martinaxe7 Creative Commons License 2018.02.18 -1 0 16255
uselessjunk Creative Commons License 2018.02.02 -1 0 16254

Sziasztok!

 

Megvan esetleg valakinek valami utasítás a HAY rendszer bevezetéséről és az esetleges munkaköri besorolásokról (milyen végzettséggel, tapasztalattal melyik kategóriába kellett sorolni valakit a bevezetésekor)?

 

Köszi előre is!

V

haha 1970 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 16253

Köszi az infót!

Előzmény: _Nyuszi (16252)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.01.28 -1 0 16252

2007 óta nem jár, csak nem tudom, hogy most ki szolgáltat: Start által rendelt vonatpótló busz van, amire vasúti menetjegyet kell venni, vagy a helyi volán, függetlenül a vasúttól. Ha az előbbi, ON a poszt. Ha az utóbbi, OFF.

Előzmény: haha 1970 (16251)
haha 1970 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 16251

Emlékeim szerint "Kecelre" nem jár vonat, persze lehet hogy tévedek!

Előzmény: _Nyuszi (16250)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.01.28 -1 0 16250

Ez vonatpótló busz volt, vagy mi?

Előzmény: Maja08 (16247)
Maja08 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 16249

A Volán egy nagy nulla

Maja08 Creative Commons License 2018.01.28 0 1 16248

Szoljatok a busz tarsaságnak !!

Előzmény: Maja08 (16247)
Maja08 Creative Commons License 2018.01.28 -2 0 16247

Tisztelt Máv szerintem az hogy a buszsofőrök figyelmen kivül hagyják a várakozó felszállni kívánó utasokat csak mert 2 busz áll a megállóban és az egyik amelyikre én szálltam volna fel gondol egyet és nem várja meg az előtte lévő buszt míg elhalad hogy a többi várakozó utas felszállhasson ez minősíthetetlen.  A busz Kecelről ment volna Bajára 6:27 kor hát a busz el is ment csak éppen utasai nélkül. Felháborító amit ezek művelnek. 

_Nyuszi Creative Commons License 2017.12.28 -1 1 16246

"OFF kérdés: Az ütközőt a 4. vágányon hogy sikerült kidönteni?"

Egy bejáró vonat nem tudott megállni időben (pontosabban a bak előtt). Ha jól emlékszem, október 20-án, a 907-es vonat volt. Azóta van talpfatorlasz. (De azt is sikerült megnyomni kb. két hete.)

Előzmény: Törölt nick (16245)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.28 -1 0 16245

Déli pu, dec. 19-én menetrend szerint reggel 7:35-kor indulna a vonat Nagykanizsára. 

Egy darab rosszpont: 7:35-kor még nem volt a szerelvény betolva. (4. vágány)

Egy fél jó pont: 7:47-kor elindultunk, és ezt a késést úgy kb. végig sikerült is tartani.

(Tavaly tavasszal a 8:00-kor (?) induló tapolcai vonattal volt így

 

OFF kérdés: Az ütközőt a 4. vágányon hogy sikerült kidönteni?

Kiss Ubul Creative Commons License 2017.12.28 -2 2 16244

Kutya MÁV!!! 

trakeszv6 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 16243

ó, én más vonalon járok már megszoktam/szoktuk a késést.....kb.hasonló szituk ott is előfordulnak...

Előzmény: gunji jackdaw (16236)
gunji jackdaw Creative Commons License 2017.11.08 -1 1 16242

Üdv!

 

A következő hozzászólással sem vitát, sem más egyebet nem szeretnék generálni, csak megpróbálni megérteni a logikát a cég tevékenységében. Előzetesen belegondolva nem hiszem, hogy könnyű lesz.

- Ma délután Kelenföldön indulásra vár 4736 és 8506. Indítják az előbbit, majd a kijáratnál félre is áll, hogy a másikat elengedje. :o Hogy még véletlenül se az állomáson várjunk a sorunkra, pl. az esetleg későn érkező utas is fel tudjon szállni.

- Kelenföldön pár napja le van zárva az 5-6. vágányok közötti metróba vezető lépcsőlejáró, láthatóan beázás miatt (víztócsa a lépcsőn). Azt most hagyjuk, hogy majd' két hete nem esett az eső, a galambok meg - gondolom - nem csinálnak ekkora tócsát reggelre. Szóval ha már zárva a lépcső (önmagában nem ez a baj), akkor a reggeli tömegnyomoros elővárosi vonatokat mért nem az 1-4. vágányok valamelyikére engedik be, hogy ne kelljen az egy szem keskeny mozgólépcsőnél sorba állni? Hogy esetleg ne teljen tíz percbe, míg az ember lejut a metróba. És akkor még az utasszámlálók is rossz helyre állva akadályozzák a haladást.

- Lehet tudni, hogy a 30a/40a-n most már maradnak a Halbik még (legalább) másfél évre? Bevallom, nem szeretem őket, szvsz rosszabbak a régi Bhv-knél is (nulla kapaszkodási lehetőség, magas peronszint, lépcső túl meredek, legalább egy fok hiányzik, az ajtónyitásnál vigyázni kell, mert visszacsapódik (megtörtént), így az utascsere lassú és körülményes, menet közben az ajtók nyithatók és ki is nyílnak (megtörtént), ami 120-nál nem túl egészséges, ha valaki kiesik). A logikát ott nem látom, hogy pl. Veszprémbe egy kevés megállós járatra félig üresen Flirt jár, de az elővárosi 'falusi' mindenhol megállós Halbikon tömegnyomor van és ingyenes szauna. Egyáltalán nem sajnálom tőlük a Flirtöt, csak ez inkább elővárosi nagy tömegbe való a sok ajtóval, gyors utascserével, a Halbik meg pont hosszabb útra, amikor a kevesebb utas kabát nélkül le tud ülni és kényelmesen utazni.

gunji jackdaw Creative Commons License 2017.09.01 0 0 16241

A menetrendben nem láttam, hogy maradt volna fehérvári G43, de akkor bocs. A martonik meg jók voltak, mert kisebb valószínűséggel késtek, mint a fehérvári társaik. Amelyikkel meg jártam, az iskolaidőben mindig eléggé megtelt.

A lényeg meg inkább az volt, hogy mi folyik a 30a-n, hogy ennyi a probléma mostanában (pl. ma is).

 

Előzmény: haha 1970 (16240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!