Keresés

Részletes keresés

M44 409 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2248

Nyiradony szép feladat, elágazó álomás, van ipv. kiágazás, alak jelzők...:)

De nem mellékvonal!:))

Előzmény: Törölt nick (2246)
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2247
OFF

Hi-hi... Nyíradony! Emlékszel Benő? Cserebogár... :D

ON
Előzmény: Törölt nick (2246)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2246
Megnézem ezeket is, köszönöm. Egyik kedvenc állomásom, ez is lehet a végeredmény: Nyíradony. 5 vágány, mellékvonal, nem villamosított.

A másik Karád, ami 3 vágányos, hasonló paraméterekkel.

Olyan állomásokon, ahol van élőben felsővezeték, illik a modellen is létrehozni, vagy ez a kompromisszumok körébe tartozik, és nem építjük meg (ugyebár mert baromi drága)?

Andris
Előzmény: Törölt nick (2245)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.02 0 0 2245
Csak ötletszinten, Wolf nyomán:

Délegyháza
Négyvágányos, villamosított állomás. Egy iparvágány vezet(ett) a kavicsbányába, kettő a kavicsosztályozóba, a néhai Délegyháza-Újbánya állomásra.

Fülöpszállás
Ötvágányos, villamosított állomás. Egyvágányú, nem villamosított vonal ágazik ki Kecskemét alsó - Kecskemét irányába, a vonalon a személyszállítás szünetel.

Kiskőrös
Négyvágányos, villamosított állomás. Egyvágányú, nem villamosított vonal ágazik ki Kalocsa irányába, Kecskemét felé kisvasúti kapcsolata van. Utóbbiakon a személyszállítás szünetel. (Petőfi Sándor szülővárosa.)

Solt
Négyvágányos, nem villamosított állomás. Egyvágányú, nem villamosított vonal ágazik ki Dunaföldvár irányába. Már egyik vonalon sem közlekednek a szerelvények.
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2244
Azt hiszem az lesz a legkézenfekvőbb megoldás, hogy mindenféle tervezés előtt elmennék egy találkozóra, megnézem mik a lehetőségek, milyen típusú állomások vannak, vagy pont mi az ami nincs és izgalmas lenne és ennek megfelelően, meg a pénztárcám és az engem érdeklő dolgok kombinációjából próbálom megtervezni a dolgot. Elágazó állomás is lehet, sima kis 3 vágányos mellékvonali, vagy nagyobbacska. Nos remélem nemsokára kiderül. :)

Köszi mindent!

Andris
Előzmény: GigantHU (2242)
v43 1341 Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2243
Nálam lassacskán épülget egy elágazó állomás.
Előzmény: GigantHU (2242)
GigantHU Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2242
szét lehet azt vágni..:)
amúgy jobb, ha ragaszkodsz valami egyenmérethez, mert valahogy össze is kell pakolnod majd az állomásodat, ha szállítani is akarod...

ügyesen kell megtervezni, és ha valóban vágni kell egy váltót, olyan helyen kell, ahol nyilván nincs mozgó alkatrész:)

elágazó állomásban nem gondolkodtál? pl. Rétszilas:) vagy Godisa, Szigetvár.. vagy csak nagyobb mellékvonali állomások némi érdekességgel, Nógrádkövesd, Pilisvörösvár, Mór, stb...
Előzmény: Törölt nick (2241)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2241
Igy elsőre az íves pályát kihagynám, pont az asztalos részek a legbonyolultabbak számomra és azt jóval nehezebb szerintem legyártani, másfelől az egyenes jobban tetszik, de ha belejövök, lehet íves modult is gyártok.

A váltókörzeteknél félreértettük egymást: az, hogy íves vagy egyenes szakaszokat a modulok szélén el tudok választani, az ok, de egy komplett váltórendszert hogyan tudok szétvágni? szerintem sehogy. Ha 10 fokos Roco váltókkal számolok, akkor az pont nem fér el 1 méteren, tehát vagy (asszem) 103 cm hosszú lesz a modul, ha az nem baj, hogy nem szabványhossz vagy 150-es modul lesz ? hű remélem érthető voltam... :)
Előzmény: derif (2240)
derif Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2240
Szia!

