Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2020.11.13 0 0 16725

Terepeshez? Szinte kizárt, olyan ritka.

Leginkább a 452- eshez áll közelebb, ahhoz van alkatrészjegyzék, kezelési is fellelhető. 

452 - es katalógusom nekem is van.

Előzmény: KedvesA (16724)
KedvesA Creative Commons License 2020.11.13 0 0 16724

Tisztelt Csepelesek! 

 

 

D469-es típushoz találkoztatok már alkatrészjegyzékkel, vagy szerelési, karbantartási utasítással, technikai leírással?

 

Ha igen, én írok a Jézuskának, mert nagyon szeretnék ilyet!

 

Előre is köszönöm a segítséget! 

frundsberg Creative Commons License 2020.11.13 0 0 16723

Ha éveket állt akkor te is számíthatsz rá hogy az adagolóelemek letapadtak. Ha párás helyen állt előfordulhat hogy a szelepszárak is meg vannak szorulva a hengerfejben. Ha van kurbli hozzá akkor át kellene tekerni a motort levett szelepfedelekkel valamint adagoló oldalburkolattal. Akkor látni fogod hogy mozognak e az alkatrészek. Olajszinteket meg kellene nézni mindenhol, ha nagyon fekete szurokszerű akkor csere. Motorba Mol Botond 20W50 vált be a legjobban és mindenhol hozzáférhető, 15liter körül kell bele de vehetsz nyugodtan 20at is. A fésűs szűrőt tisztítani ill. az üledék csavarjait kivéve a lerakódásokat is ki kell engedni. A légszűrőre is érdemes lehet ránézni.

 Mindez persze csak az első pár apróság, egy 344es Csepelnek kb 80db zsírzási pontja van emlékeim szerint. Esetleg nem ártana egy kezelési könyvet beszerezni hozzá az alapján nem marad ki semmi fontos.

Előzmény: Tót Óttó12 (16722)
Tót Óttó12 Creative Commons License 2020.11.12 0 0 16722

üdv  mindenkinek .

teljesen ujjonc vagyok mind teherauto mind csepel téren.

a héten ill jövö hét elején sikerül kimentenem elvileg egy 344 est a ránött gazbol.

mi lenne amit szinte azonnal meg kell nézni csinálni rajta hogy inditható kiprobálhato legyen .

jelenleg ami biztos hogy van szürke forgalmija . és állitolag a saját lábán állt be oda ahol most is van .

rongyos38 Creative Commons License 2020.11.10 0 0 16721

Oké,jó hogy ilyen sokan segítettek,köszönöm szépen.

Előzmény: dutrancs (16720)
dutrancs Creative Commons License 2020.11.09 0 0 16720

Mielőtt felteszed ,vedd le a fedelét és nézd meg , nincsenek-e felakadva -felszorulva az elemek.( Akkor a fogasléc se mozog)! Lent megjáratni könnyebb ,mint a helyén! Attól függ,hogy mióta áll a csere adagoló!  Mostani üa.-tól minden kitellik!!  :-((((

Előzmény: rongyos38 (16718)
feggabi Creative Commons License 2020.11.09 0 0 16719

Egy őszi kép minden csepelesnek. Tisztelettel : Feggabi!

rongyos38 Creative Commons License 2020.11.09 0 0 16718

Pontosan egy másik adagoló lesz helyette.

Előzmény: frundsberg (16717)
frundsberg Creative Commons License 2020.11.08 0 0 16717

Ha jól értelmezem ő nem elemet akar cserélni hanem feltenni egy másik adagolót. Ha így van akkor ahhoz hogy működjön nem kell állítgatni, esetleg után majd lehet finomhangolni de járni fog a motor vele.

Előzmény: discov8 (16714)
Tywer Creative Commons License 2020.11.08 0 0 16716

Lehet elég csak bejáratni.

Előzmény: rongyos38 (16711)
rongyos38 Creative Commons License 2020.11.06 0 0 16715

Köszönöm szépen a válaszokat.

discov8 Creative Commons License 2020.11.06 0 0 16714

Adagló elem csere után elkerülhetetlen a próbapadon torérnő beállítás.

Előzmény: rongyos38 (16711)
pumukli89 Creative Commons License 2020.11.06 0 0 16713

Én Ifát vettem így. Húztuk vagy két kilométert és nem akart elindulni. Aztán húztuk még egy kicsit kalapáccsal ütögettem finoman az adagoló külső oldalát egyszer csak egyenként beindult mind a négy henger. Állt két évet a tapolcai bánya volt autója.

Előzmény: rongyos38 (16711)
rongyos38 Creative Commons License 2020.11.06 0 0 16712

Még valamim,fekete rendszámos,2 betű 4 számos a rendszám,valaki forgalomba helyezésének a menetére lennék kíváncsi,olvasható a motor alvázszám .

rongyos38 Creative Commons License 2020.11.06 0 0 16711

Helló sziasztok,nézegettem egy Csepel teherautót na most a gazdája azt mondja a az adagoló elemei letapadtak és adnak hozzá egy felújítottat.Kérdés kicserélem a hibás alkatrészt és kész,vagy kell e állítgatni valamit?

discov8 Creative Commons License 2020.11.02 0 0 16710

A dupla fülketető is árulkodó és mivel nem 4x4-es hajtásképletű, nyugodtan lehet eltérő kerék méret.

