A szerelő akinél van be sem tudta indítani, illetve amikor beindította azt mondta hogy túlpörgött, csak a gázolajcső lerántásával tudta megállítani. Nem értem nálam ilyet sohasem csinált, ezt csak úgy tudom elképzelni, ha telelőtte motorindítóval
Bár ha a hidegindító éter pörgette akkor a gázolaj-betápcső lerántásnak nincs túl sok szerepe .
Annyit tett még hozzá hogy ez a motor kuka. Aha ... és miért , konkrétan miért ?
Őszintén szólva most lett elegem ebből a mérhetetlen töketlenkedésből . Ja , hát ezt megértem .
Nem tudják hogy mi a baja. Akkor viszont honnan tudják , hogy kuka ? Mert ha csak valami apró dugulás vagy efféle csinálja a fesztivált . Az , hogy ŐK nem tudják ... na de mindegy .
Ez első és leglényegsebb valami hozzávetőleges diagnosztika lenne . Ebben a műfajban a primer vizsgálat az izzításra és a kompresszióra irányul . Én is valami ilyenféle kompressziómérőket használok :
Ha netán valaki drágállaná csak egy kocsihoz megvenni akkor felhívom a figyelmét : postaköltséggel együtt is kevesebb , mint 2 órai szervizdíj . Ha pedig hozzászámolom a szervizbe trélerezés esetleges költségét is ...
A kompresszió méréshez le kell szerelni a légszűrőtalpat ( legalábbis a nagy szögletes szűrős kivitelnél ) , ehhez 7 imbuszcsavart kell kihajtani .
Ha a kompresszió elfogadható ( úgy 23-25 fölött minden jó ) akkor a motor viszonylag olcsón menthető . Gyatra kompressziónál általában gyűrűzéssel több évre helyre lehet állítani az üzemképességet . Házilag meggyűrűzni nem egy lehetetlen művelet , de maradjunk az optimista verziónál és találjunk elfogadható kompressziót . Szerintem nem olyan rémisztő dolog az LDW502-es motor , egy normál szerszámkészlettel kis leleménnyel jól beállítható .
De aki mindenképpen kerüli a keze összekoszolását az végső soron Sásdon javíttathat Kollmannál , ő ráállt a Lombi motorok javítására . Veszi az akármilyen állapotút és árulja a feljavított-újított üzemképeset :
AIXAM 400-hoz keresek elfogadható állapotú zárhidat. Akinek lenne eladó
Hát aligha lesz ... Erőst kopóalkatrésze az Aixameknek . Mivel ezek a régebbi masinák jó 20 évesek esélytelen bontottat szerezni . A zárhíddal ugyanis ez történik idővel :
Van aki hajlitatott vascsőből alapot majd ráhegesztette a motorháztető zárszerkezetét .
A gáz/víz/fűtés-cső elkorrodálása ugyan valószínűtlenebb , mit azt a gyári elődje tette -- de én mégis inkább örökös megoldást választottam . Vagyis vettem réz (fűtés)csövet a szerelvényboltban , hozzávaló könyököt és "T" idomot , majd egyszerűen afféle fémépítőként összeraktam . Nem forrasztottam össze , hanem csak átfúrtam és átmenőcsavart tettem bele -- így volt lehetőségem szükség esetén kicsit korrigálni . Szükség is volt rá .
És persze ott van a konformistáknak a legegyszerűbb megoldás , venni egyet készen ...
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék hogy a mopedautókra milyen szabályok vonatkoznak a motorcsere kapcsán. A szerelő akinél van be sem tudta indítani, illetve amikor beindította azt mondta hogy túlpörgött, csak a gázolajcső lerántásával tudta megállítani. Nem értem nálam ilyet sohasem csinált, ezt csak úgy tudom elképzelni, ha telelőtte motorindítóval. Annyit tett még hozzá hogy ez a motor kuka. Őszintén szólva most lett elegem ebből a mérhetetlen töketlenkedésből. Nem tudják hogy mi a baja. Motorfelújítás nem játszik, mindenki a legdrágább verziót ajánlgatja, azaz 400-500 e Ft! s akkor tuti jó lesz. (Azért már lehetne is!) Kérdésem az lenne hogy a motorcserénél csak típusazonos fajtát keressek? Vagy kereshetek esetleg Yanmart is? Bevezetik a forgalmiba, vagy sem? Tulajváltós eredetiségvizsgán szívás lehet belőle? A lombi motorokhoz sohasem értettem hogy miért van majd az összes hirdetébe odaírva hogy télen, nyáron, hidegen, melegen INDUL. Nos.. khm.. Sajnos valóban nem annyira egyértelmű a kis vacaknál hogy indulni fog.