Hmm... írtam valahol olyat, hogy a váltókörzetet torzítani kell?? Az már amúgy is torzítva van, hacsak nem építed a váltókat egyedileg, méretarányosan...
Kevésbé látványos részek alatt a nagyobb, semmi lényeges tereptárggyal, épülettel nem bíró szakaszokat értem; pl. egy hosszú füves terület vagy rakodótér.

Üdv:F
Előzmény: Törölt nick (2234)
joxy Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2239
Balatonfűzfő, íves is meg kb akkora mint amiben gondolkoztál.
CanGuru Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2238
A rendszer szempontjából esetleg valami ívben fekvő állomás nem lenne kedvezőbb? Mint pl. Balatonkenese.
Előzmény: Wolf27 (2236)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2237
Tök jó, köszönöm szépen az ötleteket.. Átgondolás következik.
Előzmény: Wolf27 (2236)
Wolf27 Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2236
Hm..
Ilyen kaliberű állomás van a 150-es vonalon is. Talán Délegyháza vagy arra felé valamelyik szomszédja.
A hidat meg később is el lehet készíteni nyiltvonali elemként aminek nem kell szervesen az állomáshoz tartoznia, mert mostanában pont a helyhiányra hivatkozva nem szeretik a sok összetartozó elemet.
SZerintem megérne egy átgondolást, ha már ennyi anyagot és energiát belefordítasz, hogy egy kis plusszal valami létező kicsinyített mását készítsd el.
Üdv!
Előzmény: Törölt nick (2235)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2235
aha a beszúrás volt a gond..a 3. ütem 1. ütemterv

köszi az észrevételeket
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2234
remélem most látszik a kép, a hozzászólásokat értem, de a váltókörzetet hogyan tudom redukálni??? a váltókat nem tudom szétvágni...
Előzmény: derif (2233)
derif Creative Commons License 2010.05.31 0 0 2233
F.s ez a fórum..

No szóval itt vannak állomástervek:

http://allomasok.uw.hu/
Előzmény: derif (2232)
derif Creative Commons License 2010.05.31 0 0 2232
Szia!

Üdv a klubban! :-)

A modulépítéssel kapcsolatban:
A 30cm-es toldalék elemek nem hinném, hogy gondot okoznának, bár lehet, hogy szerencsésebb, ha az egész egyben van. Viszont az állomás hosszát illetve az építendő modulok hosszát javaslom átgondolni, mert személyes tapasztalat, hogy amit a 1,5 méteres modulokon megnyersz a réven, elveszted a vámon. Konkrétan: lehet, hogy kicsit olcsóbban jösz ki a faanyaggal, de a stabilitásban és a végén a szállításnál gondot fog okozni a nagy méret. Személyautóba egyáltalán nem fér be, utánfutón is csak a nagyobbra, de leginkább csak egy kisteherautóra tudod felpakolni a hóbelebancot. A másik része pedig, hogy ha nincs segítséged, egyedül nem fogod tudni mozgatni a modulokat a nagy méretük miatt, vagy csak kompromisszumokkal..
Az állomás hossza: ha mellékvonali jellegű állomást szeretnél építeni, nagyon sok lesz az a 12!!m. Ekkorában külföldön nagy elágazó állomásokat szoktak építeni. Szerintem 8-10m-nél érdemes megállni, mert az itthoni teremhelyzetet ismerve nehéz lenne egy ennél nagyobb méretű, alacsonyabb prioritású állomásnak helyet szorítani. (alacsony prioritás alatt azt értem, hogy ez egy egyszerű középállomás -kicsit több vágánnyal, mint 3- korlátozott forgalmi lehetőségekkel, nem pedig egy elágazó, vagy üzemváltó (vill-dízel) állomás.) Ha a hasznos hossz alatt a biztonsági határjelzők közötti vágányhosszt érted(azt szoktuk) a 4,5m marha nagy (általában 2-3,5m). Jelenleg az ismert állomásokon talán Acsán a legnagyobb, 4,1m, de az állomás hossza nálam is megáll 10m-nél.
Ez ügyben érdemes átnézni a már meglévő, akár külföldi állomások adatlapjait ötletek gyűjtése céljából. Továbbá ajánlott a kevésbé látványos részeken némi torzítás alkalmazása, így kicsit kezelhetőbb méretű állomást lehet kialakítani.

