Egyre nagyobb mazlistanak tartom magam, hogy annak ellenere, hogy angolul dolgozom, veletek szemben a fonokeimnek meg nem tunt fol, hogy igazabol nem is tudok angolul. Beszaras, hogy milyen magas lovon erzed magad. Kurvara nem jopofasag ez a hangvetel. Azzal beszelj igy, akit ismersz, ne velem. Fingod nincs, hogy en ki vagyok, en se azert vagyok itt, mert te erdekelsz, ezert nem is minositgettelek teged, te is kimelj meg engem ettol a szinvonaltol, legyel olyan kedves.
Mar a valamilyen mamanak is be akartam szolni par hozzaszolassal elobb, hogy vegyen vissza, remelem, mar nem olvassa ezt, de ha megis, akkor nyugodtan vegye a fentieket magara.
Sztem meg ahhoz kepest, hogy kedveled Yonderboi-t, okostoniskodsz itt a kvazi-angoltudasoddal de a szemedet nem szurja ki, hogy marcius 29-en koncert lesz?
Fontos: fősodor, naprakészség az gondolati. Nem az hogy jazzy, meg íziliszeninges, gitárpoppos meg ilyen hülyeségek. A splendidből az jön, hogy túl van a forma bűvöletén, csak színpadiasan használja ezt vagy azt, elkötelezettség nélkül... a tartalom viszi, az érzések. A lemez EGÉSZÉT nézve így hamarjában egy trendi szögre sem tudnám akasztani...Őszintén érdekelne te milyen lekésett új vonalat emlegetsz?Ha a szar és hazug 80-as évek hullámot érted, ami mindent beterít, hát attól a legmesszebb van az album.Hála istennek.
Ha nagyon akarom a Gorillaz féle abszurd vonalhoz köthető, bár érzésre tök más.De ott is egy okoskodó gyerek rángatja a zsinórokat.
ja,és egy ilyen angol nyelvi vita egy zenei oldalon akkor is zsibbasztó.egyetértek 577tel.
a monty python óta meg hiszek a nyelvi sutaság kifejező erejében.egyébként is, ha már ráerőltették a nyelvüket a világra,viseljék a következményeit.Napá
Itt valami félreértés lesz. :) A Zagart nem hype-olom, mert nincs miért. A Bootsie lemeznél leírtam, hogy mi jutott eszembe róla. Hogy ez nem a legújabb vonal, arról nem tehetek, attól még jó a Silent Partner. Sőt, fényévekkel jobb, mint a Splendid Isolation. Egyébként meg ki beszélt naprakész játékosokról? :o
Tény, hogy a srácok Yonder kabátja alól bújtak elő, de erről szintén nem tehetek csak ez még nem is érdekel.
Kösz a listát. Ha az új artisztokra gondolsz, az bisztosss Bowie lesz meg Leonard Cohen... értem én. :)
Persze felhozhatjuk a mai vonalat is, de nem erről szólt a beszélgetés... kiváncsi vagyok szerinted mennyire is csúszott le a Splendid Isolation lemez az általad említett új vonaltól, mert szerintem nagyon (ide kívánkozna a bruhaha). Az meg, hogy az angollal bajok vannak valakiknél, szintén nem vitás.
Azért írtam be a véleményem a fórumba, mert sajnálom, hogy ekkora csalódás az új Yonder cucc, engem különösen rosszul érintett, mert nagyon vártam. Ettől függetlenül nem fogok hasraesni tőle csak azért, mert ez az általános(abb) vélemény.
Huhhhuu Radirfej...itt valami személyeskedés van :)! Érdekeltség, savanyú szőlő, hülye is látja! Az ugar jelenlegi két soldierjét hypolod, zagart és bootsiet, akik yonder kabátujjából bújtak ki mellesleg (és mást sem tudnak azóta), ők a naprakész játékosok szerinted? Huháhháháhá! :) Hát ők minimum 6-7 évvel vannak elmaradva akkor a fősodortól, ha a shallow&profound megjelenését vesszük alapul...de az általad felsorolt zenék és stílusok alapján, ne vedd zokon, te is legalább annyival...
az alábbi listát ajánlom figyelembe, most találtam. nem egy utolsó kompánia...
Vicces, hogy valaki 1 ponttal marad le az angolszakról, és ahelyett, hogy legyintene a dologra, ugyanolyan szőrszálhasogatóvá válik, mint egy tanárnő... Ajaj, hölgyeim ez nagyon unalmas már...tényleg ez a lényeg egy zeneszámnál? Azért nem véletlen, hogy a "kákán is csomót keres" című klasszikus is magyar találmány...
