Az biztos csak trükk, hogy azt hidd van benne klíma. :) A héten utaztam az egyiken, egy idősebb hölgynek melege volt a zárt ablakos buszon, mondta is annak, akivel együtt utazozott, hogy ott van a tetején a klíma, mégsem használják... :-S
Én úgy értem, hogy a Nógrád 11 kocsijából 4 lesz ex-stockholmi (korábban itt a fórumon 4-ről volt szó), a többi pedig ex-genfi, de lehet hogy nem jól értettem. Vajon a JOX-714 és JOX-715 átfényezett salgótarjáni 7700A-k (ex-athéni) maradnak majd Pesten?
Akkor ha jól értem, lesz 11 ex-stockholmi kocsi, ami 47-49V-n fognak járni Nógrád alatt? És akkor a genfiek mennek VT-hez? És mégegy kérdés:) Tkp. most mennyi genfi lesz az országban?
na csak lassan, hogy értsd....:-))) A Nógrád beszerzett 11 db VOLVO csuklós autóbuszt, ami használt volt. Ezek Svédországban dolgoztak, Stockholmban az ottani helyi közlekedésben alvállalkozónál. Három ajtóval rendelkeztek csak pl. Az arról "híres", hogy kb öt évig max a kötelelző javítást végzi el rajta, nem újítgatja javítgatja másképpen. Sérülés javítás is csak akkor van / már ha van sérülés / ha nagyon muszáj. ezért ezek a kocsik kissé leharcoltak. de sok munka árán az Alfabusznál Fehérváron megszépül átalakul. / ablakcsere, ajtóvágás, üléscsere, padlócser, fényezés, általános műszaki felújítás./ A beszerzési folyamat közben jött egy lehetőség arra, hogy a Genfben szolgáló 7000-es VOLVO-kat is meg lehetne venni, amelyek sokkal jobb állapotban voltak. Így kézenfekvő volt azok beszerzése is. Na most aug 21-re a Nógrád Volánnak ki kellett állni a Villpótlásra. Erre kellet volna készen lenni a kocsiknak. A genfi kocsik meg is lettek, de mivel a hatóság a Stockholmból jött kocsiknak az ügyintézésén ült a kocsik nem tudtak forgalomba állni, ezért az Alba Volántól kölcsönbe jött Pestre a Fehérváron közlekedő VOLVO csuklós busz / mivel átfesteni nem engedték Őket ezért lettek átfóliázva /, így tudott a Nógrád elindulni kedden a kocsikkal. Genfi+Alba volános+a már kész stockholm iállománnyal. ha készen lesznek a Nógrád saját kocsijai, akkor majd csere lesz persze. Remélem így már érthető a menet.
Itt nekem valami nem stimmel. Hogy jön ide Svédország meg Athén.
Nem úgy volt ,hogy a VT meg a Nográd kap 10-10 V7000-est? És milyen kocsik nem jöttek meg Svédországból??? Valamint ,hogy kerültek ide az Athéni volvok???
Nem tudom, nekem személy szerint nem tetszenek, kissé olyan MAN kinézetük van... A genfiek jobban hasonlítanak a mi buszainkra. Ez egyébként melyik típus?
Hát nem teljesen az van amit mondtál, de ebbe ne menjünk bele. A vásárláskor a / pirosak / még nem volt lehetőség a genfi beszerzésre. Az később jött mint lehetőség. És mivel jobb állapotban voltak, célszerű volt velük kezdeni, mivel a pirosakon sok átalakítási, felújítási munka van. pl a negyedik ajtó beépítése.......