Nagyon sikeresen alakult a találkozó Szentgálpusztán , a jól működő helyi közösség példás házigazdának bizonyult , minden köszönet megilleti őket és a Hollósi házaspárt . Ők igazi családként a járművek iránt érdeklődő lányukat és két unokájukat is elhozták . A gyerekeket már korán beoltották a mopedautózás örömeibe , mert mindketten vezettek már , pontosabban csak a nagyfiú vezetett ( vagyis teljes mértékben ő irányította a járművet ) a kislány csak kormányzott a mami ölében ülve , a pedálok számára nyilván elérhetetlenek és értelmezhetetlenek . A kicsik körében különösen nagy sikere volt a találkozó egyetlen elektromos járművének , mert az kifejezetten gyerekbarát konstrukció . Egyébként ez a közútra avanzsált golfkocsi bizonyos szempontból történelmet írt a találkozók krónikájába , ui. az általam ismert találkozók sorában ez volt az első eset , hogy tisztán elektromos meghajtású mopedautó a szokásos telephelyétől a találkozó helyszínére az önerejéből eljusson , majd ( némi töltikézés után ) szintén csak az aksikra hagyatkozva haza is menjen . Korábban is voltak elektromos mopedautók -- 4motor4 hozott kétszer is a Balatonra -- de azok mindig tréleren közelítették meg a kempinget .
Műszaki hiba is adódott természetesen , egyrészt rajtafelejtett világítás miatt kellett bikázni , másrészt a távrekorder ( 210 km ) Aixam 400 Evo-ban tört el a primer variátor csúszógyűrűje . Szerencsére az egyik segítőkész mopedes társ hozatott hazulról alkatrészt és megjavították . Így a járgány délután át tudott menni Doromlásra (30 km ) a szálláshelyre , majd másnap gond nélkül hazavitte ( 240 km ) a gazdáját Zalába .
Az étkezés felülmúlhatatlan volt , messze jobb mint amit olykor én szoktam produkálni Doromláson .
A rendezvényen 16 mopedautó vett részt , nagyrészt a már megszokott , környékbeli ( Szekszárd , Tolna , Baja , Dombóvár , Bonyhád ) résztvevőkkel . Remélem a jövőben is hasonlóan nívós találkozókat tudunk tartani , bár most még sem a helyszínről , sem az időpontról nem egyeztettünk . A hagyományok szerint jövő év május vége felé lenne a következő regionális találkozónk , igyekszünk majd időben kiírni .
Szia! Azóta már nem téma a hűtő.. szerelőnél van a kocsi, másik városban, lábán vittem, most be se tudja indítani. Azt mondta hogy megküldte féktisztítóval ön gyulladt, majd lerántotta a gázolajcsövet, hogy lefulladjon... azt a kijelentést tette, hogy "gatya". Előtte még olyat kérdezett , és olyat állított amitől konkrétan meghűlt bennem a sz*r is, hogy hol a gyertya, illetve azt hogy "ebben nincs adagoló".. khm.. jah.. de nem vicces, nagyon nem az. Belátom amúgy, így a sokadik szerelő után hogy valóban modulrendszerben kellett volna gondolkodni az elejétől fogva, tehát keresni egy működő, bontott "új" motor. Azt talán még be tudják legózni, s talán árban is a legjobb, mert egyben van. "Talán" azzal járok a legjobban. Képtelenek egy diagnosztizálásra is.. hihetetlen. Azon felül persze , hogy kuka.. de hogy mi a konkrét baja van, hát azt nem tudják.. nesze neked mopedautó. Hát most rendesen kapok a pofámra. Csak nem annyira vicces ez , de hát sajnos ez van. Most már tudom hogy nem alaptalan a rengeteg félelem ezzel kapcsolatban. Ez egy igen veszélyes terep. Óva intek mindenkit ettől, kivéve ha önnön saját maga képes miszlikre szedni egy ilyen kis tömött, fura blokkot, illetve ennek hiányában biztos benne, hogy az 50km.-es körzetében tutira akad egy aktívan tevékenykedő, segítő fórumozó, szerelő, azaz ezek szerelésében jártas szakember.
egy aixam 400 autom beázik a tetö ablaknál mit tudnék velle csinálni
A régebbi Aixameknél a tetőablak beázása típushibának tekinthető . A tapasztalat szerint a hibát az okozza , hogy a tetőlap ( maga a tető műanyag lapja ) nem elég erős a tetőablak súlyának elviseléshez és eltörik . Ismerek olyan mopedautókkal üzletelőt aki a tetőablakot emiatt nem feláras extrának , hanem inkább árcsökkentő tényezőnek tekinti .
