Esetleg erre valaki valamit? Olyan lehetőség nincs, hogy az új biztosítónál szerződésmódosítással módosítják a kezdő napot egy nappal későbbre?
Vagy valahogy úgy kötni újat, hogy ne kelljen fedezetlenségi díjat fizetnem. A régi nem díjnemfizetés végett szűnt meg, hanem én mondtam fel, és újat is kötöttem, csak az sem érvényes mert egy nappal korábbra kötöttem mint kellett volna. Megoldható lesz ez valahogy? Sajna csak holnap tudok a biztosítómnál érdeklődni és addig idegesít a dolog.
Sziasztok! A következő problémával, kérdéssel fordulok hozzátok. Februárba kötöttem újra a kötelező biztosításomat. A régit felmondtam, meg is jött a levél, hogy megszűnt a szerződés. Azonban ma kaptam egy e-mailt, hogy az új biztosítást felmondták, mert "A megadott gépjárműre a szerződés napjára már rendelkezik elő biztosítással". A gond az lehet, hogy a régi szerződésem Február 12-ig volt érvényes és az új szerződés kezdetének a Február 12-t adtam meg és ezekszerint 13-át kellett volna. Ilyenkor mi a teendő? A régi biztosításom már nem érvényes, mert a levelet is megküldte hogy felmondás miatt megszűnt. Az új pedig szintén nem érvényes. Újat kell most kötnöm? A bonus besorolásom megmarad?
Másik problémám, hogy az autó hétfőn menne műszaki vizsgára. Itt nézik a biztosítás érvényességét, vagy csak az érvényességet igazoló bizonylatot, csekket?
Gond nincs, kérdés van: Az a biztosító értelmezése-e, hogy egy törölt biztosításra nem lehet a korábbi bónuszt érvényesíteni, vagy pedig egy hatályos törvény-jogszabály fogalmazza ezt meg?
Márpedig az eladott autó biztosítója képes volt a biztosítási díj általam a második félévre feleslegesen befizetett részét visszafizetni a szerződés megszűnése után. Abban természetesen igazad van, hogy korábban is érvényesíthettem volna a bónusz besorolás átvitelét, de ha pl. az új autóra maradok ugyanannál a biztosítónál akinél tavaly voltam, akkor most érvényesíthetném a bónusz átvitelét?
Egyébként engem most inkább az érdekelne, hogy a törvény mit ír elő erre az esetre, ha egyáltalán előír valamit. pl. jogvesztő-e a korábbi szerződés megszűnése, vagy ez csak a biztosító értelmezése. Az hogy mi a véleményed-véleményem az persze lehet kívánságmüsor :)
A volt autóm bónusz besorolását (amelyet tavaly félévkor sikerült eladni) szeretném átvinni a jelenlegi autóm kötelezőjére. Az ehhez szükséges kártörténeti igazolással rendelkezem, amely szerint ebben az évben B04-es lenne a besorolásom.
Az érvényesítéshez a jelenlegi autóm jelenlegi biztosítójához fordultam. Ők azonban azzal küldtek el, hogy előbb a bónuszomat érvényesítsem a jelenlegi autóm korábbi biztosítójával, ugyanis idén januárban biztosítót váltottam a jelenlegi autóm kötelezőjére. Ezután elmentem a korábbi biztosítóhoz, akik elutasították a kérést, mivel szerintük egy törölt-megszűnt biztosításra már nem lehet érvényesíteni bónusz besorolást. Ezután ismét felkerestem a jelenlegi biztosítómat, akik most már hajlandók a bónuszbesorolásomat érvényesíteni a jelenlegi szerződésemre, de az erre az évre vonatkozó B04 besorolásomat csak B03-ként hajlandók figyelembe venni, a kiesett második félévre hivatkozva. Egyébként a korábbi biztosítómtól kapott kártörténeti igazolásból is látszik, hogy az elmúlt évben káreseményem nem volt.
Kérdéseim:
Igaz-e, hogy törölt biztosításra nem lehet érvényesíteni a bónusz besorolást?
Jogosan akar-e a jelenlegi biztosítóm egy bónuszfokozattal visszaminősíteni?
Olyan emberek jelentkezését várjuk akiket az elmúlt 5 évben közlekedési balesetben megsérültek és a biztosító nem fizetett nekik.
A járműre kifizetett kártérítés nem egyezik meg a személyi sérülés kártérítésével, ezért egymástól függetlenül kell kezelni!
Minden személyi sérüléssel járó baleset esetében INGYEN segítünk! Nem mindegy hogy egy sérülésre 80.000Ft-ot kap valaki (nyilván a biztosító nem akar többet fizetni) vagy 800.000Ft-ot amennyit ki lehetne fizetni. Jogászaink segítenek!
Köteteket lehetne teleírni a témával. Mindenesetre a néhány online alkusz közül egy olyan van, amelyik visszaesőként elkövetett ügyfélátverés és egyebek miatt meglehetős rendszeresen kapott komoly felügyeleti bírságokat. Utoljára már 10 milliósat, ami amúgy a felügyelet gyakorlatában kiugróan magas szám.
