Keresés

Részletes keresés

CanGuru Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2267
Még Kunszigeten beszélgettem többekkel, hogy tudok elérhető közelségben platós (akkora már ponyvás) IFA teherautót a modulok olcsóbb szállításához.
Nos utánanéztem: külföldre nem lehet vele menni, mivel ilyen autóval már nem lehet külföldre menni, mert nem felel meg a szabályoknak, ráadásul amit tudok, az még tachográf-mentes is, ami szintén előírás a külföldre lépéshez.

Tehát a júliusi milevsko-i (vagy hogy írják) találkozóra nem, de az őszi pécsi találkozóra minden további nélkül lehet számolni azzal.
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2266
Emlékeim szerint Ebenfurthig és Nezsiderig.
Előzmény: joxy (2265)
joxy Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2265
Osztrák területen a Gysev meddig vitte el a 25kv-t ?
Előzmény: V63-017 (2264)
V63-017 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2264
Kirakunk egy fázishatárt, mint Nezsidernél, oszt jóvan! :D
Előzmény: \"Erkettes!\" (2261)
burgeri Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2263
Hol?
Előzmény: maci86 (2262)
maci86 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 2262
kinek lenne kedve velem épitteni 1 nagy fejpályaudvart sok tárolóval mozdonyfordittóval és minden finomsággal?
Üdv!
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2261
De vigyázni kell, mert náluk nem 25 kV van! :P
Előzmény: V63-017 (2260)
V63-017 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2260
Legalább ha majd lesz villamos "határátmenet" nem lesznek kompatibilitási problémák! :)
Előzmény: Youhasbalage (2259)
Youhasbalage Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2259
Jaja Majd ha Pécsen lesznek akkor majd megkérdem őket vagy majd lesz úgy is valami fremo-s találkozó és ott is meg lehet interjúvolni őket.
Előzmény: V63-017 (2258)
V63-017 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2258
A villamosítás kérdésben szerintem nagy segítségünkre lennének az osztrákok.
Előzmény: Youhasbalage (2256)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2257
Az jó! Akkor lehet, hogy nálunk is új lendületet kap a 2vg. vill. fővonali modulok tervezése...
Előzmény: Youhasbalage (2256)
Youhasbalage Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2256
Üdv!

Győrben csinálok egy tárolót mely mind két végén lesz madzag, ha ilyen modulok lesznek hozzá rakva. Valahogy így: Itt a kép. Az egyik végén pedig 2 vágányú fővonali csatlakozás (FREMO szabványú), míg a másokon egyvágányú lesz. Majd rakok fel képet az építésről meg a tervrajztól (a keret félig már megvan, a váltókból már csak 2 hiányzik).

Balázs
Előzmény: Törölt nick (2255)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2255
Sok háromvágányos állomás van, Decs, Mernye, Pellérd, Bakonybánk, Habók... talán jobb lenne 4-5 vágányosban gondolkozni, de ez is inkább pénztárcafüggő, hogy belefér-e még két kitérő és 3 méter vágányanyag. (Mondjuk Solymár is négy vágányos lesz ha egyszer elkészül.)

A felsővezeték is egy érdekes kérdés. Jó lenne, ha lenne drótos modul, hogy végre a villanygépek is méltó környezetben fussanak, csak ugye a kivitelezése is macerás, és az összköltséget is jelentősen megdobja egy állomás esetében. Esetleg el lehet hagyni, hisz később (ha lesz kedv és fedezet) még mindig be lehet villamosítani az állomást.

De majd a többiek megmondják, ők hogy látják most épp ezt a kérdéskört.
Előzmény: Törölt nick (2246)
wackond Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2254
Tudsz Te, ha akarsz!

(Az alakjelzőkre nem emlékszem)
Thx!
Előzmény: \"Erkettes!\" (2253)
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2253
Gondolom KÖFI előtt alakjelzős volt ugye?

Ajándék:
Előzmény: wackond (2252)
wackond Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2252
Most két vágány + csonka.
Fót dízelidőkben háromvágányos volt, bár az egyest (ami ma a csonka) nem láttam, hogy használták volna...
Előzmény: \"Erkettes!\" (2251)
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2251
Fótot? Hmm... Az két vágány + egy csonka. Inkább ne...
Előzmény: wackond (2250)
wackond Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2250
Üdv!

A valós állomással nekem az a gondom, hogy rettentő pontosan illik kidolgozni rajta mindent, hiszen az a lényege, hogy minden részletét lemodellezzük. A fiktív állomás pedig megadja nekem az "alkotói szabadságot", mindent oda tehetek, ahová akarok.
A másik dolog, amiért én fiktív állomást szeretnék, mert egy kétvágányú, nem villamosított pályában gondolkodom, mely önállóan, a pincémben is tud üzemelni, ám egyes részei kivehetők, és beilleszthetők bárhová.

