Általában vagy binárisan vagy hexában adják meg attól függően melyik a praktikusabb. Ha a bitekkel kapcsolgatsz érdemes bin - ben megadni, mert ránézésre látszik melyik bit van bekapcsolva, ha csak egy értéket akarsz megadni érdemesebb HEX-ben. A tízest, programozók nemigen használják, inkább bizonyos esetekben a nyolcast.
Mindeddig amit olvastam érdekes és tanulságos. De van egy dolog ami nem hagy nyugton mert sehogyan sem értem: -Az peddig ezek a hexadecimális kódok. Ezekről annyit megértettem, hogy a tíz számjegyből és az elsőhat betüből áll. Azt nem értem, hogy legtöbbször megadják a programozók mindkét rendszerben az értéket. Binárisban és Hexaban.
Ha túl magas jel a hiba akkor nem is lehet törölni mert ez + szakadásra utal. Álltalában ilyenkor az ECU egy része és a szelepek nem kapnak áramot. Nézted a biztosítékokat? Egy másik lehetőség álló motor és kontakt kapcsolva, így hibatörlés. Nem minden autó enged hibát törölni járó motor mellett.
Szia jupiter! Végül is megoldottuk a mérést, Golf 4-en Ráinditottam anélkül hogy a számzáras immot használtam volna, kiolvastuk a hibakódokat, (csupa CAN comm. hiba) aztán töröltük a hibákat és az egész müvelet naplózva lett. Ezt már lehet elemezgetni alapfokon. Oszcilloszkópos mérést majd a jövő héten! Hali!
Ha ezek egymással összefüggésbe hozható hibá/ra/kra utalnak, akkor visszaírhatja mindet. Néhány gyártó diesel esetében csak 2005-től "érezte" kötelezőnek az EODB-t.
Minden autógyártó kijárt magának könnyítéseket, így bizonyos esetekben mentesültek a szabvány betartása alól. Mostanában ez van, az erősebb kutya.........szik.
Ha nem lehet törölni vagy fennáll még a hiba vagy nem jól írták meg a diageszköz programját vagy vannak olyan feltételek a törléshez, amik nem voltak adva. ( akkufeszültség, álló/járó motor, ......nem tudom)
Tisztan csak elmeleti sikon szeretnem megkerdezni, hogy szerintetek mi a teendo olyankor, ha egy auto (2004" 1.6 HDI) hardverkulcsos lekerdezessel hibakodokat kidobja.. de torolni nem lehet.. Eobd-vel megsem mukkan.
Mi lenne ilyenkor a teendo? mit lehetne csinalni? ( A kocsi mar reg elment.. de a problem , azert izgat.)
OK köszi, már jött egy e-mail, azzal már lehet inditani. Holnap lesz egy Golf 4-es, tudok produkálni valamit remélem! ( na nem hibát akarok bele tenni! :-))) ) Mégegyszer köszi!
Igazad van, rossz a kérés fogalmazása! Tehát: Olyan mentett logs-ra lenne szükségem ami a CAN rendszer hibáját jelzi! Pld. már kaptam egy motorvezérlő-müszerfal közötti com. hibát diagnosztizáló mentést. 17978-hibakód 18058-hibakód. Jó lenne látni ezt a mérőcsatornáknál, és végül a hibamentes , javitott állapotot naplózva, e köré már szép sztorit tudna köriteni a gyerek!
Ez így értelemzavaró! Ha rossz a CAN rendszer nem tudsz diagnosztizálni, hiszen a diagnosztikai eszköz a CAN - buszt használja a kommunikációhoz.. Ha a CAN rendszert kell diagnosztizálni ahhoz nem jó a VCD-s.
Üdvözletem a Szakiknak! A következő kérésem lenne, ha Valaki tud segiteni: VCDS-sel kiolvasott és elmentett Logs fájlokra lenne szükségem CAN rendszer hiba témában. Hiba mutatása az Autoscan-ban Hibakódlistában, Mérőblokkban, A javitás utáni hibamentes állapot naplózva. A fiam szakdolgozatához lenne rá szükség, nekem nincs elmentett logs-om Can hibával. Előre is köszönöm a segitséget! komar57@gmail.com
Esetleg tud valaki olyan programot ami tud elm327 illesztővel a motorno kívül mást is diagnosztizálni? mert váltottam emailt egy forgalmazóval és azt a választ kaptam hogy alapvetően motordiagnosztikára való de végülis minden a programtol függ.
Pl. a DELL notebook-ok dokkolójában van egy darab PCI port így asztali gépbe szánt kártyákkal is tudnak dolgozni. Nem olcsó, de ha valakinek egyszerre kell a notebook hordozhatósága és a PCI, van megoldás.