Nem tisztem (meg szerintem nem is nagyon van rá szükség) AZS mellett kampányolni, de jobb ha hallgatsz rá!... :-) egy dolgot lehet a szemére vetni: A legendásan precíz AZS ezúttal csak ennyit mondott: "...következő évfordulód előtt azért tájékozódj..." - a szakmát gyakorlók és a rendszeresen váltó olvtársak számára egyértelmű ez a felhívás, de ahogy Te csinálod, hagy még kívánni valót maga után a dolog..
Márpedig ha Te NYÁRON megnézed a díjakat és NOVEMBER VÉGÉN váltasz, akkor a két időpont között tutti hogy eltelik 60 nap! Márpedig ennyi időnként hirdethet más díjat bármelyik biztosító...
Szóval inkább november közepén nézd meg a díjakat, s ha már megnézed - egye fene, nézd a már emlegetett biztositasponthu-n!... ;-)
Egy dolog még kimaradt: a következő évfordulód előtt azért tájékozódj, mert a helyzet változik, egy-két biztosító megint bevezetett elég durva károkozói pótdíjakat. Ha pont egy ilyennél vagy, akkor érdemes lesz váltanod egy másikhoz.
Az előző hsz-ekkel kapcsolatosan: Sajnos nem írják már jó régen, de az esetek tanulságosak. Az első oldalon pl. egy "filléres, csak a lökös sérült" kár, ami 400 ezerbe került végül...
Egy Ford C-max volt a másik autó, 3-4 éves lehet, K-s rendszámú. Ha a legolcsóbb verziót nézem, javíttatja a lököst, legyen 10eft a díja, festeti, legyen 20eft a díja, akkor 30eft a kár. Ha nem sérült a hátfal. Szerintem ettől csak drágább lehet. Úgy tűnik akkor jobban járok a biztosítóval.
A pontos válaszhoz tudni kéne, hogy most mennyi a díjad, meg azt, hogy mekkora kár is keletkezett a koccanásból. Az elsőt tudod, a másodikat pedig meg fogod tudni, mert a kifizetés után a biztosítód (elvileg) küld neked értesítést. Persze az is egy verzió, hogy a biztosítót eleve kihagyjátok, és egy szerviz árajánlata alapján gondoljátok végig, de itt azért nagy a tévedés lehetősége.
Az sem mindegy, hogy milyen autót sikerült lekoccolnod: újabb és értékesebb autóknál simán lehet a kár akár párszázezer forint is.
Ha a biztosító fizet, akkor a következő évben visszakerülsz A0-ba. Biztosítója válogatja, de kb. az A0-hoz képest a B2 úgy 0,9-szeres szorzó. Tehát ekkor minden évben egy kicsit többet fizetnél, és 2 évvel később érnéd el a B10-et.
Csak úgy példaként: ha a biztosítási díjak nem emelkednek majd, és most az A0 díj a te autódra mondjuk 30.000 Ft, akkor a B2 díj 27.000 lehet. Végigkövetve és összegezve az látszik, hogy az elkövetkezendő években 28.500 Ft-tal többet fizetnél (a 10 év alatt összesen, és azt is feltáételezve, hogy nem okozol közben kárt).
Persze a díjak a jövőben emelkedhetnek (csökkenni már most sincs hova), de ebből már látszik, hogy ha a kár nagyságrendileg hasonló az éves díjadhoz, akkor lehet érdemes zsebből kifizetned, ha viszont a kár legalább másfélszerese az éves díjadnak, akkor már biztosan nem érdemes.
Kedves AZS (fekvőrendőr fórumtárs ajánlott), vagy bárki aki tud tanácsot adni.
Nekem is egy koccanásos esetem volt. Nem nagy, a másik félnek biztosan sérült a hátsó lököse, talán értem a hátfalát, nem tudom. Még nem volt károkozásom, ezért gondoltam én is a biztosító mellőzésére. Igazából az érdekelne, hogy érdemes-e mellőzni. Most B2-ben vagyok, vajon milyen mértékben emelkednek majd a díjak? Mekkora összegnél érdemes kp.-ban fizetni?
Édesanyám autóján a kötelező biztosítás éves díja (Köbe) az utóbbi időben 15e, később 17e lett, most viszont megdöbbenve láttam, hogy befizetett egy 38 ezres csekket ugyanerről. Nem történt baleset, se biztosítóváltás, semmi. Olvastam, hogy drágul a kötelező, de ez ilyen 6-8-10% körüli növekedést kellene, hogy jelentsen, nem pedig bő duplázást.
Mi történhetet? Valaki elszámolt valamit? Meglévő ügyfelek lehúzása? Lehet utólag korrekciót kérni?
Autónkat összetörték, GTK-s lett. Leadtuk a roncsot is a megfelelő helyen. Ha jól tudom, és veszünk egy másik autót, annak az átírását fizeti a vétkes fél biztosítója. Kérdés: És ha külföldi autót hozunk be? Akkor mit fizetnek ha fizetnek?