Ha valós állomást építesz, mint ahogy azt Wolf is javasolta (szerintem is dicséretes lenne) jó kiindulás lehet a válogatáshoz ez:

Ha bármiben kérdés merülne fel, ide bátran írj, amiben tudunk segítünk.

Üdv:F
Előzmény: Törölt nick (2228)
joxy Creative Commons License 2010.05.31 0 0 2231
Feltölt, beszúr, előnézetett nem kérsz, egyből "mehet" gomb, ja és 512kbyte-nál ne legyen nagyobb
Előzmény: Törölt nick (2230)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 2230
oppsz, nem mennek fel a képek, sorry a bénázásért. Mit kell tenni????
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 2229
a képek:
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 2228
Köszi az infót! Németül nem beszélek, de a Fremo oldalon azt írták, hogy elvben tudnak angolul írt szabványt is küldeni...

Nos, ha nem gond, akkor kérdeznék. Budapesti vagyok amúgy, szívesen keresek egy nekem tetsző valós állomást, ez nem gond. Van is pár ötletem. A terven nem olyan nagyon részletes, hogy ne lehetne könnyen a valósághoz igazítani.

A tervrajzot feltöltöttem: az első ütemben (nyáron) elkészülne az állomás pőrén, aztán ahogy pénzem és időm engedi elkészíteném rá a domborzatot, második lépcsőben, jövőre az állomás mögötti falu részt csinálnám meg, és ha egyszer úgy alakul, akkor egy hidat, komppal és vízitúrával... Elsőre merésznek látszik tudom, de régebben sokat maketteztem, volt amikor repülő-modelleztem, és hát lassan, de biztosan minden elkészült akkor is. Most ez izgat nagyon.

Ez alapján a kérdések a további tervezéshez:

1. Lehet-e a szabványos 50 cm-es modul mellé elkészíteni a 30 cm-es falu modult vagy nem is érdemes további terveket szőni? (vagyis így a modul 80 cm széles lenne, de persze szétszedhetően)

2. 1500 mm-esre terveztem a modulokat, bár nekem nincs autóm, gondolom ez még simán elfér egy átlagos kocsiban is. Ez jó elgondolás szerintetek?

3. Az állomás hasznos hossza a terveken 4,5 m + 2 x 1,5 m váltókörzetes modulok + 2 x 1,5 a bejárati jelzős modulok = 10,5 m. Ha egyszer a híd elkészül, az még 1,5 m lenne. A 4,5 m hasznos rész okés-e vagy célszerűbb 3-ra tervezni???

Ha van bármi megjegyzésetek, örömmel fogadom!

Köszi Andris
Előzmény: Wolf27 (2227)
Wolf27 Creative Commons License 2010.05.31 0 0 2227
Hmmm
Ez a ZINDEX!
:-)
Tehát:
Az építéssel kapcsolatban itt találsz infórmációkat angolul.
Remélem most jó lesz!
Üdv!
Előzmény: Wolf27 (2226)
Wolf27 Creative Commons License 2010.05.31 0 0 2226
Hali!
Nem tudom elkéstem e vele, de nem fontolnád meg egy valós létező állomás építését. Persze tudjuk mind hogy több munka van vele, viszont az értéke is sokkal jelentősebb a modellező társadalom számára. Nem tudom mere felé élsz, de valószínűleg a környéken biztos van valami érdekes állomás ami kb 5 vg.
Persze nem kizáró ok a fantázia állomás, de külföldön is csak a régen készült asztalok ilyenek, ahogy fejlődött ez az egész, törekedtek az eredeti létesítmények megörökítésére.
Idehaza egyelőre csak a tároló állomás fantázia szüleménye, mivel ezek az állomások helyettesítik a modulrendszerben a nagyállomásokat és az nem várható el egy modellezőtől sem, hogy megépítse Kelenföldet (meg el sem férne).
Ha egy igazi állomást építenél meg az is elég lenne nyárig, hogy a vágányzat meg a villamos bekötés elkészüljön.