De ugy is jo lett volna, hogy "she is top ten stuff". Szerintem onmagaban az meg nem baj, hogy egy csajra azt mondja, hogy stuff, mert ez meg a szlengben siman belefer erzesem szerint. Csak az "a" nem kell.
A Silent partner nekem is tetszik, valóban egyedibb, bátrabb mint pl. a Splendid... Bár teljesen más tészta... Kár hogy annak a lemeznek sincs valami nagy visszhangja...
A nyelvi hibák kapcsán még az jutott eszembe, hogy a korábban hivatkozott Björk féle bicsaklások azért nem ugyanilyenek, mert ott a szövegkönyvben (már ahol van) még az kitekert izlandi aggyal szerkesztett angol mondatokat is sikerült kikozmetikázni, hogy a szavak legalább a végződésekben helyesek legyenek, meg az alapvető nyelvtan (mondjuk present perfectben) stimmeljen. Az más kérdés, hogy Björk nagy ívben nem törődik vele, és mindent elharapva, meg rossz angolsággal énekel fel, ahogy kedve tartja. Neki viszont az egész attitűdje ilyen, míg az új Yonder lemez - hála a Ponikló Imre meg HS7 Krisztián hangjának is - meglehetősen merev, brites beütésű "dandy akarok lenni" cucc, és ezért itt ez marha zavaró.
Személy eleve nem lehet stuff, ez egy nyelvi képtelenség, nem olyan, mint a dupla tagadás az angol szlengben (ain't no). ezt minimális angol tudással is érezni kellett volna. Aki ilyet ír, és komolyan gondolja, az nyugodtan összetépheti a nyelvvizsga bizonyítványát. Még akkor is, ha az alapfokú.
Miért nem "top ten chick", vagy "top ten gal", ha már szlengezünk? De még úgy is ugrik a tű, inkább a "she's in the top ten" volna az elegánsabb, ha már lehet így mondani egy szlengnél... Jó, úgy nem hangzik ilyen faszányosan... akkor meg mást kellett volna kitalálni.
Egy magyar black metal zenekar egyik demóján hallottam jópár éve az "I am the children" nyelvi leleménynek álcázott nemtudást, azon is egy hétig röhögtem... csak nagyon nem akartam mondani, mert a gitáros haver volt! Most meg már szabad, mert feloszlottak! :)
Amikor Bootsie lemezét meghallottam, eléggé meglepett, hogy ez itthon kalapálta össze egy srác. Ő szerintem instrumentális hip-hopnak definiálná, pedig ezen túl még igazi fülhallgatós csemege is finom kis rejtett hangokkal-zajokkal. Nekem olyan volt, mintha a Zen lemez DJ Krush-át összekevernéd a Yondi - Shallow... életérzésével és nyakonöntenéd egy kis Telefon Tel Aviv-val meg a Szárnyas Fejvadász Vangelis féle filmzenéjével. Egyszerűen nem tudom máshogy leírni, nagyon intelligens, hallgathatóan kisérletező kedvű zene jó kis ütemekkel.
Sokkal jobb, sokkal bátrabb zene, mint a Splendid Isolation.
B-side, az itt (altalam) kipattintott vita nyoman megkerdeztem egy ausztral csajt, hogy az pl. hogy "she's a top ten stuff" barmilyen szinten elmegy-e, akar gettoszlengnek, es azt mondta, hogy nem.
Erdekes modon nekem a karakteres szamok a Follow Me Home, a Before You Snap es a Trains in the Night. Azok voltak, amik elso hallgatasra a fulemben maradtak, es valahogy kiugranak a tobbi kozul. De hogy a 3. szam mi, azt sose tudom megjegyezni, es mindig mar tok kivancsian varom, hogy mi lesz, mielott odaer a lemezjatszo, es amikor elkezdodik, akkor azt mondom magamban, hogy "ja, ez". A cimet se birtam megjegyezni mostig se.
Igen, az Eastern Sugar egy baszott jó dal , nem tudom miért nem vitte többre.
Szerintem a Splendid jó lemez, de a Were You Thinking Of Me-n, meg a gyerekkórusos dalon kívűl nincs karakteres szám.
