A DOS egy operációs rendszer a kőkorból. Amikor még nem volt egér, ikonok, start menu......csak egy villogó téglalap ( cursor ) és a C:> kiírás :-)) Nagyon fiatal vagy ha nem ismered :-))
A soros portot, már kitárgyaltuk, ennek a programnak 2 is kell belőle. Az egyiken a hardverkulcsot ellenőrzi a másikon kommunikál.
A baj az, hogy ma már az új gépeken nem megy a DOS, és nincs soros port, vagy ha van maximum 1 db. Az USB-s átalakítók meg nem mennek vele.
Az Euroscan egy olyan K+L kábel, (ISO9141) , amihez illesztettek egy mikrokontrollert, de annak semmi más szerepe nincs, mint hardver kulcsként működni. Sokan kihagyják és feltört programot szereznek. Tele vannak a kínai oldalak a klónokkal elég olcsón.
A 2 soros port nem gond mert van egy "kiszuperált" asztali gép a műhelybe csak azt nem tudom, hogy milyen kábellel menne, mert gondolom a progit be lehetne szerezni netről.
Vettem Opel scannert és a családi "flottát" azzal nézegetem . Mivel nem iparszerűen csinálom, csak hobby, így a nagyszámú típus, amit ismer, nem jelent nagy vonzerőt. Mint ahogy a 2 soros port és a DOS sem.
Én erröl is azt hallottam(vagyis neten láttam):D hogy ez sem csak az ecu-t tudja hanem légzsák abs... stb meg hogy mivel átírható az azonosítója megy gyári szoftokkal is
Elvileg ez egy OBDII-es interpreter, tehát csak a motor és a váltó amivel megy. De a készítők hagytak teret egyedi protokol - ok programozásának is, de eddig még nem láttam olyan vállalkozó kedvűt, aki nekiállt volna programot írni. Hallottam, hogy a régi Opel KW81- et leprogramozta rajta valaki de látni azt sem láttam.
Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy az ELM327 multiprotokoll kábel az a motoron kívül tud komfort elektronikát is diagnosztizálni? És ha igen milyen programmal. Mert én még csak motorhoz használtam, és amikor vettem sem mondták ezt. Viszont olvastam ilyet a neten. Ha valaki tudna segíteni annak előre megköszönöm.