Az építéssel kapcsolatban <a href="http://www.fremo-net.eu/index.php?id=154&L=6" target="_blank">itt</a> találsz információt angolul.
A szabványt pedig itt találod: szabvány

Üdv!
u.i: ha kérdésed van szívesen állunk rendelkezésedre
Előzmény: Törölt nick (2221)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 2225
Sziasztok, értettem, köszönöm

Ez a khm, meggyőzés dolog, gondolom a helyszínen történik...?
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.05.31 0 0 2224
1.) A Fercsike nem ts-el írja a nevét.
2.) Meggyőzheti az FZs-t is vagy engem.
Előzmény: szegecsszámláló (2223)
szegecsszámláló Creative Commons License 2010.05.31 0 0 2223

Üdv András!

 

van egy M47-es mozdonyom, néhány kocsim (regisztrálva), van-e mód arra, hogy a fremo találkozókon részt vegyek...

 

Van, bár most éppen Milevsko-ig kell utaznod, hogy FREMO találkozón részt vegyél. Mo-n eddig még (úgy tudom) senki nem tagja a FREMO-nak, a hazai digitális modellezők igyekeznek betartani a FREMO ajánlásait-több kevesebb sikerrel.

 

irányítsam a mozdonyomat -khm ez egy kicsit nehéz ügy. A menetrendi forgalomban kicsi az esélye, hogy pont a saját gépedet húzod a menetirányítónál. A "kívánságvonatban" persze viheted a saját gépedet, de az meg ritkán indul.

 

mozdonyokat, - így már jobb

anélkül, hogy klubtag lennék bárhol is? -jelenleg nem feltétel, hogy klubtag legyél bárhol is, persze szeretjük ismerni, hogy miféle szerves, szénalapú struktúra van a FRED mozdonnyal szemközti végén kapcsolva:-)

 

A pdf-et letöltöttem, a szabályokat ismerem. - erről Dervarits Ferenc (alias Derif) kollégát kell szóban meggyőznöd.

 

Ha lehetséges a részvétel,- lehetséges 

 

honnan szerezhetek infót a következő találkozóról??? - itt a fórumon.

 

Most mennem kell órára, addig lehet hogy más is válaszol

 

Üdv:

 

BL

Előzmény: Törölt nick (2221)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.30 0 0 2222
Ja igen, a lényeget kifelejtettem az előző hozzászólásban: ha elkészülnek a modulok a nyáron, azokkal is lehet csatlakozni a találkozókon, ha amúgy is lehet???

köszi andris
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.30 0 0 2221
Sziasztok!

Baross Andris vagyok. Próbálkoztam egy vasútmodell klubnál, voltam is ott pár alkalommal, de sajnos nincs annyi időm, hogy hetente építsem a közös modulokat, és néha elmenjek kiállításokra játszani.

De szeretnék néha játszani, van egy M47-es mozdonyom, néhány kocsim (regisztrálva), van-e mód arra, hogy a fremo találkozókon részt vegyek, irányítsam a mozdonyomat/mozdonyokat, stb. anélkül, hogy klubtag lennék bárhol is? A pdf-et letöltöttem, a szabályokat ismerem. Ha lehetséges a részvétel, honnan szerezhetek infót a következő találkozóról???

Másrészt, 2 hét és végre lediplomázom, szereztem egy kis tárolót a környéken, így tudok saját modult építeni és el is fér valahol. A tervek már egy ideje megvannak. Gond az, ha fiktív az állomás? Magyarföldvár lenne a neve, 5 vágányos, tipikus mellékvonali állomás lenne.. A fremo szabvány honnan szerezhető meg angolul, esetleg magyarul...???

Köszi

Andris
baross.andras@gmail.com
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.05.30 0 0 2220
He-he-hihi. Egy Ingyenes nicknév! :) Végre regisztráltál arany barátom! :D
Előzmény: wackond (2216)
Őzike győr Creative Commons License 2010.05.30 0 0 2219
Üdvözlet a fórumozók közt! :)

Üdv: Sz. Cs.
Előzmény: wackond (2217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!