Majd egyszer megcsinálom a dízel-Fótot...
Előzmény: Wolf27 (2226)
wackond Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2249
Miért kell a nicknevemet száraz orrváladékozni?! Ezt legalább meg tudom jegyezni, és a képtár is ugyanezen név alatt fut.
Előzmény: \"Erkettes!\" (2220)
M44 409 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2248

Nyiradony szép feladat, elágazó álomás, van ipv. kiágazás, alak jelzők...:)

De nem mellékvonal!:))

Előzmény: Törölt nick (2246)
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2247
OFF

Hi-hi... Nyíradony! Emlékszel Benő? Cserebogár... :D

ON
Előzmény: Törölt nick (2246)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2246
Megnézem ezeket is, köszönöm. Egyik kedvenc állomásom, ez is lehet a végeredmény: Nyíradony. 5 vágány, mellékvonal, nem villamosított.

A másik Karád, ami 3 vágányos, hasonló paraméterekkel.

Olyan állomásokon, ahol van élőben felsővezeték, illik a modellen is létrehozni, vagy ez a kompromisszumok körébe tartozik, és nem építjük meg (ugyebár mert baromi drága)?

Andris
Előzmény: Törölt nick (2245)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2245
Csak ötletszinten, Wolf nyomán:

Délegyháza
Négyvágányos, villamosított állomás. Egy iparvágány vezet(ett) a kavicsbányába, kettő a kavicsosztályozóba, a néhai Délegyháza-Újbánya állomásra.

Fülöpszállás
Ötvágányos, villamosított állomás. Egyvágányú, nem villamosított vonal ágazik ki Kecskemét alsó - Kecskemét irányába, a vonalon a személyszállítás szünetel.

Kiskőrös
Négyvágányos, villamosított állomás. Egyvágányú, nem villamosított vonal ágazik ki Kalocsa irányába, Kecskemét felé kisvasúti kapcsolata van. Utóbbiakon a személyszállítás szünetel. (Petőfi Sándor szülővárosa.)

Solt
Négyvágányos, nem villamosított állomás. Egyvágányú, nem villamosított vonal ágazik ki Dunaföldvár irányába. Már egyik vonalon sem közlekednek a szerelvények.
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2244
Azt hiszem az lesz a legkézenfekvőbb megoldás, hogy mindenféle tervezés előtt elmennék egy találkozóra, megnézem mik a lehetőségek, milyen típusú állomások vannak, vagy pont mi az ami nincs és izgalmas lenne és ennek megfelelően, meg a pénztárcám és az engem érdeklő dolgok kombinációjából próbálom megtervezni a dolgot. Elágazó állomás is lehet, sima kis 3 vágányos mellékvonali, vagy nagyobbacska. Nos remélem nemsokára kiderül. :)

Köszi mindent!

Andris
Előzmény: GigantHU (2242)
v43 1341 Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2243
Nálam lassacskán épülget egy elágazó állomás.
Előzmény: GigantHU (2242)
GigantHU Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2242
szét lehet azt vágni..:)
amúgy jobb, ha ragaszkodsz valami egyenmérethez, mert valahogy össze is kell pakolnod majd az állomásodat, ha szállítani is akarod...

ügyesen kell megtervezni, és ha valóban vágni kell egy váltót, olyan helyen kell, ahol nyilván nincs mozgó alkatrész:)

elágazó állomásban nem gondolkodtál? pl. Rétszilas:) vagy Godisa, Szigetvár.. vagy csak nagyobb mellékvonali állomások némi érdekességgel, Nógrádkövesd, Pilisvörösvár, Mór, stb...
Előzmény: Törölt nick (2241)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2241
Igy elsőre az íves pályát kihagynám, pont az asztalos részek a legbonyolultabbak számomra és azt jóval nehezebb szerintem legyártani, másfelől az egyenes jobban tetszik, de ha belejövök, lehet íves modult is gyártok.

A váltókörzeteknél félreértettük egymást: az, hogy íves vagy egyenes szakaszokat a modulok szélén el tudok választani, az ok, de egy komplett váltórendszert hogyan tudok szétvágni? szerintem sehogy. Ha 10 fokos Roco váltókkal számolok, akkor az pont nem fér el 1 méteren, tehát vagy (asszem) 103 cm hosszú lesz a modul, ha az nem baj, hogy nem szabványhossz vagy 150-es modul lesz ? hű remélem érthető voltam... :)
Előzmény: derif (2240)
derif Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2240
Szia!

Hmm... írtam valahol olyat, hogy a váltókörzetet torzítani kell?? Az már amúgy is torzítva van, hacsak nem építed a váltókat egyedileg, méretarányosan...
Kevésbé látványos részek alatt a nagyobb, semmi lényeges tereptárggyal, épülettel nem bíró szakaszokat értem; pl. egy hosszú füves terület vagy rakodótér.

Üdv:F
Előzmény: Törölt nick (2234)
joxy Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2239
Balatonfűzfő, íves is meg kb akkora mint amiben gondolkoztál.
CanGuru Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2238
A rendszer szempontjából esetleg valami ívben fekvő állomás nem lenne kedvezőbb? Mint pl. Balatonkenese.
Előzmény: Wolf27 (2236)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!