Előzmény: frundsberg (16708)
Maz Creative Commons License 2020.11.01 0 0 16709

Sivatagi kivitel. Elől-hátul szimpla kerék, de eltérő kerékmérettel.

Mindjárt megnézem, mert mintha lenne valami leírás róla. 

Előzmény: frundsberg (16708)
frundsberg Creative Commons License 2020.11.01 0 1 16708

 

Egy érdekes hátsó híd, gondolom valami export példány a külső légszűrőből ítélve.

Gyevi Csepel Creative Commons License 2020.10.25 0 1 16707

Sziasztok!

Volt egy kis időm foglalkozni a Csepel D-450 billenccsel, már nagyon kíváncsi voltam, hogy ketyeg.
Tettem fel pár videót a youtube-ra, Gyevi Csepel néven futnak, a linkeket időrendi sorrendben alább találjátok.

Próbaindítás előtt kapott egy olajcserét, az üzemanyagot most ideiglenesen kannából kapja. Elektromos rendszer érintkezői fel lettek csiszolgatva, a kipufogódobot is ki kellett takarítani. Egy-két levegőcsövet is cserélni kellett.

Próbaindítás után a hűtőt átmostam, vízcsöveket is ki kellett cserélni.
Azután jött a próbaút...   Kuplungon még állítani kell, meg az adagolót is be kell állítani. Vizet nem engedi, a levegőt is szépen tartja.

 

https://youtu.be/tuyICxP5s0M

 

https://youtu.be/-MNWaRgLlT0

 

https://youtu.be/X5c9SqtyAhA

 

https://youtu.be/1Lrm0l4cUhY

 

https://youtu.be/m7VlgYylepk

 

https://youtu.be/aHtmbbFYFy8

 

https://youtu.be/wxjBI714-U0

 

https://youtu.be/Qlqex5-lbQo

 

https://youtu.be/dgGvtDxB3rQ

 

Gyevi Csepel Creative Commons License 2020.10.25 0 0 16706

Köszönöm! Örülök is neki, nagyon!!!

Előzmény: bocsinka (16705)
bocsinka Creative Commons License 2020.10.23 0 0 16705

Szép kocsi! Gratulálok! 

Kitartást kívánok!

Előzmény: Gyevi Csepel (16696)
505519570004 Creative Commons License 2020.10.21 0 0 16704

Előzmény: Gyevi Csepel (16702)
triplaharom Creative Commons License 2020.10.19 0 0 16703

Akkor már lehetött, ha lecserélték az oldalait.

Előzmény: Gyevi Csepel (16702)
Gyevi Csepel Creative Commons License 2020.10.19 0 0 16702

Tudtommal nem nyúltak hozzá. A '80-as évek végén két 450-es billencs is volt itt a lakóhelyemen (egy volt a tulaj), mindkettőnek ilyen volt a platója.

Előzmény: triplaharom (16697)
Gyevi Csepel Creative Commons License 2020.10.19 0 0 16701

Szia Rospe!

Írtam privát e-mailt a fórumban megadott címedre...

Előzmény: Rospe (16698)
zoandras Creative Commons License 2020.10.19 0 0 16700

Nem jól látod :)

Előzmény: triplaharom (16697)
Rospe Creative Commons License 2020.10.18 0 0 16699

Na a kép meg lemaradt.

 

 

Előzmény: Rospe (16698)
Rospe Creative Commons License 2020.10.18 0 0 16698

Szia !

 

Van, elektronikus kivonatú alkatrészjegyzéket tudok küldeni a billencshez. Hajrá !

 

Előzmény: Gyevi Csepel (16696)
triplaharom Creative Commons License 2020.10.18 0 0 16697

Ha jól látom, a plató oldala már nem eredeti.

Előzmény: Gyevi Csepel (16696)
Gyevi Csepel Creative Commons License 2020.10.18 0 2 16696

Sziasztok!

Olvasgatom a fórumot, de csak most jutottam oda hogy írjak. A múltkori hozzászólásom óta vannak fejlemények.

Találtam egy D-450 billencset, ráadásul Hódmezővásárhelyen, nem kellett messzire mennem, de nagy szerencse kellett hogy ráakadjak, ugyanis nem hirdették, csak véletlenül került szóba.
1973-as, első tulajdonosa az áramszolgáltató cég volt, majd egy gazdaságba került, ahol a földeken használták. Kb. 12 éve állították le, teljesen működőképes volt, azóta nem volt indítva. Mivel mindkét helyen, akik hajtották sofőrök, testvérek voltak, biztos hogy annyi km van benne, amit az óra mutat: nem egészen 45.000 km. Teljesen egyben van, egy két apróság hiányzik róla.

 

Mivel nem rég sikerült elhoznom, még nem volt próbaindítás, elektromos és üzemanyagrendszert, vízhűtőt átnézem. 1-2 hét és remélem újra pöfög.

 

Azután indul a szétszedés, a fő cél továbbra is a felújítás.

 

A hazahozatalról készült több videó is, ha lesz időm a közeljövőben összevágom és felteszem.

 

Ha esetleg Valakinek van, vagy tud D-450 billencs alkatrészjegyzéket, érdekelne. (sima D-450 és D-450 N már van)

 

Addig is néhány kép:

Két kép a fellelt állapotról, a többi már itthon. Még egy bodzafa is benőtt a fülke és a plató közé.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!