Zeneileg szerintem rendben van, bár tényleg évekkel ezelőtt is megjelenhett volna, de még így is 100-szor trendibb mint mondjuk az Anima S.S. , amiben tényleg 95-öt idéző hangok vannak. Attól mindíg ledöbbenek, kb. a playstationos zeneprogrammal csináltunk olyan hangokat anno...
Szerintem biztos lektorálta valami eredeti angol a szövegeket, nem hinném, hogy olyan szlengekkel próbálkoznának, amik trék az angol füleknek.
Na, meg valaki, akinek feltunt a rossz angol. Pont ma reggel is a SI-t hallgattam, es en tovabbra is felszisszenek azon, hogy "trying to reach THAT they never meant to reach".
Azt viszont hozza kell tennem, hogy nekem a Zagartol az Eastern Sugar sokkal jobban tetszik, mint barmelyik hasonlo kategorias (eneklos) szam a SI-rol.
Én egy szóval nem mondtam, hogy a Zagar jó. Szerintem nagyon tré, de ez már más tészta.
Egyébként ami különösen zavart a Splendid Isolation lemez meghallgatásakor, hogy bántóan helytelen angolság ütötte fel a fejét néhány helyen. Angoltalan, hibás mondatszerkesztés, rossz szórend, és ez egyértelműen nem tudás következménye, nem pedig a szlenghasználaté. A szleng az teljesen más, ezt tudja mindenki.
Nem mondom persze, Björk is szokott alakítani, kedvencem tőle a "beatifullest" meg "fragilest" a Hidden Place-ben (vagy a Homogenic cím), de Yonder kizárt dolog, hogy szándékosan akarta volna Hunglish-sal megerőszakolni a zenét... Björk meg egy anarchista izlandi, aki így is van elkönyvelve... :)
Érdekes, én pont fordítva gondolom. A Shallow egy kellemes, friss album és remek teljesítmény volt főleg egy ilyen fiatal előadótól, a Splendid viszont sokkal erősebb és karakteresebb. Szerintem Yonderboi rengeteget érett zeneileg az előző album óta és kezdi megtalálni a saját igazi hangját.
Nemnem, én csak az iránt érdeklődöm, hogy van-e még a kérdéses helyen, mert én is vennék. Ne tudom, hogy lett a darabszám a téma, én nem ezt akartam... :)
Más. Mindenki feldicséri az új lemezt, és hatalmas, mondhatni elemi erejű az ellenérzés az eltérő vélemények kapcsán, de azt hiszem, hogy a teljesség kedvéért más is bátran kimondható. Egészen egyszerűen nem értem hogy miért nem szúrja senki fülét, hogy Yonder a fantasztikus első lemez után - amiben aztán volt minden: easy, jazz, filmzene, hazai retro - hogy tudott egy ennyire lapos szart letenni az asztalra?
Az a baj, hogy ez a zene kábé három évvel ezelőtti trendet tükröz, lefutott cucc, ami ha nem az ő neve alatt jön ki, simán fanyalgásra késztetett mindenkit. Sehol nincs az a döbbenet, mint a Shallow...-nál, a brit nyálgitárpop leggyengébb pillanatainak felidézése - és felhígítása - az szerintem nem a spanyolviasz feltalálása, hanem szükségtelen ballépés. Egy ilyen erős nyitás után ez visszalépés, nem más. Elismerem, vannak nagyon jó pillanatok, de azért nem éri meg a mittomhány perc önelégültségtől csillogó mázas akármit végigszenvedni. Igen, jó dallamok, meg refrének is vannak, de azokat meg miért kell a HS7-es Krisztiánnal elrontani, akinek az egyébként teljesen béna hangja nem is illik ide?
Mi a francért kellett ezt a lemezt kiadni? Tessék, ott a Zagar, fényévekkel gyengébb, mégis ötletes és eredeti tud lenni bizonyos pillanataiban. Ott van DJ Bootsie, akinek a The Silent Partner c. lemeze úgy leveri a Splendid Isolation-t, mint vak a poharat. Egy ilyen körítés mellett, ilyen zenék között ma ez szerintem fölösleges volt. Olyan, mintha Yonder elfelejtett volna körülnézni... vagy addig pöcsölt az ötleteken, amíg azok aktualitásukat vesztették... Fáj leírni, de én önimádónak érzem. Mondom ezt úgy, hogy a véleményem az, hogy Fogarasi úrfi egy zseni.
Érdekes módon a külföldi hírek sem azok a seggreülősek... pedig én is alapból elfogult vagyok Yonderboi-jal kapcsolatban, mint itt nagyon helyesen szinte mindenki...