A törött tetőlemez nem igazán javítható , a teljesértékű megoldás eléggé radikális : Eltávolítják a teljes tetőlemezt és felragasztanak (bontásból ) tetőablak nélküli verziót . Ha erre nincs lehetőség akkor le szokták ragasztani az illesztéseket .
Ha nem törött a tetőlap akkor lehet esetleg próbálkozni a tömítőgumik különféle cseréjével vagy tuningolásával .
Azon tűnődök : az összes olyan tetőablakos Aixam , amivel találkoztam beázott ...
Vélhetően az ablakgumi elöregedése miatt szivárog be a víz. Első lehetőség az ablakgumi újra cserélése! Ezt egy szervizben ahol ezzel foglalkoznak, megcsinálják. A második lehetőség a barkácsolás, azon a részen ahol a szivárgás van, az ablakgumit egy éles tárgyal elhúzni a tetőtől, a gumi és a tető közti részt a portól-kosztól megtisztítani, majd a megtisztított részen a gumi alá átlátszó ecetsavas szilikont kell kenni, ez ha jól meg van csinálva tömíteni fogja a szivárgás helyét. Ecetsavas szilikon helyett lehet próbálkozni aqva vizes szilikonnal is. Talán könnyebb vele dolgozni, de átlátszóban nincs.
Köszönöm a segítséget, közben megoldódott a problémám. Egy autószerelőnek ez nem lett volna gond, de egy ilyen amatőrnek, mint én, míg nem ismerem a szerkezetet igen. Az AIXAM első kerékagyát csak a külső gömbcsukló végén lévő anya tartja. Nálam a gömbcsukló bordás tengelye vígan csúszkált a kerékagyban, csak a csapágy fogta, de nagyon. Egy lehúzóval gondolom könnyen le lehetett volna venni, ha van ilyen. Nekem nem volt, ezért mivel a rossz féktárcsát már nem kellett sajnálnom, addig kocogtattam, ütöttem, míg lenem jött. Elég keserves munka volt. Ha esetleg valakinek hasonló gondja akadna, nem kell a féltengelyt kivenni ahhoz, hogy az első kerékagyat levegyük. Természetesen ezt csak olyan amatőröknek írom, mint én, kik csinálnák, de nem tudják, hogy kell. A csapágyakat szerencsére nem kellett kivennem. Még egyszer köszönöm mindenkinek a segítségét, hasznos volt!
Visszaolvasva megpróbálom máshogy is, az alu agyban belülről zégerrel biztosítva van egy dupla soros csapágy aminek a belselye osztott, ebbe van kívülről benyomva a kerékagy a féktárcsával, és ebbe van a féltengely belülről.
Kis szerencsével kihúzod a duplasoros csapágyból, de nem szok ilyen egyszerűen menni. Az alu házba belülről van a csapágy egy zégerrel biztosítva tehát arra lehet kivenni. A féktárcsa az aggyal, aminek a csőtengely belseje bordás kifelé csúszik ki a csapágyból és csúszik le a féltengelyről, így bent marad a csapágy és annak belselyében figyel a féltengely recés vége. Nekem nem sikerült így kivenni, lekötöttem a talpast, a kormánygömbfejet és kicsavartam a teleszkóp alsó csavarját és lehúztam a féltengelyről, ezután kezemben volt az alu agy tárcsástól mindenestöl. Préssel nyomattam ki a csonkot a csapágyból, de a csapágy eggyik fele a csonkon maradt a golyók szétugrottak. Tárcsa csere után golyókat zsírba visszaraktam és kis szerencsével sikerült újból összenyomnom az agyat. Szerintem!
Leszeded a gumiharangot. Megszabadítod a trapézkartól és ott bent a zsíros részbe ahol vannak a golyók, megkeresed a biztosító gyűrű végeit. Egy külső zégerfogóval szétnyitod és lehúzod a féltengelyről.